1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

EGR+Sonda Lambda

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de liarc, 23 Oct 2008.

  1. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    Multumesc Carmen(daca intradevar te cheama asa,dar nu conteaza) pentru informatia in legatura cu demontarea EGR-ului,l-am desfacut inainte sa citesc mesajul tau si in principiu am procedat la fel dar,tija respectiva nu am reusit sa o misc decat cu actionare electrica.De curatat cred ca am curatat-o bine,(spray de carburator)pentru ca dupa montare am facut diagnoza si nu mi-a mai aparut martor motor.Din imaginea atasata de tine nu am putut sa-mi dau seama de ce clapeta este vorba ,pentru ca cea de acceleratie este mult mai in spate la capatul tevii ce vine de la EGR.Dupa diagnoza au fost resetate toate erorile si am facut 30 km de proba dupa care am facut o alta diagnoza de control si am gasit cod defect 17559 care pe romaneste spune "corectie de durata lunga a alimentarii cu carburant bloc 1,interval1:amestec sarac".Am citit pe Wiki Ross cam ce vrea sa spuna acest cod,dar deocamdata am inceput cu filtrul de aer,care e ok,urmeaza filtrul de benzina, sonda lambda si altele.Intrebarea mea este,daca poti sa-mi spui cam ce ar trebui sa fac mai precis,sa nu ajung sa schimb o sonda lambda degeaba.Iti atasez toate posibilele erori care le da codul si adresa mea de e-mail pentru un raspuns cat mai promt. uvex001@yahoo.com


    17559/P1151/004433 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1: System too Lean
    Possible Symptoms
    Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
    Possible Causes
    Intake System faulty/leaking
    Fuel Pressure, Fuel Pressure Regulator and Fuel Pump faulty
    Fuel Injectors faulty/leaking
    Exhaust System faulty/leaking
    Activated-Charcoal Filter/System faulty/leaking
    Secondary Air Injection System faulty/leaking
    Lambda/Oxygen Sensor(s) before Catalytic Converter faulty
    Lambda/Oxygen Sensor(s) after Catalytic Converter faulty
    Possible Solutions
    Check Intake System for Leaks
    Check Fuel Pressure, Fuel Pressure Regulator and Fuel Pump
    Check Fuel Injectors
    Check Exhaust System for Leaks
    Check Activated-Charcoal Filter/System
    Check Secondary Air Injection System
    Check Lambda/Oxygen Sensor(s) before Catalytic Converter
    Check Lambda/Oxygen Sensor(s) after Catalytic Converter
    Special Notes
    See Fuel Trim Info
     
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Asa ma cheama.
    Florine, trebuie neaparat sa fii sigur ca acea tija din egr face cursa sus-jos foarte usor, adica sa nu vezi ca ,,agata" in sensul ca apesi pe ciupercuta aia de la capatul tijei si revine sacadat. Apasa pe ciupercuta aia cu ceva foarte subtire, fiindca altfel nu ai acces la ea, dar cu curaj, la retragerea tijei in sus dai cu spray, si repeti operatiunea pana simti ca miscarea sus-jos a tijei se face foarte-foarte usor. M-am batut de aceasta eroare, eu asa am rezolvat-o. Nu exclud sa nu fie altceva din lista aia, dar te rog prima data insista pe ce ti-am zis, mi-am batut eu capul destul pe 17559, nu are rost sa albesti si tu:).
    Ma refeream la corpul clapetei, altfel nu poti demonta egr-ul, sau poate daca ai degetele foarte subtiri se poti sa desfaci suruburile care tin teava care vine de la egr, si intra sub corpul clapetei.
     
    Ultima editare: 5 Iul 2012
  3. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    Carmen inca o data iti multumesc pentru ajutor,astazi am mai desfacut odata EGR-ul fara sa desfac clapeta,un pic mai greu dar cu scule adecvate am reusit si am reverificat functionarea tijei,i-am mai dat putin spray pt curatat astfel de dispozitive si chiar am constatat ca functioneaza bine,prima data l-am actionat electric fara a apasa pe valva care inchide si deschide EGR-ul.Codul eroare EGR era 17851 care afost sters cand am resetat erorile.Ce ma intereseaza acum sint alte erori care nu au legatura cu EGR-ul ci cu alimentarea motorului,17559 este altceva(corectie de durata lunga a alimentarii cu carburant bloc 1,interval1:amestec sarac) si vreau sa ma "luminezi" cu aceasta problema.
     
    Ultima editare: 7 Iul 2012
  4. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Exhaust System faulty/leaking ? Oare se refera doar la traseul evacuarii fara a include si egr-ul?....nu prea cred.
    Furtunul de vacuum de pe ,,oala'' servofrana (cel subtire, care la capat are acea valva) daca e fisurat genereaza aceasta eroare 17559, te intreb are legatura cu ,,corectie de durata lunga a alimentarii cu carburant"?
    Ti-am dat cateva exemple sa vezi cat de intortocheata este gasirea solutiei castigatoare ptr. aceasta eroare. Eu am sa-ti spun ce am facut eu pana am rezolvat aceasta eroare, tu stii mai bine ce ai verificat, inlocuit, daca nu trebuie sa continui:
    1. schimbat filtrul de benzina (presiune lucru 3 bari) -fara nici un rezultat)
    2. masurat presiunea in rampa injectoarelor (ok....3 bari)
    3. demontat rampa injectoarelor (verificat daca in loc de acea pulverizare a combustibilului, nu picura, sau infundate)....ok
    4. o fisura pe evacuare (sudata, dar fara rezultat)
    5. schimbat filtru aer, verificat furtunul de care mentionam mai sus, nu am gasit fisuri, nimic-nimic.
    6. inlocuit sonda lambda 1.....fara rezultat, bani aruncati pe fereastra, la vremea respectiva habar nu aveam ce inseamna vcds-ul sau multimetrul.
    7. s-a dat jos egr-ul, curatat asa sumar cum se curata prin service. Nici un rezultat, dupa maxim 100 km ceck engine aprins, aceeasi eroare 17599. Verdictul celor din service: alt ECU, s-au sa astept, pana va aparea vreo actualizare de soft. Din acest moment am zis gata.....am pus mana pe toate pdf-urile (eu le agreez pe cele de la rusi, sunt mai detaliate, si le au cu ,,hacku-rile" pe domeniu auto), am achizitionat un vcds, si le-am luat din nou la rand, pana am descoperit tija egr-ului, ca nu face acea miscare sus-jos asa cum ar trebui, si pe care tu nu vrei sa insisti:), Florine impingi cu ceva subtire pe ciupercuta, spray dai pe partea de sus a tijei care va intra in bobina dupa ce vei elibera ciupercuta. Poate la tine sa fie vorba de altceva, ma refer la ce ti-am enumerat mai sus....este de verificat nitel, dar ptr. mine aceasta eroare a fost inceputul, sau mai bine zis, de la aceasta eroare a aparut ,,microbul domeniului auto", in loc sa-mi vad de planoarele mele:)
    Concluzie: dupa curatarea (deblocarea) tijei egr-ului, in cazul meu, eroarea 17599 a fost rezolvata.
    Probabil sa-mi fi scapat ceva, am avut eroarea cu multi ani in urma, daca ai ceva nelamuriri ....ne auzim:)
     
  5. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    egr

    Pt Carmen.Cum spuneam,ieri am facut o reverificare a EGR-ului,l-am dat jos si am verificat exact ce mi-ai spus si totul pare ok,plus ca egr-ul a fost schimbat anul trecut,deci e cam nou si de atunci nu am facut mai mult de 2000km,urmeaza sa mai fac un test vag-com.Daca poti trimite-mi prin e-mail un nr de telefon,te voi contacta.Apropo,din ce an e masina ta?
     
    Ultima editare: 8 Iul 2012
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Florine, localizarea sondei lambda 1, dupa cum am discutat.... neaparat testata cu vcds-ul, sau masurata cu multimetrul.
     
    Ultima editare: 6 Aug 2012
  7. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    Am verificat si furtunul care intra sub clapeta pe toata lungimea lui si duce la "charcoal filter solenoid valve",am citit cum trebuie verificat aceast filtru dar nu stiu ce face exact,mai studiez in functie de timp(este la pagina 73 din pdf.FUEL INJECTION).De fapt la mine e putin diferit motorul,ceea ce vezi in schema explodata din pdf la pag 73 este exact ca la mine,la tine injectoarele arata altfel.La sonda lambda inca nu am ajuns,dar iti voi comunica cand o voi verifica.
     
  8. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    Pentru Carmen. Ultimele chestii care le-am mai facut la masina:am schimbat filtrul de benzina,filtrul de ulei si uleiul.Am sters eroarea "check engine" si dupa cativa zeci de km a aparut iar.De sonde si injectoare o sa ma ocup in concediu cand o sa am mai mult timp.Revin cu informatii
     
  9. cipanu 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2012
    Mesaje:
    14
  10. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Multumim frumos, Cipanu.
    Doar o mentiune: Floreuvex are codul motor AUA, la el este diferit, sub corpul de clapeta el nu are acea ,,supapa" (filmuletul 1) care vine de la egr, teava care comunica cu egr-ul vine prin partea dreapta si intra in corpul de clapeta (imaginea 4) iar pentru a curata egr-ul, va trebui demontat tot traseul tevii altfel nu poti demonta si curata egr-ul.
     
    Ultima editare: 28 Aug 2012
  11. ionutdaniel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2012
    Mesaje:
    2
    acelasi lucru am patit si eu inca persista problema .inca mi se aprinde martorul galben testul spune ca e valvola egr. am pus noua. si tot sa aprins.?????:(
     
  12. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Timişoara
    Da ai dreptate Carmen,la mine e la fel ca si in imaginile postate de tine,nu am scapat nici acum de nenorocitul acela de martor motor,se mai stinge din cand in cand.Zilele trecute am curatat clapeta asa cum trebuie si de data aceasta am desfacut-ode pe pozitie,martorul e inca aprins dar o sa-i fac o resetare.Am curatat atat teava cat si EGR-ul si osa vad ce se intampla.Apropo de EGR,nealimentat la baterie nu am putut sa misc supapa(mai bine zis tija electromagnetului) ar trebui sa o pot misca usor?
     
    Ultima editare: 31 Mar 2013
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Da.
    Tija trebuie sa culiseze sus/jos foarte usor.
    Am mentionat la #22 procedura.
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Somnn2, de ce vrei sa inlocuiesti egr-ul? Cine ti-a spus ca este nefunctional si trebuie inlocuit? Ai testat egr-ul?
    Ai verificat?
    [​IMG]
     
  15. danield4

    danield4 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2012
    Mesaje:
    13
    salut , am observat ca masina imi consuma ulei ,1.4 16 v aub , stiu ca acceste motoare consuma mult ulei , am fost la mecanic azi si am verificat pe unde pierde ulei , pe la semeringuri nu pierde pe la joja nu , ci pe la epurator , mi-a zis ca trebuie schimbate garniturile si curatat el sau sa iau unul nou cu tot cu garnituri ,ati mai intalnit acceasta problema ??ce ma sfatuiti ? stiti sa fie garnituri de cumparat separat?va multumesc !!!!!!!
     
  16. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Il vei demonta si curata.
    Epuratorul demontat:
    [​IMG]
    Dupa ce il vei curata, vei achizitiona cele 2 garnituri.
    Garnitura mica: 036103677
    Garnitura mare : N 90617501
     
  17. somnn2 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Mesaje:
    79
    O sa incerc sa-l curat (nu am scule momentan),cat de curand o sa vb cu adrian,si o sa-l curat la el (asa invat mai repede),momentan mai stau un pic,pentru ca ai avut dreptate cu arcurile,am mai bagat banii si in capete de bara(1 s-a stricat si a treb sa le schimb pe amundoua,iar in total m-a costat 600 ron,totul a plecat de la un r.......t de arc :( ),acum urmeaza sa fac geometria ,next month ucid egr-ul mai mult ca sigur :)
     
  18. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    370
    Locație:
    Bucuresti
    Somn2 inca atept mielul, ti-am spus ca ma cheama Andrei nu Adrian :p
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    De ce ma ,,aburesti" Somn...ia spune?:)
    La demontarea barii fata ai avut...:)
    Daca doresti, pot sa iti explic pas cu pas...
     
  20. somnn2 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Mesaje:
    79
    1.Eu nu sunt fier de calcat :laugh:
    2.vreau sa se uite un profesionist si sa-mi zica daca schimb egr-ul sau nu(l-au mai curatat 2 mecanici inainte),trebuie readaptat e.t.c.,asta e ideea vreau un raspuns clar de la cineva care se pricepe,curatat sau schimbat
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare