1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Nivel crescut ulei

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de Skoda_Octavia2_BLS!, 31 Aug 2018.

  1. Skoda_Octavia2_BLS! 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    7
    Bună seara.
    Sunt proprietarul unui autoturism Skoda Octavia II break, an fabricație 2006, Euro 4, motor BLS 1.9 TDI, cu filtru DPF, adusa de mine din Germania.
    Saptamanal fac regenerare la filtrul DPF și am observat ca după 10.000 km făcuți de când am adus-o, nivelul de ulei a crescut treptat (nivelul MAX, bila de la jojă și încă 2 cm sunt acoperite). Am observat și o scurgere de ulei sau motorina (nu am lămurit încă) pe partea dinspre bord a blocului motor, care se prelinge de undeva din partea de sus și se oprește în scut.
    Mașina nu a intrat niciodată în "limp mode", motorul trage bine, nu scoate fum, consum bun, etc.
    Eu nu sunt de meserie mecanic, dar este clar ca ceva se întâmplă la motor: regenerări frecvente, nivel crescut, scurgere pe blocul motor.
    De o săptămână am început sa umblu pe la mecanici și concluzia a fost ca regenerare frecventa este cauza tuturor relelor.
    Mi s-a sugerat sa anulez DPF (ceea ce nu vreau neapărat) sau sa îl trimit la curățat. Pentru nivelul crescut din baia de ulei ar fi de vina pompa tandem iar pentru scurgerile de pe blocul motor ar fi capacul de la colbutori sau epuratorul de gaze.
    Voi care credeți ca ar fi varianta cea mai buna? Ca am început sa vorbesc tot singur și sunt băgat în ceata.

    20180425_140413.jpg

    Poza asta am făcut-o de sub baia de ulei, după demontarea scutului
     
  2. Petraru bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2019
    Mesaje:
    3
    Ai mai aflat răspunsul?
     
  3. Skoda_Octavia2_BLS! 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    7
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Nu. Încă încerc sa ii dau de cap. Scurgerea de ulei era de la capacul de la culbutori, pe care l-am schimbat
    Dar încă ma lupt cu regenerari și nivel crescut de ulei. Astăzi am masurat și am 3 cm peste nivelul maxim al jojei
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iul 2019
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    Nu se poate sa ai nivelul ala de ulei si sa nu dea fum. Sau ai filtrul de particule aproape infundat si aduna tot( caz in care trebuia sa simti ca trage greu ) .....sau nu vezi tu fumul( se poate sa il de pe undeva pe la vreo fisura , inainte sau dupa DPF si in felul asta tu ai impresia ca nu da pe teava dar fum exista si iese pe undeva) , dar este evident ca in baia ta ajunge si altceva decat ulei . Ai doua alternative , carburant ...sau lichid de racire. La ambele ar trebui sa fumege in draci . Indiferent de care dintre cele doua motive este vorba ....ai probleme care se pot rezolva in general cu desfacerea motorului . Daca lichidul de racire nu scade din vasul de expansiune ...ai ghicit din prima , este motorina. Acum , de ce ajunge motorina in baie ...de cele mai multe ori injectoarele nu mai pulverizeaza si din cauza asta explozia nu este totala ....sau un injectoarele au alte probleme si nu mai asigura secventa de post-injectie , care face ca o parte din carburantul aruncat in cilindru sa nu arda si sa se scurga pe langa segmenti direct in baie ...sau ai uzura in segmenti atat de mare incat pur si simplu amestecul se scurge in baie din cauza usurii , sitiatie in care ar trebui sa ai joja tot scoasa pe jumatate de compresia care ajunge in baie ...ceea ce ar explica si scurgerile masive de ulei , generate tot de o compresie care ajunge in baia de ulei si forteaza semeringurile sau supapele . In mod normal trebuie sa incepi cu ceva ieftin , si anume cu verificarea parametrilor injectoarelor cu un VCDS. Daca identifici valori neconforme pe unul sau mai multe injectoare , incepi prin a le da jos si prin a le verifica pe alea . Trebuie sa pricepi ca un ulei amestecat cu atata motorina nu mai este ulei. Asta inseamna ca motorul tau se uzeaza accelerat in timp ce noi vorbim aici pe forum . Scurgerile pe bloc pot avea diverse motive , separate de problema cresterii nivelului , si in general apar de la garnituri imbatranite , trebuie sa identifici sursa ridicand masina pe o rampa sau pe un elevator .
    un pont in loc de " la revedere " . Nu mai cumparati masini rulate din UE daca nu va pricepeti la mecanica. O sa dublezi suma pe care ai dat-o tu pe masina acolo doar din servisari . O masina marca VAG cu peste 250.000 km are toate simptomele pe care le-ai descris tu ...si inca vreo 10 in plus pe care inca nu le-ai depistat. Nimic nu-i nemuritor ....care nu va pricepeti la masini cumparati-va noi pentru ca vva seaca de bani. Daca esti destept citesti de 10 ori postarea mea si iti asumi responsabilitatea pentru tampenia facuta. DAca esti cocalar , probabil ma injuri in privat sau imi dai o "replica " usturatoare aici in direct . Nu va mai bagati in ce nu va pricepeti . Nu se intampla nimic la nivel mondial , soarele va rasari si dupa ce luati voit tepe .....dar va costa de vi se innoada lacrimile in barba de la atata plans .
     
    Skoda_Octavia2_BLS! apreciază asta.
  5. Skoda_Octavia2_BLS! 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    7
    Eu nu pot decât sa îți mulțumesc. În primul rand pentru părerea avizată și chiar și pentru critici. Pe care mi le recunosc și mi le asum. Și da, nu mă pricep la mecanică,din păcate. Și ai dreptate, am băgat mulți bani în mașină. Filtrul de particule l-am trimis la Odorheiu Secuiesc, unde mi s-a spus ca este ca nou. Am fost inclusiv cu mașina acolo. În schimb, se încarcă foarte repede,aproximativ după 120-130 km urbani se aprinde martorul DPF în bord. Am schimbat anul trecut distributia și pompa de apă. Nu pierd antigel. Uleiul de 3 ori într-un an. Am pus multiple testere pe mașină. Parametrii injectoarelor sunt buni. La fel și la Turbo. Nu scoate fum pe nicăieri, crede-mă! Probabil totul se adună în filtru. Luni schimb garniturile injectoarelor și garniturile pompei tandem. Schimb din nou uleiul. Și Doamne Ajută!
    Mulțumesc încă o dată pentru sfaturi.
     
    JurasikMan apreciază asta.
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    Daca nu pierzi antigel atunci este evident ca vinovatul este carburantul ( adica motorina , in cazul tau ) . Asta reduce oarecum aria de cautare pentru ca motorina nu poate ajunge in baie decat dupa ce a fost injectata in cilindru , ceea ce inseamna ca o diagnoza facuta cum trebuie ar trebui sa te edifice cu privire la cauza .
     
  7. Maricel V. 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2018
    Mesaje:
    15
    Salutare tuturor!

    Pe la 247.000 (masina cumparata la 235.000 din germania), cu schimb de ulei facut de 7-8 000 km, am observat ca nivelul uleiului in bare era cu mult peste nivelul maxim admis. S-a ajuns la concluzie ca pe undeva intra motorina in baie pentru simplu fapt ca era miros specific de motorina pe joja si sub capacul de completare/umplere cu ulei.

    Tin sa anunt sa ca s-a rulat masina cu aproximativ 1 an cu eroare de "clapeta control admisie aer" in bord.

    Momentan lucrurile stau in felul urmator:
    -eroarea clapeta control admisie aer a fost rezolvata cu schimb corespunzator;
    -uleiul a fost schimbat ulterior dupa care am circulat in extra-urban 230km si nu se observa miros sau urma de motorina in baie sau nivel ridicat in baie.

    De asemenea:
    - anumiti mecanici au recomandat anularea DPF care cica baga motorina din cauza regenerarilor necorespunzatoare. Eu unul prefer sa NU fac asta, in mare masura pentru ca valorile filtrului sunt in parametrii optimi de functionare si motivele evidente ulterioare (itp'uri, verificari rar pe sosele etc)
    - anumiti mecanici au recomandat schimbare ceva asa numite o-ringuri de la injectoare care cica se duc pe la km astia si se pierde motorina pe acolo.

    Voi ce parere aveti?
    Multumesc frumos!
     
  8. Skoda_Octavia2_BLS! 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    7
    Salut. Am aceeași problemă. Și km mai putini. Tocmai am schimbat eu oringurile și garnitura de la pompa tandem. Dupa care am schimbat uleiul și am lăsat nivelul la minim. Astăzi era din nou la maxim, cu oringuri noi, uzura normala a chiulasei, distributie nouă, pompa de apa nouă, senzor de presiune nou, o sută de mii de testere, filtrul dat jos de 2 ori și curatat la Odorheiu Secuiesc, unghiuri făcute de 6 ori anul trecut (la Skoda mea filtrul se da jos doar cu demontare jug), resoftare, etc. Nici pe mine nu ma atrage ideea anularii, dar cred ca este cea mai buna soluție. O sa pun pe mașină un alt filtru e particule, din dezmembrări, ca ultima variantă, după care îl anulez. La mine se aprinde senzorul filtrului la bord, după 120 de km urbani, în ideea în care prima încercare de regenerare este după nici 50 de km. Mașina mea este Skoda Octavia 2, din 2006, motor 1.9 tdi, BLS, 197.000 km
    Am postat și eu la "Nivel crescut ulei" și recent am primit niște sfaturi Bune.
     
  9. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    Stiti care-i treaba cu clapeta ? Pozitia clapetei este importanta in gestionarea optimizarii amestecului aer/carburant. Daca clapeta nu este unde trebuie sa fie si carburantul ( presupunem ca-i pulverizat corect si la timp ) nu poate arde complet , pentru simplul motiv ca este amestecul prea bogat , atunci se poate sa ramana ceva motorina nearsa integral ( cantitati infime la o ardere , dar care se aduna la milioanele de cicluri de arderi pe care le suporta un motor ) , si ar exista premisa sa se duca in baie , dar .... un motor cu compresie corecta mai repede face soc hidraulic de la carburantul adunat in capul pistonului decat sa lase motorina sa curga pe langa segmenti . Daca la diagnoza , totul iese OK , greu de crezut ca se scurge asa pentru ca o trage gravitatia .
     
  10. Maricel V. 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2018
    Mesaje:
    15
    Skoda_Octavia2_BLS! si JurasikMan - multumesc pentru raspunsuri!

    Nu am mentionat in postarea mea, pentru discutii ulterioare dupa ce mai am noutati cu masina mea, ca motorul in pricina este un 2.0tdi 140cp cod: CFH common rail
     
  11. Maricel V. 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2018
    Mesaje:
    15
    - Mi s-a sugerat să rescriu softul la o reprezentanta Skoda , să verifice dacă nu cumva este anulat egr-ul și dacă senzorul de presiune dpf arată valoarea 0 când motor este oprit și este pus contactul. Totodată mi s-a spus să citească câte regenerări au avut loc în ultima perioadă. Doar ca eu nu am reprezentanta Skoda in apropiere.
    - Mi s-a sugerat sa mai merge asa si sa monitorizez uleiul

    De notat ca cel putin 3000 km am mers cu motorul subturat anume am schimbat viteza cum era indicat pe bord sageata.

    *masina din 2012
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iul 2019
  12. Petraru bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2019
    Mesaje:
    3
    NU CITA ultimul mesaj!
    Dacă îi dai de cap imi poti scrie sau suna la 0742736647, am aceeasi problema pe acelasi motor. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iul 2019
  13. Skoda_Octavia2_BLS! 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2018
    Mesaje:
    7
    I-am dat de cap. Am schimbat filtrul de particule. Am luat unul identic din dezmembrări, de pe o mașină cu 134.000 km. Am circulat 450 de km, majoritatea urbani, fără ca celebrul martor galben al regenerării sa se aprindă vreodată. Mașina trage foarte bine, sunt foarte mulțumit! Al dracu filtru, a fost vinovatul de la început!
     
    Universalis apreciază asta.
  14. Maricel V. 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2018
    Mesaje:
    15
    revin cu update.

    Am schimbat clapeta de acceleratie, uleiul obligatoriu, dar si regimul de mers al motorului (nu il mai tin subturat) si observ ca dupa aproximativ 2500-3000 de km nu am in plus pe joja! :D
     

Distribuie pagina asta