1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discuri frana

Discuție în 'Intretinere' creată de jerry, 24 Iul 2008.

  1. jerry 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2008
    Mesaje:
    2
    schimb discurile foarte des (doar fata - pe spate e cu tamburi).
    la service spun ca se ovalizeaza dar nu cauta cauza . prefera sa le schimbe . am schimbat si 3 seturi intr-o luna (cu tot cu placute). care ar fi cauza ?
     
  2. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    399
    Locație:
    Cluj
    Ce model,motorizare ? ................
     
  3. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    373
    Locație:
    Bucuresti
    nu sunt sigur

    daca cumva ai jenti care nu sunt de la skoda se poate intampla si asta eu am patit-o cu o alta marca de masina. :D
     
  4. Zoli 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2009
    Mesaje:
    11
    Sunt originale discurile de frana? E cam ciudat . Cum se manifesta defectiunea? 3 seturi intr-o luna e batator la ochi . Asa ceva n-am auzit de cand sunt eu . Ori e greseala de montaj,ori e defect de material , ori ai tambur ovalizat si ei nu isi dau seama .
     
  5. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    68
    Locație:
    CRAIOVA
    ce treaba are tamburul cu discurile de frana? adica fata cu spatele?
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2009
  6. dragos_c 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Iasi
    Buna ziua,

    Nu stiu daca aici trebuie sa intreb, dar pana la urma voi intreba. Am si eu o skoda superb 1.9 tdi 130 cp cutie automata din 2006 asi vrea sa stiu ce fel de discuri de frana imi trebuie, cat costa si de unde le iau? In rest numai de bine sunt foarte incantat de masina.

    O zi buna!
     
  7. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    888
    Locație:
    Viena
    Cred ca cel mai sigur vei afla de la reprezentanta sau de la magazinele de piese auto, dupa seria de motor si nr de sasiu. Un email sau telefon si afli ce vrei, si preturi si detalii.
    Poti sa te orientezi si pe site-ul autokarma.

    Parte montare fata Tip disc frâna ventilat Diametru 288 mm Grosime disc frana 25 mm Grosime minima 23 mm Înaltime 46,2 mm Diametru asezare gauri 68 mm Nr. gauri 5 Rezistenta la tractiune 11 N/mm
    PREMIER High Carbon

    Preturi de la 232 ron setul de discuri pentru fata, insa depinde si pe cat ai jantele...
     
    Ultima editare: 5 Oct 2011
  8. dragos_c 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Iasi
    Buna,

    Ar fi mai bune discurile ventilate sau cele "pline", tot intreb pt ca am gasit de ambele feluri si nu stiu de care sa cumpar.

    O zi buna!

    Jantele sunt de 16.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Oct 2011
  9. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    888
    Locație:
    Viena
    Discurile pline sau ventilate au aceeasi capacitate de franare , diferenta facandu-se doar la temperaturi mai inalte a discurilor , cele ventilate avand un beneficiu net prin racirea ventilata a fetelor de franare.Sistemele de franare cu disc plin vs. ventilat sunt diferite.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Dec 2011
  10. dragos_c 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Iasi
    Buna ziua,

    Am si eu o problema cu masina. Motorul merge rotund dar din cand in cand da sa se inece am fost la un tester si nu a aratat nici o eroare, un mester a spus ca e de la motorina sau de la senzorul de temperatura altul a spus ca ar fi un injector sau unul din cei 25 senzori pe care ii are masina la motor. Problema apare mai des cand tin masina pe D si stau la semafor sau la vreun stop. Astept si eu o parere.

    Cu respect,
    Dragos C
     
  11. tucs88

    tucs88 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2012
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Deva-Timisoara
    Salutare!
    Stie careva care e dimensiunea discurilor de frana pentru fata la o skoda octavia II fl 1,6 tdi
     
  12. Acer.Ginu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Bucuresti
    Sistem franare, alegere brand.

    Salutare. Ce brand-uri sugerati pentru inlocuirea sistemului de franare? (discuri, respectiv placute de frana). Eu unul am in vedere marcile trw, respectiv ferodo, dar sunt deschis la sugestii asupra altor marci care au un raport calitate/pret bun.
     
  13. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.039
    Locație:
    Bucuresti
    Ate power disc si ate ceramic.
     
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.311
    Locație:
    Bucharest
    Eu am pus ate power disc cu ate normal
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    268
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Am sa-mi permit sa activez acest topic deoarece intentionez sa inlocuiesc discurile de frana pe fata (au inceput sa-mi apara vibratii la franare semn de ovalizare) la Skobita si din cate m-am documentat exista o rata f. mare de probleme cu toate discurile indiferent de producator. Mentionez ca si eu am avut astfel de probleme la un BMW odata cu inlociuirea discurilor si placutelor la toate 4 rotile cu marca TRW dupa un parcurs de cca. 8.000-10.00o km. (Nu tin minte cu exactitate ptr. ca se intampla in urma cu vreo 4 ani.) Acum voi achizitiona discuri si placute originale VW ptr. Skobita. Astfel ca propun ca toti membri care inlocuiesc sau au inlocuit discurile si mai au documente justificative de achizitionare si de inlocuire a acestora sa posteze poze cu acestea (pot acoperi zona beneficiarului si a executantului daca doresc sa pastreze anonimatul) si sa faca o recenzie cat mai exacta cu nr. de km. parcursi pana la ovalizarea discurilor. Pentru ca discutii de acest fel exista pe toate forumurile de profil ma gandesc f. serios sa facem o sesizare catre autoritatea competenta vizavi de aceasta problema care tine de siguranta noastra a tuturor, dupa ce adunam mai multe date care pot fi folosite in acest sens. Stim ca piesele de schimb in general sunt de o calitate indoielnica si/sau contrafacute, dar vizavi de sistemul de franare personal consider ca e total nefiresc sa acceptam aceasta situatie care ne pune viata in pericol noua dar si a celor din jurul nostru. Producatorii si comerciantii de astfel de piese ar trebui sa fie mai seriosi la capitolul calitate.

    Vreau sa atrag atentia tuturor celor care inlocuiti discurile de frana pe viitor sa tineti cont de cateva aspecte f. importante:
    - cand inlocuiti discurile de frana montati neaparat si placute de frana noi. Este recomandat sa folositi acelasi producator ptr. ambele.
    - cand se monteaza noile discuri de frana e obligatoriu verificarea jocurilor, planeitatii si ovalitatea butucilor. Mai exact se verifica jocurile rulmentiolr, se curata suprafata de contact a butucului cu discul de frana cu o perie de sarma si cu un ceas comparator se verifica ovalitatea si bataia butucului. Nu montati dicul nou pe un butuc cu probleme!
    - verificati si ungeti cu vaselina speciala (ptr. temperaturi inalte) culisantele si pistonul din etrier (verificati garnitura de mizerie sa fie intacta). Culisantele se curata cu perie de sarma (cel mai bine se inlocuiesc) si apoi se ung cu vaselina. Pistonul etrierului se verifica sa nu fie blocat sau sa mearga f. greu. Se curata eventualele mizerii de pe garnitura cu atentie mare sa nu o rupeti si verificati vizual sa nu existe urme de scurgeri de lichid de frana.
    - nu mai lasati pe nimeni sa va stranga suruburile de la roti cu pistolul pneumatic!!! Solicitati sa stranga suruburile rotilor cu cheie dinamometrica reglata ptr. asta. Curatati in interiorul gentii suprafata de contact cu discul de frana si suprafata de contact a discului de frana cu geanta, cu o perie de sarma ptr. a nu exista depuneri care modifica planeitatea. Daca pistolul este reglat pe un cuplu f. mare poate deforma iremediabil elemente ale sistemul de franare. Stiu ca multora li se va parea ciudat dar nu uitati ca materialele folosite sunt calculate la minimum necesar (greutate si rezistente) in aceste vremuri.
    - dupa inlocuirea elementelor din sistemul de franare e obligatoriu ca primi 200-500 km. sa nu fortati frana. Adica sa incercati sa franati usor ptr. a nu supraincalzi franele. Lucru care daca e pastrat si pe viitor nu are sa va aduca decat satisfactii.
     

Distribuie pagina asta