1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre ventilatie, incalzire, AC, clima

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de puiu, 28 Ian 2009.

  1. CipriP 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    2
    Salut! Am o intrebare daca ma poate ajuta careva. Detin o skoda fabia 1,4 din 2001 recent adusa din service, unde mi s-a ca problema ar fi pe partea electrica, plecarea curentului din AC spre compresor, dintre miile de fire pe care le are, unu putand fi intrerupt. Sunt curios daca cineva s-a mai luptat cu problema asta si sa ma indrume spre cineva bun in Timisoara, Arad sau Targu Jiu
     
  2. Pandarium11 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2017
    Mesaje:
    1
    Siguranta ventilator

    Salut, am si eu o skoda fabia din 2001 cu motor de 1.4 mpi si recent a trebuit sa schimb radiatorul cu tot cu ventilator, problema e ca la instalatia electrica, mi se tot arde o siguranta si mi se inchinge motorul, baziul de apa da pe afara si scoate aburi. Siguranta e cea de la ventilator, sub primul capac de la baterie e un rand de sigurante mie mi se prajeste a 2-a, prima e una de 25, urmata de cea care se prajeste de 30. Aveti idee ce sa ii fac?
     
  3. crior 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2010
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Bucuresti
    Ventilator

    Salutare,

    La Fabia 1 am pățit și eu să merg cu AC și la un moment dat am auzit ventilatorul că face zgomot mult prea mare.

    Am oprit AC și am deschis capota. Nu a mai făcut așa mare zgomot. Am pornit iar AC și am verificat sa vad daca se invart cele 2 ventilatoare.

    Doar cel mare funcționa și la un moment dat a intrat pe o turație mare.

    Sunt probleme cu cel mic? Sau e vb de altceva.

    Mulțumesc!
     
  4. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
    Da, sunt probleme. Alimenteaza GMV-ul pe direct.
    Daca nu va functiona pe direct, inseamna ca este ars.

    Pandarium, daca se roteste greu elicea GMV-ului, chiar daca este nou, inseamna ca are probleme. Curata/strange soclul in care sta siguranta.

    Cipri, stii ce eroare este inregistrata pe HVAC? La Fabia ta au fost probleme cu manunchiul de fire de sub ECU. Din cauza infiltratiilor, putrezesc.
     
  5. CipriP 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    2
    Nu stiu de eroare, mi s-a spus ca ei nu au rezolvare si atat! S-ar putea schimba acel manunchi, in totalitate, fara a mai cauta firul defect...
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Aug 2017
  6. v.andreiionut 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2017
    Mesaje:
    1
    Buna ziua, sun nou pe forum si am o rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu cateva indicatii legat de o skoda fabia 2002 1.4 8 valve, in urma cu ceva timp un mecanic mi a scos mufa la aerul cald ca aveam probleme baga aer cald uneori chiar daca era setat pe aer rece ....dar seara imi abureste geamul si e destul de neplacut , daca m ar ajuta cineva as fi recunoscator, va multumesc!
     
  7. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
  8. AdrianP

    AdrianP 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2010
    Mesaje:
    80
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,
    Am o intrebare. La pornirea AC-ului(cand este f. cald) trebuie sa porneasca ventilatorul de pe radiator sau nu...? Am vazut ca la unele masini la pornirea motorului si a AC-ului, porneste si ventilatorul de pe radiator, insa la mine nu.
    Si am observat ca la temperaturi de peste 30grade cand stau in trafic pe loc porneste un zgomot ciudat din zona compresorului si imi baga aer cald(nu e zgomot ca si cum ar porni ventilatorul... pentru ca stiu cum se aude si nu l-am auzit deloc...toata vara).
     
  9. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
    La actionarea butonului de AC, trebuie sa porneasca ventilatorul.
    Probabil electrovalva cu probleme.
     
  10. spydi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2017
    Mesaje:
    1
    Unde este acest senzor pe masina, sistem de clima?
     
  11. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
    Cod motor?
     
  12. beepper 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2012
    Mesaje:
    5
    Oare stie cineva cum pot gasi tubul de dirijare aer de la picioare pe partea soferului la skoda fabia 6y 2005 / 1.4bky....

    eventual unde il pot comanda...
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Noi 2017
  13. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
    Pe comanda, sau dezmembrari.
    Codul piesei: 6Q2819151A
    Am sa postez o poza cu piesa, sa vezi daca am inteles exact:
    [​IMG]
     
  14. beepper 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2012
    Mesaje:
    5
    asta e... defapt asemanatoare... am gasit condul cu 6Q1 ... multumesc...
     
  15. Flavius-uka 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Mesaje:
    2
    Salut . Am si eu problema imi baga numai caldura si nu imi dau seama dece , ca pana acum 2 zile mergea si pe rece si pe cald.
     
  16. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050
    Demontezi plasticul de la picioarele soferului, actionezi butonul maxim rece, dupa care maxim cald.
    Te uiti cu atentie daca V68 actioneaza clapeta. Nu actioneaza, posibil va trebui demontat, curatat colectorul motorasului, sau inlocuit. Varianta comoda: vcds-ul.
    Este inregistrata eroare pe modulul HVAC daca sunt probleme cu V68.
     
  17. Flavius-uka 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Mesaje:
    2
    multumesc!!
     
  18. gcristi001 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    50
    Locație:
    Braila

    Anul trecut:

    Am incercat inlocuirea compresorului cu unul SH, dupa examinare facuta de service.. Rezultat. Nu cupleaza compresorul. Incercat un al doilea compressor SH. Pentru asta trebuia recuperat freonul. Pe robot apare nu ca nu mai am Freon! Se desface compresorul si , surprinzator, se elibereaza presiunea din instalatie, de mecanicul se intreba oarea daca a fost imupscat, si daca mai traiesete sau nu . Se pune al doilea compersor. Se incarca cu Freon , rezultat nu cupleaza compresorul. Decid sa mi se repune compresorul original al masinii. Se incerca recuperarea freonului. Apare ca din nou pierdut. Se da jos compresorul SH. Presiunea era la locul ei, implicit si freonul. Mi se pune compresorul original.

    Duc compresorul la dezmembrari , imi recuperez banii, iar cel de la dezmembrari zice ca mai degraba castiga el la loto, decat sa aiba doua compresoare defece. Raman cu timp pierdut (3 zile concediu), kilometri parcursi, si plec in vacanta fara AC.


    Anul acesta: Ma duc la un specialist in instalatii AC. Intai ma sperie ca ma costa vero 25 mil tarasenia, apoi, face diagnoza, verifica compresorul cu curent de la baterie. Imi da diagnostic ca e bun compresorul ! . Ma trimite la un electrician , ca am un scurt, problema mea fiind intre compressor si ECU. Fericit, accept incarcarea cu Freon , sa aiba si meseriasul un profit. Prima data robotul are o eroare la incarcare. Repet incarcarea (cu vacum initial )cu succes. Dau 130 de lei pe Freon si 30 pe verificare, cu speranta ca o rezolv relativ ieftin la electricianul recomandat. Elecricianul face ceva verificari, apoi verifica el daca am freon in instalatie. Imi zice ca nu am Freon , ca l-am pierdut. Baga el Freon, mai verifica ceva pe acolo. Baga un tester. Imi zice, ca compresorul e defect, imi arata si pe tester rezultatul. Dau 60 de lei si plec suparat spre specialistul AC. Acesta isi mentine pozitia si spune ca conpresorul e bun, sa vin alta data, sa ii las masina cel putin doua zile pentru verificari, si sa ma astept la sume importante pentru reparatie, mai ales daca imi scapa freon. Plec dezamagit, parcurgand vreo 80 de km in acea zi , service-ul fiind in alt oras, la o distanta considerabila. Oscilez intrea a baga mana in buzunar pentru reparatii capitale ,sau sa renunt la AC., masina fiind batranica pentru asemenea investitii.

    Mai cercetez pe net, si gasesc o problema intalnita, cu o codare improprie modelului, de motorizare 00095 in loc de 00071 cat ar trebui, si fac legutura cu ce mi-a zis un baiat ca am ceva problem la ECU ( ca ar nu ar fi original dupa cum credea el ) . Atunci nu l-am bagat in seama, dar apoi m-am dus la el, i-am zis ce sa faca, a gasit codul 00095.. A rezolvat , pus cod 00071, il intreb daca are robot de AC, sa fac si o incarcare. NU avea, dar da drumul la AC, din buton, si vad cum pornesc ventilatoarele, apoi sprea marea mea surpriza dupa 1-2 min , da si aer rece. Pai cum frate doar am vazut robotul cum la recuperat. Fac cativa km de proba si functioneaza , cu ceva hruieli despre care cred ca am mai scris, dar care eurau si inainte (cand nu avea problema de codare ecu).

    Acum stau si ma intreb cat Freon mai am.. poate mai putin, sau poate prea mult. Sa mai fac verficare de presiune? Sa mai fac o vacumare si o reincarcare? sau atata timp cat merge sa nu imi fac probleme?

    Am uitat sa mentionez, ca la electrician am cerut sa-si recupereze freonul.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mai 2018
  19. Alin Gamalie 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2018
    Mesaje:
    1
    Buna seara , am si eu o problema cu o Skoda Fabia 2 1.4TDI .
    Nu imi porneste aerul conditionat desii se aprinde becul de la ac , am facut serviceul la ac , sonda de presiune inregisteaza o valoare in jurul la 6 atm fara compresor cuplat si in jurul la 8.5 atmosfere cu el cuplat , NU am nici o eroare in Vagcom sau tester Bosch , a mai intampinat cineva aceasta problema ? Multumesc anticipat
     
  20. T. Carmen

    T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.050

Distribuie pagina asta