1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Posibil garnitura chiulasa?

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Ionel C., 4 Mar 2019.

  1. Ionel C. 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2019
    Mesaje:
    5
    Salut prieteni,

    Am urmatoarea problema. Detin o Skoda Fabia 1,4mpi din 2001 (dec) si am inceput sa am mai multe probleme cu ea. O sa fac un rezumat ca e mult de vorba si sa nu va plictisesc.
    A inceput sa piarda antigel. Am avut un drum de vreao 130 km, pe sfarsit motorul a inceput sa se incece la turatii mici, dar nu a urcat temperatura in bord, la turatii mai mari rula ok. Odata ajuns in oras am observat ca a urcat temp. aproape de zona rosie.Am pierdut tot lichidul din vasul de expansiune si pe la busonul de ulei a iesif fum gri. A doua zi, cu motorul la rece (pornit) si cu antigelul completat, au aparut bule din vazul de expansiune ca si cum ar fierbe. Am fost la service si au inlocuit pompa de apa, crezand ca asta e problema. S-a schimbat pompa cu una noua, problema a persistat, lichidul tot "fierbea" in vas. Au spus cei de la service (dupa ce am platit lucrarea) ca poate fi chiulasa , sau garnitura, si ca ar trebui un test sa vada daca sunt scurgeri (pe care nu pot sa il fac ca nu se face in localitatea de unde sunt).
    In antigel nu am observat pete de ulei (inca), dar parca a crescut putin nivelul pe joja.
    A mai patit cineva asa? Care sunt sansele sa fie garnitura doar? Se poate confirma (oarecum) si fara testul acela. S-ar merita riscul sa incerc sa schimb garnitura?
     
  2. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    Nu se merita sa schimbi doar garnitura de chiulasa , dupa cate stiu chiulasele sunt cu probleme la skoda ,deci trebuie si o verificare planeitate si rectificare planeitate chiulasa daca este cazul, daca tot umbli schimbi si semeringuri supape si nu ar strica sa dai si baia de ulei jos sa cureti sorbul pompei de ulei.
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Clar trebuie data chiulasa jos. Cand se da jos se poate vedea daca este garnitura sau daca este mai mult decat atat. Din pacate , daca ai dus motorul in zona rosie pentru o perioada de timp , este de bun simt sa presupui ca chiulasa nu mai este plana . Si schimba servisul. Daca la simptomele alea ti-au schimbat pompa de apa , puteai foarte bine sa duci masina la o croitorie sau o patiserie .
     
    efa982 apreciază asta.
  4. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    Ca bine zici , cred ca adaug pe lista si un set de segmenti si face treaba cu trebuie..
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu te grabi cu achizitiile . Intai desfa sa vezi ce este. Nu-i un cap de tara . O chiulasa se da jos in 30 de minute . In functie de ce apare cand se da jos ciulasa vei sti ce trebuie sa cumperi sau daca mai merita sa cumperi ceva pentru motorul ala .
     
  6. Ionel C. 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2019
    Mesaje:
    5
    Motorul nu a aratat semne de probleme inainte. Din cate spuneti voi, toata reparatia ar costa foarte mult, si nu as "scapa" doar schimbad garnitura. Lichidul din vas "fierbea" cu bule mari, ca si cum ar barbota, cei de la service au crezut ca e pompa de vina, ca nu se face circuitul cum trebuie. Am platit inlocuirea aiurea. Va multumesc pentru raspunsurile prompte.
    PS: Doreste cineva un tichet rabla?
     
  7. Ionel C. 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2019
    Mesaje:
    5
    Estimativ cam cat ar costa demontarea ?
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Corect ar fi sa fie decent costul ...pentru ca nu poate cere mai mult de o ora de manopera dar , din pacate , servisurile abia asteapta sa prinda pe cineva cu probleme sa-l jupoaie la propriu . Depinde cat de serios este servisul la care mergi . Un mecanic de cartier poate face treaba asta in 30 de minute cu 50 de lei . Daca mergi la niste tepari , se poate sa iti ceara si 100 de euro si ..sa iti schimbe iarasi pompa de apa .
    Daca este doar garnitura , cu demontat , schimbat si remontat ( daca nu trebuie rectificata chiulasa ...ca asta presupune alte costuri : dezechipat chiulasa , rectificat planeitate , refacute scaunele de supape , schmbat semeringurile de supape ( uita de prostii cu verificat chiulasa cu microunde sau raze x ca asa ceva nu se poate ) ....daca scaidoar cu shimbarea garniturii , ar trebui sa te coste vreo 400 de lei cu tot cu garnitura . Atentie , cand dai jos chiulasa , trebuie desfacuta si galeria , dica trebuie schimbate si garniturile ed acolo , eventual semeringurile de pe la axa cu came ...dar sunt preturi mici la astea .
     
  9. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    Un test de compresie cred ca ar conta inainte de demontarea motorului.
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Pentru ce test de compresie ? Indiferent de rezultat , trebuie data jos chiulasa , situatie in care va vedea oricum care este problema . De ce sa mai plateasca si test de compresie ? Bolboroseala aia din vasul de expansiune ii spune ca ...trebuie demontata chiulasa .
     
  11. Ionel C. 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2019
    Mesaje:
    5
    Pai oamenii astai mi-au cerut 120 lei pe manopera doar pentru pompa de apa, de asta intreb. pentru ca am auzit si eu de preturi de genul, asa mari pentru manopera la chiulasa. Nu am avut probleme asa grave inainte si nu stiu preturile pe manopera. Spre aparearea celor de la service, probabil pompa oricum trebuia inlocuita, am vazut ca cea veche se rotea greu si parea foarte uzata, probabil cum a mers in gol, cum am pierdut antigelul. In fine, am investit prea mut oricum in masina asta. Multumesc mult pentru raspuns. O sa ma interesez serios sa vad daca se mai merita facut ceva. Acum motorul trage ok, daca nu descizi capota nici nu ti-ai da seama ca e ceva in neregula. O seara frumoasa. Multumesc inca odata.
     
  12. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    La test de compresie vezi cum sta cu segmentii.....tinand cont ca a fiert motorul si cum segmentii sunt asa cum sunt , monteaza la loc si dupa scurt timp papa ulei la greu .Asta ca sa nu mai demonteze si pistoanele si oricum trebuie gasita cauza ,de ce s-a intamplat asa ,posibil termostat blocat pe inchis .
     
  13. Ionel C. 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2019
    Mesaje:
    5
    Pentru cine intereseaza, asa borborosea inainte de schimbarea pompei de apa, acum e si mai rau. Motorul la rece. https://photos.app.goo.gl/RHVcFU9RQYAdjEF98

    Florin, nu am observat daca cupleaza termostatul, temperatura in bord a urcat pana la 90, normal. Acum parca nu mai indraznesc sa astept sa urce temp, si sa vad daca cupleaza sau nu. Furtunul ce duce la termostat e rece si daca il strang se aude cum impinge aer inapoi in vasul de expansiune. Ar putea sa fie infundat termostatul?
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Mar 2019
  14. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    Ceva este defect de s-a intamplat asa ,nu pica garnitura sau chiulasa degeaba ,posibil termostatul ,sau circuit de racire infundat pe undeva ,adica radiatorul ,sau poate a fost chiar chiulasa de vina ,garnitura nu pica degeaba.
    Sa il repari pe bucati nu cred ca merita ,adica sa schimbi doar garnitura si sa fie si chiulasa , semeringurile la supape sunt ieftine ,ai 8 × 3 lei buc. ,e pacat sa nu le schimbi ,ulei si filtru ,garnitura cred ca e cam 150 lei, silicon la capac culbutori 30 lei victor reinz , daca distributia e buna o refolosesti .
    Acu nu stiu manopera la demontat si rectificat chiulasa daca este cazul.
    Termostatul sigur trebuie schimbat ,sa nu te risti.
     
  15. rflorin_72

    rflorin_72 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Calarasi
    Furtunul care duce la termostat de fapt este rece pana ce apa ajunge la temperatura de deschidere a termostatului din circuitul mic ,adica motor pompa de apa si caloriferul din bord ,iar dupa ce deschide termostatul apa circula si prin radiator ,circuitul mare , daca termostatul nu se deschide ,atunci motorul se supraincalzeste si ce urmeaza stii deja.
    Dar asta e doat o ipoteza la ce s-a intamplat cu masina ta.Cauze mai sunt care pot duce la arderea garniturei de chiulasa.
    Daca apesi furtunul ala este normal sa bolboroseasca in vasul de expansiune ,prin radiator si returul radiatorului.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare