1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Motor intrerupe în mers

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de Tiu marian, 2 Apr 2019.

  1. Tiu marian 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2019
    Mesaje:
    1
    Salut.Am o octavia 2 din 2008 ,1.9 tdi.de ceva vreme motorul intrerupe când accelerez.Mă puteți ajuta cu un sfat.
     
  2. Neamțu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2019
    Mesaje:
    4
    Am această problemă si eu la motorul pe benzină 1,6 din 2005 si nu îi dă nimeni de cap. Astept păreri. Mulțumesc.
     
  3. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    140
    Ai facut diagnoza? Ce erori apar, daca sunt?
     
  4. bogdan valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    bucuresti
    ce anume ai verificat pana acum?
    clapeta acceleratie ? egr? masina intrerupe doar in sarcina?
     
  5. Neamțu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2019
    Mesaje:
    4
    S au schimbat si bujiile si o bobina de la pistonul 4 la care a dat eroare. Masina trepideaza si dimineata la pornire foarte tare.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Mai 2019
  6. bogdan valentin 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2019
    Mesaje:
    10
    Locație:
    bucuresti
    daca trepideaza si dimineata la pornire si porneste si un pic mai greu verifica clapetra de acceleratie...fizic se poate vedea daca are defecte de natura mecanica ce nu apar pe tester adica depuneri sau nu inchide perfect etc iar debitmetru il poti verifica si scotand mufa in mers si vezi daca se schimba mersul in vreun fel.
    La fel de bine poate fi si sonda lambda insa trebuia sa fi crescut si consumul substantial ...le poti lua prin eliminare .
    Daca mai tii minte cam ce ai schimbat in perioada cand a inceput sa faca asa spunemi si poate te pot ajuta mai pe subiect
     
  7. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Daca iti trepideaza doar la accelerare senzorii cu cea mai mare autoritate sunt senzorul din clapeta de acceleratie si MAP/MAF.
    Daca iti trepideaza la pornire senzorii cu cea mai mare autoritate sunt cel de temperatura si MAP/MAF depinde ce ai pe motor. Verifica starea lor prin diagnoza. Daca sunt OK verifica sa nu ai vacuum leak, cel mai probabil, insa dupa ce verifici valorile pe care le citeste sonda lambda care spune multe despre functionarea motorului. Verifica grupurile 30, 31 si 32 pentru amestec prea bogat/sarac sau daca sonda mai e functionala. Incearca sa strangi mai bine busonul de la rezervorul de combustibil sau sa te asiguri ca e bine pus.
    La decelerare, cand ai piciorul luat de pe acceleratie insa masina este in viteza, cum se comporta?
    Nu mai schimba aiurea piese pe masina inainte sa faci diagnoza serioasa, doar printr-un miracol "mecanicii" vor nimeri din prima defectiunea. Indiferent cat de mult te va costa diagnoza facuta de cineva care se pricepe te va costa mult mai putin decat repararea masini prin inlocuirea de piese pe dibuite sau impresii cum se fac prin service-urile noastre.
    Simpla citire a erorilor in ECU si stergerea lor nu ajuta practic cu nimic.
     
    Little Big apreciază asta.
  8. Neamțu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2019
    Mesaje:
    4
    Am schimbat cam tot ce ține de filtre, bujiile si bobina de la pistonul 4. Este adevărat ca am alimentat înainte si cu benzina de 95. Sa fie si asta o cauza.?. Dar cu benzină de 98 tot asa face .
     
  9. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    140
  10. Neamțu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2019
    Mesaje:
    4
    Multumesc tuturor pentru sfaturi. Luni o duc la un mecanic. Dacă am norocul sa i găsească buba,o să postez pe club ce a avut. ( la altul mai eficient sper ).
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    499
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    bogdan valentin
    Debitmetrul nu se verifica doar scotand conectorul acestuia!!! Asa se poate determina numai daca el functioneaza sau nu.
    Debitmetrul poate fi si decalibrat. Adica acesta sesizeaza volumul de aer dar nu la valoarea reala, de obicei citeste mai mult (nu intru in detali). Lucru care duce la o functionare in afara parametrilor a motorului, amestec mult imbogatit. De unde potate aparea exces de mizerie in sistemul de recirculare a gazelor (EGR), arderea nefiind completa si regenerarile mai dese.
     
  12. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Debitmetrul presupun ca este senzorul MAF, acesta face parte din categoria senzorilor care pot fi substituiti de ECU. Daca ECU nu mai primeste semnal de la senzorul MAF automat acesta culege datele pentru MAF de la senzorul de unghi din clapeta de acceleratie asigurand functionarea motorului in continuare. Daca MAF este defect si ECU l-a substituit, scoaterea si bagarea mufei senzorului MAF practic nu va influenta in niciun fel functionarea motorului. Nu ai cum sa iti dai seama daca senzorul e defect, poate el e in buna stare de functionare insa circuitul catre ECU e intrerupt.
    Imi fac datoria crestineasca si repet, nu va mai apucati sa inlocuiti piese pana nu faceti o diagnosticare MINUTIOASA la cineva care se pricepe. Cu inlocuirea de piese pe dibuite sau dupa ureche sansele sa rezolvati problemele sunt minime.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    499
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.601
    Locație:
    Bucharest
    @Pintiliosul tu ai incredere in link.urile romanesti de care aduci vorbire?
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    499
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Little Big
    Nu e vorba de incredere aici!
    E vorba despre un principu de functionare.
    Senzorul MAF masoara cantitatea de aer ce intra in motor. Cum face acest lucru? Cu un fir de platina caruia i se aplica o tensiune. Acesta isi modifica rezistenta in functie de viteza aerului care trece prin MAF racind firul de platina. Valoarea rezistentei este interpretata de ECU. Deci daca firul se subtiaza datorita circularii cu un filtru de aer murdar valoarea rezistiva creste iar aerul il va raci mai usor. Iar ECU va pregati mai mult carburant!!!
    Sper ca acum va intelege mai multa lume despre ce e vorba.
    Dar ptr. lamuriri suplimentare se poate folosi google.
     
    Little Big apreciază asta.
  16. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.601
    Locație:
    Bucharest
    Ok.Nu ma refeream neaparat la acest link.
     
  17. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    @Pintiliosul
    Despre ce suparare sa fie vorba? Eu consider ca discutia este foarte civilizata. Evident ca MAF are rolul lui in functionarea motorului almintrelea inginerii care au proiectat masina nu il mai puneau. Eu am vrut doar sa scot in evidenta faptul, punctual, ca abordarea pe cale empirica a reparatiilor nu e calea cea mai nimerita. In cazul MAF, la prima vedere pare de bun simt si logic ca daca scoti mufa si vezi ca nu se intampla nimic e clar ca senzorul nu e bun si trebuie inlocuit. Eu tocmai asta am scris ca nici pe departe nu e cea mai buna solutie. Daca se intampla situatia descrisa de mine in comentariul anterior si cumperi senzorul iar atunci cand il pui pe motor realizezi ca de fapt nu ai rezolvat nimic, acum ai doi senzori buni si masina in continuare cu probleme. Mie imi suna ca o situatie deja cunoscuta, dupa cum spunea si Neamtu a schimbat filtre, bujii, bobina, poate si altele. Care e rezultatul? Nu imi permit sa dau sfaturi nimanui, nu sunt tocmai in masura, insa imi place sa studiez si o fac din pasiune. Pot sa iti spun cu cat intru mai mult in problematica cu atat imi dau seama cat pe dinafara sunt.
    Ca tot spuneam ca nu dau sfaturi, nu pot sa ma abtin si dau unul totusi. Diagnoza minutioasa la cineva care se pricepe, intr-adevar, inainte de inlocuire de piese.

    Off topic
    Astazi a fost etapa din Raliul National la Mangalia.
    Am vazut Fabiile lui Titi Aur. Masini frate nu gluma.:)
     
  18. sergiu.ovydyu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare.Eu am avut exact aceasta problema.Am schimbat o gramada de senzori,o gramada de opinii..de fapt rezolvarea a fost dupa cateva luni bune...un tip priceput in electronica a gasit defectul in 3 minute.Releul principal functiona doar in anumiti parametrii.Schimbarea releului a fost rezolvarea(releu 30A care este dispus langa baterie)
     

Distribuie pagina asta