1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Huruit Motor

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de mariand82, 3 Iul 2013.

  1. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Buna! Am achizitionat de curand o Skoda Octavia 2, motor 2.0 TDI,105 KW si a m observat ca la relantiu,fara sa fie accelerata,se aude un huruit de la motor ca si cand se macina ceva inauntru,ma poate ajuta si pe mine cineva in identificarea problemei?
    Multumesc.
     
  2. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    Verifica plsticele de la motor. Asta e prima şi cea mai ieftină abordare...
     
  3. NoFear 4th Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2013
    Mesaje:
    90
    Locație:
    Bucuresti
    si nu neaparat de la motor, si cele din interior pot vibra urat
     
  4. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Nu cred ca sunt de la plasticuri,pt ca se aude ceva metalic din zona motorului.
    Mersi oricum.
     
  5. cuibusel 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Cluj Napoca
    da detalii. in care zona a motorului se aude, e influentat de turatie zgomotul? Vezi ca zgomotul metalic e inselator rau. poate veni de undeva si se trasnsmite prin alte metale in alta parte. Daca pare din motor, poate fi de la distributie, semicuzineti. Pe langa motor mai poate fi alternatorul in primul rand. Asta daca zici ca ai verificat fiecare scut si protectie de tabla a motorului (vezi in special ce de la evacuare)
     
  6. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    verifica si carcasa pe unde intra aer in filtru.mai cunosc pe cineva care a mers,3 ani, cu zgomot la motor si cand i-am aratat de unde face....mai sa inebuneasca :))
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Exista unele lucruri ce poti fi verificate si sunt generatoare de zgomote metalice :
    - Role intinzatoare ( aici intra si rolele de la distributie si rola de pe transmisie )
    - rola unisens de la alternator
    - cupla compresor clima

    Toate acestea au cate un rulment si de obicei nu se schimba de catre proprietar decat cand se gripeaza.

    Daca zgomotul se manifesta doar atunci cand se schimba vitezele sau cand masina ruleaza intr-o treapta sau alta , atunci poate fi si volant, placa presiune ,si rulment de presiune.

    DAca nici una din acestea nu este ...atunci poti afla numai desfacand motorul. Nici mecanicii lui Schumacher nu pot vedea prin blocul motor.
     
  8. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    scuze dar ce treaba are cu schimbatul vitezelor?
    mariand82,daca esti din bucuresti,vino la intilniri sa auda si urechile noastre.
     
  9. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Nu stiu exact din ce parte a motorului se aude,am impresia ca din partea dreapta unde ii distributia,care a fost schimbata+role de curand,pentruca este cum zici si tu poate fi inselator. Am sa mai verific pe unde au scris si colegii ds mai jos. Mersi.
     
  10. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Mersi de invitatie mbgd dar nu sunt din Bucuresti ca as fi venit,sunt din Timisoara.
     
  11. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    pui masina la tren.tu,ca sa ajungi inaintea ei,vii cu avionul iar noi,impreuna si cu totii,gasim un plastic desfacut care vibreaza! :))
     
  12. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Mersi mul pt raspunsul tau,am sa verific pe unde m-ai zis sper sa descopar de unde se aude,de la ambreiaj nu se aude sigur ca,zgomotul,se aude la relantiu,si chia si cu pedala de ambreiaj calcata,stiu cam cum este zgomotul de ambreiajsau volanta.
     
  13. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    :))))) Ar fi bine mbgd sa fie un plastic
     
  14. cuibusel 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Cluj Napoca
    Da ce cod motor ai tu de ai distributia in dreapta? Sau in dreapta cum stai in masina zici? Daca tu zici ca a aparut in urma schimbarii distributiei foarte posibil ca mecanicul care ti-a facut operatiunea sa fi omis etape importante in montare/schimbare (cum ar fi stransul la cuplu).
    Eu iti listez aici care ar fi toate cauzele posibile de zgomot metalic dupa parerea mea:

    Cauze externe (de pe langa motor)
    - verifica toate aparatorile metalice, gen scut, aparatoare galerie evacuare, sau altele de prin compartiment motor
    - alternator
    - pompa de apa
    - mai exact tot ce are fulie (alternator, compresor, pompa apa, etc.)
    - suport motor
    - galerie evacuare fisurata, desprinsa

    Cauze interne (interior motor adica)
    - suruburi semicuzineti ax came
    - joc bolt piston
    - joc piston
    - cuzineti biela
    - tabla antival desprinsa daca are cumva modelul tau (nu stiu exact)
    - sau ceva de la distributie (role intinzatoare, pompa de apa, etc)

    Faptul ca se aude doar la relanti se poate datora faptului ca atunci cand e turata (fie in viteza sau nu) zgomotul este acoperit de turatie.
     
    Ultima editare: 16 Iul 2013
  15. speed 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2013
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Deva
    Salut Marian,

    Am citit postarea ta si din experienta mea pot sa-ti spun ca la fel se manifesta si la mine pana cand intr-o zi mi-a iesit biela afara prin bloc. Sunetul era unul infundat (la accelerare nu se mai auzea). Cand am desfacut motorul spart, deoarece a trebuit sa-l inlocuiesc am constatat urmatorul lucru: pipa de ungere de la pistonul 2 prin care venea ulei la piston era infundata aproape de tot iar debitul de ulei si presiunea de ulei probabil ca erau foarte mici fiind obturat orificiul. Intr-o zi dupa ce am incins-o la drum am ajuns acasa iar motorul s-a spart fiind la ralanti (cauza fiind o supraincalzire a pistonului si ungere insuficienta).Boltul pistonului a ramas in fusta acestuia iar capul pistonului undeva catre mijlocul cursei, iar cand biela+fusta a facut cursa de compresie a intalnit capul pistonului rupt, a fortat, nu a avut spatiu si atunci a iesit prin blocul motor facandu-mi si alte pagube (inclusiv vibrochenul indoit).Cu siguranta un alt efect a fost si jocul creat intre biela si vibrochen motiv pentru care se auzea acel huruit, insa ce-i drept nu am verificat si daca orificiul de ungere din vibrochen era sau nu infundat (teoretic in acest caz trebuia sa-mi apara griparea cuzinetilor insa nu s-a intamplat acest lucru motiv pentru care am dedus ca s-au slabit doar strangerile suruburilor aferente acelei biele). Consecinta a fost inlocuirea motorului cu unul SH care avea mai putini KM decat al meu luat de pe o skoda lovita in spate.Dupa discutii avute cu mecanicul concluzia a fost clara (calitatea precara a uleiurilor care se vand in Romania-imi pare rau ca nu am avut posibilitatea si nici mintea la momentul respectiv fiind foarte nervos, de a face o analiza la uleiul din motor deoarece tocmai ce facusem revizia).Precizez ca timp de 245000 km masina a fost la revizie numai la reprezentanta skoda, fiind masina de companie.
    Oricum indicat ar fi sa verifici parametrii de functionare ai mototrului (nu stiu daca se pot vedea presiuni de ulei la lagare sau in alte puncte, probabil poti verifica doar compresia insa asta nu-ti spune nimic, iar o diagnoza clara nu se poate face decat daca se da baia de ulei jos si se verifica toate strangerile capacelor bielelor daca sunt la cuplu (si nu spun degeaba asta, deoarece un zgomot ciudat poate sa apara si din cauza unor suruburi care s-au slabit).Totodata poate sa fie o bataie de bolt de piston. Oricum va trebui sa desfaci baia pentru a face o constatare obiectiva si a preintampina eventuale pagube create de ceea ce inseamna cinematica motorului.In general toate aceste lucruri sunt doare efecte (pentru a le elimina trebuie gasita cauza).
    Iti doresc succes si tine-ne si pe noi la curent poate asa reusim in comunitatea noastra sa ajutam si pe alti colegi care au acest gen de probleme.
    :salute:
     
    Ultima editare: 5 Aug 2013
  16. mariand82 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Mesaje:
    25
    Mersi de raspuns SPEED,acum,m-ai pus pe ganduri.
    Am sa merg la mecanicul meu ca sa imi dea baia de ulei jos si sa se uite pe la bolturi si ungere,suruburi destranse etc.
    In cazul in care descopar ceva sau rezolv problema am sa revin cu un raspuns pentru a ajuta si alti colegi care se confrunta cu aceasta problema.a
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Aug 2013
  17. cuibusel 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Cluj Napoca
    Ne-ar putea spune si noua cei mai priceputi ce alte simptome poate manifesta un motor care nu are ungere corespunzatoare in afara de simptomul sonor? de exemplu este vreo sansa sa aflam daca un orificiu al vibrochenului ar fi colmatat fara sa desfacem motorul? S-ar vedea asa ceva pe un aparat de masurat presiunea uleiului?
    Daca speed ar fi masurat cu un aparat dedicat, presiunea uleiului s-ar fi vazut ca e ceva neinregula?
     
  18. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    spui ca esti priceput.unde ar fi trebuit sa masoare presiunea ca sa isi dea seama daca un canal mic este infundat? si daca descoperea ca presiunea este scazuta,cum isi dadea seama unde este problema? la presiune scazuta,prima oara ar fi inlocuit pompa de ulei si nu rezolva nimic...
    sa nu intelegi ca fac misto.doar am intrebat...eu nu prea ma pricep.
     
  19. cuibusel 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Cluj Napoca
    auzi nu as vrea sa folosesc un limbaj urat aici ca nu e cazul, dar mai bine citeste de doua ori un text daca nu poti prinde sensul acestuia din prima. Nu vad unde am spus eu ca sunt priceput. Sa nu inteleg ca faci misto dar stii scrie cu tenta aroganta. M-am adresat priceputilor ca sa nu vina sa raspunda persoane ca tine care cred ca daca stiu sa isi scoata joja la ulei sunt mari conoscatori ai motoarelor. Ca sa iti lamuresc intrebarile mele, ele se refereau printre altele la nedumerirea aceasta: daca se vede pe un compresmetru in presiunea generala a uleiului faptul ca un canal de ungere este colmatat si daca este viabila aceasta constatare (in descoperirea unui canal infundat). Si daca te apuci de investigat ceva si stii ce faci, masori atat inainte de schimbarea pieselor cat si dupa ca sa verifici daca problema venea intradevar de la piesa schimbata. Deci chiar daca gasesti presiune scazuta si schimbi pompa si verifici iar si tot presiune scazuta ai poti sa te gandesti ca ramane doar varinata unui canal colmatat?? sau poate fi si de la segmenti (sau asta nu are legatura cu presiunea?)
     
  20. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    ...daca esti nervos,bea ceva rece! nu am nimic cu tine si nu am vrut sa te fac sa te simti aiurea dar,am inteles altceva...degeaba incercai sa folosesti cuvinte urate.nu ne lasa moderatorii sa ne injuram si nici nu imi sta in fire sa vb urat.bafta si drumuri bune.
    :respekt:
     

Distribuie pagina asta