1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discutii si probleme legate de motoarele 1.4 TSI

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de coldspace, 30 Noi 2009.

  1. Galati1964 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2015
    Mesaje:
    3
    Salut! Am 47.000 km. Se aude acel zgomot bine cunoscut cand dau prima cheie si vara si iarn a. Vara se aude mai puternic. Am fost la reprezentanta Skoda(locuiesc in Germania) mi-au zis unitial ca e distributia. Apoi dupa cateva zile mi-au spus ca e axul cu came (850euro). Intre timp m-au informat ca masina mai are o defectiune pe care o va plati Skoda. Nu au vrut sa imi spuna despre ce e vorba(?!) pt. ca eu platesc doar axum cu came. Pana la urma am aflat ca mi-au schimbat chiulasa, un cilindru si inca cateva componente mai mici. Am primit garantie doar pt. axul cu came. Putin inainte schimbasem pompa de apa. Sincer sunt foarte dezamagit. O masina cu 47.000 km sa aiba probleme atat de grave.

    PS: Zgomotul se aude in continuare dar mult mai slab
     
    Ultima editare: 12 Noi 2015
  2. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Daca zgomotul se aude in continuare inseamna ca nu au umblat unde trebuie?
     
  3. Galati1964 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2015
    Mesaje:
    3
    Se aude la o scara mult mai mica, dar trepideaza bre 20 sec. pana se "aseaza" si nu see mai aude. Cilindru, ax cu came, pompa de apa, chiulasa, portbagaj ...toate stricate in 47.000 km......
     
  4. vicentiu moldoveanu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2015
    Mesaje:
    5
    Buna ziua,

    Am mai scirs, dar nu m-am obisnuit inca cu forumul si nu regasesc. Imi poate spune cineva despre un motor 1,4TSI/122 - Octavia 2FL/2010, ce fel de intretinere are; cu interval variabil ( VW504.00 ) sau cu interval fix (502.00)?
    In functie de asta am vazut ca difera si uleiul folosit pentru schimb.
    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mai 2016
  5. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Are ori interval variabil, ori interval fix, dupa dorinta fiecaruia. Din fabrica acum vin toate cu interval variabil, apoi la service te intreaba daca vrei sa-l lasi asa, sau sa-l modifice pentru fix. Asta se intampla de obicei dupa prima revizie, cea de 2 ani. In 2010 veneau setate pe interval variabil cele construite pentru Germania, iar cele pentru Romania erau cu fix.
    In concluzie, motorul nu pretinde un anumit interval. Intervalul se seteaza in service dupa cum considera clientul.
     
  6. vicentiu moldoveanu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2015
    Mesaje:
    5
    Multumesc pentru raspuns.
    Inca o nelamurire : in cartea tehnica se spune ca daca ai interval variabil/flexibil (VW504.00) nu poti completa decit cu ulei pentru interval variabil, ( cel mult o singura data si max 0,5 l cu ulei pt. interval fix - VW502.00,iar daca ai interval fix se poate completa ( cel mult o singura data si max 0,5 l) cu ulei cu spec. ACEA 2/ACEA 3) . Ce diferenta este intre aceste uleiuri?
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.749
    Locație:
    Brasov
    Crad ca interpretezi gresit ceea ce citesti in cartea tehnca. Motorul consuma ulei. Toate motoarele consuma ulei. Nu poate functiona fara un anumit nivel, fara a suferi unele defectiuni. Completatul se face obligatoriu cu acelasi tip de ulei care este in motor . Nivelul minim trebuie sa fie respectat , indiferent de ca trebuie sa completez o data sau de zece ori .
    Cele descrise in cartea tehnica indica cel mult nivelul normal al consumului la tipul tau de motor . Daca ai dubi cu privire la nivel , cumpara un litru de ulei de marca si specificatile celui din motorul tau si , pe loc drept , verifica nivelul si tine-l tot timpul in mijlocul indicatorului de pe joja. Ar fi culmea sa stai cu nivelul scazut ca scre in cartea tehnica ca poti completa numai 0.5 litri .
    In plus , intervalul de schimb nu il da producatorul masinii ci al uleiului . La aceleasi specificatii de ulei , unii producatori dau 10.000 km si altii 15.000 km . Tu ai nevoie de o specificatie aferenta zonei tale geografice ( diferenta de temperatura dintre vara si iarna ) dar producatorii de ulei fac uleiuri pentru toata planeta .
     
    Ultima editare: 17 Mai 2016
  8. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Nu ati citit niciunul cu atentie ce zice cartea. Desigur ca poti completa cu ulei de care ai in motor ori de cate ori este necesar.
    Dar in carte scrie ca daca nu ai exact uleiul de calitatea ceruta, poti totusi sa completezi o singura data si max. 0,5L cu un ulei inferior, ceea ce este logic.
    Si eu am patit mergand in Germania, urcand munti, sa trebuiasca sa adaug ulei. Am cumparat la primul magazin cel mai bun ulei gasit care a costat 10E/L si nici macar nu era sintetic.(pur si simplu nu aveau uleiuri de calitate). Ce sa fac, decat nimic, mai bine ceva prost. ( dar max. 0,5 L si numai o data dupa carte).
     
  9. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.749
    Locație:
    Brasov
    Uleiurile cu specificatii diferite nu se amesteca . Daca se presupune ca ai probleme si poti completa cu un ulei mai prost ( alta specificatie ) ...de ce nu ai avea acces si la un ulei cu specificatii similare ? Adica sti ce ai in motor , dar ai la tine un ulei mai prost ca sa completezi in caz de nevoie ? Nici un producator auto nu iti va spune sa amesteci uleiurile . Nici macar uleiurile cu specificatii identice ( dar facute de producatori diferiti ) nu sunt facute pe aceleasi principii .
     
  10. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Cum am mai zis, nu citesti cu atentie. Nu am la mine nici un fel de ulei. A trebuit sa completez si am gasit in catunul respectiv, la unicul magazin probabil, doar ulei prost. Decat fara ulei, mai bine cu ulei prost temporar.
     
  11. BebePrisada 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Mesaje:
    1
    Salutare!
    Sunt nou pe aici, deci sper ca postez unde trebuie.
    Am o problema la Skoda mea (1.4 TSI, 2012, 148.000 km), in mers, se aude un zgomot, de lant cred. Ce-l mai tare se aude cand masina merge cu o viteza constanta si accelerez brusc. Se aude pentru un scurt timp un clancanit metalic.
    Precizez ca acum un an a fost inlocuit lantul si tot ce era pe acolo.
    A mai avut cineva aceasta problema?
    M-am programat la service dar numai in data de 19.07, au avut loc pentru mine.

    Multumesc,
     
  12. bejan maricel 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2016
    Mesaje:
    1
    Si eu am o problema la Skoda mea 1.4 tsi 2010 ,80.000 km.
     
  13. vicentiu moldoveanu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2015
    Mesaje:
    5
    Am facut toamna asta schimbul de ulei, la cca.16000km - am folosit Polytron 5W 40. Intre schimburi am completat insa cca 1 - 1,2 litri de ulei, cam 300-400g la fiecare circa 5000 km. Sincer mi se pare cam mult - nici la dacia veche nu completam atit! Altfel, masina merge bine, porneste bine....am undeva la 94000km cu ea ( la mine e de pe la 70000km !). Imi poate spune cineva daca e ,,normal'' consumul asta? Daca nu e, care ar fi cauza?
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Ian 2017
  14. CristiV

    CristiV Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2011
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Consumul de ulei poate atinge 0.5 l scrie in manual dar manualul nu doar pentru 1.4 TSI. Din experienta personala 1 l la 15000 km mi se pare mult. Eu schimb uleiul la 7000 km si consumul este imperceptibil (CASTROL 5W30) dar masina are doar 32000 km.
     
  15. DanielStroe 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2017
    Mesaje:
    1
    Salut,

    Mai e cineva pe aici?
    Am si eu un 1.4 TSI de 3 saptamani cu 134000 km in bord. Am o problema foarte deranjanta: Dupa ce se incalzeste(cred, trebuie sa mai verific), cand stau la relanti se aude un zdranganit din partea dreapta. Se aude doar la relanti, daca accelerez dispare.

    Ah, si am observat ca pe la 120km/h se aude un suierat enervant in masina in spate. De la ce poate fi?(Nu am apucat sa urc pe cineva si sa ajung la viteza aia).

    Multumesc,
    Daniel S.
     
  16. argesel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2013
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Pitesti
    Salutare tuturor,

    E primul meu post aici, urmaresc sa cumpar o O III 1,4 TSI si constat cu uimire ca si acest motor sta cam rau la incalzirea habitaclului - e adevarat, cei care au pot confirma ?

    Multumesc
     
  17. catax4u 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2017
    Mesaje:
    33
    Va salut. Sunt nou pe acest forum. Asta pt. ca recent mi-am luat o Skoda Oktavia 2 din 2010 1.4 tsi. Urmeaza s-o inmatriculez si apoi am de gand sa-i schimb consumabile :ulei+filtre si eventual distributia. Masina este silentioasa, nu se aude rontait sau alt zgomot dar as vrea sa stiu daca e cazul sa-i schimb si lantul de distributie, intinzator si pompa apa si am auzit tot felul de pareri la cati km se schimba distributia.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2017
  18. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.749
    Locație:
    Brasov
    Argesele , caldura data de motor ( si inertia lui termica ) este proportionala cu dimensiunea motorului . Cu cat este mai mic in cilindree , cu atat pierde mai usor caldura cand este rece afara . in rest , sistemul de incalzire este identic la toate O2 , indiferent de motorizare .
     
  19. argesel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2013
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Pitesti
    Multumesc, Man
    Trebuie sa corectez, e vorba de O II. Inteleg c-ar fi preferabil 1.4 celui de 1.2, corect ? Urmaresc o fabricatie dupa 2012, ma gandesc ca n-or mai avea problemele cu intinzatorul.

    Numai bine,
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.749
    Locație:
    Brasov
    Asta cu cilindreea este o chestie generala , indiferent de marca si model . Strict la O2 , a fost o problema pe o anumita plaja de temperatura , pe care o poti descoperi daca citest forumurile cu atentie . Multi se plang in special de climatronicul de pe O2. Si eu am intalnit problema la a mea ( din 2006 ) . Pe niste intervale , baga mult rece in loc de cald ....dar nimeni nu a descoperit motivul . Eu ma gandeam la pozitionarea senzorului interior neinspirata ....dar se poate sa fie doar o parere de-a mea si motivul sa fie altul .
     

Distribuie pagina asta