1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Problema filtru de particule

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de crystyce, 14 Apr 2012.

  1. crystyce 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2010
    Mesaje:
    3
    Salut, masina mea este o Skoda Octavia BLS DPF 2007. Din cauza ca nu am mai iesit din Bucuresti de ceva timp, s-a aprins in bord martorul de DPF. Stiind ca ma asteapta un drum lung de pasti nu am iesit cu masina din oras sa isi poata face regenerarea. Ieri cand am intrat pe autostrada in bord mi s-a aprins martorul de engine fault (beculetul de bujii , dar clipind). Dupa ceva timp mi s-a aprins si martorul de emission fault. Banuiesc ca din cauza ca filtrul s-a colmatat peste limita in care isi poate face regenerarea normala. Stiu ca regenerarea se mai poate face in service daca nu am ajuns la limita in care trebuie schimbat filtrul. Problema este ca nu sunt in Bucuresti si nu stiu daca reprezentanta Skoda de langa mine stie sa imi rezolve corect problema. Daca a mai patit cineva asta poate sa imi spuna cum decurg lucrurile in service? Cam la ce preturi sa ma astept?
     
    Jarold apreciază asta.
  2. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    Mai bine apelezi la cineva cu VCDS din zona.
     
  3. crystyce 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2010
    Mesaje:
    3
    In urma sfatului lui Al Bundy am facut intai o diagnoza VCDS la masina.Eroarea de la filtru este asta:
    Cod:
    009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged  
                   P242F - 000 -  -  - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100000
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 131348 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 19:47:46
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 1953 /min
                        Speed: 90.0 km/h
                        (no units): 0.0
                        Duty Cycle: 62.3 %
                        (no units): 239.70
                        Temperature: 24.3°C
                        Time: 4492.8 s
    Ca sa verific incarcarea filtrului de particule in mod real, am intrat in [01-Engine] -> [Meas. Blocks-08] -> La grup se pune 075, Go si in casuta cu Duty Cycle (a treia) apare procentul de incarcare al filtrului. La mine era 89.6%.

    Procedura de regenerare fortata a filtrului este asta.

    In procedura se specifica ca daca nivelul de colmatare al filtrului este peste un anumit nivel exista riscul de incendiu :readit: . Care este acest nivel nu am gasit pe niciunde scris si nici VCDS-il nu zice nimic. Asa ca am pus mana pe telefon si l-am sunat pe Al Bundy care mi-a zis ca e ok, merge chiar daca am 90% incarcare (multumesc mult Al Bundy).

    Asa ca am introdus codul pentru inceperea procedurii de regenerare fortata, si am pornit la drum monitorizand in Meas. Blocks grupurile 075 si 070. Pot sa zic ca nu toti parametrii s-au comportat ca in porcedura din link, deci daca nu sunt toate ca la carte, sa nu va speriati, important e sa scada valoarea din Cycle Duty si Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger sa fie cat mai aproape de 700.

    Am mers constant cu 60 la ora (trebuie gasit un stil de mers a.i. Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger sa fie cat mai mare) si in 15 minute mi-a scazut incarcarea filtrului la 2.2% de la 89.6%. :)

    Concluzia: daca aveti DPF pe masina si: becul de DPF e aprins,beculetul de bujii clipeste,la prima repornire se aprinde si becul de emisii masina are nevoie de o regenerare fortata a filtrului de particule, realizabila sau cu un VCDS sau intru-un service Skoda.
     
  4. tufy 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2012
    Mesaje:
    5
    Salutare, am si eu nevoie de un sfat de la un cunoscator, daca se poate spune asa. Am plecat in Polonia si surpriza mi s-a aprins filtru particule si asteptam sa se stinga, ca na drum inafara localitatilor, autostrazi bla bla, am ajuns in Polonia si nu se stinsese filtru, am oprit motorul, a intrat in protectia de la filtru, am bagat un tester pe la alba iulia (am plecat din bucuresti) si acolo mi-a zs ca e incarcat filtru si trebuie inlocuit nemaifind posibila regenerarea, am gasit pe altcineva (privat) prin alba care a reusit sa o bage in regenerare, dar regenerarea nu s-a realizat.
    Acum pe 2 o sa trebuiasca sa plec inapoi ......... dar ce sa ii fac la filtru sa pot merge cu masina pana in tara?? daca desfac evacuarea si il matrasesc (am scule ) mai merge dupa masina ( chiar si in protectie sa mearga, dar cea mai mare frica imi este sa nu se infunde de tot si sa ia foc ca asta am inteles ca se poate intampla), masina acum si la pornire trebuie accelerata ca sa porneasca, altfel nu porneste.
    Este vorba de o Octavia 2, 2,0 tdi

    PLS HEEEELPPPPP !!!!!!!!!
     
  5. skodulyk

    skodulyk 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Mesaje:
    14
    Locație:
    botosani
    Buna. As vrea sa va intreb daca pentru regenerarea filtrului trebuie activarea regenerarii prin vcds sau doar prin conducerea in conditiile enumerate mai sus(viteza,turatia mototului,temp antigelului,etc).
    Daca nu sa aprins martorul filtrului de particole ce stil de condus sa adopt pentru evitarea colmatarii filtrului.
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Respect pentru munca voastra.
     
  6. Limit

    Limit 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2013
    Mesaje:
    52
    Locație:
    Bucharest
    Iconita se aprinde cand s-a incercat regenerarea dar nu a fost terminata in numar de 10 incercari daca nu ma insel.
    Regenerarea incepe cand observi ca turatia sta constanta la 1000 rpm chiar daca motorul e incalzit. E bine atunci sa mergi mai turat constanta cam 3000 rpm pana vezi ca rpm la ralanti e ca inainte undeva la 800.
    Ca sa tii curat dpf se recomanda mersul numai cu turbina activata adica de la 1750 rpm in sus. Desigur la drum lung si mers constant poti cobori putin
    In treapta a doua si prima se poate merge mai subturat dar. Nu exagerat
     
  7. Xtremist 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2013
    Mesaje:
    5
    Probleme filtru particule

    Buna ziua,
    Detin o Skoda Octavia II Business Model 2013, Diesel 2.0 140 CP luata de noua.

    Am facut toate reviziile la timp, chiar ultima a fost in luna mai 2015 cand mi s-au schimbat toate filtrele (sau cel putin asa cred ca se face la a doua revizie).
    Acum o saptamana am trecut cu succes si ITP.

    Ieri, insa, mi s-a aprins in bord ledul "Probleme filtru particule". In cartea tehnica spune sa incerc sa rezolv parcurgand 15 minute in viteza a 4-a sau a 5-a cu peste 60 km pe ora.
    Este normal sa mi se aprinda acest led dupa ce am facut revizia de 30 de mii de km in mai 2015?
     
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Nu are treaba revizia cu filtrul de particule! Probabil mergi mult in oras..Daca e si subturat e normal sa se aprinda martorul.
     
  9. Xtremist 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2013
    Mesaje:
    5
    Nu. Din contra. Fac naveta de 2 ani pe autosteada cu 140 km / h.

    ---------- Post added at 10:52 AM ---------- Previous post was at 10:50 AM ----------

    Pai ma gandeam ca din moment ce e schimbat de cateva luni...

    ---------- Post added at 10:54 AM ---------- Previous post was at 10:52 AM ----------

    Filtrul de polen e acelasi lucru cu filtrul de particule? Amandoua se schimba la revizie?
     
  10. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Nu au treaba una cu alta.Filtrul de particule e undeva pe traseul de evacuare..toba..Cel de polen parca e in interior daca nu gresesc.
     
  11. Xtremist 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2013
    Mesaje:
    5
    Da, asa e. Sper sa mai fie in garantie. Cred ca e din cauza motorinei Lukoil.
     
  12. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Eu evit Luk...indiferent ca au reduceri..etc..Mol,Omv,Petrom.cam atat folosesc eu.
     
    efa982 apreciază asta.
  13. Dorin

    Dorin 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2010
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Stie cineva intervalul de km. in care isi face regenerarea? La un parcurs de circa 100 km. in oras? O2 1.6 CR.
     
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Nu exista un timp/km predefinit..E aleatorie treaba cu regenerarea.
     
  15. moreinffo 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2012
    Mesaje:
    9
    verificare filtru particule

    salutare!
    imi puteti spune daca ceea ce apare in attach, este correct? ma refer la temperaturi si gradul de incarcare...
    iar gradul de incarcare mi se pare cam tras de par...0
    multumesc

    Octavia 2. 2.0 BMM
     

    Fișiere atașate:

  16. Mihai Poti 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2019
    Mesaje:
    3
    Buna seara. Am o Oktavia 2facelift 2010 1.6 TDI 105 cp .As avea si eu o intrebare. Cum iti dai seama cand filtrul de particule se regenereaza??Ce recomandări imi puteti oferi pentru prelungirea vieții motorului?? Mulțumesc
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    In primul rand conteaza ce rulaj are . Daca ai cumparat-o de noua , ar trebui sa stii cand se face regenerarea . Concluzia este ca ai cumparat-o rulata. Daca are peste 200.000 km , este tarziu sa iti faci griji despre prelungirea vietii ....cam atata tine un filtru de particule , cu mici variatii .
     
  18. Mihai Poti 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2019
    Mesaje:
    3
    Eu am cumparat-o in luna august la 180000. Eu fac naveta cu masina L-V in jur de 40 km/zi ,alimentez de la OMV motorina cea mai bună. Ideea e in felul urmator. Am un cunoscut are tot o Oktavia ca si a mea si zice ca la el se regenereaza filtru dar nu stie sa imi spuna cand. Eu as vrea sa imi spuneti cum imi pot da seama cand se regenereaza ca sa nu opresc masina atunci ca sa isi faca circuitul complet ce simptome are?? Mulțumesc mult si va salut cu respect
     
  19. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    356
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Mihai Poti
    Nu e cazul sa-ti faci astfel de griji. Nu e chiar asa de negru Dracul cum il face lumea! Circula cu masina macar o data la 2 saptamani cu motorul mai turat (peste 2500 rot./min.) cei 40km. care ii faci pe zi si nu vei avea probleme cu DPF-ul garantat. Daca injectoarele sunt bune gradul de umplere a DPF-ului este extrem de scazut. Acesta se incarca repede in special cand injectoarele nu sunt OK!!! Exista si alte cauze care pot determina incarcarea DPF-ului (debitmetrul, sonda lambda, turbina, etanseitati proaste etc.)
    Urmareste consumul instant de carburant la relantiu cu motorul la temperatura (acul la jumate) si cu toti consumatorii deconectati (lumini, clima, radio etc.).
    1.Daca ai consum de 0,4 litri/ora totul e OK.
    2.Daca ai deja 0,6 trebuie sa faci un drum mai lung cu motorul turat. Ar trebuie sa obti o scadere macar la 0.5 dupa asta.
    3.Daca este peste 0,6 si nu obtii imbunatatire dupa un circulat cu motorul turat e cazul ca vizitezi un service.
    *Recomand ca macar o data pe an (de ex. cand faci schimbul de ulei si filtre) sa faci o curatare a DPF-ului (dureaza cca. 20-40 minute). prin activarea acestei functii cu software dedicat ptr. masina.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2019
  20. Mihai Poti 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2019
    Mesaje:
    3
    Buna. Asta este consumul cu toți consumatorii opriti
     

    Fișiere atașate:

Distribuie pagina asta