1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

problema servo

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de flo06, 14 Apr 2008.

Taguri:
  1. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Nu se conecteaza pe Steering Assist. deoarece sunt probleme cu calculatorul pompei.
    Daca siguranta este ok, pe partea de alimentare nu sunt probleme, pompa sh nu este functionala.
    Pompa trebuie sa o auzi dupa ce ai pornit motorul. Scaneaza modulul Engine daca nu poti accesa Steering Assist. Este posibil sa apara pe modul, eroare inregistrata pe J500.
     
  2. Duprii Ilie 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2017
    Mesaje:
    3
    pompa am luat-o de pe o masina la care funcționa servo.
     
  3. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Siguranta din habitaclu ai verificat-o?
    Daca spui ca pompa sh a functionat, inseamna ca sunt probleme la mufa din stanga (cum stai in fata masinii).
    Va trebui verificat/masurat. Uie ce spune persoana care repara pompe servodirectie:
    ,,tot in conectorul cu 3 fire trebuie pe ultimele doua fire alea mai subtiri ( linia de CAN ) trebuie sa aveti aproximativ 2,6v si respectin 2,9-3v....aici ar fi ideal un osciloscop sa vedeti si forma semnalului".
    Poti sa citesti un pic aici:
    https://www.briskoda.net/forums/topic/389472-pas-and-maf-issue/?page=2
     
  4. Dan_b 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Mesaje:
    4
    Bună tuturor, am o fabia 1.4 16v, 75hp şi am avut probleme cu senzorul g250, problemă specifică fabia.
    Ce am făcut?
    Am fost la service în Cluj unde se ocupa cu reparații de pompe servo. Problema a fost senzorul g250 pt pompa servoTRW.
    Observatii:
    1) controlul volanului în timpul mersului dădea semne că prinde în gol în anumite poziții ale volanului
    2)la parcarea în garaj la virarea volanului la maxim se observa cum puminile de întâlnire pierd din intensitate însoțite de zgomot cauzat de la servodirecție un sunet "oac oac"
    3) urcata pe tester am avut eroare senzorul g250 ca fiind stricat şi batetia era pe terminate

    Concluzii:
    1)S-a înlocuit bateria cu una nouă, maşina avea încărcare bună
    2) Simptomele cu pierderea servodirecției ( la rotirea volanului în anumite poziții pierdea servodirevția mergând în gol însoțit de zgomot de "oac oac" din ce în ce mai accentuat de fiecare dată când conduceam maşina
    3) la service mecanicul mi-a recomandat să deşurubeze senzorul g250 care este amplasat pe caseta de direcție TRW, s-a decuplat senzorul.

    4)în bordul maşinii mi-a apărut eroarea servodirecției permanent.Volanul funcționa fără senzorul g250 în regim de "safe mode" adică volanul la rotire mergea puțin mai greu uneori mai usor dar avea constanta in manevrare, doar atunci când roteai volanul mai rapid la parcari simteam cum merge în gol.am mers fără senzor în "safe mode" asa ca şi la windows-ul de la microsoft vreo 400km în oras.
    5) am găsit pe ebay la vânzare senzor g250 pt pompă TRW aftermarket de la un producător din Polonia la preț de 80$ şi garanție 2ani. În reprezentanța skoda cluj senzorul costă 750lei original fără montaj.
    Am cumpărat senzorul aftermarket de pe ebay în august 2016 şi până in prezent funcționează bine.
     
  5. Sergiu Mecanic 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2017
    Mesaje:
    37
    ai facut bine ca ai schimbat senzorul ala pt ca dac il mai lasai asa probabil iti distrugea pompa de servo directie ....asta e o problema de fabricatie la unele modele de skoda fabia ...de obicei se vindea pana nu demult doar original si se dadea cel vechi la schimba dar acuma sa pierdut traditia ca au aparut aftermarket ....rau lucru parerea mea
     
  6. cipriancip

    cipriancip 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Mesaje:
    3
    Buna ziua doamna Carmen o intrebare am si eu pentru dumneavoastra si sper sa ma puteti ajuta,aceeasi problema cu senzorul de la caseta de directie(fluctuatii lumini) am si eu,am scos senzorul dupa pompa servo si acum merge in parametrii normali luminile nu mai palpaie,intrebarea mea este cat pot sa merg cu senzorul scos?se strica altceva?senzorul este TRW are 3 pini,se potriveste orice senzor TRW de la fabia?s-au au un anumit cod.Multumesc anticipat.
     
  7. Dan_b 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Mesaje:
    4
    cipriancip

    Iti raspund si eu poti merge asa cu ea doar ca exista riscul de a se defecta pompa de servodirectie pe cat posibil am evitat a folosi masina decat in caz de urgenta.
    Am avut probleme cu senzorul de servdirectie de la fabia 1.4 16v 75 cai, 2001 elegance, am decuplat senzorul de servo care era defect, am circulat cu ea aprox 400km in oras cu drumuri scurte, desi pompa functiona in regim de "save mode". Pompa de servodirectie a masinii mele este TRW , iar senzorul de servodirectie este un senzor cu 3 pini + potcoava , insa ATENTIE mare ai trecut codul de model de senzor pe el, doar acel tip de cod este compatibil pt a fi putea monta senzorul inapoi pe caseta de directie, adica sa potriveasca perfect altfel risti sa iei un produs gresit.

    Ca si exemplu, codul meu de la senzorul servo este 6Q1423291D asta este piesa de uzina cu terminatia D.
    Eu am gasit 6Q1423291DX iar terminatia DX inseamna produs aftermarket, cel putin la modelul meu. Am cumparat in august 2016 senzorul nou aftermarket de pe ebay din polonia si m-a costat aprox. 330 lei cu garantie 2 ani de zile. + montajul lui 50lei la service +tester pt a verifica daca functioneaza in parametrii normali.

    http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-STEERING-ANGLE-SENSOR-for-AUDI-VW-SEAT-SKODA-OE-NUMBER-6Q1423291D-/222115891249?hash=item33b7238831:g:bHMAAOSw1KxXNIJQ
     
  8. cipriancip

    cipriancip 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Mesaje:
    3
    Multumesc Dan,eu am o skoda fabia confort 1.4 16v 75 cai tot din 2001,o sa tin cont de sfatul tau,cel mai bine e sa demontez senzorul sa aflu codul si sa-l cumpar.
     
    Dan_b apreciază asta.
  9. Dan_b 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Mesaje:
    4
    Nu cita ultimul mesaj,foloseste "raspunde(reply)"!
    ai nevoie de un elevator sa poti doar decupla senzorul de pe caseta de directie este prins parca in 2 suruburi si ar trebui sa se aprinda martorul galben de servodirectie in bordul masinii permanent, o sa mearga servodirectia mai greu sau daca bruschezi usor.
    Inainte sa fie demontat senzorul la mine s-au verificat urmatoarele:
    -incarcare
    -baterie
    -cabluri baterie
    -contacte nestranse sau oxidate
    -cabluri fara izolatie sau rupte
    -sigurantele de deasupra bateriei si sigurantele din masina
    -alternatorul
    - regulatorul de tensiune
    -nivelul uleiului de la pompa servo

    Simptomele masinii:
    -fluctuatii al luminilor de intalnire a masinii
    -sunetul "oac oac" din ce in ce mai accentuat
    - volanul pierdea din constansta rotatiei(la rotirea lui mergea in gol)

    Datorita verificarilor de mai sus am inlocuit :
    --baterie descarcata (terminata) am inlocuit-o cu una noua
    -completare lichid servodirectie (cu ulei servodirectie cumparat dupa codul de sasiu al masinii si motorizarea acestuia )
    -cablul de plus cel rosu de la baterie inlocuit( cel vechi era unde era indoit era pe jumatate rupt, cumparat din dezmembrari)
    -senzorul aftermarket Ebay Polonia cu 2 ani garantie
    ps:inainte de a cumpara un senzor nou, am luat unul second din dezmembrari de pe un seat ibiza care nu a functionat datorita faptului ca acesta nu corespundea o cifra cu cel de la fabia.
    In mare parte daca ai aceeasi motorizare ca si a mea din acelasi an cu pompa TRW, caseta TRW si senzorului servodirectie (G250 se mai numeste la fabia) cu codul 6Q1423291D.

    La mine tipul(se ocupa cu reparatii pompa servodirectie ) care l-a demontat senzorul doar dintr-un capat adica potcoava prinderea de pe caseta iar mufa era in continuare prinsa de pompa de servo.
     
    cipriancip apreciază asta.
  10. cipriancip

    cipriancip 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Mesaje:
    3
    Multumesc.

    Ramane acum sa gasesc de unde pot cumpara un astfel de senzor.
     
  11. sorinm8 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Targoviste
    Am o Skoda Fabia motor 1,4 din 2002,si am o problema cu servdirectia,adica am martorul galben cu volanul si semnul exclamarii aprins in bord ,servodirectia merge fara probleme, am verificat uleiul,si este la nivel,nu pierde ulei,farurile nu imi fac probleme, singura problema este doar martorul aprins in bord atit.Ce sa aiba??? vreun contact imperfect????Astept sfaturi.Mai jos am atasat tot ce trebuie sa stiti despre servodirectie la fabia.
     

    Fișiere atașate:

  12. iulianp

    iulianp 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Bucuresti
    Trebuie sa o scanazi cu VCDS pt. a vedea ce eroare are inregistrata pe steering assist. Si sa postezi aici asa cum apare.
     
  13. cosmin123 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2014
    Mesaje:
    12
    Salut, am si eu o problema cu o Skoda fabia 1.2. Acu 3-4 ani cand am fost la pescut si am lasat masina pe iarba mergea pompa, cand am plecat am constantat ca nu mai merge pompa, dupa ceva timp am comandat de la tg-jiu o pompa servo, dar nu a mers si am trimis-o inapoi si mi-a trimis alta,dar nici acea pompa nu mergea, si nu mai staiam ce are, am citit pe forumuri, dar nimic asemanator, cand ridicam masina pe cric si o zguduiam si porneam motoru, ea mergea,ompream porneam pompa mergea. Cand dadeam masina jos dupa crick si porneam motoru nu mai mergea, opream porneam pompa nu mai mergea, vara cum aruncam o cana cu apa, si porneam masina, pompa mergea pana cand opream motoru dupa ce il reporneam pompa nu mai mergea. Cand mai mergeam cu masina si dadeam intr-o greapa ceva mai mare curoata stanga mergea pompa dintr-o data din mers. Am fost la un service si cel de acolo mi-a zis ca nu e pompa de vina, e altceva a zis ca nu stie ce. Am fost si la bosch iar cei de acolo mi-au zis ca e pompa stricata. Dupa ce am plecat de la bosch (pompa nu mergea) dupa vre-o 500m am dat intr-o groapa fara sa vreau si si-a revenit pompa din mers, m-am intors acolo iar cei de acolo mi-au zis ca nu am mai vazut asa ceva. Am mai fost la o persoana care dezmembreaza o skoda fabia 1.4 2001 si am luat pompa lui si am montat-o la a mea pe loc, la proba, dar nu mergea pompa. Aveti idee ce poate fii? ca e greu fara servo.
     
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.406
    Locație:
    Bucharest
    Ai luat acelasi model de pompa ca cea de pe masina ta?Nu.i ca o aripa,o iei de la alta si merge pe modelul tau!
     
  15. cosmin123 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2014
    Mesaje:
    12
    Pai, da TRW
     
  16. mykytot 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2014
    Mesaje:
    42
    Locație:
    Constanta
    La mine a revenit problema dupa cateva luni in care a disparut singur. La pornire nimic si dupa ce plec pot fii secunde sau minute bune se aprinde becul si nu mai merge pompa (nu se mai aude) volan ingreunat. Am scanat cu VDCS si am gasit 01290..... Am scos senzorul si am scanat mi-a dat si 00816 cu senzorul G250, am scos mufa din stanga si da J500. Greseala mea a fost ca nu am mers cu ea fara senzor sa vad cum merge. Am atasat si cateva poze din VCDS.
    [​IMG] [​IMG]
     

    Fișiere atașate:

  17. iulianp

    iulianp 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Bucuresti
    Salut! Eu nu inteleg, acum nu poti scoate senzorul sa vezi cum merge fara? Cel mai probabil senzorul este defect.
     
  18. mykytot 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2014
    Mesaje:
    42
    Locație:
    Constanta
    Buna ziua din nou, cu toate ca ieri am uitat sa zic. :friends:Azi am scos senzorul si merge usor sesizabil mai bine. Am reusit sa masor toate mufele si curios este ca in mufa pentru senzor am 0,59v- 0,60v . Sa inteleg ca este un scurt in pompa sau ceva ars. Numai bine.
     
  19. sorinm8 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Mesaje:
    10
    Locație:
    Targoviste
    VAG-COM Version: Release 409.1-US


    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 047 906 033 E
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ34
    Coding: 00061
    Shop #: WSC 13765
    TMBPH46Y123310185 SKZ7Z0A0960666
    2 Faults Found:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    16825 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC
    Controller: 6Y0 820 045
    Component: Klimaanlage X0760
    No fault code found.
    Am facut o scanare cu testerul Vag-Com la Skoda Fabia 1,4 44kw ,deorece am martorul de la servodirectie aprins in bord,dar servodirectia mea functioneaza fara probleme, ulei (verde) am la nivel,ce sa fie????de ce am martorul aprins,daca servodirectia merge?.Dupa cum se vede la sfirsitul testului zice Nu a fost găsit niciun cod de eroare. Imi puteti da vreun sfat???
     
  20. iulianp

    iulianp 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Bucuresti
    Mykytot:
    Schimba senzorul. Numai bine.
    Sorinm8:
    Cheama pe cineva sa scaneze cu o scula mai buna.
     

Distribuie pagina asta