1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

indicator bord presiune ulei

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de DariusD, 13 Dec 2012.

  1. DariusD 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Mesaje:
    4
    Buna ziua,

    Am o nelamurire si anume: am achizitionat recent o skoda fabia din 2003 motor de 1.2 din Germania si de cateva zile imi tot da un avertisment sonor (3 beepuri la rand la intervale regulate de timp) dar in bord nu mi se aprinde nici un martor sau ceva de genul.
    Am fost astazi la o reprezentanta Skoda si miau tinut masina 1 ora pe tester si dupa ce au terminat miau zis ca am problema cu presiunea uleiului in motor si ca in bord nu imi arata ca au fost facute modificari in acesta sa nu arate. I-am intrebat pe cei de la skoda cam din ce cauza sa fie problema cu presiunea si au zis ca trebuie sa imi bage masina in service si sa desfaca baia de ulei si sa verifice tot ca altfel nu pot sa isi dea seama si in legatura cu bordul trebuie comandat unul nou (care e in jur de 2200 RON :(). Intrebarea mea este e posibil sa fie numai senzorul de presiune a uleiului defect sau chiar sa fie ceva din motor si in legatura cu bordul daca se poate da jos si sa verfic sa nu fie vreo mufa scoasa din el?

    Va multumesc.
     
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Daca ai fost cu masina la reprezentanta, banuiesc ca ei au demontat senzorul de presiune si au masurat presiunea uleiului...cred ca de aia au ajuns la concluzia ca ar trebui demontata baia de ulei.
    Pentru BC.. va trebui demontat, scoti cele 2 mufe, in partea de sus ar trebui sa aiba lipita o eticheta (un fel de sigiliu) cu data fabr. codul piesei, etc.) daca e rupta inseamna ca cineva si-a bagat manutele prin el....nu cred ca va trebui achizitionat altul...banuiesc ,,ceva" lipit pe martorul luminos al presiunii de ulei.
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    Cum arata uleiul ? Este subtire ? Are miros pregnant de benzina ? Putin trebuie sa miroasa a benzina , dar nu sa te dea pe spate.
    Sunt mai multe motive pentru care poti sa nu ai presiune de ulei , si nu sunt toate scump de servisat.
    Intai trebuie sa verifici daca uleiul este schimbat. Probabil ca masina s-a vandut inaintea unei servisari majore. Daca uleiul este vechi si subtiat ...sau daca nu a fost schimbat de 30-40.000 km ci doar completat , atunci poate fi aceasta problema. Filtrul infundat duce si el la un debit de ulei insuficient si sonda tipa.
    Ai verificat masina la un servis inainte sa o cumperi ? :motz:
     
  4. SkodaSLX

    SkodaSLX 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2012
    Mesaje:
    22
    Cati km are masina? 1,2 HTP nu e cel mai reusit motor. Cu greu trece de 150.000 km fara uzura majora, oricat ulei ai schimba. Daca ti-au eliminat martorii la bord, poate masina e mai batrana decat iti arata.
     
  5. DariusD 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Mesaje:
    4
    Ma scuzati ca nu am mai scris de multa vreme in thread, dar am fost detasat cu serviciul intro zona fara acces la internet. Sa revin. Masina are 124.523 km, uleiul este subtire si maroniu deschis. Am reusit sa rezolv una din probleme si anume bordul (100 ron m-a costat nu ca la skoda 2200 :P, erau ledurile dezlipite de pe placa) dar acuma am observat cel mai bine cum se comporta acele beepuri si anume: cand motorul este rece sau stationez (la relanti masina sta la 800 -900 rot/min nu stiu exact cat este, e prima linie de sub 1000) merge totul struna nici o problema, dar cand se incalzeste si pun masina in miscare incepe sa sune si se aprinde martorul rosu la ulei si palpaie. Masina nu a fost verificata deoarece in post am scris ca am achiziotionato eu dar de fapt masina a fost cumparata de catre parintii mei care au vrut sa im faca un cadou de Craciun si cand am ajuns de la servici acasa am gasit masina in fata casei. Acuma stau si ma gandesc este posibil sa fie uleiul din ea prea subtire sau cum a zis si JurasikMan filtrul infundat? Ca nu as vrea sa o omor dar sincer nu mai stiu ce sa fac. Am intrebat in stanga in dreapta ... toata lumea da din umeri si in reprezentanta nu mas duce ca la aia nu imi ajunge salariul pe o luna sa o repar.

    Va multumesc.
     
    Ultima editare: 17 Dec 2012
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Darius, da... este posibil ... si ce a afirmat Jurasik, dar nu ai cum sa ajungi la o concluzie daca nu inlocuiesti uleiul si filtrul. Trebuie neaparat sa faci acest lucru si vei sti sigur cum stau lucrurile intelegi? Asa vei putea merge mai departe... sa demontezi senzorul de presiune, montat un manometru si vazut ai presiune ori ba? Daca are presiune, inseamna ca ori conexiunea la senzor cu probleme, ori senzorul este defect. Daca presiunea este ok, se cam complica treburile, nu vreau sa povestesc eu mai multe, dar la motorizarea asta de 1.2 reparatiile doar pe la chiulasa, arbore cu came, supape....mai jos de ele...nu prea....cel putin asa am citit eu....
    Mie personal un singur lucru nu imi ,,place"...cineva sigur a dezlipit ledurile, as vrea sa nu am dreptate...dar tare mi-e frica ca cel care a dezlipit stia bine de ce face acest lucru.
    Nu vreau sa te supar, dar trebuie sa stii la ce te poti astepta....dar speram sa nu fie asa, sa ajunga un schimb de filtru si ulei.
    Succes, si sa auzim numai de bine.
     
    Ultima editare: 17 Dec 2012
  7. DariusD 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Mesaje:
    4
    Buna ziua, revin cu o veste destul de proasta si anume ca masina e aproape pe duca, am fost astazi la un service cu ea si mi-au masurat presiunea uleiului si au iesit niste valori de care m-am speriat (la relanti 0 si turata la 4000 rot aproape 1). Urmeaza sa fie desfacuta si verificata din ce cauza nu are presiune, mecanicul a zis ca sa am bafta sa scap numai cu pompa de ulei sa nu cumva sa fie infundat sorbul la ea, dar daca e dusa "linia" (mentionez ca nu stiu ce este asta) costurile se ridica undeva la 500-600 eur.

    Multumesc de sfaturile si raspunsurile voastre prompte de pana acum. Dupa reparatie o sa revin cu ce problema a fost.
     
  8. DariusD 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Mesaje:
    4
    Buna seara si La Multi Ani!

    Avand in vedere ca au fost sarbatorile si nu s-a lucrat abia azi am reusit sa fac ceva cu masina si dupa cum am promis revin cam cu ce a fost problema ... "pompa de ulei", toate bune si frumoase comandat alta noua pus sus pe masina si surpriza - a mers masina 3 minute dupa care sa oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca deloc nici in ruptul capului. Problema sta cam asa: dau la automat, invarte pe acolo ce are de invartit da nu o ia din loc si dupa 2-3 chei se aprinde iara martorul de la ulei in bord. Cand pun contactul se sting toti martorii, se aude pompa de benzina cum baga, bateria nu cred ca e deoarece prima data a pornit. Este posibil sa fie vreun senzor pe masina care sa se fi dat peste cap? Intreb si eu ca deja m-am saturat ... nu mai rezist. Mecanicii stateau si se uitau la ea si nu mai stiau ce sa-i faca, ramane sa vedem ce mai facem luni.

    Va multumesc!
     
  9. MrDoky 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Mesaje:
    1
    Locație:
    cluj napoca
    Salutare,tot asa imi face si mie,numa ca bipaie cand motorul este incalzit,adica dupa vreo 10-15 km,si maduc cu turatia undeva pa la 2000 sau un pic mai putin.In cazul in care turez motorul nu mai suna.mentionez ca am o skoda fabia 2001 1.4 16v 74kw,AUB.Ce recomandati sa fac?Am schimbat uleiul,filtrele,si tot asa...
     
  10. somnn2 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Mesaje:
    79
    La banii astia cumperi un motor si ai rezolvat problema,,asa m-au pacalit si pe mine,am bagat 1000 de euro si pana la urma tot l-am schimbat,,daca motoru e pe duca, nu baga banii in el(o exceptie e segmenatrea+tachetii),
     
  11. iordache32

    iordache32 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    1
    Deoarece este prima postare pe acest forum va salut si va spun bine v-am gasit.Am ajuns aici cautand informatii referitor la acel indicator de cacat si anume indicator presiune ulei.Simptome clasice piuit intermitent de cateva ori dupa care se stinge si reapare cand VREA muschii lui de senzor.Ce am facut eu incercand sa elimin acest inconvenient:
    controlat sorbul pompei de ulei(ok)
    schimbat ulei si filtru+senzor presiune
    masurat presiune de ulei la service,indica vreo 2 bari pe la 2000 rotatii/min.si vreo 4,5 pe la 3500-4000 (vazute cu ochii mei pe manometrul montat in locul acelui senzor).
    Dupa schimbarea acelui senzor si anume de presiune situatia se prezinta astfel:
    pun contact evident, astept stingerea acelor becuri, pornesc motorul .Pana cand nu turez motorul asa pe la 2000 rot sa zicem nu se aprinde lampita si nici nu tiuie numai daca am trecut de acest prag tiuie de cateva ori iar becul continua sa lumineze intermitent indiferent de turatie.Pentru a incerca sa inteleg modul de functionare am cautat si am gasit asta http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/drive_unit/1.0/37;_1.4/44;_1.4/50_kw_mpi_engine/engine_lubrication/removing_and_installing_parts_of_the_lubrication_system/testing_oil_pressure_and_oil_pressure_switch/[/URL]
    Intrebarea mea este urmatoarea:Ce se poate face pentru a se opri din licarit acel indicator lipsa presiune ulei?
     
  12. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    presiune ulei (fenomen ciudat)

    Buna
    Am o skoda 14 benzina 16v din 2001
    Am o problema cu presiunea insuficienta la ulei care se manifesta asa:

    -la relanti rece - presiunea e ok
    -la relanti cald -presiunea e ok
    -la mers turat -presiunea e ok
    -la DECELERARE de exemplu cand scad brusc de la 4000 rpm la 100 sau sub 1000 rpm -cand ma apropiu de stop sau cand intru in sens giratoriu - SE APRINDE low pressure oil

    Cine imi poate excplica fenomenul?

    -ulei nou
    -filtru nou
    -nivel bun
     
  13. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.132
    Locație:
    Bucuresti
    N8vel scazut de ulei.
    'sonda cu probleme'
    fire intrerupte
    sorb infundat.
     
  14. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    I-am dat de capat cu low pressure oil! Nu este pompa,nici senzorul,nici uleiul sau filtrul!!! Toate sunt perfecte!! Circuitul de ulei este perfect!

    Problema este o cadere de relanti de la 800 la 700 rpm. In momentul cand am aceasta cadere se aprinde low oil pressure si este normal !
    De fiecare data cand decelerez prima data scade turatia la 700 si apoi revine rapid la 800 standard - in acest interval mi se aprinde si pressure oil!
    La fel daca stau pe loc la relanti totul ok - 800 ture.dar daca misc de volan si intra servo in actiune iar scade turatia la 700 - suficient cat sa-mi declanseze low oil!

    Eu am avut acest defect cu caderea de relanti cu ceva timp in urma( aproape ca imi ineca motorul) si s-a remediat considerabil prin curatarea clapetei de acceleratie.
    Acum insa vad ca recidiveaza defectul- mai putin vizibil dar destul cat sa imi dea bataia de cap cu low oil pressure.

    Ce ar putea fi? cum pot regla avansul mai mare? de unde provine problema de cadere relanti? sau ce sfaturi imi dati ?
    multumesc
     
  15. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Daca presiunea este sub 0.7 bar, martorul luminos se va aprinde.
    La motorul tau cat e?
     
  16. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    Update Am reusit azi sa fac test de presiune ulei,a costat 70 ron,din pacate nu am valorile caci era plecat mecanicul cand am ridicat masina (ca am lasat-o acolo) Cica mi-a zis tipa ca testul a iesit foarte ok! In fine.
    Cum zicea cineva (low oil pressure) poate fi un defect generic - o urmare nu o cauza! Foarte adevarat! La mine e o urmare a caderii relantiului de la 800 la 600-700 NUMAI cand misc de volan pe loc sau aprind consumatori sau numai cand decelerez in mers pentru cateva fractiuni de sec.
    Va rog mult de to enumerati-mi cateva aspecte ce ar trebui sa le verific sa scap de caderea asta de relanti ( precizez ca am spalat clapeta de vre-o luna si s-a imbunatait vizibil situatia) in sensul ca nu mai cade chiar atat de tare incat sa dea in gat motorul dar cade suficient cat sa-mi bage low oil pressure si sa tremure putin!
     
  17. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    UPDATE
    Am curata iar clapeta de acceleratie si SURPRIZA...nu mai am nici o problema si masina sta la relanti perfect...si la rece si la cald.
    Nu mai am nici eroarea cu low oil ce o aveam cand miscam de volan stana dreapta la relanti sau cand deceleram de la turatii mari la punct mort!

    TOTUSI- oare de ce se murdareste asa repede clapeta? Abia ce am curatat-o de 1 luna si era iar jegoasa!
    -Precizez ca circul doar in regim turat...lucrez in orase diferite
    -Ultima data am scos masina din service si avea putin peste nivel maxim de ulei!
     
  18. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Din cauza vaporilor de ulei care circula prin furtunul de la epuratorul de gaze, si ajung in admisie prin intermediul clapetei de acceleratie.
    Nu consuma ulei?
     
  19. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    -fum alb nu scoate (defapt nici un fel de fum nu scoate)!
    -pe jos nu pierde ulei deloc
    -am schimbat nu demult chiuloasa si cica oringurile supapelor sunt ok!
    Totusi am constatat un consum ceva mai mare de ulei.
    Eu foloseam 5w40 regulat fara probleme dar la ultima lucrare mecanicii mi-au pus 5w30. Asta e mai putin vascos si ma gandesc ca asta e explicatia consumului! Mai ales ca circul doar in regim turat zilnic intre orase facand naveta!
     
  20. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    Buna,am o problema deja veche cu presiunea la ulei care este scazuta doar cand se infierbanta motorul si doar la relanti.
    Am schimbat tot ce se putea din catecoria sistem ulei(ulei/filtre/senzor/pompa) si tot nu am scapat de problema.
    Facut test presiune ulei-la cald 80grade- 0,5 bar relanti si 4,5 bar-5 bar la turatii
    La 90grade - 0,4 relanti respectiv 5 la turatii.
    Urmatoarea presupunere este una din linii cea de sus de la came sau cea de jos de la vibrochen ce trebuie refacuta-cuzinetii.
    Cum as putea identifica mai usor dupa simptome care din linii ar fi problema,avand in vedere ca masina nu bate,nu suna,motorul merge foarte fin?!?
    Am dat jos capacul de la axele cu came iar acolo i\unde este lagarul ce tine axul cu came si unde este presiunea de ulei am inspectat vizual dar nu se vad scurgeri stanga/dreapta lagarelor!
    Cum pot face o inspecti grosso modo....la aceste doua aspecte?
     

Distribuie pagina asta