1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discuri frana fata recomandari? - Octavia 1

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de cristianoo, 2 Apr 2014.

  1. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    La recomandarea ta si a altor colegi de forum si nu numai mi-am pus si eu astazi ATE Power Disc si placute ceramice si sunt curios daca sunt la fel de bune ca discurile originale din fabrica care m-au dus vre-o 70-80 de mi de km dupa care am schimbat 2 randuri de TRW-uri care dupa 2-3 luni sau ovalizat.
    Ramane de vazut acum cum se vor comporta ATE-urile, sper eu ca mult mai bine, da va tin la curent (in urmatorii 20-50 de mii de km).
    Bafta si drum liber fara evenimente (neplacute)!
     
  2. Axelul

    Axelul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2013
    Mesaje:
    25
    @micutzu666 - am auzit si eu faza cu incalzitul lor in prealabil dar sa sti ca mie mi se pare ca franeaza perfect de la prima frana chiar daca afara erau 0 grade. Chiar daca ar fi asa, oricum nu alergi masina cu motorul rece iar pana apuca sa se incalzeasca tot pui 2-3 frane :)) Daca vrei, ne vedem si le testezi.

    @mbgd - nu prea iti inteleg "supararea" aici era vorba de recomandari ale unor piese care le-am folosit sau inca le folosim si am fost multuimiti de ele. Din alt punct de vedere, daca faci un calcul rapid, ai sa vezi ca pe termen lung nu este asa de mare investitia avand in vedere ca al nostu coleg a schimbat in 6 luni doua seturi de discuri care au costat aprox 300 lei per set si tot nu este multumit de cum merge masina.

    @cos79 - cand zici ca ai facut schimbarea si cum ti se par pana acum ? (sper sa fi multumit ca sa nu imi iau injuraturi :laugh: )

    Va salut si va urez o zi insorita :)

    P.S. Eu inca sunt foarte multumit de cum se comporta si cum franeaza avand in vedere ca eu chiar alerg cu masina si automat le folosesc destul de mult....si apasat :racer:
     
  3. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    Axelul

    Le-am montat doar ieri si azi am facut primul drum dar deocamdata inca ma obisnuiesc cu ele si nici nu sau "rodat" inca adica nu stiu daca calca perfect pe rotor dar ca si o prima impresie frana initiala resimtita este mai puternica si par ok. dupa ce le "testez" corespunzator si mai important ma lamuresc cu privire la fiabilitatea lor o sa revin cu mai multe detalii, altfel deocamdata sunt incantat de cu arata pe masina cu atat mai mult cu cat sper sa nu rugineasca la fel ca celelalte tinand cont de faptul ca au pe ele stratul ala zincat (sau ce acoperire o fi).
     
  4. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.342
    Locație:
    Bucharest
    Axelul,deocamdata o solutie de moment a fost sa rectific discurile.O mai tarai asa cat se mai poate..Oricum placutele pe viitor le voi schimba,am peste 55.000 km cu ele, dar cred ca voi pune normale..Ma tenteaza Power disc si placute ceramice dar cand oi mai da de bani:) La tine merita investitia,nu cred ca ai doar cei 180 cp din talon...:)
     
  5. horia_13 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Mesaje:
    1
    Salutare!
    Aceeasi problema am patit si eu, am montat discuri + placute ate iar dupa aproximativ 4000km sunt mai praf decat cele care le-am demontat
     
  6. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    Salut
    Nu recomand discuri TRW pe Skoda Octavia (mai ales motorul diesel) pt ca nu fac fata. Am discutat si cu cei de la service unde merg eu cu masina si mi-au comfirmat ca pe modelul nostru de masina au mai avut probleme cu discurile TRW.
    Sfatul meu - luativa discuri originale sau daca vreti ceva mai bune eventual ATE Power Disc si placute ceramice (sau ce se potriveste altfel, va doreste inimioara si va permite buzunarul) :D
    Spor la condus fara evenimente.
     
  7. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    585
    Locație:
    bucuresti
    bani aruncati pe lucruri scumpe...cumva conduceti octavia ca la raliu? nu F1,doar raliu?
     
  8. ni5to

    ni5to 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Buzau
    Colegu' "mbgd", nu vreau sa te superi pe mine, dar nu inteleg de ce trebuie sa folosesti atitudinea asta aici.
    Nu toata lumea conduce calm si se gandeste sa nu dea in vreo groapa sau in vreo baltoaca plina cu apa.
    Eu unul sunt genul care merg mai calm, dar recunosc, cateodata am si eu o doza de "nebunie" cand imi vine sa ma "joc" cu masina. Pana nu te urci intr-o masina, un pic umblata pe la motor, suspensie, frana etc, nu o sa intelegi niciodata nevoia colegilor de mai sus care intentioneaza sa faca un up-grade.
    Si pana la urma eu am o stima pentru ei, in sensul ca sunt destul de cerebrali incat sa constientizeze ca o masina care accelereaza mai repede si se infige, are nevoie si de o oprire corecta.
    Plus ca te ajuta si cand rulezi in regim normal.... Nu-mi spune ca tu niciodata nu ai vazut un obstacol in ultima clipa si te-ai rugat sa te opresti pana in el.
    E, uite aici iti dai seama ca ai facut o cheltuiala "cap" si nu "bani aruncati pe lucruri scumpe..."
    Stima!
     
  9. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    Subscriu la cele spuse de colegul ni5to
     
  10. Axelul

    Axelul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2013
    Mesaje:
    25
    :applaus: BIG like

    Incepusem sa cred ca sunt singurul care este de parere ca piesele putin mai de calitate nu sunt doar mofturi.

    O zi buna va doresc!
     
  11. ni5to

    ni5to 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Buzau
    Si eu cand am luat masina eram fixat pe ideea ca totul trebuie sa fie ca de fabrica, pentru ca daca "neamtul" a facut-o el asa, pai asa trebuie sa ramana...
    Si ca intr-adevar daca vroiam o masina de 200 CP din fabrica imi luam din aia...
    Dar.... pierd din sentimentul ca masina a fost "lucrata" de mine. Sa ma murdares pe maini, sa stau pe sub masina, sa desfac suruburi si sa le strang la loc e cea mai mare placere :D
    A nu se intelege ca nu mi-am dorit RS de la mama lui, dar din motive financiare s-a ales 1.9 TDI :P. Dar cu siguranta si daca era RS, tot incepeam sa-i schimb de pe el ;)
    Deja stiu cum o sa-mi feresc copilul de lumea asta a "legalelor" si a "plicurilor"... Ii transmit pasiunea pentru masini si in felul asta nu o sa mai aiba bani de "prostii".

    Asa ca nu tin nici cu unii, nici cu altii, dar inteleg in aceeasi masura ambele "tabere" ca sa zic asa.
    La fel cum si altii ma inteleg pe mine cand le zic ca nu urc o bordura pentru ca am teama sa nu trag vreo dunga pe bara si fac pe nebunu cand gasesc vreo julitura, fie ea si pe janta :P

    P.S. Nu conteaza ca o sa am fata sau baiat, mi unul mi se pare foarte sexy sa vad o fata cu o cheie fixa in mana si cu un pic de ulei negru pe maini :)))
     
  12. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    Din pacate (si pe la noi) nu intotdeauna ce e mai scump e neaparat si mai bun, da in principiu de cele mai multe ori pretul reflecta si calitatea produsului asa ca nu recomand nimanui sa monteze Knokof-uri, second handuri sau ce se gaseste mai ieftin pe piata maiales pentru chestii ce tin de siguranta ta in masina in primul rand cum procedeaza din pacate diverse persoane ce merg cu cauciucuri resapate, second-uri de 7-10 ani vechime, discuri de frana sau placute facute pe vapor cu 50 de lei bucata ori de pe la desmembrari samd.
    Parearea mea.
     
  13. alexandru.caescu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2012
    Mesaje:
    26
    Salutare
    @cos79, cum e cu discurile ATE si placute ceramice?...(am 92.000 km si cam vibreaza pe la 160 cand ma infing in frana)
     
  14. cos79 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2010
    Mesaje:
    18
    Discuri ATE PowerDisc = Concluzia

    Buna ziua,
    revin cu raspunsul (cam tarziu da poate e inca de folos).
    Intradevar Ate Power disc au fost bune ca si franare (poate chiar putin cam bruste fara o prea mare modularitate sau cu alte cuvinte spus cand prindeau prindeau brusc nu foarte liniar) insa problema lor este aceea ca NU m-au tinut foarte multi kilometri, maximul parcurs cu ele fiind de 40.000km dupa care (stupoare) s-au ovalizat in martie mergand pe drumul de Bv-Bucuresti fara prea mult stres pt frane (condus lejer drum uscat). Fata de cele din fabrica care au rezistat cu brio circa 90.000 de km acestea au cedat cam repede fara ca macar sa le "forjez" prea tare la momentul respectiv. Mentionez ca in iulie 2016 la 157.500km am schimbat si placutele carbon fata-spate pt ca am schimbat rulmenti pe puntea spate chiar daca cele puse odata cu discurile nu necesitau neaparat schimbate si odata cu recenta ovalizare a discurilor fata ieri mi sa aprins si martorul pt uzura placute de franare deci au tinut circa 9.000 de km de cand le-am schimbat (placutele de frana) si circa 40.000 in total discurile de frana ATE Power Disc.
    Per ansamblu am avut incredere totala in ele la franare (pana de curand cand vibratiile in volan au aparut) fara sa am vreodata emotii de nici un fel vizavi de discuri insa consider ca durata lor de viata nu este foarte buna considerand ca ele ca si uzura (reducerea grosimi discurilor pe zona de franare) nu este exagerata dar in schimb sau ovalizat.
    Urmatoarele discuri care le voi monta for fi din nou cele Originale Skoda!
    Sper ca vor fi la fel de bune ca cele cu care masina a venit din fabrica.
    Ramane de vazut.

    Drumuri bune si fara evenimente! :detective2:
     
  15. Fodor Mihai 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2018
    Mesaje:
    1
    cos79 - discuri ovalizate...

    Sper ca inainte de montare roata pe disc ai curatat minutios partile discului si al jantei care intra in contact una cu alta, precum si zona de contact intre fuzeta si disc.

    Este normal sa se ovalizeze cand aceste 3 piese esentiale (fuzeta + disc + janta ) nu se aseaza perfect una peste alta, rezultand o rulare defectuoasa a discului. Stiu despre acest aspect de la furnizorul meu personal de piese, care, dupa ce imi inmana noile discuri imi spune sa fiu atent la montarea lor, pentru ca exista sansa sa fie respinse din punct de vedere al garantiei daca se constata o montare defectuoasa.

    De asemenea, aceasta operatiune, sau cel putin cuplajul dintre janta si disc, trebuie efectuata la fiecare demontare + montare a rotii (schimbare cauciucuri iarna/vara, pana, etc.).

    Eu asa fac de multa vreme, si nu am avut asemenea probleme.

    Sunt sigur ca ti-ai montat discurile la un "service autorizat" pentru a avea garantia garantiei pieselor, si cred ca sunt sanse mai mari de 50 % ca mecanicii nu s-au ocupat de montarea acestora in mod corespunzator.

    P.S. Si eu am tot masina de 101 CP ( Golf IV TDI - 2001), dar nemodificata.
     

Distribuie pagina asta