1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Motorul se tureaza la relanti

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de AlexandruB, 31 Iul 2019.

  1. AlexandruB 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Mesaje:
    5
    Salutare tutoror!
    Detin o Octavia 1, 1.6 benzina motor BFQ, iar de ceva timp am o problema si anume, atunci cand stau la semafor motorul nu revine la relanti, se tureaza constant 1100-1200 RPM.
    Pana acum schimbat urmatoarele (care au treaba cu problema mea sau mai putin) :
    - Filtre ( combustibil, polen, ulei, aer )
    - Bujii
    - Fise
    - Furtun admisie
    - Sonda Lambda 1
    - Distributie + pompa de apa
    - Curea transmisie si intinzator
    - Curatat clapeta acceleratie si schimbat EGR ( ambele readaptate dupa )

    Mi s-a spus ca e de la EGR trebuie curatat, l-am curatat, n-a mers, l-am schimbat. Acum mi s-a spus ca e posibil sa fie furtunul de vaccum sau pompa. Furtunul ca furtunul, dar pompa e cam scumpa, nu as mai vrea sa fac o astfel de investetie decat daca e necesar. Saptamana viitoare o duc iar in service, sunt deschis la idei.

    Multumesc.
     
  2. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    Din ce descrii iti face probleme in regimul Idle/Cruise, mai precis in Idle.
    Cand motorul a ajuns la temperatura de operare, cazul tau, sonda Lambda va face ajustari asupra amestecului pana se ajunge la ratia 14.7/1. ECU stie ca este in idle cand clapeta de aer e inchisa si RPM este constant. In aceste conditii sonda Lambda are cea mai mare autoritate. Trebuie verificata functionarea sondei Lambda pe care zici ca ai schimbat-o, nu neaparat daca e defecta ci modul de operare.
    Un senzor O2 trebuie sa genereze o tensiune intre 0.150V si 0.850V cu o medie de 0.450V. Daca tensiunea este eronata nu inseamna ca senzorul este defect.
    O tensiune fixa mare indica un amestec bogat iar una scazuta un amestec sarac.
    1). Daca tensiunea este mare si fixa poate indica probleme in sistem, senzor de temperatura prost si necalibrat, ECU va interpreta temperatura scazuta a lichid de racire, motor rece, si pune motorul in regim de cold entichment. De asemenea poate indica un injector care nu mai atomizeaza, presiune mare in rampa injectoare sau combustibil necontorizat cum ar fi EVAP.
    2). O tensiune fixa mica indica un ameste sarac, cauzere pot fi injector infunda, presiune mica in rampa injectoare sau vacuum leak. De asemenea senzorul de aer decalibrat poate fi o cauza.
    Eu as presupune ca e vorba de situatia 1 cand ECU pune motorul in cold entichment. As verifica tensiunea senzor Lambda daca se comporta cum am scris la pct. 1, clapeta de acceleratie si senzorul de turatie, senzorul lichid racire si as verifica instalatia de aer pentru vacuum leak.
    Atentie, trebuiesc verificate si apoi schimbate daca se impune.
    Eu ti-as mai sugera sa faci urmatoarele teste, iesi cu masina pe un drum liber, accelereaza pe la 100 apoi ia piciorul de pe acceleratie fara sa scoti din viteza, frana de motor, urmareste ce se intampla cu consumul si turatia, scoate apoi din viteza si urmareste de asemenea ce se intampla cu turatia si consumul. Informatiile sunt folositoare pentru cineva cu experienta aici pe forum si ar putea sa-ti dea mai multe sugestii.
     
  3. AlexandruB 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Mesaje:
    5
    @ugrabielu
    Multumesc pentru raspuns. In weekend voi face testul recomandat de tine.
    Am uitat sa atasez erorile primite pe tester. Le-am atasat acum, poate ajuta.

    Multumesc
    IMG_20190726_120728.jpg
     
  4. nelutzul40 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2019
    Mesaje:
    5
    Locație:
    urziceni ialomita
    Aceleasi simptome le creeaza si o baterie uzata........
     
  5. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    @AlexandruB
    Rezultatul "diagnozei" confirma ce am scris in comentariul anterior, important de analizat sunt codurile P0171 si Po441, defectiunea de la P0441 este cauza pentru aparitia codului P0171, amestecul sarac face ca ECU sa ia decizia de a mari cantitatea de combustibil pentru a tine raportul oxigen combustibil la 14.7/1. Mai precis cred ca este vorba de vacuum leak prin circuitul EVAP care trebuie verificat minutios, posibil ventilul, bobina, buson combustibil care nu mai etanseaza corespunzator, furtunuri crapate/imbatranite, etc.
    ar trebui diagnoza pe grupul 70 care va spune precis daca eEVAP e OK sa NOK. Sigur nu.
    Atentie, poza aia NU reprezinta diagnoza, e o simpla citire de erori, cauta pe cineva care are cunostinte temeinice in diagnoza almintrelea vei baga bani in masina fara sa rezolvi problema. Trebuie eliminata cauza nu indreptat efectul cum a facut mecanicul tau de te-a pus sa schimbi sonda Lambda, eu am convingerea ca era buna. Teoretic reparatia ar trebui sa te coste foarte putin ca piese insa trebuie identificata precis. P1403 nu ar trebui sa mai apara daca zici ca ai schimbat EGR-ul cu toate ca eu zic ca si ala era bun.
    Succes. Daca rezolvi sau nu problema nu uita sa scrii un comentariu pentru alti useri care au probleme asemanatoare, ajuta mult comunitatea.
     
  6. AlexandruB 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Mesaje:
    5
    @ugabrielu
    Saptamana viitoare o voi duce in service. Voi reveni cu un update.

    Multumesc.
     
  7. AlexandruB 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Mesaje:
    5
    Am fost azi la service, dar n-am rezolvat absolut nimic. Cel de la service batea campii ca e din calculator. Banuiesc ca nu avea chef de mine si m-a trimis repede la plimbare.

    Am facut programare la alt service tocmai sapt viitoare. Vedem ce zic ai aia.

    Un video cu problema si cu ce dadea pe tester:

    Revin cu update saptamana viitoare.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2019
  8. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    Bine ai facut, pacat ca nu l-ai intrebat pe meserias de ce calculatorul are probleme doar la semafor. Tine-te de aceasi logica, daca bate campii fugi fara sa privesti inapoi almintrelea iar iti vor schimba piese pe masina la brodeala, pe banii tai binenteles. Sper sa mai intre pe aici si colegi cu mai multe cunostinte, poate aduc mai multa lumina.
     
  9. AlexandruB 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Mesaje:
    5
    Au fost rezolvate oscilatiile. A fost schimbat senzorul de presiune de la servo si oscilatiile au disparut. Senzorul a fost 60 de lei.

    Multumesc pt ajutor. Daca mai apare ceva , voi actualiza postul.
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Multumim pentru feedback . In astfel de postari , rezolvarea problemei este mai importanta decat presupunerile noastre. Solutia la problema este ceea ce ne intereseaza si fiecare problema rezolvata aduce un plus de informatie pentru forum .
     
    Little Big și AlexandruB apreciază asta.
  11. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    Foarte bine ca ai rezolvat problema si pentru feedback. Daca doar prin schimbarea senzorului de presiune servo s-a rezolvat problema e foarte bine, erorile citite la diagnoza spuneau cu totul si cu totul altceva ceea ce imi intareste convingerea ca simpla citire a erorilor e o mare greseala de abordare.
     
    AlexandruB apreciază asta.

Distribuie pagina asta