1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Proaspat posesor fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Radovan_eu, 19 Aug 2009.

  1. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    in primul rand va salut, saptamana trecuta am fost cu prietena la Cluj ptr asi cumpara o fabie. am gasit si cumparat o fabia elegance neagra cu interior crem care arata destul de bine insa are ceva defectiuni, pretul 3700 neanscrisa, ea a insistat ca ii place asa ca a cumparato. majoritatea defectiunilor o sa le remediez singur. masina este din ungaria, a fost revopsita in totalitate (la vopsit a fost dezechipata complet asa ca nu se vad urme pe chedere sau alte accesorii) dar cu ceva vreme in urma, am vazut ca are portierele dreapta schimbate si aripa spate reparata. in fine, masina arata chiar foarte bine, o sa pun o lista cu probleme si astept parerile voastre cu toate ca am mai postat si pe alt forum.

    1- dupa pornirea motorului, care porneste bine, la o secunda apare un zgomot scurt ca si cum s-ar mai invarti ceva ca un scrasnet, suspectez ca este ceva din electromotor, chiar am pus mana pe el in timpul pornirii si se simte ceva in el.

    2- nu functioneaza geamul electric de la sofer si nici comenzile de pe portiera soferului pentru blocarea portierelor sau pentru celelalte 3 geamuri (geamurile functioneaza daca sunt comandate de pe fiecare portiera in parte), am desfacut portiera si am gasit aceasta piesa arsa http://img44.imageshack.us/img44/4257/dsci7542.jpg

    3- in mers volanul sta un pic spre dreapta dar masina nu trage in nici o parte, are jante aliaj cu anvelope Trial de iarna (pentru volanul stramb suspectez anvelopele), am schimbat anvelopele dar problema persista

    4-motorul are un zgomot slabut ca de diesel, mi se pare ca ar fi un tachet. (motor AUB. 1,4 16 valve, 154 mii km rulati) aceste motoare sunt zgomotoase? sper sa mai dispara din zgomote dupa schimbarea uleiului (ce ulei recomandati?)

    5- aerul conditionat care functioneaza si nu functioneaza, adica la momentul cumpararii nu functiona, am desfacut un capacel pe unde se baga freon si am apasat pe supapa dar nu a iesit nimic din instalatie, absolut nici un FAS, pe drumul spre casa am incercat din nou si .... mergea, am pus mana pe conducta de langa radiator si era foarte rece cu bruma pe ea. cand apas butonul de AC nu se aprinde becul din el, sa fie oare butonul de vina? la ultima incercare nu mai pornea AC-ul.

    7- lipseste tija de la portiera soferului cu care se blocheaza portierele, nu am vazut nimic nici dupa ce am dat tapiseria jos, sa fie rupta, sau e alta yala?

    8- farurile sunt destul de matuite, aveti vre-o metoda de a le reda cat de cat transparenta? am cumparat si folosit doar de proba pe un far o pasta xerapol, se vede o mica diferenta dar nu am insistat aproape deloc.

    deocamdata atat, au mai fost cateva nimicuri dar le-am rezolvat.
     
    Ultima editare: 19 Aug 2009
  2. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    cel mai bine si mai simplu e sa bagi masina la o diagnoza sa vezi toate problemele care le are, probabil are mai multe . asa se intampla, cele la un pret mic si mai arata si bine , intotdeauna au bube ascunse.
     
  3. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    diagnoza nu-ti arata de cele mai multe ori problemele mecanice.
     
  4. Cris84

    Cris84 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2009
    Mesaje:
    58
    Locație:
    Bucuresti
    Daca masina merge drept doar cu volanul putin orientat intr-o parte, se rezolva prin schimbarea basculei de pe partea respectiva. Insa nu e o operatie imperativa.
     
  5. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    pai eu ma gandeam la ceva mai simplu, scot volanul si-l pozitionez cu un dinte mai spre stanga, cred ca e mai ieftin si usor asa.
     
  6. Cris84

    Cris84 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2009
    Mesaje:
    58
    Locație:
    Bucuresti
    Eu am schimbat acum o luna bascula de pe dreapta si m-a costat 400RON. In cazul meu, a fost vorba de o manevra de evitare care s-a soldat cu o iesire in decor, in toamna 2006. In aproape 2 ani, timp in care masina a luat destule gropi, problema s-a agravat. Cei de la service n-au mai putut sa faca reglaj complet la roti fara sa o schimbe.
    Inca ceva, daca rotile nu raspund prompt la solicitarile volanului, atunci este posibil ca problema sa fie la caseta de directie. In 2006 costa in jur de 1500 euro. Bine ca n-a fost nevoie s-o schimb.
     
  7. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    azi am rezolvat cu electromotorul, pret= 30 ron 3 bucse, am pus doar doua bucse, a treia chiar nu i-am gasit locul. deci, demontat, curatat, schimbat bucse, gresat si montat inapoi, foarte simplu si rapid, acum nu mai caraie.
     
  8. graby111 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2009
    Mesaje:
    101
    Locație:
    Mangalia
    ma intereseaza si pe mine problema farurile!!! ca sint varza ale mele dupa ce am mers in spatele unui camion cu nisip
     
  9. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    cumperi smirghel fin, unul de 600 si unul de 1200-1500 si te apuci si slefuiesti bine cu apa. dupa ce au iesit zgaraieturile freci cu xerapol(gasesti in karfour, 40 ron). nu o sa iasa ca noi dar la mine s-a vazut o diferenta foarte mare.
     
  10. graby111 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2009
    Mesaje:
    101
    Locație:
    Mangalia
    multumesc! am sa incer;pina acum le`am frecat odata cu pasta de dinti si citeva zile am vazut mai bine noapte, dupa aia la fel....
     
  11. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    am mai descoperit o problema destul de urata, cand am schimbat uleiul am gasit stricat filetul din corpul baii de ulei al surubului de golire, am bandajat cu banda de teflon surubul si l-am pus la loc, acum ma gandesc cum sa repar problema, cine a mai desfacut o baie de asta, am posibilitatea sa largesc gaura si sa filetez apoi ptr alt surub mai mare? ulei am cumparat mobil 1 10w40 [​IMG] stiu ca trebuia vw 502 dar cred ca o sa mearga bine si cu asta.
     
  12. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.217
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Se poate repara filetul cu pricina, si la mine am avut aceeasi problema si s-a rezolvat... ( :D cu ajutorul lui turbojack) dar baia de ulei trebuie demontata de pe masina pentru evitarea depunerilor de span in interiorul acesteia.
     
  13. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    cum, ai pus o bucsa si folosesti surubul vechi sau ai largit gaura, filetat si pus un surub mai gros? baia este etansata cu garnitura sau cu silicon? ms.
     
    Ultima editare: 6 Sep 2009
  14. Black Daniel Guest

    Baia nu are garnitura, ci e etansata cu un mastic. Atata stiu, atata raspund :o.
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.217
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Da, s-a refacut filetul in baia de ulei si s-a folosit un surub mai mare. Prea multe detalii nu pot da deoarece nu am fost de fata cand s-a efectuat operatia, cel care s-a ocupat de acea reparatie este turbojack; la el in service.
     
  16. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    am gasit sa cumpar motoras cu modul electronic dar de pe o masina ce are geamuri electrice doar pe fata, oare se potriveste la masina cu 4 geamuri electrice?
     
  17. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    revin iar cu o alta rugaminte : motoras geam fata stanga-

    am acel motoras ars impreuna cu modulul electronic, nu sunt sigur ca acest motoras este al masinii de aceia va rog sa-mi spuneti ce cod aveti pe motorasul geamului stanga fata la modelul cu 4 geamuri electrice si la modelul cu 2 geamuri electrice ptr ca asi vrea sa stiu daca se potrivesc intre ele in special modulul care cred ca actioneaza si oglinzile si geamurile din spate. motorasul meu cu modulul incorporat este acesta http://img182.imageshack.us/img182/9329/modulsimotorasstanga.jpg am gasit s cumpar dar de la modelul cu 2 geamuri electrice si nu sunt sigur daca se potrivesc de aceia am mare nevoie de cod. multumesc.
     
  18. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    revin cu noutati, am rezolvat cu motorasul geamului, pret 280 ron, acum functioneaza cele 4 geamuri , oglinzile si inchiderea, de pe usa soferului, am rezolvat cu volanul ce statea intr-o parte prin reglajul unghiurilor, am cumparat butonul cromat de blocare deblocare portiere, capacul cromat de pe schimbator, am inlocuit cu imitatie de piele toate 4 lateralele spatarelor scaunelor din fata deoarece la scaunul soferului una era uzata si rupta apoi am curatat toata tapiteria la o spalatorie ecologica unde au curatat si jantele de praful negru depus si cimentat de la placutele de frana, am schimbat bucsele mari ale bratelor fata cu unele de cupra, am reparat radio- cd-ul, am ploisat masina,am schimbat distributia si pomap de apa, putin cate putin am adus-o intr-o buna stare tehnic si estetic cu un minim de cheltuiala (am platit doar reglajul unghiurilor, spalatul tapiteriei si bineanteles piesele )
     
  19. DAan 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Oradea
    @Radovan_eu, cit te-a costat spalarea tapiteriei? te referi la tapiteria originala, nu cea pusa de tine?
    dar distributia (piese/manopera)?
     
  20. Radovan_eu

    Radovan_eu 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Mesaje:
    82
    Locație:
    Iasi
    spalatul tapiteriei a costat 60 ron+15 ron cica interiorul(aspirat,sters,etc), spalarea s-a facut cu aburi,solutie de curatat tapiteria si aspirator cu apa, rezultatul a fost cam 90% multumitor, distributia a costat cam asa : set distributie ContiTech(curele si role)460 ron , pompa apa Hepu 199 ron si antigel Hepu G12+ a costat 54 ron, manopera a fost gratuita fiind promotia magazinului de piese auto (la alte service-uri imi cereau si 350 ron dar in ultima instanta asi fi schimbat-o eu), mai pun cateva preturi la ce am mai schimbat :bucsele de seat cupra au costat 43 ron bucata(de la reprezentanta seat unde sunt mai ieftine decat in magazinele de profil) iar manopera am facut-o eu, unghiurile directiei au costat 60 ron, placute frana fata siemer, ieftine dar eficiente (scartaie o perioada de timp au costat parca 100 ron, placute spate mintex 80 ron, discuri spate brembo 162 ron ambele, manopera facuta de mine.

    atasez o poza cu scaunele, scaunul de la sofer nu a iesit prea bine in schimb cel al pasagerului a iesit bine deoarece invatasem deja de la primul ce si cum trebuie facut:D

    [​IMG]

    O intrebare : la comanda geamului stanga fata la primul prag al butonului geamul coboara cat tin apasat pe buton, la al doilea prag geamul coboara de tot chiar daca iau mana de pe buton, asta este o functionare normala, la geamul stanga fata nu e la fel, comanda de pe primul prag trebuie sa fie mai lunga pentru actionarea geamului iar la al doilea prag daca iau degetul de pe buton se opreste si geamul, cum fac sa functioneze normal? stiu ca la vectra ca sa,, invat geamurile '' sa mearga normal trebuie sa tin apasat pe ambele butoane pe deschis si apoi pe inchis de mai multe ori pana se reseteaza geamurile, la fabie am facut de mai multe ori asa si nu se reseteaza. daca bag cheia in yala si tin mai mult cheia rasucita, geamurile coboara sau urca dupa caz.

    cum fac ca la blocarea portierelor din telecomanda masinii sa se inchida si geamurile daca sunt deschise?
     
    Ultima editare: 21 Noi 2009

Distribuie pagina asta