1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

I.t.p.

Discuție în 'Service' creată de soarec, 21 Ian 2010.

  1. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    98
    Locație:
    iasi
    Salutare, cam intr-o luna tre sa fac si eu itp-ul la masina , primul meu itp :) si as vrea sa stiu ce trebuie avut grija sa fie ok, poate ceva recomandari de la cei care au mai trecut prin asta. am auzit ca se leaga de orice maruntis , la mine ar fi discurile si placutele de frana destul de uzate(mai au cam 3mm),ar putea comenta din cauza asta ? in rest ar fi ok zic eu :)
     
  2. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    442
    Locație:
    Focsani
    Sa nu ai parbriz crapat,fisurat in aria vizuala a soferului.
    Seriile de sasiu si motor de pe masina sa coincida cu seriile din acte.
    Sa iti functioneze farurile(sa se aprinda becurile)
    Sa ai la tine Buletinul de identitate,certificatul de inmatriculare,asigurarea rca si preventiv,ia si Cartea de Identitate a Vehicolului (CIV).
    Sa nu ai jocuri MARI la directie , sa tina frana de mana.
    Iar daca tu spui ca mai ai 3 mm din placutele de frana,nush ce sa spun,atata timp cat tine frana cat esti acolo,poti sa nu ai deloc placute,pe ei nu ii intereseaza,ei iti urca masina pe stand,si iti verifica sistemulde franare.
    MULTA BAFTA.
     
  3. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    196
    Locație:
    iasi
    de cand vroiai sa schimbi tu placutele. da e foarte posibil sa te intoarca din cauza placutelor uzate. daca nu cunosti pe nimeni sigur iti da cu revenire asa ca beneficiezi oricum de o verificare la masina. indicat ar fi sa mergi la itp pentru constatare si iti spun ei ce e de schimbat. nu scapi fara revenire.

    @ patratzel el are jante de aliaj si se vede cu ochiul liber grosimea placutelor. se gaseste ceva pentru revenire
     
    Ultima editare: 21 Ian 2010
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.276
    Locație:
    Brasov
    Nu se uita la grosimea placutelor ci masoara cat tin franele. Daca iti tin OK , nu vei avea probleme , poti sa ai si doage de butoi in loc de placute. Se uita la jocuri , bucsi pivoti , etc. Iti verifica gazele , deci este important sa bagi un carburant cat mai scump si sa ii tragi niste forje inainte sa intri la masurat noxe. Astfel vei mai curata din funinginea depusa pe evacuare. Frana de mana trebuie sa fie OK . Anvelopele sa nu prezinte uzuri inegale excesive, sarme iesite pe afara si alte alea.Daca sunt afurisiti se vor uita la data expirarii trusei medicale si a stingatorului . Daca sunt de treaba , nici nu te intreaba de ele. Nu se mai prea risca nimeni sa faca ITP -uri cu ochii inchisi , deoarece statiile autorizate sunt legate de serverul RAR . Aleator , iti pot opri masina pe stand pana la venirea unei echipe de la RAR zonal care reia verificarea tehnica de la inceput. Eu am patit asta cu o Octavia 1. Am stat 45 minute pana a venit o echipa de la BV care a reverificat totul de la cap la coada.
     
  5. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    442
    Locație:
    Focsani
    Acum nu stiu cum e la voi la iasi,eu am spus din experientele pe care le-am avut la Focsani.Prima data mi-au cerut actele mai sus mentionate,apoi am bagat masina in hala,au lasat-o pornita,sa se infierbante uleiul un pic,ina cest timp,sa ridicat capota sa verificat seria motorului,i s-a facut o poza cu o jmecherie,gen bagheta magica;)) mi-au bagat sonda aia intro teava de esapament,si pe cealalta au blocato cu o carpa,au turat-o la 4000 de ture 2 secunde,diesel fiind.
    Mi-a scos un bon,am urcat masina pe standul de frana,a intrat unul in ea,a actionat frana de serviciu,apoi frana de mana.
    Apoi a urcato pe al doilea stand pentru jocuri,a hatzanato vreo 10 secunde,mi-a spus ca jocurile sunt in parametri.Mi-au facut 4 poze,una din fata una din spate si 2 din laterale.Mi-au dat actele inapoi,un bon de 120 de lei si mi-au urat sosea curata.
    Nu stiu cum o fi la Iasi,dar la Focsani este exact cum am precizat mai sus.
     
  6. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    sa fim seriosi in privinta "forjelor" ce treaba are forja cu noxele emise de motor...daca motorul e dus poti sa bagi si cherosen...daca e bun merge cu orice benzina atata timp cat respecta cifrele date de producator.

    @patratel: civ-ul este obligatoriu! ca de pe el verifica seriile...pe mine de aceea m-a respins...iar in privinta parbrizului este recomandat sa nu ai nicio ciobitura. iar farurile s-ar putea sa le puna la "tunul" acela nu stiu cum se numeste sa vada daca acestea lumineaza cum trebuie. daca era xenon decat se uita la ele.
    @ soarec:asa ca ai grija cum faci cu ele deoarece acuzai niste probleme la acest capitol...in r
     
  7. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    442
    Locație:
    Focsani
    @patratel: civ-ul este obligatoriu! ca de pe el verifica seriile...pe mine de aceea m-a respins...iar in privinta parbrizului este recomandat sa nu ai nicio ciobitura. iar farurile s-ar putea sa le puna la "tunul" acela nu stiu cum se numeste sa vada daca acestea lumineaza cum trebuie. daca era xenon decat se uita la ele.

    @patratel: civ-ul este obligatoriu! ca de pe el verifica seriile...pe mine de aceea m-a respins...iar in privinta parbrizului este recomandat sa nu ai nicio ciobitura. iar farurile s-ar putea sa le puna la "tunul" acela nu stiu cum se numeste sa vada daca acestea lumineaza cum trebuie. daca era xenon DOAR se uita la ele.

    Suna mai romaneste.si mai corect:D
     
  8. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    tot dracu ala e:p
     
  9. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    646
    Ai sa fii mirat, dar CHIAR ARE :p !!!
    Ce parere ai despre mersul subturat in incercarea de a scoate un consum cat mai mic :idea: ?
     
  10. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.261
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Trebuie sa recunosc ca nu am citit decât primul post din acest nou topic și nu pot decât sa îmi arat indignarea pentru cele expuse... DE CE trebuie sa punem întrebări stupide care privesc siguranța noastră și a celorlalți participanți la trafic. Acest I.T.P. este doar un test prin care se atesta starea buna de funcționare a unui autovehicul care cere dreptul de a circula pe drumurile publice. Daca ar fi după mine as recomanda ca aceste verificări periodice sa fie făcute după regulile celor de la RAR, adică % celor picați la acest test pentru ca nu au avut mașinile pregătite de a ieși pe drumurile publice sa fie cât mai ridicat.
    Ce trebuie sa știu eu ca posesor de autovehicul când ma duc la I.T.P.?
    >>Trebuie sa fiu sigur ca mașina corespunde din punct de vedere tehnic cel puțin în ceea ce privește sistemul de direcție și frânare. Spor și succes la test.
     
  11. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    daniel nu la asta m-am referit la mers subturat...m-am referit la un mers normal ca mersul in turatie mai mare nu cred sa aiba vreun efect la noxe...in niciun caz nu sunt adeptul si nu recomand mersul subturat...scuze daca nu am fost clar...
     
  12. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    646
    Ba DA, are !!! Mersul in turatie mai mare, (adica un pic de "forja") curata mare parte din depunerile de funingine cauzate de mersul zi de zi, in coloana, la viteza mica si la turatie mica.
    Despre asta spuneam.
     
  13. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    turatie mare..ce inseamna la voi turatie mare? la mine regim normal de schimbare a treptelor inseamna intre 1800 si 3500 ture... ce-i peste mi se pare "forja" hai sa stabilim un anumit numar de rotatii ca sa fim pe aceeasi lungime de unda:meeting:
     
  14. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    336
    Locație:
    Bacau
    Tot ce au zis colegii pana acum e foarte bine.
    Maine dimineata la 8.30 am programare la ITP si voi reveni cu notite proaspete.
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.261
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Propun sa ne oprim aici din off-topicareala si sa respectam topicul colegului care cerea informatii despre cu totul altceva, despre turatii si la cat schimbam treptele de viteza discutam AICI.
     
  16. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    646
    Am inteles, sefu' ! No more :sign_ot:.
    Bafta Ionut !
     
  17. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    861
    Locație:
    Bucuresti
    scuze cgadalean! ne-am lasat dusi de discutie:)
    si succes maine la itp! fara refuzuri! multe succesuri!!! :):meeting:
     
  18. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    98
    Locație:
    iasi
    multumesc tuturor, chiar foarte utile sfaturile voastre, lucruri pe care nu le stiam: ca trebuie sa am CIV la mine, trusa medicala si stingatorul, nu-mi trecea prin cap sa ma uit la astea :) , am reglat directia acum cateva luni, dupa ce am schimbat capete de bara si pivoti , parbrizul e ok , franela tin bine chiar daca placutele sunt cam uzate.

    narok: nu am mai reusit sa schimb placutele , dar cum vine caldura am de gand sa le schimb( tot personal ca e criza) si am sa te sun ;)
    mi se pare foarte importana si forja inainte pt a se mai curata si cu ocazia asta se mai incalzeste si motorul , ca daca domnii de acolo il tureaza e bine sa fie incalzit.
     
  19. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    196
    Locație:
    iasi
    narok: nu am mai reusit sa schimb placutele , dar cum vine caldura am de gand sa le schimb( tot personal ca e criza) si am sa te sun ;)


    iar trebuie sa te inarmezi cu rabdare, vad ca tot tu vrei sa le schimbi. si eu astept caldura ca am ceva treaba pe la ea.... placutele fata, bucse brat; in mai am si eu de dat testul cu i.t.p.
     
  20. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    336
    Locație:
    Bacau
    Multumesc de urari.
    Gata ITP ul si toate sunt K
    Cost 100 lei.
    Sa va spun ce s-a verificat:
    bine-nteles serii motor si caroserie =ok
    sistem franare =ok
    frana de mana =ok
    gaze la relanti si la 3000/min = catalizator cam imbacsit =ok
    rotatii/min la relanti =ok
    temperatura ulei =ok
    Cantarit fiecare axa in parte =ok
    fotografiat
    De retinut nu s-a verificat starea placutelor sau a altor componente importanta e starea tehnica in general a masinii.
     
    Ultima editare: 22 Ian 2010

Distribuie pagina asta