1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Intrebari legate de C.V.manuala

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Alinsb89, 1 Noi 2010.

  1. pytyc 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Mesaje:
    16
    salut tuturor,vreau si eu sa schimb uleiul de la cutie dar nu imi dau seama care sunt busoanele,ma poate ajuta cineva???am o skoda fabia anul 2000 motor 1.4 mpi 68 cp,precizez ca masina este luata de curand si nu stiu cum arata nivelul de uleiului,daca pot vedea cumva va rog sa ma ajutati si pe mine daca se poate.multumesc,o zi buna sa aveti
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Ai doua busoane. Unul in partea de jos a cutiei si unul ceva mai sus de jumatate. Cel de jos da drumul la ulei. Cel din lateral permite introducerea uleiului nou ( cu o pompa speciala , nu te apuca daca nu detii asa ceva ) si da totodata si nivelul. Bagi ulei pana iti curge pe la acel buson. Atentie la busonul de jos , ar trebui sa aiba in el un magnet care sa iti arate daca ai span metalic in cutie. Daca ai si este maricel , schimbi uleiul degeaba. Probabil cutia mai are putin si se duce naibii .
     
  3. pytyc 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Mesaje:
    16
    Multumesc,vreau sa zic ca am pompa de ulei ca doar eu o repar acasa,ce nu stiu ma documentez,ca doar ce am cumparat masina si nu stiu totul despre ea.Ce ulei este recomandat de producator??
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
  5. pytyc 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Mesaje:
    16
    Multumesc mult
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
  7. gdrz 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2015
    Mesaje:
    39
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Salut,

    Eu am o problema cu treapta I-a, in sensul ca e foarte aproape de a 3-a... Adica cand vreau sa bag intr-antaia, nu e de ajuns sa duc schimbatoru in stanga si inainte, ci trebuie putintel in dreapta, astfel incat daca nu sunt atent as putea baga direct in a 3-a.

    Credeti ca un reglaj la timonerie mi-ar rezolva problema? De carait nu caraie, si daca ii nimeresc pozitia intra usor, doar ca e foarte enervant sa o caut mereu. In restul vitezelor intra usor, unde trebuie.
     
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Da, trebuie verificata/reglata timoneria, sau macar sa se uite cineva sa vada exact cum stau lucrurile.
     
  9. Mirceanvr 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2015
    Mesaje:
    26
    Salutare tuturor. La ITP-ul pe care l-am facut in Noiembrie 2015 mi s-a spus ca se prelinge putin ulei din cutie. Am dus masina la service, mecanicul s-a uitat la problema si mi-a spus ca nu picura, ci doar se prelinge putin ulei. Daca ar fi picurat mai serios as fi vazut sub masina. Cateodata nu o misc 2 zile si tot nu e urma de picatura de niciun fel de ulei. mecanicul mi-a recomandat verificarea si completarea uleiului in cutie, odata cu schimbul de filtre si ulei. Mentionez ca progresul si retrogradarea intre trepte se face foarte lin. Nici in zilele in care au fost sub -10 grade celsius nu am simtit vreo diferenta in schimbarea treptelor. Credeti ca e suficienta adaugarea uleiului in cutie sau ar trebui procedat altfel? multumesc anticipat.
     
  10. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Mircea, uleiul se prelinge pe la simeringul din imagine:
    [​IMG]
    Ar trebui procedat altfel. Inlocuit.
     
  11. Tiagoss 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Mesaje:
    89
    salut colegi de forum.vad ca nu mai scap de probleme la bolidul meu,o voi face noua in curand :))))))
    am o problema serioasa la cutie cred.problema se manifesta in felul urmator,exact unde intra planetarele in cutie am un zgomot ciudat la plecarea de pe loc mai exact un pocnit.de exemplu: daca bag treapta 1 si plec de pe loc se aude acel pocnit dar se aude doar daca zdruncin masina adica o accelerez si las pedala brusc.
    de curand am schimbat articulatia fata si mecanicul sa uitat la ea in legatura cu acel zgomot si daca tibea fuzeta cu mana si invartea de planetara se auzea acel pocnit de undeva din inauntru si avea si joc stanga dreapta cand invartea de ea.specific ca acelasi zgomot aveam si pe stanga si pe dreapta.are cineva idee de unde este sau cat de grav? scuze pentru descrierea lunga.skoda fabia 1 1,4 mpi 68 hp 2002 combi aqw

    a prezentat carmen o p[oza mai sus si zgomotul se aude exact unde a incercuit ea capul de planetara.
     
    Ultima editare: 18 Apr 2016
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Sigur nu este articulatia planetarei dinspre grupul diferential ? De obicei intra mizerie , apa , si se mananca. Troznetul este specific planetarelor , dar poate fi si in interiorul grupului. Totusi , eu as miza pe faptu l ca daca aveai un troznet puternic in grup , inseamna ceva rupt si asta se traducea in varza totala in interiorul grupului in foarte putni m rulati . De aceea as miza pe articulatia planetarei .
     
  13. Tiagoss 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Mesaje:
    89
    in viraje nu imi face deloc oricat de strans sau orice viteza as lua virajul. trostinul imi face la plecarea de pe loc daca smucesc masina si se aude de acolo din inauntru.repet daca bag viteza unu si plec de pe loc finut,nu demaraj sau altceva si las acceleratia brusc imi trosnete in viteze intra fara nici un fel de problema,trage,alearga fara probleme.nu vreau sa ma duc pe la mecanici si sa isi dea cu parerea fara sa aibe habar.de exemplu cel care mi-a schimbat articulatia fata a aruncat un ochi pe acolo si verdictul dat de el cutia varza.iar eu nu am probleme cu cutia.
    orice ajutor este binevenit?
    inca ceva daca asculti in zona unde intra planetarele cu motorul pornit se aud niste rontaieli sau ceva de genul asta este la fel cam ca la sunetul de rulment de presiune de la ambreiaj cand este pe duca
     
    Ultima editare: 18 Apr 2016
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Planetarele au doua articulat. La viraje le auzi doar pe cele dinspre roata , care si vreaza. Cele dinspre grupul diferential au o miscare longitudinala . Se poate sa fie si rulmentii din grup. Oricum , nu mai merge cu masina asa. Desfa ca sa vezi ce este . Daca este mai adanc spre grup sau cutia de viteze , un rulment spart sau o roata dintata rupta iti distrug iremediabil totul prin zona .
     
  15. Tiagoss 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2014
    Mesaje:
    89
    Multumesc pentru ajutor.poate ma indrumi spre un mecqnic bun macar sa constate ce este acolo.miai fi de mare ajutor.sunt din bucuresti.seara buna.o voi lasa in parcare pana srang banuti pentru doctor
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Imi pare rau dar sunt din Brasov :-) .
     
  17. gcristi001 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    52
    Locație:
    Braila
  18. Hark 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2016
    Mesaje:
    1
    Salutare. Am o Skoda Fabia 1 benzina 1.2 HTP din 2003 si anul acesta se auzea un rulmente huruind in cutia de viteze. Am fost la service cu ea, s-a dat jos cutia, s-a desfacut si doi rulmenti erau dusi: efectiv unul din ei nu mai avea toate bilele!
    Variantele au fost sa schimb rulmentii (6 la numar) sau sa achizitionez o cutie sh . Am mers pe sh de la o firma de dezmembrari din Sighisoara. Dupa ce am pus pe masina cutia sh, la rece si stat pe loc cu motorul pornit toate ok. Surpriza neplacuta insa a fost in mers: toate bune, mai putin treapta a 4-a unde, cand trec din a 3-a agata, iar cand retrogradez din a 5-a nu mai intra neam (trebuie sa ma duc in a 3-a din nou si apoi sa bag in a 4-a).
    Am schimbat uleiul din cutie si la sfatul mecanicului de cateva zile merg cu ea poate isi da drumul, dar pana acum nici vorba. Solutia ar fi ori sa cumpar rulmentii si sa repun cutia veche, ori sa rog mecanicul sa vada despre ce e vorba la cutia sh (cei de la dezmembrari si-au dat acceptul).
    Ceea ce imi place acum insa este ca masina trage mai bine cu noua cutie si senzatia este ca si consumul a scazut un pic.
    Voi ce ma sfatuiti ?
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Se poate sa fie si o problema de reglarea timoneriei schimbatorului .
     
  20. Nelu 908 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2016
    Mesaje:
    3
    Salut,am și eu o problema asemănătoare cu a lui Tiagoss în sensul ca la accelerare se simte o bataie dar nu fier pe fier nu prea știu cum sa o descriu.Am fost la mecanic a făcut o proba de drum cu masina și a spus ca este planetara stanga fata.Am achiziționat una Spidan recondiționata și acum face cam la fel dar doar când ajung undeva la 80km/h.mecanicul a spus ca ar trebui și capătul de planetara de pe partea dreapta schimbat cel dinspre cutie ca ar avea un pic de joc.Deci bătaia o are doar în accelerare,dacă o las pe liber nu se aude nimic,de intrat în viteze intra foarte bine nu am probleme.Aveti idee de la ce ar putea fii?sau sa merg pe mana mecanic ului și sa schimb și capătul celalalt de planetara?
     

Distribuie pagina asta