1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

ESP Nedumerire !

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de panayx, 22 Noi 2010.

  1. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    Salut!
    Am si eu o nedumerire pe care mi-am reamintit-o odata cu venirea sezonului rece. La masina mea O II 1.9 tdi combi 105cp cu PDG an 2008 am optat pentru un ESP ce include printre altele si ASR-ul.(fara hill hold control). Ei bine mi se pare ca ASR-ul nu prea lucreaza sau lucreaza dar mai prost decat cel pe care il aveam la O I 1.9 tdi combi 110 cp cu PDG an 2001.
    Mai exact pe zapada sau gheata roata se invirte, la tractiune, cred eu cu turatie destul de mare deasemenea vara la plecare de pe loc,cand trebuie sa reactionezi rapid in trafic, aud si simt cum patineaza cauciucul pe asfalt (nu va ganditi ca abuzez de acest procedeu) si vorbim de cauciuc brigestone potenza 225/45/17. Sunt nevoit sa reduc din ambreiaj si asta ma pune pe ginduri.
    De fapt eu nu stiu daca acest ASR lucreaza pentru ca nu l-am simtit niciodata, spre deosebire de celalalt de la O I, care pe linga faptul ca il auzeai era evident ca te ajuta.
    Rugamintea este sa-mi spune-ti si mie (mai ales cei care a-ti avut si modele de skoda mai vechi) :
    -Daca a mai avut cineva impresia aceasta
    -Daca vi si pare un regim de lucru normal
    -Daca a ajuns cineva in service cu asa ceva sau cu probleme la ESP-ASR
    -In fine orice legat de acest subiect
    Probabil ca nu as fi pus intrebarea daca nu aveam si un exemplu de referinta de la acelasi producator .

    Va astept parerile cu mare interes!
     
  2. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Depinde mult de ceea ce contine optiunea de ESP la care ai optat.
    Din dictionarul auto am cules cateva randuri:

    ASR - Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze...

    EDS/EDL - Blocarea electronică a diferenţialului. Dacă o roată motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definită, roata fara aderenta este frânată, astfel forta de tractiune asupra roţii se deviază catre roata cu aderenţă mai bună, permitand deplasarea.

    Desi par sisteme asemanatoare functioneaza total diferit, iar daca masina are in echipare doar ASR fara EDL atunci de acolo simti diferenta. Pentru mai multe detalii poti cauta cu prietenul goagal dupa igorweb unde poti afla ce dotari are masinuta ta.
     
  3. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    precizari

    ESP-ul meu include urmatoarele ,conform optiunii pe care am facut-o la achizitie:ABS, ASR, EDS, EBV, HBA, DSR. In mod normal sunt superioare dotarilor anterioare unde aveam doar ABS si ASR si cu toate aste nedumerirea mea sau mai bine nemultimirea mea vine din compararea lor in sarcina adica:
    Conditii O I, vara, anvelopa 205/65/15 michelin (vara)- la pornire rapida de pe loc ASR-ul rapaie putin 1sec. max 1.5sec si m-am intepat deja in artera circulata.
    OII aceleasi conditii anvel. 205/45/17 brigst. potenza (vara)-roata patineaza pe carosabil si sunt nevoit sa ajustez din pedale (ambreiaj, acceleratie) am mici emotii la inteparea in artera, intelegeti de ce!
    Asta e problema a mai simtit cineva chestia asta ??
    A-ti mai discutat cu cineva despre ea?
    Va invit daca aveti bunavointa sa studiati mai atent acest aspect.
    Sunt covins ca discutind o vom scoate la capat.

    Multumesc! keep in touch!
     
  4. Michael

    Michael 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Mesaje:
    96
    Locație:
    Timisoara/Romania
    eu nu am ESP, doar ASR.
    si mie mi s-a intamplat sa plec mai tare de pe loc si sa-mi scartaie cauciucurile pe asfalt...asta se cheama patinare...nu ar fi trebuit ca ASR sa actioneze in acea clipa?
    cum pot sa verific daca imi lucreaza ASR sau ba?
    la iarna, pe zapada?
     
  5. remusvip

    remusvip 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    eu am ESP cu toate functiile alea + hild control si ii dau "scart " si in viteza a 2.a ... nu ma impiedica nici-un ESP
     
  6. Michael

    Michael 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Mesaje:
    96
    Locație:
    Timisoara/Romania
    si cand intra ASR in functiune?
    ajuta la ceva?
    in teorie cica ar ajuta evitarea derapajului in tractiune, nu?
     
  7. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Probabil tine si de sensibilitatea setata in computer, eu am doar ASR cu EDL si nu reusesc decat iarna pe gheata sau vara pe iarba uda sa patinez... la mine il aud cum intra imediat daca-l fortez, imediat se aude sunetul de ABS crr-crr si nu vrea sa patineze.
     
  8. Andrei1980 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2010
    Mesaje:
    181
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Si la mine daca plec in tromba de exemplu de pe loc ASR imi lasa lejer sa scartaie in voie rotile. O singura data s-a intamplat ca am vrut sa tasnesc foarte tare, astfaltul era ud si intr-adevar a intervenit ASR adica taindu-mi puterea de vreo doua trei ori in rafale....(un pic te zgaltaie) dar se simtea clar ca intervine si taie si din puterea motorului. Dar asta o singura data....sunt foarte curios cand intra iarna...findca pana la mine la bloc trebuie urcat o panta destul de abrupta ...si sunt curios deasemenea cand este mai bine sa scot din functiune(ma gandesc in zapada adanca , cand este mai bine sa lasi roata sa derapeze un pic) .
     
  9. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    exact asa reactiona si fosta mea O I si eram f.multumit. recent am schimbat anvelopele si am pus noi de iarna, astept sa coboare temp pe la 7 grade sa fac un studiu de caz:). M-am dilit?:tapedshut:
     
  10. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    pentru michael

    Sa inteleg ca si tu patesti aceeasi chestie, pe care am descris-o eu mai sus?
     
  11. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    pentru remusvip

    deci si tu esti nemultumit? poti sa dai mai multe detalii ?
     
  12. remusvip

    remusvip 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    nu sunt nemultumit... doar ca teoretic ASR-ul ar trebui sa impiedice demarajul .. la mine nu se intampla .. probabil din cauza temperaturii mai ridicate si a cauciucurilor de iarna .
     
  13. Michael

    Michael 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Mesaje:
    96
    Locație:
    Timisoara/Romania
    si eu cred ca ASR-ul ar trebui sa taie "gazul" cand o roata pierde aderenta.
    vad eu la iarna ce si cum...sa vina zapada.
     
  14. cri-sti 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2009
    Mesaje:
    9
    din zapada nu o sa puteti iesi cu ASR cuplat o sa il auziti cu prisosinta si nu o sa va ajute ci mai mult o sa va incurce, cititi in cartea tehnica- producatorul recomanda decuplarea lui daca vreti sa fortati la o iesire din nameti
     
  15. Michael

    Michael 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Mesaje:
    96
    Locație:
    Timisoara/Romania
    la ce este el (ASR-ul) util?
    impiedica pierderea derentei pe asfalt/in viraje?
     
  16. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    ASR teoretic impiedica patinarea rotilor( sa o scartai)
    practic am scartait-o si cu asr pornit.
    dar a avut si momente cand a functionat.
    iarna, polei pe jos, am accelerat si mi s-a aprins becu in bord si nu mi-a fugit masina, si de cateva ori vara cand am fortat plecarea din acceleratie.
     
  17. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    din dictionarul auto

    ASR
    Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.
     
  18. deepradu

    deepradu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2010
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Bacau
    problema ESP + presiune roti skdoa octavia 2 RS

    am o problema la skoda am motor de 2.0 Turbo FSI cand accelerez si vreau sa plec cu demaraj mi se aprinde martor in bord la ESP si Presiune Roti si raman aprinse in bord ( ramane si becul de pe butonul ESP ramane aprins si decuplat ) dupa o perioada mi se sting din bord si se cupleaza si ESP adik dispare becul de pe buton ramane la culoarea lui initiala , mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie de la senzorul lateral de acceleratie dar nici nu stiu unde se gaseste acest senzor . daca a mai patit cineva va rog si daca ma puteti ajuta
     
  19. panayx

    panayx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Mesaje:
    38
    Locație:
    Galati
    Ai probleme doar cu becurile sau derapeaza si roata?
     
  20. deepradu

    deepradu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2010
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Bacau
    sal

    esp imi functioneaza . am probleme doar cu becurile mi-a zis cineva ca e senzorul lateral de acceleratie . nu stiu unde vine situat s am inteles ca e vreo 19 milioane si cica is vrei 8 tipuri de senzori pt fiecare motorizare . daca e zapada pe jos si merg incet nu mi se aprind erorile in bord si esp functioneaza normal imi intra cand imi derapeaza masina si apoi stinge . dar daca e uscat pe jos si plec in forta de pe loc mi se aprind ambele becuri si imi raman aprinse
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare