1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discutii si probleme legate de motoarele 1.4 TSI

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de coldspace, 30 Noi 2009.

  1. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    211
    Locație:
    Bucuresti
    Daca imi aduc bine aminte, pe forum, cei care aveau o problema similara spuneau ceva despre o neetanseitate la gemuletul mic de la portiera spate. La service se rezolva destul de simplu cu un mastic sau cam asa ceva.

    ---------- Post added at 17:54 ---------- Previous post was at 17:48 ----------

    "Parerile cele mai bune le gasesti in manualul masinii". Distributia pe lant nu se schimba decat daca ai probleme cu ea. Poti cere in service o verificare.

    ---------- Post added at 18:01 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

    Iarna, la temperaturi negative, lichidul de racire ajunge la 90 de grade cam in 8-10 km. Deci, "problema" ar fi la inceput. Dupa aia stai in tricou :icon_thumright:

    ---------- Post added at 18:02 ---------- Previous post was at 18:01 ----------
     
  2. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    32
    Salut. Si eu am cumparat din ianuarie anu asta Octavia Limousine 1.4 TSI 122 CP din 2010, Germania. Pana acum m-i s-a aprins EPC-ul o data. Am facut o diagnoza si rezultatul este "rateu ardere cilindru 1". . M-i s-a spus sa schimb bujiile. Sper sa scap doar cu atat. A mai patit cineva asta?
    Cam asa arata rezultatul testului:
    - P0300 Rateu ardere recunoscut
    - P0301 Rateu ardere cilindru 1 recunoscut
    - P130A Deconectare cilindru
     
  3. florincro 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Mesaje:
    5
    Salut !

    Sunt proaspatul posesor al unei Skoda Octavia 2 facelift, 1.4 TSI, DSG si as vrea sa stiu daca ati gasit o rezolvarea la problema pe care eu am sesizat-o la masina mea.

    Mi-se intampla in anumite zile, ca la prima chei sa mearga motorul sacadat/intrerupe pana isi regleaza turatia. Initial porneste, ajunge pe la 1300/1400 rotatii iar in aprox. 30 secunde ajunge pe la 800 rot. In acest interval imi intrerupe. Acest lucru se intampla doar la prima pornire din zi si nu in fiecare zi.

    Am obseravat din topicurile precedente ca problema a mai aparat si la alti posesori, dar nu am gasit o discutie in care s-a gasit o rezolvare ( daca exista , imi cers scuze ca am rarat-o).

    Mentionez ca astazi am pus un tester pe ea si nu mi-a gasit nici o eroare, probabil datorita faptului ca masina nu avea simptomele de care povestesc.

    Urmatorul lucru pe care intentionez sa il fac este sa gasesc pe cineva cu un tester sa vina la mine dimineata si sa incercam sa citim presiunea din injectoare sau alti parametri care fluctueaza, daca masina o sa aibe aceste simptome.

    Multumesc,
    Florin
     
    Ultima editare: 19 Iul 2017
  4. Mihaistn 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2013
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,

    Daca te referi la trepidatiile care se simt imediat dupa prima pornire a motorului pana scade relantiul sunt normale dupa un anumit numar de km. Toate TSI-urile au acest comportament. Eu am un 1.8tsi, am un prieten cu o fabia vrs 1.4 twin-charge, si inca unul cu 1.4 tsi pe octavia, toate fac la fel. In general, e bine sa lasi motorul 30 secunde pana scade relantiul si apoi sa pornesti.
    Am fost la reprezentante, la service-uri si am auzit tot felul de idei, ba ca ar fi de la depunerile de pe supapele de admisie, ba ca e de la faptul ca trebuie sa urce uleiul dar toata lumea mi-a zis ca e normal.
    Nu vei gasi nimic pe tester, am si eu vcds si nu am gasit nici erori, injectoarele sunt in parametri, totul e ok.
    Din ce am vazut eu, la masina mea, dupa schimbul de ulei si filtre intreruperile astea sunt mai putin perceptibile iar iarna sunt ceva mai puternice dar in locul tau nu mi-as face griji.

    Succes
     
  5. florincro 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Mesaje:
    5
    Salut,

    Multumesc pentru mesaj.

    O sa incerc totusi sa pun un tester pe ea atunci cand face, mai exact la prima cheie, nu imi place deloc cand intrerupe.

    Revin daca gaseste ceva.

    Tks !
     
  6. Stefi 1.4 tsi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2017
    Mesaje:
    1
    Buna ziua sunt nou pe clubul skoda, as vrea ceva pareri in legatura cu o problema foarte dubioasa, detin skoda octavia 1.4 tsi 122 cp 60000 km cod motor caxa, motorul imi intrerupe la relatiu ..., am schimbat bujii, bobine de inductie, schimbat ulei , inversat injectoare... mentinez ca inainte de toate am testat masina cu vag-com de 4, problemele sunt : detonatii pe cilintru 2 intermitent/permanent, dezactivare cilindu, missfire cilindru 2, camshaft. Am luat compresia si am obs ca pe cilindru 2 aveam doar 3 bari, iar pe ceilanti cilintri 10-11 bariam decis sa duc masina in servis unde am schimbat: distributie, segmenti cilindru 2, supape cilindru 2, garnitura de chiuloasa, adica absolut tot ce s-a observat cu problema pe acest cilindu. Problema e ca masina a functionat in teste la mecanici cu mici detonatii fara se se mai aprindamartorii check engine si epc, iar dupa doua ore de mers cu masina problema a reaparut. nu ma stiu ce sa fac. Mentionez ca masina fuctioneza absolut perfect in timpul mersului, problema de manifesta numai la relantiu(in monetul in care ai oprit se aprinde check engine intermitent dupa 10 secunde se aprinde definitiv, iar dupa se aprinde epc-ul, mentionez ca in momentul in care se aprinde epc-ul si incepi sa te pui in miscare masina se accelereaza sacadat,si consumul scade la jumateate, ceea ce este normal ca imi dezactiveaza cilindrul doi, daca opresc motoru si il pornesc si imediat ma pun in miscare ( pana la aparitia martorilor) , masina merge perfect. Oameni buni nu mai stiu ce sa mai schimb va rog ajutati-ma cu un sftat.
     
  7. OvidiuH

    OvidiuH 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2018
    Mesaje:
    7
    Salut Stefi, si eu sunt nou aici - m-am inscrius azi, ai rezolvat problema?
     
  8. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    211
    Locație:
    Bucuresti
    La ce "servis"? Ca sa stim sa evitam...
     
  9. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    32
    Salut. Masina este Skoda O2 1.4 tsi 2010 122 cp. Relativ recent a aparut un zgomot la relanti, nu tot timpu, am impresia ca at. cand e mai cald afara cred sau poate mi se pare mie asta. Este ca un carait aleator gen zale de lant slab sau un carait simplu, depinde de moment. Si nu cred ca este de la distributie daca va ganditi la asta. Apare aleator si scurt, pare sa se auda din dreapta motorului, nu dinspre partea cu cureaua de accesorii. Cateodata sesizezi, cateodata nu, trebuie sa asculti cu atentie, o data se aude mai pronuntat alteori mai discret alteori nu. In mers nu se aude nimic, mai ales daca pleci de pe loc. E ciudat. Oarecum recent, acum cam o luna am schimbat ambreiajul si uleiul cu filtrele. Nici nu pot replica mereu ca sa merg la service, ca daca ajung acolo si nu mai face asa nu-si pot da seama de unde provine.
     
  10. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    32
    Salut. Daca ar fi variatorul ax cu came, cum s-a mai spus pe aici, la un test cu vcds as putea sa vad?
     
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Nu. Este problema clasica si pur mecanica a patinei intinzatoare a lantului. VAG o prezinta ca fiind " zgomot tehnologic " . Apare la toate motoarele TSI ale grupului care au distributia pe lant . Se poate rezolva doar cu un kit de distributie cat mai scump si calitativ, dar dupa un anumit rulaj se intinde iarasi si zgomotul apare .. Se pare ca lanturile originale nu au respectat specificatiile . Se pare ca pur si simplu se lasa putin lantul si problema este o lungime mare a acestuia intre doua roti dintate pe zona cu patina intinzatoare . Altfel spus , din cauza ca pe o parte a distributiei , lungimea lantului care nu este ghidat pe vreo roata dintata ci de patina , se lasa ( este vorba de miimi de mm ...dar la fiecare zala se aduna ) si apare acest zgomot . Este o eroare grava de proiecare , pentru ca sunt sute de mii de motoare care fac asa . Inseamna ca in perioada de testare a motoarelor , nu au reusit sa rezolve problema . De aia ridica toti din umeri . Rezolvarea problemei a constat in trecerea pe curea la modelele dupa 2013 .
     
  12. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    32
    Asa. Si atunci mai merge sa o tin asa? La ce riscuri expun motorul daca o las asa? Sau solutia imediata este schimbarea distributiei? Am masina cam de doi ani din Germania si nu stiu cand a fost schimbata distributia acolo. Are cam 170000 km si am schimbat la ea doar ambreiajul care facea probleme, se bloca in marsarier pt ca nu debraia complet.
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Ar fi indicata o inspectie vizuala . Daca patina lucreaza bine si nu apare uzura specifica pe rotile dintate poti sa lasi lantul. Daca intri pe youtube , sunt o multime de postari ale proprietarilor care sunt nemultumiti de zgomotul respectiv si care apare si dispare aleator .dar in special la pornire cu motorul rece . Daca nu apare uzura pe rotile dintate inseamna ca este pur si simplu o suma de mici uzuri care provoaca un decalaj minor al distributiei si macar in teorie ar trebui sa mearga asa . Nu stiu cat costa un kit de distributie la modelul tau dar daca nu este scump il poti schimba pentru linistea ta .
     
  14. Dulgheru Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare tuturor,

    Mare rugaminte la voi.
    Am intrat de ceva timp in clubul Skodistilor cu o minunata Octavia 2 FL 1.4 TSI, motor CAXA, 122cp.
    Din pacate am ceva probleme cu distributia, respectiv dezincronizarea acesteia.
    Am fost la reprezentanta, iar costul privind schimbarea distributiei este de 6000ron. O alta oferta pe care o am este de 5500ron.
    Ma puteti ajuta cu vreun sfat referitor la un service sau cum ati procedat voi?
    Multumesc.
     
  15. ciotic

    ciotic 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2018
    Mesaje:
    3
    Salutare tuturor,

    De câteva zile sun posesorul unei Skoda Octavia 2 facelift 1.4tsi, cod motor caxa, 84.000km, an 2010.
    Am câteva întrebări:
    1. După o perioadă în care sta în soare, relantiul scade sub 800rpm la pornire. Își revine după aproximativ 30sec.
    2. Dacă doresc schimbarea distribdistr cu piesele mele, îmi puteți recomanda un service in București? La reprezentanta nu vor să facă dacă nu cumpăr și piesele de la ei, deși nu am nici o pretenție de garanție.
    3. Bujiile când ar trebui schimbate? Fostul proprietar mi-a zis că nu le-a schimbat niciodată. Este posibil ca acea fluctuație a relantiului sa se datoreze bujiilor? Ce bujii recomandați? NGK sau Denso?
    4. Ce ulei de motor folosiți? Folosește cineva motul? Sunteți mulțumiți?


    Va mulțumesc pentru eventualele răspunsuri.
     
  16. Dulgheru Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2018
    Mesaje:
    2
    Salut,
    Referitor la subiectul cu distributia.
    Astazi am schimbat-o si eu dupa ce am stat cateva zile in tensiune.
    Nici un service nu o sa iti schimbe distributia cu piesele tale si din punctul meu de vedere nu are rost sa te risti pentru ca nu ai garantie, distributia la acest model este extrem de pretentioasa, iar un montaj necorespunzator te poate costa mai mult pe viitor.
    Eu am cerut oferte la toate reprezentantele si service-urile mai mari din Bucuresti, la cele mici de "cartier" nu se merita, toate ofertele au variat intre 5400-6000 ron la reprezenta si 4500 ron la service normal.
    Am mers pe mana reprezentantei si pana la urma s-a dovedit ca a fost bine si pentru mine, dar si pentru buzunar.
    Am facut schimbul la Skoda Metrotehnica, iar costul total a fost 3500 ron, beneficiind de ceva reducere la variator, lant si role.
    Ca impresie generala despre service, intr-adevar sunt un pic cam necomunicativi si cu greu am obtinut oferta de la ei, dar sper sa fi facut treaba buna, oricum am o garantie de 24 luni.
    Daca iti mai potfi de folos cu alte informatii nu ezita sa scrii.
    Numai bine!
     
  17. ciotic

    ciotic 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2018
    Mesaje:
    3
    Mulțumesc pentru răspuns. Am primit și eu o ofertă din partea celor de la avia Motors. Valoarea finala este în jur de 3000ron continand și schimb de bujii. In mod normal se schimbă și pompa de apa? Aceasta se poate schimba ulterior?
     
  18. Dulgheru Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2018
    Mesaje:
    2
    In oferta de 3000ron a celor de la Avia este inclus si variatorul, mie personal acum 1 saptamana mi-au facut o oferta mult mai mare.
    Referitor la pompa aceasta se schimba in functie de evaluarea acesteia. Personal nu mi-au conditionat garantia de schimbarea acesteia.
     
  19. ciotic

    ciotic 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2018
    Mesaje:
    3
    Oferta conține și variatorul, ceva șuruburi, simeringuri, ulei, filtru ulei și cele 4 bujii. Eu am zis că este o ofertă bună. Incerc sa mai scad dacă acceptă să vin eu cu uleiul. Acolo am primit o oferta de aprox 300ron pentru ulei pe care l-aș putea lua cu 160ron. Nu știu dacă a contat, dar le-am scris in mail de ultima varianta a distributiei 03C198229C.
    Altfel țin minte că în urma cu 3 luni am vrut sa achiziționez un Seat Leon 1.4tsi și când i-am întrebat am primit cu totul alte preturi: in jur de 2400ron varitor 800ron lanț, și manopera 800ron. In principiu toată distradist m-ar duce pe la 2600, fara a pune bujiile. Cred că îmi voi face timp sa duc mașina, deși nu face nici un zgomot la pornire. Cel puțin nu ca cele pe care le-am urmărit pe YouTube.
    Este cineva din București care m-ar putea ajuta cu o ascultare a motorului? Eventual cu o scanare vcds.
     
  20. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    32
    Salut. Si eu am schimbat distributia la reprezentanta, motor 1.4 tsi 122 cp caxa. M-a costat aprox. 3000 ron, de origine cum spun ei. Au schimbat si ulei+filtre, revizie mica in banii astia. Ce ati descris mai sus, relantiul care se stabilizeaza la 800-900 rpm dupa aprox 1 min in care merge intrerupt asa si accelerat este si la mine, am citit ca face asa ca sa incalzesca catalizatorul sau ceva legat de catalizator, at. cand temperatura exterioara este intre anumite limite. Distributia, dupa aprox. 7000-8000 km facuti de la schimbarea ei se intampla acelasi lucru pe care l-am descris si eu inainte sa o schimb, la rece mai apar acele "caraituri" la relantiu, chiar ieri le-am auzit acel "zgomot tehnologic" despre care a vorbit si JurasikMan putin mai sus. Cel putin de acolo cred ca provine zgomotul pe care l-am auzit ieri si pe care il auzeam si inainte sa schimb distributia. Cred ca pana la urma trebuie sa ne obisnuim cu gandul asta ca nu o dispara indiferent de cate ori schimbi distributia.
     

Distribuie pagina asta