1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Intrebari legate de C.V.manuala

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Alinsb89, 1 Noi 2010.

  1. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Jurasik are oarece dreptate in ce spune.
    Ideea este ca toate pinioanele (rotile dintate) lucreaza cite doua (pereche) si in doua cutii de pe masini diferite nu o sa gasesti acelasi grad si aceeasi forma de uzura a flancurilor dintilor, deci regula de aur spune ca atunci cind schimbi un pinion, este OBLIGATORIU sa-i schimbi si perechea . Deci, daca cumperi piese sh, neaparat pentru fiecare pinion trebuie sa cumperi doua care au fost pereche in aceeasi cutie. Sincroanele din baladoare se uzeaza iremediabil si nu e recomandat sa le iei vechi, indiferent de pret ( oricum si ele trebuiesc luate tot pereche, inelul interior cu cel exterior, altfel pina se pasuiesc nu ai sincronizare si dupa ce s-au pasuit sint prea uzate sa mai lucreze mult timp)
    Deci sfaturile legate de repararea cutiilor sint :
    pinioanele cumparate noi sau sh se schimba cite doua, perechi
    sincroanele si rulmentii se cumpara de noi


    Daca nu se respecta regulile astea minimale, cutia va fluiera, va trepida eventual, va cirii la schimbari rapide de viteze si ce e mai important NU VA AVEA VIATA LUNGA . Concluzia, daca poti, fa un efort si ia o cutie sh, in care nu s-a mai umblat !!!
     
  2. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Am gasit o cutie sh la cineva de aici pe forum in aria vanzari la 700 de lei. Eu zic, la fel si mecanicul, ca este un pret bun. Acum sa vedem ce o sa iasa. Maine ajunge la mine si probabil, daca totul decurge bine, maine seara imi iau masina inapoi. :) Imi da si garantie 3 luni. Acum nu stiu daca e garantie..."verbala" sau "oficiala" :)) Sper sa fie bine!
    Multumesc mult pentru sfaturi.
     
  3. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Am scapat si de treaba asta si de ceva bani. Mi-au fost inlocuite cutia de viteze, sonda lambda 2, curatat egr-ul, "reparat" (nu stiu cum) un joc la rulmentul de presiune si verificat ambreiaj (in stare buna). Sunt mai bucuros decat cum eram atunci cand am cumparat masina. Singura problema ar fi ca nu am codul de la CD Player :D dar mi-a promis baiatul ca ma rezolva cu el.
    Pentru cine vrea sa stie (eu am cautat si nu am gasit):
    -700 de lei cutie sh
    -100 de lei sonda lambda 2 de la aceeasi persoana de la care am luat cutia
    -100 de lei transportul (damn)
    -500 de lei manopera. Aici ar fi fost mai putin daca nu il puneam s-o desfaca p-aia de pe masina, apoi s-o asambleze la loc. Asta e. Sper sa nu mai fie probleme.
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.647
    Locație:
    Brasov
    Te-ai miscat repede si cu folos. Iti doresc sa fi avut bafta cu noua ta cutie S-H si sa mai functioneze multi km. Pretul a fost bun si per total ai iesit ieftin fata de cat se anunta tragedia de mare . :hi:

    P.S. Legat de CD Player . Daca este original , du-te la orice reprezentanta ,fa dovada ca esti proprietarul masinii si iti pot spune codul in 5 minute. Toate sunt trecute in serverul producatorului si in functie de seria de sasiu si seria de pe aparat , exista un algoritm dupa care il poti afla. O sa coiste si acolo vreu 50 Ron , dar macar ai muzichie in masina . .
     
    Ultima editare: 20 Aug 2013
  5. pokersteps 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2013
    Mesaje:
    1
    Huruit la relanti dinspre cutia de viteze

    Salutare,

    Scuze daca intervin in vreo discutie aiurea dar am o problema :

    Am cumparat o Skoda Fabia 1.4 16v 55 kw din germania, pe drum prin austria mi s-a parut ca se aude un huruit. nu am avut timp sa investighez problema.

    Huruitul se aude dinspre cutia de viteze cand masina este pornita pe liber cu ambreiajul ridicat. Cand calc ambreiajul, zgomotul dispare complet.
    Am schimbat uleiul in cutie si zgomotul s-a diminuat dar tot se aude. Mi-a adus cineva un ulei mai gros, l-am schimbat din nou si acum vad ca dupa aprox 500 metri de mers se aude dar destul de slab.

    Ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

    Cu stima ! :sos:
     
  6. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Din cate am inteles e un rulment pe langa ambreiaj care face, daca vrei sa schimbi rulmentul, trebuie sa schimbi ambreiajul.
     
  7. MlHAl 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2014
    Mesaje:
    3
    Buna seara. Aveam probleme cu ambreiajul si l-am inlocuit in service. Dupa inlocuirea ambreiajului au aparut doua probleme. Ambreiajul este foarte moale (mi s-a explicat ca este hidraulic si asta este motivul, dar mi se pare exagerat de moale), insa functioneaza cum trebuie (a disparut trepidatia care se simtea la plecarea de pe loc). A doua problema si cea care ma deranjeaza este ca intra foarte greu in vitezele 1, 3 si 5. Nu se mai simte acel "hop" la jumatatea cursei schimatorului dupa care simti ca intrat in viteza si aproape ca se duce singura maneta. Acum trebuie sa imping cu forta schimbatorul in cele trei viteze si nu mai simt ca a intrat in viteze, pur si simplu imping cat mai mult ca sa fiu sigur. Le-am zis ca am aceasta problema si au zis ca nu avea cum sa afecteze inlocuirea ambreiajului schimbatorul de viteze. Au incercat sa il "regleze" la o a doua vizita si se simte o mica imbunatatire, dar acum iese greu din vitezele 1, 3 si 5 si trebuie sa tragi hotarat de schimbator. Ce parere aveti? Ce au reparat si ce au stricat mecanicii?
     
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Au inlocuit kitul de ambreiaj, si nu au stricat nimic.
    Trebuie facuta o aerisire a pompei, si reglata corect timoneria.
     
  9. MlHAl 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2014
    Mesaje:
    3
    Multumesc pentru raspuns. Mecanicul zice ca timoneria nu este ca cea veche de dacie (o tija cu bucsa la mijloc) ci are niste cabluri si nu are ce sa regleze la ea. I-am zis de aerisit pompa si zice ca nu are legătură cu schimbatul vitezelor. Sa schimb mecanicul?
     
  10. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Te rog frumos sa te uiti in acest topic la postarea 94.
    Arata-i si mecanicului tau.
     
    Ultima editare: 24 Ian 2014
  11. MlHAl 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2014
    Mesaje:
    3
    Foarte tare. Pai nu stiu daca merita sa vadă asa ceva. L-as ajuta practic sa repare si alte masini pe banii mei :). O sa-i arat probabil după ce mă contrazic un pic cu el, doar sa vadă cat de bine e pregătit pentru meseria asta. Mă întreb cum de mai au clienti oamenii astia daca nu reusesc sa facă lucruri elementare. Îmi mai si spune ca a mers cu masina si nu i se pare ca ar avea probleme... Ms încă o data de ajutor. Rămân dator...
     
  12. andreixyz 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2011
    Mesaje:
    3
    Va salut. A schimbat cineva vreo cutie de viteze la fabia 1.9 sdi ? As vrea sa cumpar o cutie defecta pt piese.
     
  13. Cesc27 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2014
    Mesaje:
    15
    Buna ziua,

    Patesc cateodata cand incerc sa intru in viteza 1a sa intre cumva "pe langa", a mai patit cineva ?
     
  14. mariusmanta 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2015
    Mesaje:
    7
    probleme viteza a doua

    Nefiind specialist,
    Va rog sa tratati eventualele exprimari idioate cu intelegere, mai ales ca „am matza-n sac”. Am cumparat acum cateva zile o fabia I din 2006 noiembrie. Are 160 000 km (daca asta e realitatea...). Masina e adusa din Germania. Am schimbat filtrul de ulei, filtrele de aer, polen, mecanicul s-a uitat si la uleiul din cutia de viteze si mi-a zis ca este ireprosabil, nu trebuie schimbat.

    Acum sa va zic ce se intampla. In viteza a doua intra mai problematic, in sensul in care atunci cand schimb din viteza intai intr-a doua, trebuie sa ii las putin timp la „punctul zero” - cam 1,5 secunde si daca o bag intr-a doua merge bine. DAR atunci cand trec normal, fara a avea o grija putin mai mare, simt ca agata ceva si „caraie” vizibil (am observat cumva ca se intampla asta atunci cand e turata - adica daca astept secundele alea, nu mai e turata si intra in viteza perfect). In celelalte viteze intra perfect, nu pare a avea alte probleme. Mecanicul a mai spus ca timoneria (sper ca asta e denumirea!) pare a fi in regula desi nu ar avea acces decat daca desface multe...
    Marea mea spaima ar fi cutia de viteze... ce ar putea fi... si imaginandu-mi un scenariu pesimist, cat ar costa o cutie de viteze? Am citit ca pe undeva in jur de 350 euro second si manopera? Dar noua?
    In fine, cand ma mai duc la mecanic, ce sa ii explic si ce sa am in vedere in mod deosebit?
    Multumesc!
     
  15. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Dupa simptome este sincronul treptei 2 de viteza.Ele au rolul de a infrana intr-un fel pinionul pentru a face trecerea mai usoara.Daca este uzat lasand pauza respectiva are putin timp sa ajunga la o turatie la care sa ii permita schimbul fara caraiala sau agatatul respectiv.Orice mecanic isi da seama imediat....Trebuie doar schimbat sincronul de catre cineva priceput sa desfaca cutia,scapi zic eu mai ieftin decat sa inlocuiesti o cutie care este mult mai mult si mai ales sh unde nu stii ce iei,poate este mai rea decat a ta.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iul 2015
  16. mariusmanta 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2015
    Mesaje:
    7
    in regula, va multumesc mult!
     
  17. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Mariusmanta nu stiu de unde esti pt. ca nu ai trecuta locatia de la profil.
    Daca vrei sa repari cutia iti recomand sa apelezi aici : http://olx.ro/oferta/reparatii-cutii-de-viteze-manuale-ID1lALw.html

    Vorbesti cu omul,te programeaza daca vrei sa iti si monteze demonteze cutia.Daca vrei poti trimite si prin curier.Spun astea pt. ca am fost la el cu o problema si am vazut cum lucreaza(ca idee a desfacut bucati toata cutia inclusiv angrenajele in mai putin de 30 minute) plus ca are preturi zic eu mici.
     
  18. mariusmanta 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2015
    Mesaje:
    7
    Bacau, din Bacau. Multumesc, poate scap fara. Daca nu, desigur, apelez!
     
  19. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Nu scapi :) Asa am sperat si eu (aveam probleme la a 3-a). Pana la urma am dat 700 de lei pe o cutie din dezmembrari + 500 lei manopera (mi-a luat manopera si ca s-a uitat in cutia cu probleme, eu sperand s-o repare).
    Am vandut-o pe cea veche la un baiat, nu mai stiu cine/de unde, care a reparat-o. Deh, daca n-am dat mai devreme de el... :D
    Cu cea sh merg de mai multi ani fara nici o problema.
     
  20. daniel78 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2015
    Mesaje:
    1
    Arborii rotilor din fata nu se rotesc usor din cutia de viteze ?

    Buna ziua, Am o Fabia 1.9 tdi din 2002 cu 90000km. Când masina e ridicatà si pe punct mort, rotile din fata nu se invârt usor si trebuiesc fortate ceea ce nu e normal. Am scos arborele de transmisie sà mà asigur ca nu vine de la frana sau rulmentii de roata, si constat cà arborele se roteste greu din cutia de viteze. Ambreajul si cutia de viteze aparent functioneaza corect. Deci arborii de la rotile din fata se învârt cu dificultate si asta am constatat-o deja de un an si de atunci am mai facut 5000km, iar consumul de carburant e corect, dar mecanicul mi-a spus cà trebuie sa merg la Skoda pentru cutia de viteze. Poate cineva sa ma ajute sa-mi spuna ce poate fi, daca e urgent si periculos si cât costa o astfel de reparatie ?
    Multumesc, Daniel
     

Distribuie pagina asta