1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre ventilatie, incalzire, AC, clima

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de puiu, 28 Ian 2009.

  1. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.198
    Locație:
    Bucuresti
    Trebuia de 10 A i 190 sau 210 grade, temperatura nu conta prea mult dintre astea 2, dar curentul da. Si o sa se arda, daca nu ai curatat si gresat ventilatorul.
     
  2. PaulB 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2018
    Mesaje:
    6
    Buna ziua,

    Revin cu o problema la ventilator sau sigurante, nu stiu sigur.
    In urma cu aproximativ o saptamana am schimbat siguranta de la rezistentele ventilatorului pe o Skoda Fabia din 2004.
    Siguranta noua este de 15A si 190 grade C.

    A functionat bine pana acum, dar de dimineata dupa ce a mers ventilatorul pe treptele mai mici, cand am comutat pe treapta 4 s-a oprit de tot.
    Nu mai merge nici pe treapata 4 (pe direct) si nici pe cele inferioare. Ce s-a putut intampla?

    Ventilatorul e curat si e gresat de cand a aparut prima problema, sigur nu e de la mizerie acum.

    O seara buna!
     
  3. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Daca ai noroc s-a ars siguranta din blocul de sigurante. Ce ai facut acolo e foarte periculos, risti sa dai foc la masina, ti-am sugerat sa schimbi si ventilatorul sau sa-i faci o reparatie capitala, schimbat rulmenti lagare si ce mai e pe acolo. Degeaba l-ai gresat si curatat daca rulmentii sunt gripati sau nu mai asigura aceasi libertate rotorului, vei avea un consum ridicat de curent ce poate duce la supraincalzirea cablurilor si implicit la incendiu cu atat mai mult ca nu ai pus o siguranta calibrata pe rezistente. Eu cred ca ai avut noroc ca nu ai dat foc la masina pana acum.
     
  4. PaulB 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2018
    Mesaje:
    6
    Da, intr-adevar s-a ars siguranta din blocul de sigurante.

    Pentru cei care citesc pe aici si nu stiu care e siguranta, este numarul 68 - "Fresh air ventilator", cea din dreapta jos, 25A.

    ugabrielu, asa am sa fac, cum sugerezi, reparatie capitala la motorul ventilatorului. L-am desfacut deja si am o intrebare.

    Este normal jocul axului pe verticala?
    In prima imagine am pozat axul "necomprimat".
    motor.png
    Iar in imaginea a doua am pozat axul "comprimat", unde se poate vedea si spatiul care ramane in cadranul rosu indicat de sageata. Este normal acel joc al exului si respectiv spatiul?
    motor_spatiu.png
     
  5. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Cred ca se face o luna de cand am avut probleme aceleasi probleme insa eu am schimbat atat rezistenta cu totul, pe cea veche o am prin casa pe undeva, cand o sa am timp si chef am sa-i inlocuiesc siguranta, cat ventilatorul. Ventilator Nissen parca, totul m-a dus in jur de 300 si ceva, nu mai tin minte precis. La epiesa gasesti mai multe optiuni. Ventilatorul vechi e prin debara, nu m-a lasat inima sa-l arunc poate vreodata o sa-l repar, schimbat rulmenti, lagare si ce se mai poate insa daca ma costa prea mult am sa ma lipsesc. Am vazut pe undeva pe youtube un filmulet rusesc cum se reconditioneaza un motor mi s-a parut destul de complicat si nu cred ca se merita. Daca dispui de ceva banuti eu zic ca ar fi mai bine sa iei altul nou e prea mare bataie de cap, trebuie sa gasesti rulmenti si lagare identice ca daca pui unele similare iar nu cred ca se rezolva mare lucru. Evident ca unul nou aftermarket nu e de aceasi calitate dar daca ma tine 3-4 ani eu zic ca si-a facut treaba cu varf si indesat.
    Nu pot sa te ajut la intrebari, nu ma pricep.
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Da, este normal.
    Nu cred ca are rost sa mergi mai departe, deoarece uzura este in lagarele din bronz. Au incercat si altii sa improvizeze, de exemplu:
    https://www.drive2.ru/l/7369130/
    Reparatia nu a fost ok, asa spune colegul din Rusia.
    La aeroterma ta, nu ai ce sa mai gresezi, etc. Prea tarziu. Ai vazut si tu, ai gresat, curatat si a tinut minunea...cat? O saptamana?
     
  7. Razvanstefan147 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2019
    Mesaje:
    2
    Salut sunt răzvan și am si eu o problema cu ac,nu imi ajunge curent în compresor dar cupla funcționează pe partea de răcire a motorului am fost la mecanic si mia spus sa schimb senzor din bord l-am schimbat pe cel care arată ca o antenă si nu a mers miau spus ca mai est3 un senzor tot in bord cel de temperatura,cum arată si unde il pot gasi
     
  8. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.198
    Locație:
    Bucuresti
    despre ce masina vorbim ?
    O diagnoza ai ?
     
  9. Razvanstefan147 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2019
    Mesaje:
    2
    Skoda fabia 2001 1.4 problema ac senzor
     
  10. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.198
    Locație:
    Bucuresti
    repet, o diagnoza ai ?
     
  11. Alexandru Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2019
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Bucuresti
    Buna ziua, tuturor! Am o mica problema la Skoda sotiei, respectiv o Fabie, 1.2, 47kw din 2006. Cu AC pornit, nu am observat sa se scurga condens, dar nici in masina nu pare a se strange apa. Imi puteti spune, exact, unde as putea gasi evacuarea condensului? Ma gandesc totusi sa nu fie infundata. Multumesc
     
  12. gcristi001

    gcristi001 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    54
    Locație:
    Braila
    Salut. Sunt la al treilea ventilator mare de racire motor la care se arde treapta 1. Am schimbat deja unul pe garantie anul acesta, si s-a ars din nou. Ar fi in garantie si acesta, dar cred ca problema e in alta parte.
     
  13. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    139
    Salut, iti trebuie un electrician bun.
     
  14. DanielN 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2019
    Mesaje:
    3
    Salutare.
    Am o Skoda fabia Combi din 2007 1.4 benzina , cu AC pe ea si am urmatoarea problema : mi s-a rupt elicea de la ventilatorul mic de pe radiator, aceasta elice ramanand in acel loc, iar ventilatoarele nu mai primeau comanda de pornire la cresterea temperaturii motorului. Cu rabdare si destul de greu am reusit sa inlocuiesc in totalitate acel ventilator, cu unul identic dar nou. Am pus totul la loc, cum a fost initial dar ventilatoarele tot nu pornesc, desi temperatura crescuta este sesizata de bord, acustic si vizual. Am verificat toate sigurantele din tabloul din partea stanga a bordului si toate sunt bune. ventilatoarele sunt mufate corect. AC -ul functioneaza, dar din cele 2 ventilatoare de pe radiator niciunul nu porneste. Are cineva vreo idee ce pot sa ii mai fac? Sau unde sa ma mai uit? Multumesc anticipat.
     
  15. iulianp

    iulianp 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    168
    Locație:
    Bucuresti
    Ai verificat si releul care le cupleaza?
     
  16. gcristi001

    gcristi001 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    54
    Locație:
    Braila
    Ai dreptate, ai putea sa imi recomanzi un electrician in Braila?
     
  17. DanielN 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2019
    Mesaje:
    3
    am rezolvat, multumesc, erau arse 2 sigurante de 40 de amperi de acelea din tabla de pe capacul bateriei si una de 30 amperi , normala, tot de pe capacul bateriei.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iun 2019
    Ingolstadt85 apreciază asta.
  18. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.198
    Locație:
    Bucuresti
    Nu are ce sa fie in alta parte.
     
  19. nelutzul40 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2019
    Mesaje:
    3
    Locație:
    urziceni ialomita
    Bine v-am gasit!
    Am o problema la o fabia 2002 1.4 16v 100cp la aerul conditionat, nu porneste decat de la treapta 2 de la ventilator. Am setat fluxul de aer in toate pozitiile, numai de la treapta 2 in sus functioneaza.
    Cam ce ar putea fi?
     
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Rezistor ventilator habitaclu nou, merita si masinuta ta.
    Nu e scump, cu ocazia inlocuirii rezistorului, o gresare aeroterma etc.
    Sau verifica/inlocuieste siguranta termica varianta mai ieftina de rezolvare.
     
    nelutzul40 apreciază asta.

Distribuie pagina asta