1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Fum Motorină la Pornire ALH

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de AlinCeaus, 22 Iun 2019.

  1. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Salutare colegi am și eu o problemă la mașina mea pe scurt-Octavia 1 2007 ALH 100k Km Reali, la prima pornire din zi sau după o staționare de 1-2-3 ore scoate un puf de fum alb-albăstrui cu miros de motorină.

    Precizez-Are revizia făcută:Distribuție,Ulei,Toate filtrele,Motorină doar MaxxMotion, Știu sigur ca propietarul dinainte a umblat la soft deoarece în urma unei diagnoze mi s-a spus ca turbina merge pe o presiune puțin mai mare+Injecția are ceva motorină mai multă , dubios este ca până acum nu a scos, o.am din martie, de exemplu când a fost rece afara nu dădea..

    Ce credeți că ar putea fi? Avansul? Softul? Cantitatea mare de motorină?

    Orice sfat este binevenit Vă mulțumesc anticipat! Las și un clip scurt!

     
  2. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    AlinCeaus
    Raspunsul se afla in postarea ta.
    Dute sa-ti rescrie softul original in ECU si vei scapa de mirosul de motorina.
    Pentru fumul albastrui problemele pot fi multe. Sigur este ca au aparut datorita modului de exploatare si a modificarilor aduse.
    Din pacate nu o sa-ti fie prea usor s-o aduci la o functionare corecta.
    *Maparile trebuie facute de persoane cu experienta mare in domeniu si care dau un certificat de garantie in conformitate cu modificarile efectuate. Deci ... :no:
     
  3. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Eu aș vrea oricum să optimizez softul la CompleteChip Iași doar ca n-aș fi frut sa merg înainte sa rezolv cu fumul la pornire, dar daca zici că fumul acela vine din soft o să merg atunci la ei pentru optimizare și asta e.. mulțumesc anticipat
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Nu am zis ca fumul vine din soft!!!
    Ai ceva probleme care au aparut din cauza softului neadaptat corect si a modului de exploatare.
    Problemele aparute le rezolvi inlocuind piese!!! Nicidecum resoftand ECU!!!
     
  5. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    A..înțeleg colegu..am.făcut diagnoză injectoarele nu au corecții mari..totul părea in regulă...de la ce crezi că ar putea fi? Nu am.idee ce să mai verific..mulțumesc frumos..
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Iun 2019
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Fumul albastrui este ulei ars. Asta poate fi din multe cauze: turbina (cred ca e si cazul tau dar nu pot fi sigur), EGR, segmenti ...
     
  7. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Colegu am.verificat ulei nu consumă deloc, pornește frumos indiferent de temperatură, și fumul are.miros puternic de Motorină deloc de.ulei, de aceea nu înțeleg de la ce sa fie...Mersi
     
  8. Ingolstadt85

    Ingolstadt85 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2012
    Mesaje:
    172
    Locație:
    Bucuresti
    Demonteaza turbina si verifica partea de evacuare. Posibil sa piarda putin ulei pe acolo cat sa nu se observe la joja, dar cat sa scoata fumul despre care vorbesti care daca este albastru nu are de la ce sa fie decat de la ulei. O resoftare facuta pe genunchi poate duce la uzura prematura in turbina, uzura lagarelor care duce la pierdere de ulei pe la ax pe admisie sau pe evacuare. Bafta !
     
  9. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Am înțeles o să verific și asta, oricum săptămana aceasta voi merge să refac softul la cineva bun, mersi frumos
     
    Ingolstadt85 apreciază asta.
  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Alin Ceaus
    Ei, ei. Trebuie sa consume litri de ulei si doar atunci e ceva defect?;)
     
  11. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Nu dar momentan nu am.descoperit nimic defect am.fost la 3 mecanici 3 diagnoze verificari peste verificari in afară să i refac softul chiar nu știu ce să fac sincer
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Cat de departe de linia verde este avansul din pompa ? Cat esti de sigur ca aia sunt kilometri ? Te intreb pentru ca daca are kilometri mai multi si cine ti-a vandut-o stia , a pus un aditiv smecher in ulei si cateva luni a tinut pana cand oxidarea normala a uleiului i-a anulat efectul . In cazul asta cauti pana benghelesti . Chestie cu consumul de ulei este relativa . Nu iti dai tu seama cat consuma . Un consum mare nu inseamna un litru pe zi , inseamna sa completezi mai mult de un litru intre doua schimburi . Fum albastrui inseamna ulei ars , deci oricat te-ai chinui tu sa ne convingi ca nu consuma ulei este total inutil. noi stim ca iti consuma . Daca fenomenul se petrece doar la rece este din semeringurile de supape. Uleiul care asigura ungerea prin chiulasa se scurge pe langa semeringuri , pe tijele supapelor si la pornire il arde . Dupa pornire , cand se incalzeste , semeringurile se dilata si nu mai consuma . In )cazul asta ai de ales , sau le schimbi ca-s ieftine ( ele sunt ieftine , dar trebuie sa schimbi toate garniturile daca demontezi chiulasa si celelalte sunt scumpe ) , sau pui un Liqui Moly 10W40 si mai duce cateva schimburi , adica cateva zeci de mii de km .
     
  13. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Nu mă.pricep la avans de aceea nu m-am.uitat, diagnoza a fost făcută de un prieten foarte bun și mi-a spus doar că e puțin mai.mare decât normal dar în limite admise atât știu, Km sint 100% Reali deaorece am.cumpărat mașina de la propietarul ce a luat-o de nouă , carte service originală, verificați pe site-ul RAR deci aici sunt sigur, Uleiul este nou Moly TopTech 4100 5w40, are 300km este in aceelași loc pe Jojă, Știu ca fenomenul descris de tine este plauzibil dar mirosul este puternic și doar de Motorină , in mers nu dă absolut niciodată, Când au fost temperaturi.mai.mici nu a dat deloc, Eu am.pus pe seama.softului făcut prost și am negat Semeringurile din cauza uzurii.mici totuși 100k km e foarte puțin. Dar daca după soft tot la fel face, înseamnă ca.Semeringurile sunt și asta e. Mersi frumos de sfaturi
     
  14. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Alin Ceaus
    Cum poti sa crezi ca cineva de pe forum poate sa ghiceasca unde e problema la motorul tau care arde ulei?
    Trebuie sa mergi la cineva sa verifice niste parametri, sa-ti masoare compresia, sa verifice jocul la turbina etc.
    Dar toate astea numai dupa ce pui softul corect pe ECU.
     
  15. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Așa o să fac, o să merg să refac Softul la cineva profi și după verificat partea mecanică, nu am.zis să ghicească nimeni știu ca nu se poate doar am.cerut..niște păreri, Revin cu o precizare m-am.uitat acum in cartea service și peste niște facturi de revizii de când a fost nouă și idioții de acolo au pus Castrol 10w40 ,bănuiesc ca acesta e un factor important pt uzura semringurilor nu? Mulțumesc pt răspunsuri băieți
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Nu neaparat. Uzura semeringurilor de supapa are legatura cu uleiul oxidat si neschimbat la timp si cu vechimea fizica in ani . sunt niste cauciucuri pana la urma . Se intaresc , devin rigide , nu mai asigura etanseitate pe tija supapei . Daca s-a pus Castrol 10W-40 la an sau la 9000-10000 km ( dar nu mai mult de un an calendaristic ) , motorul ar trebui sa fie ca nou . ALH-ul este un motor extrem de robust. Singurele lui probleme sunt pe sistemul de vacuum care cam cedeaza si apar manifestari ale caror cauze sunt greu de depistat . Este important ca avansul din pompa sa nu fie prea decalat . Evident ca daca s-a modificat softul ....orice parere este aiurea pana la revenirea la softul initial . Parerile noastre sunt valabila la motorizari standard , nu modificate . La modificari , totul se schimba si manifestarile pot fi total atipice. ALH-ul nu se prea preteaza la modificari amatoristice din cauza ca are turbina mica . Degeaba schimbi harta de amestec daca nu o poti dubla de o cantitate suplimentare de aer care poate fi asigurata in principal de dimensiunile si caracteristicile turbinei . Pompa rotativa nu prea are potential de tuning. Avansul are de a face in principal cu sincronizarea , nu cu debitul de carburant . Altceva este cu motorul PD care are injectie divizata si poti modifica timpii de injectie pilot si post injectie . Vrei ceva mai potent , lasa ALH-ul in pace si cumpara-ti un motor PD , eventual de 2 litri . Smecheria este ca multi vor sa modifice aiura motorul de pe masina lor , in conditiile in care un calcul simplu arata ca modificarile costa mai mult decat trecerea la un motor mai potent ( din fabricatie ) .
     
  17. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Colegu dar din ce știu eu la un motor cu km mai puțini cum este al meu nu este ok un uleu 10W40 știam ca trebuie 5..adică eu am 5w40 acum, Crezi că ar fii ok să bag 10? Nu vreau putere vreau să funcționeze corect, iar soft stock nu prea am de unde de aceea aleg sa merg la un tunner foarte bun pe Diesel pt.o optimizare, Mersi mult chiar nu știu după soft ce să mai verific. .
     
  18. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Exceptand normele foarte specifice , cele "normale " care tin de vascozitate la un anumit interval de temperatura , sunt indicate mai mult pe criterii climaterice decat pe criterii mecanice. Motoarele non euro , euro 2 , 3 si 4 , nu au probleme in a functiona cu 10 W- 40 . Norma pentru tara noastra este 5W-30. Aceasta norma acopera intervalele de temperatura la care trebuie sa functioneze motoarele care nu au specificatii exceptionale ( gen , uleiuri fara sulf sau cu aditivi specifici ) . Ca sa intelegi , daca locuiesti la Bucuresti vrei un ulei mai vascos pentru ca vara este foarte cald si vascozitatea scade la temperaturi inalte si iarna este destul de calda ca sa suporte un ulei mai grosut. Daca stai la Miercurea Ciuc ....sigur ai nevoie de un ulei mai subtire ca unul vascos se face marmelada la -35 de grade si nu il mai poate "rupe " demarorul . ALH-ul tau functioneaza cu 10W-40 cu cea mai mare gratie ( indiferent ce spun mecanicii "de internet ") . Orice tuner care rescrie softul pastreaza softul original , asa ca , orice tuner care se respecta are o copie de soft original de ALH. Du-te si pune-i softul original , spune-le sa iti regleze avansul cu VCDS-ul , vezi cum merge si incepe sa cauti cauze daca fenomenul persista. Un servis bun iti poate gasi problema dar este important sa te documentezi si tu ca daca te simt astia ca esti novice te tapeaza de bani de vei spune ca Skoda este cea mai proasta masina din univers. O sa iti schimbe trei sferturi de masina si tot asa va face . Trebuie sa intelegi si tu ce se intampla pe acolo , cum functioneaza motorul , turbina , cum si unde se face amestecul .
    Un ALH cu 100.000 km trebuie sa mearga ca nou . Sunt motoare robuste si simple care duc 2-300.000 km fara probleme majore .
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  19. AlinCeaus 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2019
    Mesaje:
    25
    Mi-am.făcut programare pentru optimizarea Softului la CompleteChip Iași,o să verific și avansul zilele acestea la un mecanic, Nu sunt sigur daca tunnerul de la Iași are treabă și cu avansul să zic așa rămâne de văzut, aș fi vrut să verific și turbina la.mecanic daca are joc dacă e dusă dar nu cred...să văd daca poate. Mulțu.esc de răspunsuri sper să-i dau de cap..
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare

Distribuie pagina asta