1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Lascarica

Discuție în 'Jurnal de bord Skoda' creată de efa982, 27 Feb 2011.

  1. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Multumesc. O tin cat pot de mult in garaj sau cu prelata si cand am timp o dau cu ceara singur (fara polishuri sau alte chestii care ar putea subtia stratul de lac). Niste zgaraieturi fine tot mai are...inevitabil + niste urme de pietre sarite pe capota. Ce imi place foarte mult la masina asta este faptul ca e friendly cand vine vorba de schimbat cate ceva...e foarte simplu si nu-ti trebuie cine stie ce scule. Daca as fi avut rampa as fi facut singur schimburile de ulei/filtre, insa datorita scutului metalic care este foarte greu si trebuie dat jos cand vrei sa scoti uleiul din baie m-am lasat pagubas. Cred ca daca aveam rampa schimbam uleiul la fiecare 5000 km :) Apropo de asta, am facut deja 13k km de la ultima revizie si deja ma pregatesc sa schimb uleiul in functie de timpul liber ...piesele le am deja ( ulei Castrol Edge 5w40, filtre Mann). Saptamana trecuta am achizitionat si niste stergatoare Bosch AEROTWIN (COD 3 397 118 936 daca intereseaza pe cineva) de care sunt foarte multumit. Ultimile, acelasi model, au rezistat aprox. 4 ani.
     
  2. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Timpul a mai trecut si masina merge perfect. Porneste foarte frumos pe gerurile astea tinand cont ca de 10 ani si 9 luni nu am schimbat, inca, bujiile. Azi am atins borna 140k km :cold:
     
    Little Big apreciază asta.
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sa ma vezi pe mine cum schimb uleiul la doua fabii dintre care una cu suspensie sport . Le pun ( pe rand , evident ) de-a curmezisul curtii , si le trag cu botul pana la marginea unei borduri de unde incepe un soi de scara ( de fapt un alt nivel al curtii mai coborat ) , dupa care iau cricul si echilibrez fata pentru ca am curtea in panta si vreau sa se scurga tot uleiul ...o odisee intreaga .
     
  4. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    M-am gandit si eu la o smecherie de genul asta, insa mi s-a cam luat de cand schimbam uleiul de la Dacia 1310 cu tata :)... ce vremuri ...
     
  5. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Inainte de a veni zapezile astea am aplicat un tratament "in-house" pentru protectia vopselei. Intre timp ma gandesc daca la urmatoarea revizie sa schimb si eu bujiile pentru ca...deoarece...nu le-am schimbat niciodata :) si masina implineste pe 1 martie varsta de 11 ani :beerchug:
    Probleme cu pornirea la rece nu sunt nici macar la -10 grade, adica porneste din prima chiar daca a stat nepornita 2 saptamani. Anul trecut prin toamna am fost la Al bundy si a pus masina pe tester si a zis ca toate bujiile sunt ok. Daca e sa cumpar bujii o sa iau NGK. Deci ce sa fac?
     
  6. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Daca ti sta pe creier,sa zic asa,da.i bataie!Schimba.le si gata!Pe de alta parte daca sunt ok de ce le.ai schimba?
     
  7. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Ai si tu dreptate...mai sus vroiam sa zic bujii marca BERU nu Ngk :blownose:
     
  8. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Revin cu un mic update: masina a implinit 145k km si functioneaza si fuge impecabil. Tocmai a facut un drum dus intors de Botosani.


    Asta e drumul la dus facut sambata.
    La intors consumul a fost 4.2 cu viteza medie 70 km/h facut luni (nenorocitul de Bacau mi-a scazut ratingul :sob: ) :)
    Mai jos e drumul din Magura (BZ) pana acasa in Bucuresti facut ieri 09.04.19.

     
  9. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    L.E. drumul a fost facut in doua etape atat la dus cat si la intors cu anvelope de vara si presiunea 2.2 bari.
    Tinand cont ca masina are 11 ani si 2 luni este extraordinar ca partea de suspensie/bucsaraie este originala, adica nu s-a umblat la ea pana acum. Am fost cu ea la verificat saptamana trecuta si nu are nici un fel de joc si nu bate nimic. Trenul de rulare este impecabil...adica aproape impecabil daca avea independenta pe spate :). Singurele investitii majore au fost:
    - distributia facuta undeva la 100k km
    - discuri si placute frana fata/spate pe la 120k km.
     
  10. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    146005 km totul e perfect. Am facut un drum prin Covasna si cateva pe E85. In mai putin de 4000 km trebuie sa fac revizia: filtre si ulei. Am deja cumparate materialele si dupa cum am mai spus, o sa incerc sa vad care e schema cu un Liqui Moly Diesel HighTech 5w40.
    Am observat ca o multime de pietricele au inceput sa-mi strice partea din fata pe capota si bara. Banuiesc ca e ceva normal in 11 ani, mai ales in tara noastra minunata.
     
    Little Big apreciază asta.
  11. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Ceva noutati?
     
  12. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Salut ...noutati nu prea sunt, in sensul ca masina a zacut mai mult prin parcare, adica din aprilie pana acum am facut vreo 2000 km (normal ca extraurban :))...ma pregatesc sa fac miercuri schimbul de ulei pt ca am facut deja programarea. Ma uitam zilele astea ca din cauza timpului buretele de sub capacul motor, ala de plastic pe care scrie TDI, a inceput sa se macine...A mai aparut un zgomot la pedala de ambreiaj cand o apas (chiar daca e si cu motorul oprit) atat la apasarea cat si la eliberarea pedalei...se aude ca un click metalic, adica cred ca e ceva legat de timoneria ambreiajului nici nu stiu cum sa i zic...insa pedala e ok e ferma, revine la loc ok, nu tremura sa zici ca i volanta sau ceva pe acolo, vitezele se schimba usor si fara zgomote...
     
  13. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Capacul ala ar trebui nou..doar pentru buretele ala.Asta daca iti pe creieri..Insa cu siguranta e scumpa!
     
  14. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Am reusit sa schimb uleiul. Totul a fost Ok pentru ca mecanicul mi-a facut si o mica inspectie tehnica vizuala, in sensul ca s-a bagat pe sub masina si a inceput sa traga de diverse elemente de suspensie de sub masina, etc...Concluzia este ca dupa aproxomativ 11 ani si 6 luni nu trebuie sa schimb nimic la masina. Zgomotul de la pedala de ambreiaj mi-a zis ca e de la pompa de ambreiaj si nu reprezinta o "amenintare". Apoi l-am pus sa dea rotile spate jos si sa curete placutele de frana pentru ca mi se parea ca rotile erau putin cam infranate...si am avut dreptate a gasit mizerie si dupa ce le-a curatat rotile se invart mult mai usor. 149114 km la data reviziei.
     
    Maricel V. apreciază asta.
  15. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Am facut 151 k km. Totul merge bine. Sa vad cand ajung pe la tara sa pun anvelopele de iarna (conti winter contact ts 850). Cred ca cele de vara trebuie echilibrate pentru ca pe la 140 km/h simt vibratii in volan. Sub acea viteza nimic... Ma gandesc ca ori am pierdut un plumb ori din cauza ca am anvelopele puse din 2014 (cred) si s-au mai tocit (nu au ajuns la semn) si chestia asta a descentrat roata...cine stie...voi vedea. Si am pus un nou set de stergatoare Bosch care sunt bestiale..ori cele vechi erau prea obosite :)
     
  16. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Am zis ca zilele astea sa profit de niste timp liber pe care il am si m-am hotarat sa merg la ski in Austria. Cu ocazia am scos de la naftalina Lascarica. Nu m-a dezamagit. Drumul a fost lung, insa foarte confortabil datorita masinii. A incaput tot ce aveam nevoie fara probleme (echipamente etc). Primul popas la Szeged si am scos urmatoarele cifre https://youtu.be/OmOB9vAYhKc
    Destinatia finala Innsbruck cu urmatoarele valori https://youtu.be/1ZUpnlJp7sA
    Dupa 12 ani pot spune ca masina inca este extraordinara la felul in care se conduce si la confortul oferit...ca sa nu mai zic consumul :)
    Lascarica este incaltata cu Continental wintercontact TS 850.
     
  17. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Cateva imagini cu Lascarica dupa excursie si una din timpul excursiei. Totul merge ok. In 6k km urmeaza schimbul de ulei.
     
  18. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Intre timp masina a facut 158500 km si saptamana trecuta a trecut ITP ul fara probleme. Acum trebuie sa-l fac in fiecare an, dar nu o sa am emotii, insa o sa pierd timpul. In rest nimic deosebit de raportat. :racer:
     
    Little Big apreciază asta.
  19. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Azi masina are in bord 161907 km facuti in 12 ani si 6 luni. Am facut si revizia ( ulei Castrol +filtre Bosch). Singura problema observata la revizie este ca s-a prelins putin ulei pe motor din cauza garniturii de la capacul supapelor (asa mi-a zis mecanicul ca se cheama :) )...nu este nimic grav pt ca nu scapa mult ulei, adica ceea ce a scapat pe langa garnitura nu a ajuns sa picure in scutul motor si mi s-a recomandat sa o schimb la urmatoarea revizie. In rest masina merge ca in prima zi, insa mai mult sta in parcare din diferite motive care nu tin de ea. Azi am scos-o la plimbare prin capitala.

    Consumul afisat a fost cu AC tot timpul si 2 persoane.
    Consumul pe ultimii 4000 km este 4.2%.
     
  20. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    401
    Locație:
    bucharest
    Hai salut
    Masina are deja 171k km si este in parametrii atata timp cat are motorina pe teava :)
    Tocmai am facut revizia (am parcurs cam 10k km in ultimul an si am pus ulei Wolf VW 505.01 si filtre) si am schimbat discurile de frana si placutele de frana pe spate. Concluzia este ca din iulie 2017 pana in august 2021, adica 4 ani si cam 55k km nu am pomenit ca niste discuri si placute ATE sa arate in halul in care le-am pozat eu ...cele de pe fata arata destul de bine si au fost montate in acelasi timp cu cele de pe spate. Acum am pus TRW care sunt la jumatate de pret fata de ATE.
    Ieri dimineata am plecat spre Focsani si cand am pus contactul mi a dat eroare in bord de bec ars faza scurta stanga, insa fiind intuneric nu l-am schimbat...la focsani in 5 minute am inlocuit becul defect care a rezistat de cand e masina 13,5 ani...era marca philips si am pus un osram night breaker.
    In rest masina e super ok si sunt foarte multumit de ea.
     
    Little Big apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare