1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Oscilatii de turatie

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de kataa2007, 3 Noi 2008.

  1. kataa2007 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Mesaje:
    8
    oscileaza atunci kand dau drumul la aeroterma mai ales cand e rece dar dupa ce se incalzeste numai am probleme asa rau.isi revine.de la ce oare poate fi?ajutati.ma.sa fie de la benzina>nu am mai schimbat filtrul de 40000 de km
     
  2. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Vad ca nu prea a intrat nimeni pe subiectul asta.
    Si eu am ceva semanator la masina mea. se mareste turatia motorului in stationare. Sunt mai multe situatii. De exemplu , atunci cand deschid dezaburirea lunetei sau AC.......desi nu stiu cat este de normal sa creasca turatia; numai ca asta se intampla de f multe ori si fara motiv ....sunt variatii asa aiurea, la semafor de ex, sau pur si sumplu. Cresterea nr de turatii in stationare este insotita de fiecare data si de un tremur enervant al intregii masini, va spun asta ca detaliu , in speranta ca poate cineva gaseste o explicatie.
    Este destul de enervant cand apare si tremuratul ala , de multe ori se uita cineva de semafoare la mine si eu tremur de parca as avea parkinson (doamne fereste!) desi e de ras faza =))
    Pentru variatii de turatii nu am explicatie , insa pentru tremurat am auzit 2 variante si am nevoie de voi aici: am mai citit ca tremuratul este oarecum specific skoda, alta varianta de la unchiul meu, si care are legatura si cu turatiile aiurea este ca ar fi o bujie de vina.
    Voi ce spuneti ?
     
  3. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    440
    Locație:
    Focsani
    Eu zic ca e de la alternator.:) Simte ca e consum de curent,si comanda motorul sa se miste mai cu talent,adica mai repede.Nu ai acelasi simptom si cand geamul e inchis,dar tu il fortezi sa urce si mai sus? Sa incerci odata si ai sa vezi.Verifica alternatorul cat si cum incarca,la fel si acumulatorul.
     
  4. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    patratzel1988 - presupun ca raspunsul tau era referotor la problema lui kataa...... pentru mine experienta ta gaseste vreo explicatie la problema ????
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Fara Zahar , este greu de diagnosticat un asemenea fenomen deoarece poate sa apara din multe motive. In principiu , motoarele pe injectie au gestionat amestecul aer- carburant in functie de o multime de factori. Daca unul din factori nu da semnale corecte se intampla doua lucruri :
    1) calculatorul compenseaza informatia gresita cu un amestec mai bogat, sau mai sarac , sau variaza turatia motorului . AStfel mareste turatia cat timp percepe o dereglare si o micsoreaza cand are impresia ca a rezolvat problema . De aici si variatile de turatie .
    2) trece pe un grafic de avarie ( in cazul in care nu mai vede deloc unul sau mai multi senzori ) si tine motorul turat iar amestecul este foarte bogat ( aici apar consumurile mari ) .

    De multe ori , mai ales cand variatiile apar la rece si dispar cand temperatura de functionare ajunge optima , sonda de temperatura de pe blocul motor , care citeste temperatura lichidului de racire de pe circuitul mic ( adica fara sa deschida termostatul ) , aceasta sonda este decalibrata. Ea citeste o temperatura mai scazuta decat in realitate , imbogatind amestecul exagerat sau saracindu-l . Intrucat temperatura reala nu bate cu temperatura citita de senzor ( sonda ) motorul tinde sa functioneze haotic si calculatorul compenseaza taind sau suplimentand carburantul .
    In afara de aceasta chestie universal valabila poate sa apara variatii din diferite motive :
    - alternator obosit . defectiune a alternatorului care face motorul sa traga foarte greu cand apare un consumator
    - un scurt pe undeva prin circuite ...ceea ce face sa ceara un plus de curent alternatorului care isi incordeaza muschii si cere putere mai mare de la motor
    - chiar si un rulment gripat pe la pompa de apa , rolele intinzatoare , rola unisens pot face sa apara variatii de turatie . Deoarece motorul duce greu respectivele angrenaje daca sunt gripate sau intepenite , cum scade turatia sub un nivel minim , calculatorul compenseaza marind-o. Dupa ce se stabilizeaza , nu mai da plus de carburant , dar angrenajul gripat face ca turatia sa scada iarasi ....si calculatorul iar compenseaza . Si tot asa .

    Trebuie sa iei pe rand fiecare posibilitate si sa o elimini inteligent , pentru a nu schimba 50 % din ce e sub capota pentru niste variatii de turatie .
     
  6. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Multumesc mult de tot pentru raspunsul amplu.
    Crezi ca daca merg cu masina la un test cu vag com, se poate identifica unde este problema ?
    Este necesara si o verificare la un mecanic , sau toate aceste "erori" pot fi identificate si la test ?
    Oricum in iulie am de facut revizia de 60 000 km si am decis momentan ca voi schimba ulei, filtre , placute/discuri frana bujii si fise.
    In ceea ce priveste distributia astept parerea mecanicului si apoi voi trece la cercetari sa vad ce oferte gasesc, in functie de raspuns, daca trebuie sau nu schimbata.
    Sunt tare curios sa vad daca mai tremura dupa revizie , daca tot voi schimba si bujiile.
    Si am decis sa pun si un aditiv de data asta in ulei , iar dupa revizie , imediat sa fac un plim si sa pun si in benzina un aditiv.
    Ma gandesc ca poate ii mai imbunatateste macar un pic performantele.
    Nu Stiu de ce , dar in ultima vreme merge sacadat, trage greu si mai da in gat , in mod special se intampla in vitezele 1 si 2 , de la viteza a treia merge rotund, nu vad nereguli
     
  7. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Hmmm, baieti, am mai incercat acum ceva timp sa scot capacul de la motor si nu am reusit.
    Atunci doar cumparasem masina si voiam sa imi bag putin nasul pe acolo din curiozitate. Am cautat o clapa, o clema ceva, numai ca nu are nici un mecanism sau ceva de genul , am incercat sa trag de el dar imi era teama ca fac vreo prostie si am lasat-o balta de atunci.
    Am cautat su search si nu am gasit nimic, imi explica cineva cul se desface, cleme nu am vazut , eu banuiesc ca tot asa se desface , sa trag de el , probabil ca trebuia cu ceva mai multa forta dar imi era mie teama.
    Nu am reusit aseara sa fac nimic, o sa incerc astazi , ma refer la curatat clapeta de acceleratie, si pt asta trebuie sa desfac capul , vreau sa ma uit si la filtrul de aer, mai e putin pana la revizie si vreau sa vad starea lui , eventual sa il curat putin.

    Scuze ca revin.
    Vreau sa va spun ca am rezolvat partial partial cu mersul infundat al masinii.
    Aseara am fost in Carrefour si am cumparat un aditiv de benzina, scrie ca curata injectoarele, pompa de benzina, depunerile din rezervor si de pe alta parti ale motorului, ajuta la o buna functionare ale componentelor si creste puterea motorului.
    Flaconul are 250 ml si se pune intr-un plin de benzina, eu aveam rezervorul la jumatate si am pus jumatate din solutie.
    Am tinut motorul pornit cateva min inainte de a pleca din parcarea supermarketului si vreau sa va spun ca se simte.
    Masina nu mai pleaca greu de oe loc , asa cum va spuneam si trage mult mai bine in treptele 1 si 2 , fara sa se chinuie, merge rotund si este mult mai agila.
    Desi nu credeam ca acesti aditivi de curatare pot face asa ceva , cu atat mai mult ca am cumparat cel mai ieftin produs , aveau mai multa marci , de la 14 ron pana la 80 ron.
    Am cumparat unul de 17 ron.
    Daca vreti , va sctiu diseara de care am luat si o sa pun si instructuinile de pe el.
    A mai pus cineva asa ceva in benzina? La voi se simt diferente?
    Afecteaza in vreun fel ???
     
    Ultima editare: 9 Iul 2010
  8. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    imi spuneti si mie va rog cum se scoate capacul de la motor ?
     
  9. tavi83

    tavi83 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2010
    Mesaje:
    74
    la mine pur si simplu se trage in sus de el.
     
  10. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Am reusit aseara, am scris detaliile in celalalt thread, "cum se curata clapeta de acceleratie"
     
  11. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Am rezolvat problema cu mersul infundat si oscilatiile grave de turatie.....cu revizia!
    Am scris detaliiin thread-ul "INFO revizie 60 000 km" sper sa va foloseasca informatiile.

    Masina parca zboara acum , nu mai tremura in stationare la relanti, pleaca f usor de pe loc, nu mai merge infundat in vitezele 1 si 2.

    Si pentru ca am pus acum si bujii cu 2 scantei (aveam doar cu una) motorul nu numai ca porneste mult mai repede, dar are si mai multa forta si se simte bine de tot in mers.

    Nici nu imi venea sa cred ca este masina pe care o condusesem inainte sa o bag in service.
     
  12. cristian.popa 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2009
    Mesaje:
    5
    Locație:
    pitesti
    probleme de vara

    Salut,
    Am si eu o intrebare la voi, de cand a venit vara cand pornesc masina prima oara in ziua respectiva o ia razna...cresc turatiile, scad turatiile si trebuie sa o las cam 1 minut pana isi baga mintile in cap si se linisteste. Nu am aerul pornit deci nu pot da vina pe asta...poate imi dati si mie cateva idei de la ce ar putea sa fie.
    Multumesc si drumuri linistite!
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Pune-o pe tester. O sonda sau un circuit al unei sonde nu functioneaza corect, furnizand informatii eronate calculatorului sau nefurnizand informatii deloc. Astfel , calculatorul tot regleaza turatia trecand pe diferite grafice de functionare. Daca asta sa intampla doar la prima pornire , este posibil sa fie sonda de temperatura dusa sau circuitul intrerupt la aceasta. Graficele de amestec sunt diferite la temperaturi diferite. La prima pornire , motorul este rece .
     
  14. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    thread asemanator

    Se gasesc mai multe detalii si informatii despre acest subiect si in sectiunea "oscileaza turatia motorului " - am postat si eu acolo ....poate ajuta!
    Lectura placuta, este destul de citit!

    Marius,

    :beerchug:
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Aug 2010
  15. beenutz 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2011
    Mesaje:
    5
    problema variatie turatii intre 600-1000

    Nu stiu ce sa ii mai fac. La relanti turometrul variaza intre 600 si 1000 de ture constant si fara oprire. Am dat jos clapeta spalata de 2 ori, chiar si corpul de sub clapeta la dat jos si lam spalat. La tester imi zice sonda lambda dar mecanicii zic ca nu este de la sonda lambda si nu vreau sa dau 400 lei pe ea si sa nu fie de la ea. Mecanicu a stat cu orele pe langa ea nu stie ce sa ii faca .
    Azi am descoperit ca furtunul care iese de sub clapeta duce spre o pompa electrica (ce este aia ) daca scot furtunul repectiv din pompa trage aer si daca il acopar 90% ccu degetu se opreste si sta fix la 900 de ture .
    Ati inteles ceva?? stie cineva cum sa procedez?? a mai patit cineva ??
     
  16. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    pompa aia de care zici tu,este o supapa care trage gazele din rezervor si le aduce in clapeta.poate ca nu actioneaza cum trebuie.
    eu de exemplu am avut probleme cu ea...am gasit un dop pe furtunul care intra in ea,dar motorul mergea normal,numai ca mi se aprindea martorul motor in bord..
    incearca sa o schimbi cu una de pe alta masina sa vezi daca face la fel
     
  17. dr_leontin 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Mesaje:
    22
    Locație:
    iasi
    buna
    la mine se intampla exact invers
    am oscilatii de turatie ale motorului la relanti cand este foarte cald si masina a stat in soare
    dimineata nu am astfel de probleme
    nu am folosit aerul conditionat
    daca o accelerez de 2 3 ori isi revine la turatia normala de relanti dar apoi iar o ia razna
    ce e pe duca?
    fabia 1.4 tdi 80 cp TNB
    MERCI
     
  18. dr_leontin 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Mesaje:
    22
    Locație:
    iasi
    chiar nu stie nimeni sa imi spuna ce senzor e dat peste cap cand se incinge capota si dicteaza masinii sa merga putin mai turata
    eu sunt plecat din tara dar am cu mine un cablu de diagnoza
    i am facut o diagnoza dar nu mi da nici o eroare
    ce ar trebui sa verific
    orcum nu ma prea pricep si mi e cam frica sa umblu pe la calc de bord sa nu stric sau modific ceva
    merci
    fabia 1.4 tdi BNV
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Fiind medic, (probabil chirurg) operezi fara un diagnostic clar?
    Eu doar pot sa presupun, nu sunt sigura, fiindca daca nu ai nici o eroare inregistrata, povestim degeaba.
    ,, sa nu stric sau modific ceva": pai nu intervii in parametrii masinii, dai doar scanare.
    Am vazut undeva ca ai schimbat debitmetrul, ceva probleme la injectoare, e drept a cam trecut ceva timp de cand le-ai inlocuit, sa inteleg ca atunci masina avea aceleasi simptome ?
     
    Ultima editare: 29 Iul 2012
  20. dudutz 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2011
    Mesaje:
    5
    am o fabia din 2008 de 1.2 benzina motor bbm.
    de ceva vreme la pornire se tureaza normal apoi imediat scade turometrul la 300-500 , de cele mai mlte ori se opreste si sunt nevoit s-o repornesc iar uneori se isi revine.
    dupa plecarea de pe loc nu mai face figuri decat la semafor sau cand o scot pe liber (scade la 400-500 si apoi isi revine)
    am scanat-o si nu imi da nici o eroare si am facut 5 testere la 5 calculatoare diferite.
    o idee va rog.
     

Distribuie pagina asta