1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre sistemul de franare

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de OutOfCtrl, 11 Mar 2009.

  1. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    o schema etka(sau alta) cu un etrier desfacut bucati? etrier octavia 2/2005,combi.are cineva? multumesc
     
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
  3. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    Multumesc,Carmen. Etrierul supureaza exact pe unde nu se repara. Adica pe la pafghia franei de mana. Daca are cineva idee ce simering trb schimbat pe acolo si cum se poate schimba....dau bere. Multumesc
     
  4. maxseven

    maxseven 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2009
    Mesaje:
    6
    Locație:
    Pitesti
    Recomand ATE
     
  5. Redox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2014
    Mesaje:
    25
    Nu stiu daca postez bine dar am urmatoarea intrebare. Pentru masina din semnatura, se pot monta senzori pentru identificarea placutelor de frana? Daca da, ce modificari trebuie aduse ? Multumesc !
     
  6. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    Te referi la senzor martor uzură?
     
  7. Redox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2014
    Mesaje:
    25
    Exact.
     
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    Pai cumperi plăcute ce au martor uzura,dar iti trebuie si "instalatia" ce ajunge la cablul placutelor..Intreaba.l pe Al Bundy,el e expertul.
     
  9. Redox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2014
    Mesaje:
    25
    Placutele nu sunt problema ca oricum urma sa le schmb, ma intereseaza "instalatia" care trebuie facuta, daca trebuie modificat ceva cu vag-com, daca este fezabil pentru modelul meu de masina.
    Multumesc pentru raspuns.
     
  10. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.144
    Locație:
    Bucuresti
    da, ai nevoie de mufa de la senzor, garnitura de etansare si de tras cablajul pana in ceasurile de bord si de codat bordul corespunzator.
     
  11. Redox 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2014
    Mesaje:
    25
    Poti sa imi sugerezi de unde as putea cumpara cele mentionate? Se poate coda cu un cablu de diag obisnuit... ?
    Multumesc pentru raspuns.
     
  12. 26dyg

    26dyg 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2013
    Mesaje:
    17
    Recomandare placute de frana Skoda O2

    Va salut,
    luna aceasta intentionez sa-mi schimb placutele de frana(f+s). Ce tip, brand imi recomandati ? Este pentru prima oara cand le schimb, am vazut ca oferta de producatori pe piata este variata insa nu stiu care sunt cele mai bune.
    Parerea voastra si mai ales a celor care le-au mai schimbat m-ar ajuta foarte mult, daca se poate si un top 3...ma refer si ca performanta, calitate dar si ca bani ! :)
    Masina este Skoda Octavia 2 Elegance 2008 1.9 tdi BXE.

    Astept cu interes comentariile si raspunsurile voastre.
    Multumesc!
     
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
  14. piolet 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2013
    Mesaje:
    24
    Locație:
    Bucuresti
    Balena mea albastra a primit discuri noi si placute pe fata si pe spate. Am ales sa merg pe ATE, achizitionate de la o firma online. Fiind 4x4, am aflat este foarte greu sa desfaci suruburile ce tin portetrierul pe spate. Mecanicul chiar a rupt o cheie pe unul dintre ele. Toata distractia a costat fix 1.034 Roni. Pana acum totul este ok.
     
  15. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.144
    Locație:
    Bucuresti
    DA, chiar ieri nu am reusit nici macar cu pistolul de impact sa desfac unul din acele suruburi ce tin portetrierul.
     
  16. acotoc 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2012
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Franta
    Salutare tuturor,

    scuze daca gresesc modul si locul unde creez acest thread, prima mea postare.

    Am citit cieva articole legate de sistemul de franare, ceea ce nu gasesc (la masina mea) Octavia Elegance 2005 TDI 77kw motor BJB, este un mod de a indentifica tipul placutelor de frana, implicit a celorlalte componente din sistemul de franare. Am citit ca in portbagaj exista o placuta cu un cod PR care m-ar ajuta cu aceasta identificare. Doar ca pe aceasta placuta la mine nu scrie nimic ( foto "Info portbagaj"). Ma pun si mai citesc si colac peste pupaza sa fie confuzia si mai barosana dau de situ-l http://workshop-manuals.com/ unde gasesc pagina asta (foto "tip etrier BJB").

    Ca urmare am urmatoarele intrebari:

    A. Stie cineva ce inseamna CI38 si CII41, si unde gasesc aceste coduri pe masina mea?

    B. Codul PR este urmat de 1KD sau 1KF, daca nu apare pe placuta din portbagaj, unde altundeva pot afla ce cod PR are masina mea ?

    Din experienta voastra poate puteti sa imi ziceti direct codul placutelor si va multumesc pentru asta dar ceea ce vreau este sa clarific aceste informatii din codurile pe care le gasesc pe masina mea.

    Va rog, nu dati presupuneri sau trimiteri la garaje.

    Va multumesc.
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare de un moderator: 30 Noi 2015
  17. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    89
    Salut

    Vreau sa inlocuiesc un furtun de la etrier frana stanga fata (eventual pe amandoua stg + dr)

    Masina este automata : O2, 2005, bkd, 2.0tdi 140cp

    Imi poate zice cineva, cum se aerisesc franele la cele care au cutie automata ?
    Se aerisesc in mod normal ca si la cele care au cutie manuala ? - Adica pus pe liber (N) si se face pedala sau este mai complicat ? si are aerisitor si pe ambreiaj ? Sau altceva mai complicat ?

    Cel de pe stanga fata prezinta cateva fisuri si prefer sa il schimb preventiv ...
    Insa nu stiu daca aerisirea se face la fel de simplu cum se face la cele care au cutie manuala ?
    Adica roata stg fata - pedala apasat / desfacut aerisitor etrier ... , apoi se trece la roata spate dreapta , apoi roata dr fata si ulterior roata stg spate .

    Si a 2-a intrebare
    Pt schimbatul placutelor de frana pe fata mai este nevoie sa se roteasca acel piston al etrierului, cum se procedeaza la puntea spate ?
    Sau pur si simplu trebuie decat impins ? (puntea fata)

    Multumesc de raspunsuri
     
  18. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    La puntea fata pistonul trebuie doar impins. Este mai simplu decat la spate.
    Pentru aerisire, daca-ti intra aer la sistemul de ABS, nu-l mai scoti numai cu aparat care baga presiune si cu VCDS-ul.
     
  19. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    89
    Asta este problema, nu stiu cum sa fac sa nu imi intre aer in instalatie
    Daca trebuie decat impins pistonasul, schimbatul placutelor nu ar fi cine stie ce filozofie ... am mai facut si pe alte masini detinute aceasta operatiune

    Pt schimbatul furtunului nu stiu cum sa procedez, sa nu imi intre aer in instalatie
    Ma gandesc sa pun pe cineva sa tina apasat frana in momentul in care desfac furtunul, pt a ramane lichidul comprimat pe tot parcursul operatiunii .
    Dar cand montez furtunul nou acesta este gol si evident are aer pe el
    Pot incerca sa umpplu furtunul cu lichid de frana inainte de montare, dar sigur vor ramane cateva bule de aer, atat la etrier cat si la furtun ...
    Chiar nu stiu cum e mai bne sa fac
    Apropo, aerisirea se face cu schimbatorul pe pozitia N sau P ?

    Intreb asta deoarece m-am cam saturat de service-urile de prin Craiova, si anumite operatiuni as vrea sa le fac eu, bineinteles unde pot si unde stiu .

    M-am saturat de indolenta lor si de felul cum lucreaza, la bataie de joc si peste mana .
    - Rulment spate shimbat nou, in service de renume, acum cca 6 luni - acum a inceput sa huruie iar (precis nu l-au strans prea bine sau l-au strans prea rau ... )
    - Filtru de motorina schimbat acum cca 6 luni - la cateva zile a inceput sa dea motorina pe la unul din colierele de imbinare cu tevile care pleaca la motor -> rezultat mizerie si imbacseala pe la motor - si le dusesem motorul curat ca lacrima, spalat aranjat tot, ii mai lipsea un bradut de parfum :(
    - Sil lista poate continua ...

    Parca vad ca daca ii pun sa imi schimbe furtunul de frana, gasesc pe acolo o mozoleala totala de lichid de frana (pe planetare, bucse, aripa interioara, semiaripa ... ) - ulterior cade vopseaua, apare rugina si ma intreb apoi de unde o fi aparut .

    Este singurul motiv pt care doresc eu efectuarea anumitor operatiuni - doar din scarba si repulsie


    Multumesc frumos pt orice parere si sugestie
     
  20. peteruxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2016
    Mesaje:
    4
    Am si eu o problema asemanatoare aparuta azi, dupa ce mi-am schimbat discurile si placutele pe fata. Le-am schimbat la un service mare din Ploiesti, discuri TRW si placute Bosch. Dupa ce am plecat de la ei am auzit un zgomot la franare, gen o bataie, cu repetare crescuta la viteza mare si repetare scauta la viteza mica. Gen bataia care se aude cand intra ABS-ul. M-am intors cu ea, au desfacut, au verificat, la ambele roti. Am pornit iar si la fel. Iar au desfacut, au mai luat un pic la pila din urechea placutei in partea care se fixeaza in etrier ca ziceau ca nu se aseaza bine (au gasit 2 semne pe etrier). La fel. Apoi iar au desfacut verificat sigurante, tablite, tot... Si la fel...in final am renuntat si urmeaza sa ma duc iar luni. Desi nu stiu ce pot mai verifica. Singurul lucru putin dubios este ca la roata de pe staga, cand roteste de ea, are un mic joc si se aude un mic tzac tzac de undeva din caseta... Planetara. Dar nu vad legatura... Zgomotul la franare il face indiferent daca masina e bagata in viteza sau pe liber. Si numai la franare e bataia. As zice ca bataia aduce un pic cu zgomotul facut cand intra ABS-ul... Bataia e oarecum infundata, nu e ascutita... A mai intalnit cineva ceva asemanator? Ce ar putea fi?
     

Distribuie pagina asta