1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre ventilatie, incalzire, AC, clima

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de puiu, 28 Ian 2009.

  1. PaulB 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2018
    Mesaje:
    5
    Buna ziua,

    Multumesc de raspunsuri.
    Am schimbat sigurata cu una de 15A si aproximativ 192 grade C, cu pistolul de lipit si cu heat sink-uri atasate sigurantei sa nu se arda cand am lipit-o, functioneaza perfect.
    Daca se mai arde siguranta, costa 2 lei, o schimb iar.
     
  2. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.132
    Locație:
    Bucuresti
    Trebuia de 10 A i 190 sau 210 grade, temperatura nu conta prea mult dintre astea 2, dar curentul da. Si o sa se arda, daca nu ai curatat si gresat ventilatorul.
     
  3. PaulB 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2018
    Mesaje:
    5
    Buna ziua,

    Revin cu o problema la ventilator sau sigurante, nu stiu sigur.
    In urma cu aproximativ o saptamana am schimbat siguranta de la rezistentele ventilatorului pe o Skoda Fabia din 2004.
    Siguranta noua este de 15A si 190 grade C.

    A functionat bine pana acum, dar de dimineata dupa ce a mers ventilatorul pe treptele mai mici, cand am comutat pe treapta 4 s-a oprit de tot.
    Nu mai merge nici pe treapata 4 (pe direct) si nici pe cele inferioare. Ce s-a putut intampla?

    Ventilatorul e curat si e gresat de cand a aparut prima problema, sigur nu e de la mizerie acum.

    O seara buna!
     
  4. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    61
    Daca ai noroc s-a ars siguranta din blocul de sigurante. Ce ai facut acolo e foarte periculos, risti sa dai foc la masina, ti-am sugerat sa schimbi si ventilatorul sau sa-i faci o reparatie capitala, schimbat rulmenti lagare si ce mai e pe acolo. Degeaba l-ai gresat si curatat daca rulmentii sunt gripati sau nu mai asigura aceasi libertate rotorului, vei avea un consum ridicat de curent ce poate duce la supraincalzirea cablurilor si implicit la incendiu cu atat mai mult ca nu ai pus o siguranta calibrata pe rezistente. Eu cred ca ai avut noroc ca nu ai dat foc la masina pana acum.
     
  5. PaulB 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2018
    Mesaje:
    5
    Da, intr-adevar s-a ars siguranta din blocul de sigurante.

    Pentru cei care citesc pe aici si nu stiu care e siguranta, este numarul 68 - "Fresh air ventilator", cea din dreapta jos, 25A.

    ugabrielu, asa am sa fac, cum sugerezi, reparatie capitala la motorul ventilatorului. L-am desfacut deja si am o intrebare.

    Este normal jocul axului pe verticala?
    In prima imagine am pozat axul "necomprimat".
    motor.png
    Iar in imaginea a doua am pozat axul "comprimat", unde se poate vedea si spatiul care ramane in cadranul rosu indicat de sageata. Este normal acel joc al exului si respectiv spatiul?
    motor_spatiu.png
     
  6. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    61
    Cred ca se face o luna de cand am avut probleme aceleasi probleme insa eu am schimbat atat rezistenta cu totul, pe cea veche o am prin casa pe undeva, cand o sa am timp si chef am sa-i inlocuiesc siguranta, cat ventilatorul. Ventilator Nissen parca, totul m-a dus in jur de 300 si ceva, nu mai tin minte precis. La epiesa gasesti mai multe optiuni. Ventilatorul vechi e prin debara, nu m-a lasat inima sa-l arunc poate vreodata o sa-l repar, schimbat rulmenti, lagare si ce se mai poate insa daca ma costa prea mult am sa ma lipsesc. Am vazut pe undeva pe youtube un filmulet rusesc cum se reconditioneaza un motor mi s-a parut destul de complicat si nu cred ca se merita. Daca dispui de ceva banuti eu zic ca ar fi mai bine sa iei altul nou e prea mare bataie de cap, trebuie sa gasesti rulmenti si lagare identice ca daca pui unele similare iar nu cred ca se rezolva mare lucru. Evident ca unul nou aftermarket nu e de aceasi calitate dar daca ma tine 3-4 ani eu zic ca si-a facut treaba cu varf si indesat.
    Nu pot sa te ajut la intrebari, nu ma pricep.
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
    Da, este normal.
    Nu cred ca are rost sa mergi mai departe, deoarece uzura este in lagarele din bronz. Au incercat si altii sa improvizeze, de exemplu:
    https://www.drive2.ru/l/7369130/
    Reparatia nu a fost ok, asa spune colegul din Rusia.
    La aeroterma ta, nu ai ce sa mai gresezi, etc. Prea tarziu. Ai vazut si tu, ai gresat, curatat si a tinut minunea...cat? O saptamana?
     

Distribuie pagina asta