1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Noul model 1.6TDI care inlocuieste 1.9TDI

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de newbie, 23 Mar 2010.

  1. newbie 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Mesaje:
    1
    Salutare

    Am cautat prin posturi dar nu am gasit nimic concret. Daca aveti un link v-as ruga sa ma redirectati unde s-a mai discutat daca nu astept pareri.

    Am fost de curand la dealer Skoda sa intreb de o Octavia 2 1.9TDI si am fost sfatuit sa iau noul model 1.6TDI cu tot atatia cai putere (105) si ca cica oricum are intentia de a nu mai comercializa in viitor motorul de 1.9TDI.

    Din datele tehnice rezulta un consum cu 0.5L mai putini la 100 de km. Dar avand aceiasi putere la un motor mai mic s-ar putea zice ca e "cip-ata" legal direct din fabrica sa zic asa.

    M-ar interesa pareri de fapt constatari ai posesorilor de asemenea exemplare, cum se comporta? Se merita oare? Bineinteles din spusele dealer-ului si demonstrat pe hartii, acte se merita dar chiar nu am vazut deloc discutii pe net referitoarea la aceasta motorizare diesel de 1.6.

    Sunt curios deoarece tot ce vad pe piata second la 105CP e doar 1.9TDI si de astea noi de 1.6TDI nu am auzit absolut nimic.

    Merci
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nici nu ai sa gasesti pareri prea pertinente. Este un motor nou si nu a apucat sa faca rulaj . Ca la orice motorizare noua , primele modele lansate pe piata vor fi si cele cu multe hibe. In exploatare vor aparea hibele si se vor gasi solutii pentru remedierea lor. Peste 1-2 ani , modelele vandute vor avea mare parte din defectiuni remediate. In functie de dorinta proiectantilor , acestea vor fi niste motoare fiabile sau nu .
    Crede-ma , la tehnologia actuala se pot face motoare extraordinar de fiabile. Solutiile tehnice exista , insa sunt paguboase pentru producatori. Daca iti fac o masina fiabila si functionala cateva sute de mii de km , nu vei simti nevoia sa iti cumperi alta noua si industria auto va avea de suferit . Noile motoare , de 1.2 de 1.4 si de 1.6 , vor tine in perioada de garantie fara mari interventii . Dupa aia , in functie de cine a condus , cum a utilizat motorul respectiv , masina va mai avea viata sau va necesita sume enorme pentru mentenanta.
    Nimic nu este nou sub soare. Cat e noua si in limita garantata ( intre 60.000 si 100.000 km) de producator te va tine . Dupa aia , este hazard.
     
  3. mirela1978

    mirela1978 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2009
    Mesaje:
    15
    Locație:
    Timisoara
    Nu sunt de acord ca firmele lanseaza motoare noi fara sa le testeze.
    Poate la aparitia unui model nou apar diverse "probleme ale copilariei" dar daca cautati bine o sa vedeti ca de cele mai multe ori nu se refera la motoare... :)

    drumuri bune...
     
  4. gabre

    gabre 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2009
    Mesaje:
    1
    Locație:
    bucuresti
    salut

    Nu face greseala sa o cumperi fara sa cunosti nimic despre acest motor care intradevar este mai putin poluant dar cuplul 1.6 este prea mic pentru gabaritul ei.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Mirela , evident ca le testeaza. Totusi, masinile sunt cateodata puse de cumparatori in situatii la care producatorul nu s-a gandit.
    Legat de "problemele copilariei " , daca o sa cauti si mai bine si mai adanc , ai sa constati ca un procent destul de important din acestea sunt legate de sistemul propulsor din care face parte cu gratie si motorul .
    Firme celebre ca Mercedes ( cu modelul A classe), Nissan cu modelul Patrol , Renault, Ford si GMC au rechemat in servisurile lor anumite serii - dintre primele lansate ale unor noi modele schipate cu noi propulsoare si le-au schimbat motoarele pe cheltuiala lor . Nissan a schimbat cateva zeci de mii de motoare de Patrol de 3.0 TDi , iar acesta este un fel de nava amiral a producatorului nipon . GMC si Ford au avut multe asemenea evenimente neplacute si sunt niste producatori de mare calibru , pe o piata care nu uita repede .
    Crede-ma , realitatea intrece adesea orice inchipuire.
    Este important ce fel de cumparator esti. Daca iti permiti sa schimbi masina de fiecare data cand iese din garantie , atunci poti lua o Octavia si cu motor de 800 cmc .
     
  6. dr_leontin 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2009
    Mesaje:
    22
    Locație:
    iasi
    eu am o fabia cu motorul de 1,4 tdi si am avut destule probleme
    deci ai grija cu motoarele astea experimentale
    cineva tot trebuie sa le testeze
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Tot respectul pentru dr_leontin .
    Sta in firea oamenilor sa se auto-amageasca in legatura cu alegerile facute. Oameni adevarati, care sa judece lucrurie obiectiv sunt putini. Este mai usor sa sari de cur in sus si sa jignesti pe cineva care isi da cu parerea despre alegerea facuta de tine , chiar daca este gresita , decat sa ramai corect si sa recunosti ca uneori , alegerile pe care le faci sunt mai putin inspirate .
    Sincer , consider ca acele persoane care nu reusesc sa treaca peste evidenta si isi sustin parerile ( de multe ori nepertinente ) in ciuda realitatii , sunt niste persoane slabe, cu un caracter indoielnic, care refuza din mandrie sau prostie sa accepte o stare de fapt.
     
    Ultima editare: 26 Mar 2010
  8. calin1945 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2010
    Mesaje:
    6
    Cu tot respectul pentru parerile voastre, timpul va demonstra ca motorul de 1.6 TDI este mai potrivit pe Octavia decat cel de 1.9 TDI.
    Nu am inteles postarea despre cuplul mai mare la 1.9, deoarece prospectele dau cuplu egal si pentru motorul de 1.6 (250Nm) inca pe o plaja de turatie mai mare.
    Superioritatea tehnologica a lui 1.6 este neta si de necontestat.

    Stima
     
  9. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    calin1945...bine zici, cand se schimba ceva, tot timpul exista cineva care sa fie sceptic sau sa aibe dubii. Abia astept sa imi vina si mie masina sa va spun cum merge.
     
  10. calin1945 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2010
    Mesaje:
    6
    astept poze si impresii despre masina... cand o fi sa fie.
     
  11. omulvesel 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Mesaje:
    14
    In momentul de fata motorul 1.6 TDI 105 CP e mai bun decat 1.9 TDI 101 CP? Ma refer la demaraj, reprize. Nu ma refer la zgomot deoarece cel de 1.6 e common rail. Sau mai bine zis e diferenta mare intre ele? Eu am o O1 TDI cu 100 000 km la bord, peste 2 ani fac 200 000. Deci va trebui s-o schimb. Intrebarea se pune voi mai gasi peste 2 ani O1 sau trebuie sa trec la O2?
     
  12. flo30xxl 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2010
    Mesaje:
    12
    motor 1'6

    cum sa puna pe octavia motor de 1.6 aceeasi prostie au facut o si francezii pe 407 si c5 .te rogi de ele sa mearga. cine vrea 1'6 sau 1.4 exista un model ''super'' pe nume logan.la skoda si wv motoarele ar trebui sa inceapa de la 1.9
     
  13. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    O parere

    Parerea mea este sa treci la O2..Nu contest vechimea si fiabilitatea modelului O1 care se face din '96, dar totusi la ce masini au aparut acum pe piata nu cred ca se mai merita sa-ti cumperi O1.Octavia 2 cu facelift e peste multe masini produse recent chiar daca versiunea asta e modelul 2005 cu unele imbunatatiri interioare si exterioare.
    Stiu ca e o parere subiectiva si sper sa nu ma ia la intrebari detinatorii de O1 pentru ca am si eu O1 dar imi fug ochii dupa alte masini cand merg pe strada de 1 an 2.Personal, Octavia 2 cu facelift face toti banii.Mai ales ca ai niste optiuni ieftine care-ti schimba mult masina..Aici as putea spune de mp3 cu touch screen care e in jur de 250 Euro si arata ca navigatia aia de 1700 euro.E pacat sa n-o pui ca da super bine cu clima automata.In rest..bani sa ai ca masini..cat cuprinde..
    Lasand astea la o parte, parerea mea e ca ar trebui scazute si preturile la Skoda pentru ca vin din spate marci mult mai ieftine care nu se fac de rusine deloc..daca vreti si-un exemplu o sa vi-l dau si sper sa nu ma contrazica nimeni : Cruze
     
    Ultima editare: 16 Apr 2010
  14. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    Miercuri am mai facut o data test drive-ul cu 1,6-le tdi. Asta pt ca in jur de 10 zile imi vine masina... Va intrebati de ce am facut testul? Pt a o testa la limita, stiind ca probabil asta nu voi face cu masina mea. Si am testat-o. Mi-a placut pozitia la volan, oglinzile, inca o data o zic, multe altele. Eu vin de pe o Corsa 1.2 benzina cu 75 CP. De cand am vandut masina folosesc o Astra 1.7 cdti. Vreau sa zic ca trage super masina asta. De aia am si vrut sa fac diferenta. Octavia m-a dezamagit un pic in sensul ca nu trage asa de bine ca Astra, in sensul ca atunci cand apas pe acceleratie, Astra imediat raspunde indiferent de treapta in care ma aflu, insa la Octavia trebuie sa schimb intr-o treapta inferioara. Nu ma deranjeaza asta, pt ca in vreo depasire cam asa se face, insa am observat ca isi ia viteza incet-incet. Oricum, nu sunt eu un vitezoman, insa am vrut sa stiu pe ce sa ma bazez in vreo depasire. Daca ar fi avut ceva mai multi caluti poate ar fi fost ok. Nu ma gandesc la o remapare pt k nu se merita, doar nu fac curse pe sosea, dar stiu ca ajuta chiar si 10 caluti uneori. In fine, astept masina si va zic atunci cum e... Pana atunci, toate cele bune.
     
  15. Nicusor 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2010
    Mesaje:
    1
    Salutare tuturor,

    As dori sa-mi cumpar Noua Octavia 1.6TDI 105 CP. Am un amic care a facut un drive test cu aceasta masina si mi-a zis ca motorul e un pic cam "lenes", ca fata de 1.9TDI este extrem de moale, nu te ajuta deloc la demaraj.

    A facut cineva un drive test cu 1.6? Cine poate spune ceva despre acest motor... ceva impresii de la volan?

    Merci mult!
     
  16. flo30xxl 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2010
    Mesaje:
    12
    1.6tdi

    dragii mei prin achizitionarea unei skoda o2 credem ca am facut oalegere inteleapta. (raportul calitate-pret-fiabilitate)asa si este.octavia 2 este superioara multor masini din numeroase puncte de vedere.ceea ce nu inteleg este faptul ca va doriti o octavia cu un motor de 1.6. nu va este teama ca pe strada vreti sa va dati lupi si de fapt o sa fiti doar o oaie in pielea lupului?octavia este o masina mare si trebuie propulsata de un motor pe masura.priviti motoarele de pe a4 a6 bmw 3 bmw 5 si mai cugetati.nu vati pus intrebarea ''ce mare diferenta va fi intre un motor 1.6 de la o2 si un 1.5 dci de la logan?Pentru a obtine 105 cp din 1.6 l motorul este oarecum fortat printr-un soft nou sau mai putin nou.in timp motorul va ceda mai repede. Mai ginditi-va ce vreti de la acest model si ce va va 0feri acest motor de 1.6.nu vreau sa va supar dar aceasta este umila mea parere.
     
  17. RRS 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Cluj Napoca
    Eu sunt un fan si un adept al 1.9 tdi, sau chiar mai mari, dar tdi.
    Dr se impun niste precizari:
    1. Faptul ca motorul de 1.6 nu va tine 20 de ani cat 1.9 ci numai 15, nu e absolut deloc deranjant, sau un criteriu de alegere.
    2. Faptul ca un motor e mai mic, nu are legatura cu masa O2, aici putem discuta de cuplu si de CP - si sunt de acord ca un cuplu mai mare decat cel stock, CP mai multi ar fi suficienti - undeva la 280nm si 120 CP, adica o crestere lejera estimata la 250 euro prin resoftare - si aici conteaza mai mult la masinile pe motorina, pentru ca un 1.6 MPI 102CP are suficienta putere si viteza si la plecarile de pe loc.

    Practic motorul nu este fortat, deloc :) "propulsarea" e data de cuplu si CP :)
    Fortarea, daca vrei sa folosim termenul, e aplicata pe turbina - presiune crescuta, insa sunt sigur ca turbina de pe 1.6 e arhisuficienta, mai ales ca piesele de pe masini functioneaza pe la 70% din capacitate, pentru protectie.

    Diferenta intre 1.9 si 1.6 e data de agresivitatea celui dintai la comanda acceleratiei, si faptul ca trage mai bine si mai rapid in ture joase, al doilea tragand ceva mai bine de la 3000 in sus ;)

    Ca o concluzie, 115-120 CP si 280nm ar fi ok ca un minim pentru O2 diesel, ajutand mult la plecarea de pe loc, intersectii, depasiri; pentru condus obisnuit si preponderent extraurban, e ok.
     
  18. flo30xxl 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2010
    Mesaje:
    12
    pt RRS

    sunt de acord cu tine referitor la faptul ca 120 cp si 280nm sunt suficienti ca un minim pentru o2. dar de ce trebuie sa cumparam un 1.6tdi si sa-l resoftam cind exista motorul de 2.0tdi 130cp care merge super (l-am testat pe mai multe modele ale grupului wv audi skoda).LA UN TURISM CARE SE RESPECTA nu trebuie sa vina clientii sa constate inconvenientele si sa le carpeasca. NEMAIDISCUTAND ca am vazut masini cu soft nou facute varza.O interventie la motor nu o face oricine ,oriunde. Eu am un 1.9 tdi si nu sunt tocmai multumit. 2.0tdi e altceva. Oricum iti respect opinia.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Apr 2010
  19. RRS 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Cluj Napoca
    2 tdi are 140CP, si e o motorizare care a inregistrat probleme premature utilizatorilor: ambreiaj, turbina ;)
    Repet, 105 CP sunt problematici la O2 doar la plecari de pe loc, unde o benzinara ar fi mai rapida....atat :)
     
  20. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    Cum o fi , cum n-o fi, pana la urma depinde de fiecare ce vrea de la masina lui si fiecare stie la ce va folosi masina. eu am fost foarte mandru cand mi-am vazut masina in parcare la dealer si am putut-o atinge si mirosi :) e o senzatie care numai o masin anoua ti-o poate oferi. abia astept sa ii dau prima cheie si sa plec din showroom cu ea. apoi stiu si eu ca poate mai multi cai ar fi fost buni sau cea de a 6-a viteza, dar cat de mult am avea, tot dorim mai mult, asa e omul. tot nu ii ajunge. mie imi ajunge aceasta masina, de care m-am indragostit la prima vedere. la inceput cochetam cu focus-ul, dar ma nemultumea plasticaria din interior si spatele la modelul cu 4 usi. asa ca Octavia mi-a lasat acea impresie ca o vreau si asa a fost. saptamana viitoare o s ava povestesc mai multe.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare