1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Diverse probleme tehnice motorizare 1.8 TSI

Discuție în 'Service' creată de tavi_tudor, 10 Oct 2010.

Taguri:
  1. tavi_tudor

    tavi_tudor 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Bucuresti
    Am o skoda 1.8tsi model 2010 14200 transmisie manuala 6+1. Am facut primul schimb de ulei acum 4000km, dupa ce se aprinsese martorul de nivel la ulei de 2 ori. De fiecare data am completat. iar nivelul din fabrica era oricum la minim. La revizie am facut nivelul la plin si acum am observat o usoara scadere pe joja (cca 200 -300g). Am mers si mai sportiv cu masina dar nu tot timpul. Vreau sa intreb daca a mai observat cineva lucrul asta sau de ce mananca uleiul. Generatia de TSI e noua si nu prea o cunosc. E normal sa se fi intamplat asa de la mersul sportiv sau e o problema si trebuie mers la garantie?
     
  2. Andrei1980 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2010
    Mesaje:
    184
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Hmmmmm nu stiu daca este normal la 1.8 TSI.....dar eu la 1.4TSI am zero consum ulei dupa primele 6200 km. Si am prins si vara caldura mare, am mers si km intregi in viteza 1 dar a primit destul mers sportiv deasemea cu varf de viteza 210km/h in Germania pe autostrada.... Chiar alaltaieri m-am uitat si nivelul este ca in prima zi: la supermaxim.....Tie la cati km a ajuns la min? Si zici ca ai schimbat deja uleiul la 4000km?
     
  3. florin31_x 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2010
    Mesaje:
    8
    Incearca sa vezi daca nu curge pe undeva pe la compartimetul motor.
    Am un amic care a patit la fel la un vw passat nou cu acelasi motor ca al tau. Masina nu lasa pata de ulei la stationarea in parcare, in schimb scutul motor era plin de ulei cand l-au dat jos la service (dupa indelungi insistente ale proprietarului).
    Au descoperit ca masina pierdea uleiul pe partea de retur la turbina.
    A schimbat turbina si a platit 50-50 piesa cu PBN.
     
  4. tavi_tudor

    tavi_tudor 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Bucuresti
    Am schimbat uleiul acum 4000 km. primul schimb l-am favut la aprox 10 000km.
    Nu as putea spune axact in cati km a ajuns la minim pentru ca din fabrica nivelul era aproape de minim.

    La revizie am facut nivelul la max si acum am aprox 16500km la bord. Am facut 2200km in ultima saptamana pentru ca am fost in Austria. Acum am verificat nivelul si imi indica putin peste jumatatea dist dintre min si max. Deci pot spune ca in 6000-7000km nivelul a scazut aproape la jum dintre min si max
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.437
    Locație:
    Brasov
    Motoarele cu ardere interna ...consuma si ulei. Ma ales cele turbo , indiferent ca sunt Diesel sau pe benzina. Daca ai consumat jumatate din indicatiile de pe joja la 6-7000 km , este un cunsum normal . In mod normal , de la schimb la schimb se consuma aproape 1000 ml de ulei . Incearca sa fac schimbul la un servis unde poti sta langa mecanici. Daca il faci la reprezentanta, verifica tu nivelul( dupa pornire , deoarece in filtru nu se baga ulei si acolo intra o cantitate apreciabila dupa prima pornire) . Insista sa iti dea si "litrul" de ulei pentru completare.
    Conteaza mult si modalitatea de pilotaj. Incearca sa nu pleci de pe loc imediat ce ai pornit motorul, mai ales daca este vreme rece. Da-i timp sa ridice uleiul la rampa inainte sa o turezi. Daca mergi sportiv imediat ce ai pornit motorul, va consuma ulei.
     
  6. tavi_tudor

    tavi_tudor 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Bucuresti
    stiu indicatiile pe care mi le-ai dat si iti multumesc pt ele. Niciodata nu turez masina peste 3000rpm pana cand temp nu ajunge la 90C si temp uleiului la cel putin 90C(indica pe maxidot). Ma speriasem oarecum ca fac toate cele mentionate mai sus si tot scazuse nivelul. Cat despre consumul de ulei la motoarele diesel stiam tinand cont ca am avut un passat 1.9tdi B5.5. Dar despre cele pe benzina cu torbo nu.
     
  7. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    376
    Locație:
    Bucuresti
    Salut

    nu te speria e normal consumul de ulei.
     
  8. tavi_tudor

    tavi_tudor 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Bucuresti
    mersi mult pentru ajutor, m-am mai linistit acum
     
  9. FRONTT 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    1
    am 1.9 TDI octavia Facelift si imi consuma intre revezii putin peste 700 de ml de ulei si merg cu ea ff sportiv ideea este ca un motor diesel cu turbos este practic un motor supra alimentat iar consumul de ulei este unul absolut normal iar in cartea tehnica este un pasaj in care se zice ca un consum de 500 ml la 1000 km este normal doar in conditiile maxime de exploatare adica sa dai ce poate masina... in ceea ce priveste stilul de condus eu unul am reusit sa reduc consumul de ulei la aproape 300 de ml intre revizii adiaca 15 000 km intre ele...doar daca te gandesti este diesel iar turbo face tot asa ca accelerare treptata nu pedala mai in blana ca la benzina... un benzinar 1.9 are aproape 0 lag cu turbo sau fara turbo insa diesel este mai greoi... este de cuplu asa inseamna ca pedala apasata mai in ''fund'' fiind injectie ea calculeaza cat ii ceri u de la masina sa raspunda...adica si ulei mai mult bagat si motorina deci rational se ia mai usor dieselu si 2 la mana ajungi mai repede la viteza dorita daca o iei treptat sfatu meu vara metabond cine are fonduri 10-w40 fs iar iarna 5-w40 ajuta la pornire iar faza cu scutul plin de ulei este frectie la picior de lemn nu are cum sa piarda la returul de turbo in scut mai ales ca scuturile la diesel sunt ventilate in jos astfel s-ar fi vazut pata jos pe asfalt sau pamant deoarece diesel-ul are nevoie de o mai mare racire in partea inferioara a motorului datorita pozitie turbinei si a pieselor aferente acestora dc face lift octavia are priza de jos directionata adica fluxul ei de aer directionat catre intake si outake turbo si nu in radiatoare iar scutul este ventilat(gaurit din fabrica)pentru a permite aerului sa iasa pe sub masina mai de parte pe la jumatatea ei fiind si deflectoarele de aer pentru a nu se creea turbulente(nici o data nu completati uleiul in motor decat acelasi fel5w40=5w40
     
  10. zuzububu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Mesaje:
    15
    salut

    ce sa zic.... la masina mea primul ulei a fost castrol edge, dupa care la 15.000 km au pus mobil1, la 30.000 au pus iar castrol edge, la 45.000 au pus Aral la 60.000 au pus mobil1 iar acuma la 75.000 am castrol slx 5w-30 cu care vreau sa continu ... ca oricum nu mai am garantie si nu mai is nevoit sa ma duc la ei.
    Masina merge brici, nici o problema la 80.000 km.

    Skoda Octavia II 1,9 Tdi, 105 cp
     
  11. flavius75 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2011
    Mesaje:
    1
    consum ulei

    Buna ziua,
    Sunt posesorul unei Skoda Octavia 2 1.8 tsi, achizitionata in octombrie 2010.

    La 10.000 km am fost atentionat in service ca uleiul este la minim. S-a completat cu vrea 750 ml. Nivelul pe joja a continuat sa scada. La 13.000 km am facut prima revizie la avia si am reclamat si un posibil consum de ulei. S-a sigilat joja si am fost rechemat dupa 1.000 km pentru verificare. Nu am fost de fata la verificare dar mi s-a spus ca e ok. ulterior am verificat si eu joja si era la maxim. dupa inca 2.500 km uleiul a trecut in partea inferioara a zonei B a jojei. Mai e putin si va trebui sa completez.

    La prima revizie s-a folosit ulei castrol slx professional sae 5w-30, VW 502 00/505 00/505 01. Ceea ce este interesant si acum am observat este ca in datele autovehiculului din planul de service am vazut codul QG1 - intervale flexibile de service. Si ar fi trebuit ulei VW 504 00. Uleiul pus la avia este VW 502 00 - pentru intervale fixe de service, De asemenea, tot in planul de service s-a mentionat ca NU s-a utilizat ulei motor pentru intervale variabile de service QG1.


    Ce solutie imi propuneti privind consumul anormal de ulei si norma de ulei necorespunzatoare utilizata?
    Va multumesc,
     
  12. owerlord70 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2014
    Mesaje:
    2
    Locație:
    udine
    SALUT, am o ostavia 1,8 tsi din 2012 am observat nivelul de ulei crescut si cu miros de benzina stie cineva de unde poate sa fie? pompa de inalta presiune sau injectoarele? o alta problema inainta sa descopar nivelut mare al uleiului fluctuati al turometrului la pornire
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.437
    Locație:
    Brasov
    Mirosul de benzina , in uleiul motoarelor pe benzina ...este normal , in niste limite .
    Cat de mult a crescut nivelul ?
    Cati km are masina ?
    cand s-a schimbat ultima data uleiul ?
    S-a verificat nivelul pana acum , la achizitie sau dupa schibul de ulei ?
     
  14. tzbz 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Mesaje:
    1
    Teapa Porsche auto Romania – Skoda Octavia 2 face lift, 1.8tsi, 4x4, 2010
    Hai sa va zic istorioara mea legata de Skoda si dezamgirea/lehamitea care ma ia.
    Sunt conducator de skoda de multa vreme, eu familia mea, am recomandat si prietenilor, colegilor..
    Am inceput cu o Felicia prin 2000, apoi am trecut la octavia1-1.9 tdi, i-am luat nevetei o noua fabia 1.2 tsi –in 2010, si tot in 2010 am luat octavia 2 facelift 1.8 tsi 4x4, facuta pe comanda dand pe ea vreo 25000 euro(aproape full option), alti 2 colegi de ai mei la recomandarea mea trec de la Renault la skoda, una identica cu a mea luata in 2012 si o alta in 2014 motor 2l tdi
    Am fost multumit de octavia 1 vroiam insa un benzinar, si deasta am mers pe acest motor, o iau cu extensie de garantie(4 ani sau 60000 km), relatia cu reprezentanta din Sibiu fiind una buna pana atunci nu ma gandeam la surprize. Surprize care incep pe la 10-12000 km cand incepe sa pape ulei, merg la reprezentanta, si imi zic ca e normal sa pape… ca e benzinar, etc.
    Stabilim sa fiu atent la cat consuma, dupa primul schimb, pe la 14-15000, incep sa ma interesez si eu despre aceasta problema si aflu cu stupoare ca “este normal” sa consume pana la 0,5l la 1000 de km.
    Consumul nu atingea 0.5l la mie dar lucru care ma ingrijora cel mai mult era ca, crestea tot timpul, am mentionat asta la fiecare revizie, si la ultima inainte de iesire din garantie am cerut si testul – au ei o procedura pentru asta(platit binenteles de mine). Era in “parametrii”(aprox. 0.3l la mia de km). Banuiala mea se adevereste, ies din garantie si merg cu consumul tot mai mare, acum am 85000km si am ajuns la peste 1l la mia de km, si banuiesc ca o sa tot urce. Mi-au facut un deviz de vreo 2500 de euro care presupune inlocuire de pistoane, biele, lant distributzie… etc. si imi zic ca asta e politica importatorului, nu considera ca au ei defect de fabricatie, practic garantia si extensia de garantie o platesti degeaba, unuia dintre colegi nu vor sa ii recunoasca problem la huse si amortizoare chiar daca pe masuratori iasa asta. Avand skoda de atata vreme cu unii din cei din reprezentanta ma cunosc bine, nu ii banuiesc de rea vointa, buba este la importator care efectiv isi bate joc de noi. Nu prea vad ce e de facut, nu am timp de umblat prin instante dar cu siguranta o sa fac cat pot de mult sa atentionez romanii despre teparii astia, si mai am intentia sa ma adresez direct catre producator Skoda cehia – aici poate ma ajuta cineva cu un contact.
    Pe la firma, cam toate masinile sunt de pe la Porsche auto – golfuri, pasat, skoda, si cam in fiecare am vine randul la cate 1-2 sa fie schimbate, cu siguranta nu va mai fi de la astia. Aveti mare grija ce luati, le urez sa aiba soarta opel… care au procedat la fel acum vreo 10-15 ani.
     
  15. calink2

    calink2 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2013
    Mesaje:
    35
    Te salut,e clar ca experienta ta e una nu tocmai placuta,dar...Pentru ca exista un dar si foarte multe variabile,eu unu spre a intelege as vrea sa cunosc mai multe detalii,de exemplu ce ulei ai folosit (stiu ca in general este recomandat Castrol ) pe urma ce stil de conducere adopti in general din moment ce deti un 1.8 tsi ma gandesc ca nu-l menajezi(nu ca ar fi ceva rau in asta)dar scuze cunosc niste tipii care dupa prima cheie dimineata in 2 secunde demareaza in rosu,nu cred ca e cazul tau.Pe de alta parte nu-mi dau seama cum au dedus cei de la reprezentanta ca trebuie schimbate pistoane, biele...bine ca nu ti-au zis sa-ti iei alta masina.Asa una peste alta eu ti-as recomanda o verificare minutioasa a etanseitatii motorului,simeringuri ,garniturii,etc. sa incerci un alt producator de ulei(nu neaparat ca cei de la Castrol nu-s buni,dimpotriva),unul mai dedicat tsi-lor(tfsi),vezi marile case de tuning ce recomanda(eu folosesc Motul) si nu in ultimul rand trebuie sa sti ca un motor turbo cu injectie directa,cum e si al tau, are unele consumuri specifice dupa cum ti-au explicat si cei de la reprezentanta,parerea mea .Altfel apropos de importator,cred ca puteti sa le trimiteti un mail explicit,in caz ca n-ati facuto.Altfel, asteptam detalii.

    ---------- Post added at 07:32 PM ---------- Previous post was at 07:01 PM ----------

    Scuze ,acum am vazut detaliile din primul post.Dar parerea mea tot aia e...
     
  16. AlexRadu 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Mesaje:
    7
    Salut! Am si eu o problema cu motorul 1.8 tsi de la skoda. Masina este anul 2007, 160 cai, cod motor BZB. Problema sta in felul urmator. De prin noiembrie-decembrie, am inceput sa am probleme cu relantiul (ralantiul). Acesta varia intre 900 si 1600 atunci cand roata se invartea. Cand masina stationa la semafor spre exemplu, relantiul era constant 850-900. Prima meu instinct a fost sa curat clapeta si sa schimb bujiile. Le-am schimbat, insa fara rost. Am masurat compresia in cilindri, este in parametrii. Eroarea pe tester a fost amestec prea sarac, asa ca am etansat galeria de admisie si am schimbat oringurile care vin peste chiuloasa. Problema insa a ramas aceiasi. De curand am schimbat epuratorul de gaze (PCV valve), citind pe diferite forumuri ca acest ar fi de vina. Dupa schimbarea lui, motorul a inceput sa mearga mai rotund, relantiul sa stea uniform la 900 rpm. Dupa ce am plecat din service, la scurt timp s-a aprins martorul de motor din nou. Astazi am schimbat valva n75, pentru a remedia situatia. PRoblema sta in felul urmator: dupa schimbarea acestei valve, motorul la relanti sta la 1100 rpm, varind pana la 1300. Daca dau drumul la aerul conditionat, turatia scade la 850 si sta ceas. Intrebarea mea este ce as mai putea sa fac, pentru a uniformiza mersul la relanti, de ce relantiul scade odata cu aprinderea consumatorilor? De ce inainte de schimbat valvei n75, relantiul era regulat insa martorul aprins? Astept cu mare interes raspunsul vostru, pentru ca chiar nu mai stiu cum sa-i dau de cap. Precizez ca am dus-o la nenumarate serviceuri, nici ei nu au stiut ce sa-i mai faca. Va multumesc anticipat!
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    1.984
    Dupa pornirea compresorului, ECU ar trebui sa compenseze pierderea de putere crescand turatia, sau poate ca ECU comanda totusi cresterea turatiei, dar corpul clapetei nu deschide clapeta suficient. Ai facut adaptarea clapetei cu vcds?
    Martorul MIL era aprins deoarece N75 nu era functional. Pai asta e ciudat...nu mai este nicio eroare inregistrata pe Engine?
     
  18. AlexRadu 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Mesaje:
    7
    Zgomot accelerare puternica

    Salut! Am si eu o problema cu skoda mea. La accelerari puternice, treapta a 2-a 3-a, mi se aude un zornait ciudat. Cunosc masina foarte bine, deci stiu sa disting cand are ceva ciudat. Vreau sa precizez ca zgomotul a aparut dupa ce am schimbat n75-ul, burduf planetara cutie si roata si niste oringuri la intercooler. Tare curios sunt ce ar putea fi. Am citit cam tot ce se poate, fara rezolvare. Cand merg cu ea la serivce si ies cu mecanicul in proba de drum, nu face deloc zgomotu ala, parca face misto de mine.
     
  19. andi997 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Mesaje:
    4
    Si eu confirm consumul exagerat de ulei. Masina este o skoda octavia 2 fl 1.8 tsi dsg, 160 cp. Consuma ca la carte, adica 1 litru la 1000 km (uleiul 5w40), iar acum am pus 10w40, pe care il consuma mai greu. Consumul este obtinut in oras, iar stilul de mers nu este sportiv (rar ajung catre 3000 -3500 rrpm). Din ce am inteles, masina face parte dintr un lot cu pb de fabricatie, acest lucru fiindu mi comunicat la momentul achizitiei de fostul proprietar. Atunci masina avea ulei 10w40 xado, dar am zis ca ar tb sa i pun un ulei mai putin vascos si am bagat 5w40 de la liqui moly, pe care l a halit urgent. Am mai luat un litru (cu un litru nu ajungea in zona maxima a jojei). Ulterior, inca 1 litru de mobil, de data asta 5w30, inca un 0w40 mobil life si inca un 5w40. Acum am trecut pe millers nanodrive, iar in 200 km a coborat putin sub nivelul indicat ca maxim. In functie de cum va evolua, vresu sa i pun metabond tratament pt motor, vad cum se manifesta, iar dc nici asa nu vor fi rezultate pozitive, nu mi ramane decst sa completez toata ziua cu ulei. Masina are revizii la zi si aproape 163 k
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.437
    Locație:
    Brasov
    Si zici ca la carte consuma 1 litru la 1000 km ? Adica ....10 litri la 10.000 km ...sau 15 litri la 15.000 km .
    Ai grija ca uleiurile nu se amesteca. Daca completezi trebuie sa o faci obligatoriu cu un ulei similar cu cel din motor , sau cu unul cu specificatii identice dar neutru chimic si conceput special pentru a nu spuma in combinatie cu alte uleiuri . Citeste cu atentie specificatiile de pe cutie si vei vedea ca sunt unele uleiuri la care este stipulat ca nu face reactii in combinatie cu alte uleiuri .
     

Distribuie pagina asta