1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Nu mai trage motorul

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de irlandezu, 18 Iul 2010.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.647
    Locație:
    Brasov
    Schimba catalizatorul . Degeaba schimbi sonda Lambda daca ai catalizatorul infundat. Se face presiune pe galeria de evacuare pentru ca nu au pe unde iesi gazele ( cum ar trebui...ele ies , dar mai fortat) si sonda citeste o valoare anormala a concentratiei gazelor . De aici apare eroarea.
     
  2. Claudia76

    Claudia76 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2010
    Mesaje:
    37
    Locație:
    Targu Mures
    Cam cat costa un catalizator? Nu am problema deocamdata dar cred ca este bine de stiut... Am o Skoda Oktavia I 1.4i 16V/75Cp AXP 2002
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.647
    Locație:
    Brasov
    La noi in Brasov ( Noua ) , un catalizator cu montaj cu tot, la o firma a unui cipriot , costa intre 280 - 500 Ron , in functie de model . Schimbarea se face pe loc. Se ridica masina , se taie catalizatorul vechi din doua parti ( nu are prinderi mecanice prin colier ) si se sudeaza catalizatorul nou. Nu sunt originale , dar sunt catalizatoare facute special pentru tipul de masina pe care il aveti . Toata treaba dureaza maxim 40 minute din momentul in care a urcat-o pe elevator . Mai mult , daca sunt bucati din sistemul de evacuare coapte , iti schimba numai bucatile cu probleme , nu tot sistemul de evacuare. In general nu prea stim ce avem pe sub masina. Din cauza ca temperatura pe evacuare este foarte mare ...si masinile merg si pe ploaie ( care este de obicei rece ) , materialele din care este facuta evacuarea au mult de suferit. De multe ori avem sub masina tobele coapte fara sa stim . Pana nu se rup , nu le schimbam . Si catalizatorul face parte din categoria asta .
     
  4. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    Un pic mai mult de 1300 lei....
     
  5. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    Revin si eu cu o problema. Desi am facut revizia si am avut impresia ca motorul merge ceva mai ok decat inainte, tot nu trage cum trebuie si se cam chinuie in treptele 1 si 2.
    Apropo de scos furtunul de la debitmetru, la mine in capacul de plastic , in care se afla filtrul de aer, inta 2 furtunele , unul mai subtire si unul mai gros ?
    Care de la ce , si pentru ce este ?
    Pe care sa il scot sa fac o proba sa vad cum merge ???
     
  6. irlandezu

    irlandezu 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2010
    Mesaje:
    12
    Locație:
    norvegia
    pt ohne_zucker nu trebuie sa scoti nici un furtun ci un cablu care se termina cu o mufa, scoti mufa dar inainte asigurate ca nu ai cheile in contact ca sa nu prajesti computerul de bord (indicatiile astea le-am primit si eu).....mult noroc!

    tot pt zucker, mufa care trebuie sa o scoti tu se afla pe (burlanul sau teava) cum vrei tu sa-i zici care face legatura intre filtrul de aer si turbina
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Aug 2010
  7. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Pt ohne zucher nu e valabila treaba care ti-am spus-o tie irlandezule.Tu ai un motor diesel ATD PD pe cand el are un benzinar FARA TURBINA .
     
  8. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    Hmmm....prea tarziu ? Am incerat deja , am scos furtunul mai subtire, cel din margine..... merge mult mai bine , are putere mare mare , demaraj mai bun.
    Insa un sunet placut dar ciudat...se aude motorul ceva mai infundat ....deci nu e infundat , doar asa se aude , un sunt placut la auz , ca la un motor puternic . E de bine sau e de rau ? sa il las asa ? Ce sa fac ??? sfaturi ceva ?
     
  9. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Daca ai scos furtunul ce vine de pe galerie inseamna ca in motor intra aer mai rece = amestec mai bogat de benzina = motorul mai sprinten = consum marit de combustibil. Nu se poate strica nimic, decat usita de la rezervor ;)
     
  10. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    Merci de raspuns cgadalean, da, acel furtun l-am scos, care vine de la "burlanul" acela de la filtrul de aer.
    Am verificat consumul, in stationare la relanti are tot 0.6 l , exact cum consuma si inainte .... in mers , am verificat dimineata azi , in drum spre serviciu , poate un pic de tot mai mult , dar insesizabil , stii ca si asa comsuma mult cu mers in oras intr-a intaia , a doua , frana , iar a intaia , iar a doua , rar a treia si iar frane ...... na, bucurestiul , ce sa ii faci , cateodata imi apare si 45-50 l / 100km , cand e fortata ceva mai mult , mai arata si 18 l .......
    Insa , vreau sa stiu care este treaba cu acel zgomot , mai accentuat in depasiri si cand fortez mai mult masina....zgomot care mie imi place.... care este explicatia tehnica , inteleg ca daca intra aer mai mult si este arderea mai puternica, din aceasta cauza face si un zgomot mai mare ????
     
    Ultima editare: 11 Aug 2010
  11. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Ce sa zic... prin propozitii nu ne putem da seama de natura zgomotului si nu ne ramane decat sa ne dam cu parerea... la mine de exemplu daca sunt in viteza a 3-a cand o calc imi suna urat avansul (care este automat) tacane ca un diesel dupa care cand turatia este la cuplu tacanitul dispare. La fel motorul trage bine doar ca dureaza un pic pana se regleaza avansul si are un sunet anormal dupa mine dar normal dupa mecanici.
     
  12. florinel58 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Aug 2010
    Mesaje:
    1
    mesaj

    Da-mi o adresa exacta pt. ca eu cunosc zona Noua.
     
  13. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    diagnoza

    Am facut o diagnoza ieri la "sabie".
    Se pare ca am o eroare urata de tot iar masina merge numai in 2 pistoane din cauza unui injector , probabil infundat.
    O sa merg la o curatare cu ultrasunete, am inteles ca este 30 ron, din recomandarea unui prieten.

    Posibil ca din aceasta cauza sa fie mersul sacadat , tremuratul si variatia de turatii la relanti ? ???
     
  14. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    S-a rezolvat problema o perioada dupa revizie si un schimb de bujii si curea accesorii.

    Acum problema a reaparut.
    Motorul face figuri din nou.
    Nu vrea sa traga deloc cum trebuie si tremura din nou la relanti.
    Am incercat sa merg si cu cele 2 furtune scoase de la capacul filtrului de aer, parca de la debitmetru sunt, altadata daca le scoteam tragea de rupea asfaltul, acum nu e nici o diferenta.
    Treaba e cam asa , inainte in treapta 1 tragea bine si nu mergea zgomotos deloc, era ok daca schimbam viteza la 3000 de ture, acum deja la 2000 face urat de tot si nu trage , ma rog de ea , si trebuie sa schimb imediat ca ma innebuneste zgomotul...asa face si in viteza 2 si putin in 3 , de la 4 in sus merge bine, dar in Bucuresti , stiti cum e , maxim a treia poti sa ii dai.

    De la ce sa fie oare? sa schimb filtrul de aer? filtrul de benzina....sau ce sa fac ? Erori in bord nu am nimic pana acum....:sob:

    L.E: mi-am amintit si cam decand a inceput sa mearga asa, mai exact de duminica, dupa un drum facut de la Pitesti la Bucuresti pe autostrada, unde, recunosc, am mers cu 160 km/h si turatii muuuulte si chiar am forjat ceva motorasul ei micutz de 1.2. La intrarea in Bucuresti, la un mers normal, sa spun asa, am inceput sa simt ca nu prea mai are putere, se tureaza, se chinuie, dar nu trage bine deloc, este ca si cum ea ar vrea sa se duca dar ceva o tine si nu poate, are unele scapari cand se "zmuceste" si vrea sa se duca mai tare, se infige, apoi intervine acel ceva care pur si simplu nu o lasa...
     
    Ultima editare: 3 Mar 2011
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Sa fie oare de la sonda lambda? La motoarele 1.2 e stiut faptul ca cedeaza destul de repede.
     
  16. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    :confused:Ieri am verificat si filtrul de aer, sa ma asigur ca nu au intrat ceva balauri pe acolo si sa nu se fi infundat. E ok, si este curat, oricum are numai 2500 km.

    Cristi sper sa nu fie sonda lambda, desi am facut diagnoze de mai multe ori si aveam o eroare de la ea, plus ca din cand in cand se mai aprindea si martorul check engine.
    Ultima data s-a aprins luna trecuta cand am schimbat cureaua de accesorii, am sters eroarea si pana acum nu a mai aparut.

    Filtrul de banzina are 12 500 km , teoretic ar trebui sa nu fie de la el problema.

    Cristi, sau cine se pricepe, cum sa pot sa verific daca sonda este buna sau daca are vreo problema.
    De obicei stiu ca asta se schimba, nu se reconditioneaza si nu se repara, nu? Si mai stiu si ca este destul de scumpa, sper ca nu ea e problema.
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.647
    Locație:
    Brasov
    Mai ai protectiile de la fishe ? Cele dinspre motor ? Cateodata , fura curent si masina iti merge in 2 ( sau 3 ...daca ai 4 cu totul ) pistoane . La motoarele pe benzina VAG fishele sunt consumabile ca si bujiile ...sau chiar mai ceva. Chiar daca cauciucul de la pipa pare intreg , curentul isi cam face loc si prin protectii ( care au doar rol de indepartat eventuali paraziti ) face masa . Astfel motorul nu merge rotund . Poti incerca sa indepartezi ( daca ai ) protectiile metalice. Eventual un rand nou de fishe . Desi ar trebui sa se vada , este un defect atipic si nu apare pe nici un tester .
     
  18. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    887
    Locație:
    Viena
    Merci mult de raspuns in primul rand.
    Protectiile de la fishe sunt la locul lor, de verificat, nu am verificat, dar am sa o fac diseara.
    Si da, acest motor are 3 pistoane.
    Am discutat la intalnire si cu Daniel despre treaba asta, el mi-a spus ca a trecut prin asa ceva, in sensul ca ii cedase un injector si mergea in 2, dar mi-a spus ca se manifesta mult mai grav decat cum este la mine acum.

    L.E.
    Mi-am amintit ce mi-a spus un macanic candva, in legatura cu faptul ca Fabia nu are fishe, sau ca e improprie denumirea....Jurasik tu te referi la bobinele de inductie, nu ?
    Care arata asa ? Acestea se scot si acolo se baga si bujiile.

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us
     
    Ultima editare: 4 Mar 2011
  19. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.338
    Locație:
    bucuresti
    eram si eu de fata la discutia cu injectorul, si din ce zicea daniel era mult mai rau fata de ce zici tu ca ai, eu zic ca nu e de la injector.
     
  20. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Putina lectura despre sonda Lambda:

    Cum stiu daca sonda Lambda este defecta?
    Din pacate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt intotdeauna evidente si masurabile. Printre simptomele sondelor Lambda defecte sunt:
    - Esec la testul emisiilor (caracteristic, o concentratie mare de CO si/sau HC)
    - Catalizator deteriorat (cauzat de o concentratie mare de carburant)
    - Consum crescut de carburant (cauzat de o concentratie mare de carburant)
    - Motorul functioneaza neregulat
    - Performante reduse
     

Distribuie pagina asta