1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discutii despre sondele Lambda

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de beaska, 3 Ian 2012.

  1. scott

    scott 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2011
    Mesaje:
    101
    de agip nu stiu ce sa zic. n-am alimentat de acolo niciodata .
     
  2. beaska 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2011
    Mesaje:
    22
    eu am bagat de la rompetrol.... masina merge bine... cea mai proasta mi sa parut petrom. sa inteleg ca pot sa schimb doar prima sonda, deoarece e mai importanta? multumesc pt sfat. credeam ca trebuie schimbate ambele odata. o sa iau sapt asta prima sonda
     
  3. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.335
    Locație:
    bucuresti
    ca un ultim off topic legat de benzine daca mai sunt ceva discutii ne mutam in topicul dedicat
     
  4. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Te asigur ca e pura coincidenta. Intr-o perioada puneam numai benzina cu cea mai mare CO , 98 si 101 , cea mai scumpa, cand aveam tremuraturi urate ale motorului si martorul ala tot aprins statea. Puteam sa pun si kerosen ca nu se stingea. Motivele pot fi multe, catalizator infundat, injectoare, lambda defecta, clapeta acceleratie murdara, mers subturat preponderent in oras....si lista poate continua.
     
  5. beaska 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2011
    Mesaje:
    22
    daca e catalizatorul infundat ce se poate face inafara de schimbare ca e o caruta de bani?injectoarele se pot curata ? cum ? ma intereseaza si rezolvarea pt posipilele probleme sa stiu cu ce sa incep
     
  6. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    La catalizator nu ai ce sa ii faci daca el e de vina. Ori iei nou (2700 ron - la brady trade, pret de acum 3 luni), ori de la dezmembrari cam la 1/4 din pret, dar stii - e ca la ruleta, daca ai noroc sa fie bun...
    Injectoarele da, se pot curata, procedura se numeste "baie cu ultrasunete" si costa undeva intre 100-150 ron / injector, depinde unde alegi sa faci asta.
    Dar eu ma gandesc ca daca ele erau de vina, cei din reprezentanta ti-ar fi spus problema asta. Asta daca au pus-o pe tester asa cum spui. Si nu ma refer la diagnoza pe care o face aproape oricine. Tester profesional, care iti masoara presiunea in injectoare, compresia pe fiecare cilindru, iar sondele cu ohm-metru, asa cum ti-am spus....nu "ochiometric"
    Si eu am avut ceva batai de cat cu masina cu o problema asemanatoare si vreau sa spun cei cativa mecanici la care am fost (cu recomandari) imi aruncau direct gogoasa - aaaa e de vina sonda lambda 1 sau injectoarele...care saracele nu aveau nici o vina....desi la diagnoza aveau si ele ceva de spus.
     
  7. beaska 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2011
    Mesaje:
    22
    si in final ce ma sfatuiesti sa fac ? cu ce sa incep?
     
  8. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Pai pentru inceput testarea cu ohm-metru a celor 2 sonde, ca sa vezi ce si cum.
    Hai sa iti povestesc pe scurt ce probleme avea masina mea: tremurat urat la relanti, variatii de turatii tot la relanti, mers neregulat al motorului, consum marit.
    Dupa mintea unor mecanici pe la care am trecut , ar fi fost de vina lambda 1, adevarul este si ca imi dadea o eroare la diagnoza.
    Problema reala am descoperit-o in concediu, in vara, in Austria, cand masina mergea din ce in ce mai urat, acolo reprezentanta skoda a facut un test foarte amanuntit al masinii si au dat verdicul: lipsa de compresie pe cilindrul 3, si am platit 80 de euro diagnosticarea + pentru inceput schimbat respectiva bobina de inductie care a costat si ea 50 si ceva de euro. Masina mergea ceva mai bine dar nu normal, iar recomandarea lor a fost sa fac rectificare de chiulasa, sa schimb supapele, tachetii, pistoanele, garnitura de chiulasa si ce mai implica pe acolo, reparatie pe care am facut-o in tara la Brady Trade (singurul dealer la care duc masina si care si-a "bagat nasul" pana acum la ea).
     
  9. beaska 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2011
    Mesaje:
    22
    tu ai avut si noroc de service si mcanic bun dar eu trebuie sa ii iau la rand sa gasesc unu bun.... si sa ii umplu de bani. e ca la ruleta ruseasca pana ii gasesc
     
  10. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Asa este, e destul greu sa gasesti un mecanic priceput in ziua de azi si care sa practice si preturi corecte.
    Pentru operatiunea descrisa mai sus, am platit o suma destul de mare, gandeste-te numai la manopera pentru dat jos baia de ulei, distributia si cutia de viteze, montat la loc + piese, destul de multe si costisitoare.
    Si ca sa vezi cat ghinion am avut, dupa operatiunea asta m-a lasat si ambreiajul, iar dar jos cutia de viteze + cumparat kit ambreiaj original nou.:scared2:
    Dar acum merge mai bine decat cand a iesit pe poarta fabricii.
    Referitor la problema cu chiulasa am aflat si din surse din Austria si de la noi ca un lot de masini fabricate atunci a avut aceasta problema si rectificarea chiulaselor s-a facut gratuit de catre dealeri, chiar daca masinile nu erau in garantie...din pacate nu am putut sa beneficiez de asta in Romania, masina fiind adusa din Germania si inmatriculata in Ro in 2009....deci, cu unicul dealer din Ro (Porsche) nu a beneficiat de adaos si nu a avut castig de pe urma acestei masini, nu puteau suporta aceste costuri
     
  11. beaska 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2011
    Mesaje:
    22
    am schimbat sonda lambda 1 cu una bosch.. merge mai bine dar acum cateva zile am fost la service ca sa aprins iar un martor in bord si mergea prost de tot,se ineca in mers dadea in nas cand o acceleram de parca puneam frana... eroarea era pe sonda lambda 1... a sterso si a zis sa revin daca mai apare ca e posibil de la condens de la mufe de la frig... a mers bine dar azi iar a fel. probabil o sterge si imi zice la fel. nu stiu ce sa fac
     
  12. greab 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2012
    Mesaje:
    2
    buna. eu am o mica problema cu sonda lambda. am fost si la tester si imi spune acelasi lucru. OK. dar mar interesa daca se poate curata saunu. daca da cum si cu ce? va multumesc
     
  13. mihaibarbu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2011
    Mesaje:
    17
    Vezi ca tu ai 2 sonde lambda una pe motor la galeria de evacuare spre habitaclu si una sub masina dupa catalizator daca nu iti mai merge nici una este naspa ca motorul va consuma mult si va merge urat,cea mai importanta este sonda lambda 1 de pe motor care regleaza amestecul aer combustibil,cele mai ieftine piese skoda eu cred ca le poti comanda de aicihttp://www.edepres.ro/ o sonda lambda este la ei 230 ron,eu zic ca este foarte ieftin fata de alte site-uri
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2012
  14. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Si o sa faca fix cat platesti pentru ea! Oricum se stie ca sondele lambda sunt scumpe si proaste...daca mai cumperi si petarde la pretul ala....
     
  15. mihaibarbu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2011
    Mesaje:
    17
    Eu am luat sonda lambda 2 de un an de la ei si am montat-o singur sub masina si nu am nici o problema cu ea,asa ca chestia cu produse de firma ca sunt mai bune, nu prea tine la mine,decat sa schimb sonda lambda cu una de 800 ron si sa ma tina 5 ani prefer sa schimb cu una de 230 ron care ma tine 2 ani si o sa o schimb din nou cand va trebuii ,mai ales ca merge in parametri si nu mai am nici o eroare pe ea.

    Vezi ca la tine s-ar putea sa nu fie sonda lambda de vina ,la mine aveam aceleasi simptome si aveam un furtunas de vacum crapat ,m-am uitat de vreo 3 ori pana sa vad ca este crapat acum l-am schimbat si nu mai face asa,verifica furtunasele de deasupra motorului sub capacul de plastic,uitate daca sunt crapate.

    edit:un post poate fi editat timp de 60 de minute.
     
    Ultima editare: 12 Feb 2012
  16. mihaibarbu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2011
    Mesaje:
    17
    sonda lambda

    Astazi am comandat o sonda lambda dupa catalizator de pe ingaraj.ro am luat una ieftina,dar mi se pare suspect de ieftina 206ron sonda lambda, este produsa de FAE ,stie cineva ceva despre calitatea produselor FAE,or fi bune de ceva??.Garantie mi-a dat 2 ani pe sonda.Sper ca nu mi-am luat teapa ,sa ma tina macar 2 ani cat este garantia.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Feb 2012
  17. greab 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2012
    Mesaje:
    2
    Dezamagire

    am schimbat la fabia mea de 1.2 azq sonda lambda cu una bosch 400 ron iar dupa 500 de km sa aprins iar la diagnoza acelasi lucru SONDA LAMBDA. Cred ca am sa ma scap de masina ca nu ii mai dau de capat
     
  18. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    886
    Locație:
    Viena
    Nu stiu prin ce ai trecut cu masina, si istoricul ei, cum merge si cine/de ce ti-a spus sa schimbi sonda lambda.
    Banuiesc ca este sonda lambda 1, cea de sus, inainte de catalizator.
    1.Daca ai schimbat-o doar pt ca vedeai erori de la ea, sau pentru ca se aprindea check engine, ai facut o mare greseala ca ai schimbat-o!
    2.Daca, prin absurd, chiar era defecta, iar ai facut o greseala cumparand o "petarda" de 400 ron, pentru ca altfel nu pot sa ii spun, dar aia sonda nu e! Ceva ok gasesti la 800-900 ron, una buna, sau una originala, chiar 1200 ron. Dar in nici un caz nu porcaria luata de tine.

    Am mai scris si scriu din nou: cazurile in care erorile din bord sunt cu adevarat de la lambda, sunt destul de rare, si mai rar se intampla sa fie chiar defecta, si atunci se impune testarea profesionala a sondei in atelier specializat, in nici un caz nu se schimba pt ca ti-a facut "nea Caisa" diagnoza si ti-a spus ca e lambda defecta.:)

    Check engine si erori de la lambda apar din extrem de multe motive: benzina prosta, filtre aer/benzina infundate, clapeta acceleratie murdara, mers subturat, stat degeaba in parcare + multe altele !!!

    Nu mai faceti greseala sa schimbati aiurea componentele originale cu tot felul de bombe din comert, mai ales in materie de sonde! Si in nici un caz nu in urma unei banale diagnoze facute de necunoscatori!

    Oare cand vom invata si noi romanii sa fim smart ?!?

    Bafta la vanzarea masinii, poate va avea un stapan care sa o intretina cum trebuie!
    Din dorinta de a intretine masina, asa cum ai facut tu, multi fac greseli foarte mari, si numai bine nu ii vei face masinii tale.
     
    Ultima editare: 6 Mar 2012
  19. pompierul31 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2011
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Resita
    Cam arogant raspunsul tau...:) poate nu toata lumea isi permite sa dea zeci de milioane pe piese care se defecteaza destul de usor din mai mute motive (motive enumerate si de tine) cat despre schimbatul unei piese doar ca asea ii iasa la analiza lu' nea' Gheorghe care are probabil o interfata cumparata de pe ocazii cu 100 lei sunt total de acord cu tine!
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Mar 2012
  20. MBG 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2012
    Mesaje:
    7
    Salut,

    problema mea e legata de un test in urma caruia a reiesit o eroare in sistemul electric la sonda lambda 1. In timpul testului m-am uitat pe ecran si daca la sonda lambda 1 graficul instant indica activitate intermitenta (10 secunde pauza de lucru), ei bine ptr sonda lambda 2 linia era continua, de parca nici ar fi existat. Atunci mi-am adus aminte ca de cate ori am ridicat masina pe elevatoare am cautat aceasta sonda dar niciodata nu am reusit sa o localizez vizual. Intrebarea este daca poate functiona masina fara aceasta sonda, si daca aproape insesizabililele rateuri si oscilatii ale turometrului (care ma dispera) se pot datora acestui eventual "handicap".

    Sper ca "handicapul" sa fie al meu, in sensul ca nu am stiut unde sa ma uit.
     

Distribuie pagina asta