1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

La ce turatie se schimba vitezele?

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de brigada, 10 Mar 2009.

  1. brigada

    brigada 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2009
    Mesaje:
    158
    Dupa mai multe discutii zic eu cu persoane mai avizate decat mine eu tot nu am inteles la cate rotatii se schimba vitezele la Octavia 2 pentru a nu-i deteriora turbina.La 2500 sau la 3000?Caci am auzit mai multe pareri..
     
  2. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    646
    Din cate stiu eu, schimbarea treptelor se face in zona de turatie cu cuplul maxim. Chiar putin peste, astfel incat dupa schimbare, sa pici putin sub turatia de cuplu maxim.
    De exemplu, masina mea are cuplul maxim la 3.000 rot/min. Ei bine, atunci schimb la 3.000-3.200, astfel incat dupa schimbare ajung la 2.600-2.800.

    Si inca ceva. Nu va mai fie teama de turatiile mari ale motorului. S-a dus vremea Daciei berlina. Unui motor modern ii face mult mai mult rau mersul subturat decat cate o "forja" mica din cand in cand.
     
  3. OutOfCtrl

    OutOfCtrl 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Mesaje:
    29
    Depinde daca vbim despre diesel sau benzina,desi banuiesc ca despre diesel.
    Eu am diesel si cuplul maxim e pe la 2000 rpm (+- 100rpm) ...
    Personal, schimb viteza pe la 2300 rpm in localitati si in afara pe la 3000-3500rpm.
     
  4. OutOfCtrl

    OutOfCtrl 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Mesaje:
    29
    Corectez...2800-3000rpm in localitati si 3500 in afara.
     
  5. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    646
    Principiul schimbarii treptei de viteza in zona de turatie corespunzator cuplului maxim este valabila atat pentru motoarele diesel, cat si pentru benzina.
     
  6. OutOfCtrl

    OutOfCtrl 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Mesaje:
    29
    dar daca vbim despre benzina,vor fi turatii mai mari
     
  7. emytdi

    emytdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Mesaje:
    71
    Locație:
    Buzau
    ideea e sa ajungi dupa schimbare in cuplu

    Dupa cum s-a mai zis schimbarea unei trepte se face la o turatie peste media valorii de cuplu. Adica dupa ce am schimbat la turatia X sa ajungem la turatia Y care sa fie in plaja de turatii a cuplului.
    Exemplu . plaja de cuplu intre 1700rot/min si 2700rot/min
    Schimbam la 2500rot/min si ajungem apoi la 2000rot/min ceea ce este foarte bine. Oricum incercati sa simtiti daca in momentul eliberarii ambreiajului masina "curge"- ca si cum ar fi transmisia automata si socul debraierii nu s-ar simti la fel ca la o cutie manuala.-veti vedea si daca viteza este potrivita pentru noua treapata. Raspunsul masinii la acceleratie este clar mai bun in plaja de cuplu.
    In extraurban motor diesel este foarte avid de turatii..asa ca nu va fie frica..curatam turbina..se reface catalizatorul(cine are)...si motor va trai mai mult. eu chiar recomand mers 5 minute cu ceva turatii mai mari3000-3500..nu neaparat cu a5a..
    Daca am gresit rog corectura de rigoare, insa am scris din experienta de 2 ani cu un diesel care merge foarte bine si acum. Mult succes!
     
  8. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    70
    Locație:
    CRAIOVA
    INTERESANT...o tot dati cu "se schimba la fel la diesel si benzina"

    ia sa-l vad pe un "benzinar" priceput care sa schimbe vitezele in plaja de turatii corespunzatoare cuplului maxim...mai ales in oras :))
     
  9. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    336
    Locație:
    Bacau
    Parerea mea este ca cel mai bine ar fi sa simti motorul si sa schimbi atunci cand e nevoie, nu neaparat intre anumite intervale, pentru ca nu poti repecta in tocmai aceste intervale in functie de stilul de condus al fiecaruia
     
  10. leonard_c

    leonard_c 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2008
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Iasi
    Chiar interesant ! Dupa capul unora la benzinara mea de 1.6 ar trebuie sa schimb la 3800!:eek: asa te uiti dupa motor cind iese din capota!!
    Ai dreptate Micutzu:numai in oras trebuie asa:))
     
  11. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    70
    Locație:
    CRAIOVA
    nu iese motorul de sub capota..mai duce :P numai rezulta un stil de condus demn de un mare sofer de bemveu', masina cu numere de Anglia sau alte cocalarii
     
  12. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    ai perfecta dreptate! asta ar insemna ca eu sa schimb la 4800 de ture:eek: si chiar daca as schimba la aceasta turatie nu cred ca as face o "cocalarie" in fine..nu oricine este facut ca sa conduca sau macar sa posede un autoturism...
     
  13. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.261
    Locație:
    Cluj-Napoca
    E bine de știut care e plaja cuplului pentru fiecare motor în parte, adică fiecare sa știe unde în ture este indicat sa schimbi treapta de viteză, apoi nu vom reuși niciodată sa schimbam stilul cuiva de a conduce o mașina, se oferă sfaturi pe care fiecare dintre noi le poate accepta sau nu.
     
  14. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    70
    Locație:
    CRAIOVA
    tot nu m-am prins...trebuie sa accept sfaturi si sa schimb la 4000+ turatii in oras:D?... am benzinar:)
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.261
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Nu iți cere nimeni nimic, tocmai asta e. Oferim date cunoscute, care pot fi demonstrate, iar celui căruia ii sunt oferite le poate lua de bune sau nu. Eu personal nu schimb în oraș niciodată sub 3000rpm decât în cazul în care motorul nu a ajuns la temperatura normal de lucru. Avem aici un link în care sunt expuse plajele cuplului, îl putem folosi sau nu, dar măcar nu strică sa știm.
     
  16. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    70
    Locație:
    CRAIOVA
    ai dreptate, nu vreau sa reinventez apa calda si sa nu recunosc ceea ce e demostrat si evident, dar cand ai medie de 13-17km la ora nu prea poti sa schimbi in ture


    noroc bun
     
  17. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.261
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Adevărat grăiești cu privire la media orara... însa pentru a schimba conform cu datele normal ar trebui sa avem parte de condiții optime de trafic, la noi... no comment... schimbam treptele cât mai aproape de cele propuse de producător.
     
  18. STT

    STT 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2009
    Mesaje:
    2
    2500 si 3000-3200

    cand e motoru` rece schimbi in treapta superioara la maxim 2500...adica intre 2200 si 2500....dupa ce motorul s-a incalzit schimbi la 3000...bine...din a-1-a in a-2-a nu scimbi la 3000...la un 2000-2300... parerea mea...eu asa fac...si ii mai dau forje afara...3500-4000...

    numa` bine!
     
  19. neutronik7

    neutronik7 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Targoviste
    Salut! Normal trebuie urmarit in carte ei, acolo trebuie sa scrie cand ajunge ea la cuplu maxim. Despre schimbarea treptelor de viteza... hmmm... Eu stiu ca la deasel se schimba in jur de 2000-2200 rpm, iar la benzina 3000-3500 rpm... In fine, poate cineva e mai in masura sa specifice exact. Nu trebuie neaparat la fix cum scrie in carte, dar sa fim undeva pe acolo, in jurul valorilor alora. De ce nu e bine mers cu ea subturata? Pai din motivul ca la explozie in camera de ardere, presiunea este foarte mare, iar rezistenta la deplasarea pistonului este si ea foarte mare, deci asta din cauza deplasarii mai lente a pistonului. In timp pot aparea fisuri sau deteriorari motorului in acea zona. Motorul pe benzina este un motor de turatie, fapt ce demonstreaza si indicatia de pe cadranul de la turometru unde sunt 7000 de rpm maxine fata de deasel unde avem doar 6000 rpm. Ma rog, sunt avantaje si dezavantaje la ambele motorizari, nu e nimic grav. Acum depinde ce vrei de la o masina.
     
    Ultima editare: 18 Dec 2009
  20. ceanu1980 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2009
    Mesaje:
    1
    ss

    atunci la duba mea 1,9 motor clasic am cuplu maxim la 4600 sau nu am citit bine in cartea ei la turatia asta ar cam trebui sa schimb treptele?
     

Distribuie pagina asta