1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre revizii la 90 000 km

Discuție în 'Service' creată de maxim, 15 Ian 2010.

  1. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    Buna tuturor,

    Mai jos gasiti costurile platite de mine (in IASI) pentru revizia de 90.000km pentru O2 1.9TDI 77Kw (105Cp).
    :footy:
    Description Qty Unit Price Price VAT
    FILTRU ULEI MANN | 1 | 27.24 | 27.24 | 5.18
    FILTRU AER MANN | 1 |49.48 | 49.48 | 9.40
    FILTRU COMBUSTIBIL MANN |1 | 85.60 |85.60 | 16.26
    FILTRU POLEN MANN BUC |1 | 39.87 | 39.87 | 7.58
    KIT DISTRIBUTIE GATES 1 535.29 | 535.29 | 101.71
    POMPA DE PAPA DOLZ GERMANY 1 151.49 |151.49 | 28.78
    ULEI MOBIL 1 10W-40 SUPER 2000 DIESEL/4L 1 82.21 | 82.21 | 15.62
    ULEI MOBIL 1 10W-40 SUPER 2000 DIESEL/1L 1 22.91 | 22.91 | 4.35
    ANTIGEL G12 BUC 3 23.77 | 71.31 | 13.55
    APA DISTILATA BUC 3 2.86 | 8.58 | 1.63
    MANOPERA 6.4 ORE BUC 1 322.68 | 322.68 |61.31

    Total price.
    without VAT 1396.66
    19% VAT 265.37
    with VAT 1662.03
     
  2. Pippo

    Pippo 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2009
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Tarnaveni
    Doamne dar nu inteleg ce au reusit sa lucre ei 6.4 ore la asa ceva :sign_ot:
     
  3. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    manopera aia,e al naibi de umflata.Sincer,hai sa spunem ca la distributie a fost mai mult de treaba,3 ore,dar inca 3 ore pt filtre,mi se pare UMFLAT.
    La fabie am schimbat filtrele sambata trecuta si in 25 de minute le-a schimbat pe toate
     
  4. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    scump si sper sa merite

    Si mie mi s-a parut la inceput scump insa am inghitit in sec nefind mecanic de meserie si neavand cunostinta de cauza.
    Am un amic cu un Renault Megane bicorp (cel taiat si scurt) care a dat pe o revizie similara 2800 RON la reprezentata Renault din Iasi.
    M-am gandit ca la reprezentata Skoda din Iasi ma ajunde tot pe acolo (avand in vedere ca pentru o ora de diagnoza mi-au luat 110 RON).
    M-am impacat asa cu ideea ca "am iesit bine" la final insa mi se intampla o ciudatenie:
    Inainte, la 2000RPM in treapta 3(din 5) aveam 60km/h fix.
    Acum, in treapta a 3-a, pentru a ajunge la 60km/h trebuie sa accelerez pana la 2200 - 2300RPM ?!?! De ce oare :blink:
    Folosesc aceeasi motorina, vremea este la fel, cu clima pornita tot la 30 grade, etc. Fix aceeasi factori ca si inainte.
    Am incercat sa fac testul si dupa ce motorul a ajuns la 90 de grade insa se comporta la fel (aceeasi treaba si daca pun pilotul :().
    Are careva vreo idee de ce ?
     
  5. Orhan-Fabia 1.4TDI

    Orhan-Fabia 1.4TDI 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2009
    Mesaje:
    127
    Locație:
    Constanta
    Toata manopera 322lei... eu zic ca e un pret super! ;)
    Un schimb de distributie este intre 350-450lei in constanta!
     
  6. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    meserie !!!!! la 90.000 ai pus la masina ulei 10w-40 ???? nu a crescut consumul ? la ce service ai fost ? sa stie si colegii din Iasi unde sunt " mesteri de sicrie " cum imi place mie sa-i denumesc pe cei care au invatat mecanica pe tractorul unchiului Costica ....
    si eu tot din Iasi sunt
     
  7. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Eu spun ca este de la ulei.Am patit-o si eu la fel.In treapta 3 la 2500 aveam 80km /h ,si la recomandarea unui "mecanic" am bagat castrol tot ceva de genu 10w -30.40/50 .si masina nu mai mergea asa cum o stiam euIn treapta 3 cu castrolul aveam 2500 rpm si 65km/h.Am fost,am scos uleiul am pus din nou aral si dupa 5 minute altfel mergea motorul,altfel se auzea.In carte scrie ca motorul functioneaza cu aral,aral ii bag pana cand o inchina steagul.
    EU VORBESC AICI DESPRE O FABIE TDI PD.
     
  8. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    Consum

    Sa va zic de consum...
    pe EXTERIOR -> 260 km -> 5,4l/100km
    -> In conditiile in care aprox 200km am mers numai cu pilotul automat setat intre 100 si 120 km/h in exterior si 60-70 km in localitati
    Deplasarea s-a facut noaptea, am plecat dupa 8 din Iasi.
    pe EXTERIOR -> 330 km -> 4.54l/100km
    -> in conditiile in care aprox 250km am mers cu pilotul setat la fel intre 100 si 120 km/h iar in afara localitatilor si 60-70km/h in.
    pe INTERIOR (Iasi) -> 190km -> 8.6l/100km
    -> in conditiile in care pargurg zilnic 8 dus si 8 intors de la servici si nu reuseste sa se incalzeasca motorul (cred) decat pana pe la 20-30 de grade.

    Asa cum zice si patratzel1988, motorul se aude altfel de cand cu revizia si initial am spus ca mi-au facut cei de la service ceva "nasol" ( :sign_ot: nu ma pricep deloc la mecanica) si inca mai cred asta pentru ca se aude mai "light"... cu toate ca este DIESEL si ar trebui sa se auda "meserie", parca este asa... mai "timid" :)

    Referitor la MOTORINA, puneam de la ROMPETROL, de cea normala (? 4.07) si la ultimul traseu pe exterior am completat cam 17 litri cu ALPIN de la OMV... Mie personal mi s-a parul cam le fel comportamentul desi in depasiri s-a comportat mai bine la intoarcere la modul a 4-a la 100km/h -> trecut in a 5-a ajungea instant la 140km/h (senzatie de lipt in scaun :)).

    In legatura cu firma care mi-a facut revizia, mie personal mi-au placut baietii si-i recomand pentru ca, per ansamblu, sunt multumit de serviciul oferit. Mi-au lipit pe la motor tot felul de etichete pe care zice data "instalarii" si estimativ cand sa la emi fac o vizita ( eu fiind complet a-mecanic, pe sistemul -> pun motorina si plec).

    Legat de zgomotul pe care il face dupa revizie si faptul ca trebuie sa o turez mai tare, o mai testez un pic si va zic daca s-a schimbat ceva.

    p.s.: la 100lm/h in treapta 5 are 2000rpm fix ca inainte. ciudat insa ca si celelalte nu si-au revenit.
     
  9. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Poate influenta uleiul raportul: turatie motor / viteza nu stiu ce sa cred , mai exact nu prea cred sa aiba vreo legatura
    La schimbarea jantelor sau anvelopelor la alta dimensiune da, dar uleiul?:(
     
  10. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    o fi legat si de textura uleiului.

    am auzit astazi pe cineva vorbind despre un benzinar de 1.8 care, la pornire, nu a apasat ambreiajul si i-a lua-o masina inainte, pe liber fiind.
    datorita frigului, uleiul s-a ingrosat si a fost in stare sa miste masina pe loc cativa centimetri in coditiile in care era pe liber iar ambreiajul nu era apasat.

    este pe aici vre-un specialist in domeniu care poate confirma sau infirma ?
     
  11. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    La vechea dacie da mi s-a intamplat si mie dar la Skoda inca nu.
    O varianta ar fi asta;
    Masina cu o roata pe un damp de zapada si din trepidatia motorului, frana de mana nefiind trasa masina se deplaseaza cativa centimetri in fata sau spate pana se stabilizeaza.
     
  12. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Pe asta chiar ca nu am inteles-o.Cum adica?Uleiul a miscat masina?Din ce cauza?Nu am inteles,e lipsit de logica ce am citit eu in vreo 2 posturi anterioare.
     
  13. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Azi dimineata temperatura sub -22 si surpriza am patit exact acelasi lucru la o dacia papuc productie renault, dupa ce am eliberat ambreiajul masina tindea sa plece de pe loc.
    Asa ca ce zice maxim se confirma
     
  14. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    la -21 de grade a pornit abia la a 4-a cheie :)
    referitor la partea cu plecatul de pe loc, si mie mi-a plecat dimineata cand am luat piciorul de pe ambreiaj :))

    dupa ce mi-am facut revizia, am mers cam 4-5 km si mi s-a aprins in bord martotul de la antigel, cel cu temperatura si cu termometrul de deasupra turometrului.
    M-am intors la service si mi-au spus ca este normal, pentru ca a intrat in instalatie, dupa care mi-au completat recipientul.
    Dimineaza, m-am trezit iar cu martorul aprins, numai ca de data aceasta nu mai facea atat de urat (ecranul dintre ceasuri rosu cu diverse indicatii de a opri masina urgent si de a contacta cel mai apropiat service, cu beep-uri din alea de parca luase foc etc). Am lasat motorul pornit si am deschis capota -> nivelul antigelului era foarte scazut (cam de un deget pe fundul decipientului).
    Cunoaste careva vreo explicatie la treaba asta? Sa ma mai astept la surprize de genul acesta cu referire la nivelul antigelului ? Sa nu fi aerisit aia bine instalatia ?

    10xs.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Ian 2010
  15. Black Daniel Banned

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Mesaje:
    613
    Mai completeaza inca odata maine, ... mai verifica maine seara si daca e nevoie completeaza din nou, si dupa aia, va fi sigur OK.

    :sign_ot: Astia sunt meseriasii din Romania !!! Tre' sa ciupeasca ei macar 100 ml de ulei sau de antigel de la fiecare client, altfel nu le iese de o ciorba de fasole la al n-lea client ... Daca i-ai vedea cum scurg bidoanele din unul in altul pana iese de inca un schimb ... :p
     
    Ultima editare: 25 Ian 2010
  16. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    nu au aerisit bine instalatia...la mine au stat vreo 20 de minute sa faca acest lucru...din cate am vazut mai porneau clima o dadeau de la HI la LO la temperatura mai tura motorul mai lasa sa mearaga la ralanti pana a ramas la nivel si n-am mai avut nicio problema!
     
  17. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    *Referitor la diferenta de viteza la aceeasi treapta si turatie , nu exista asa ceva decit daca se umbla la ambreiaj si incepe sa patineze pina se aseaza discul ( ceea ce la tine nu e cazul ) . Intre arborele cotit ( cel care se roteste si roti ai rapoarte fixe , rigide ( date de treapta de viteze din cutie ) . Rotile dintate nu patineaza intre ele asa ca ceea ce spui cred ca este o impresie gresita de-a ta , fizic nu are cum sa se intimple asta neschimbindu-se nimic la ambreiaj , roti sau aparate . Uleiul sau un reglaj nou la distributie nu pot sa-ti influenteze decit consumul , puterea sau viteza maxima .

    *Referitor la faptul ca'' e normal sa ramii fara lichid la plecarea de la service ''... trebuia sa-i bagi undeva ... fiindca aerisirea corecta si umplerea motorului cu lichid trebuia sa o faca ei acolo in atelier , ei trebuiau sa tina motorul pornit pina se deschidea termostatul si sa completeze cit e nevoie , nu tu pe drum ... eu le-as fi facut o reclamatie la OPC pentru treaba asta !!!

    *Referitor la ''plecatul de pe loc , fara sa bagi in viteza '' se intimpla la temperaturi foarte scazute , cind uleiul din cutie este foarte viscos , sa aiba efectul ca la convertizor si sa-i dea un zvic masinii inainte , dar de aici si pina la a merge masina ... mai e cale lunga ...
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2010
  18. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    Fara Frana La 50km/h In Intersectie

    HI ALL,
    ASA CUM ZICE SI SUBIECTUL, AM RAMAS FARA FRANA IN INTERSECTIE LA 50KM/H !
    Binenteles ca avea semnul CEDEAZA TRECEREA!
    Am tras stanga sa intru pe banda din stanga dar venea tramvaiul, am tras dreapta (cu frana de mana actionata) si am evitat la 5-10 cm pe cel care era in fata mea, pentru ca omul oprise la cedeaza trecerea, am claxionat pietonii care au sarit ca arsi, si m-am oprit in bordura...
    Bafta mea a fost ca aveam intermitent dreapta si nu era nici o masina parcata in curba (cum se mai practica).
    Morcov cat casa dar am reusit sa nu accidentez pe nimeni in toate aceste manevre si doar am speriat niste pietoni si binenteles pe pasagerii din masina mea.
    Oameni buni... sa zic ca sunt un norocos si ca ma bucur ca nu mi s-au intamplat toate astea la 140km/h weekend-ul acest in vre-o curba pe undeva pe europeana ?
    PIESA DEFECTA: FURTUN NEGRU CAUCIUCAT[ IN PARTEA DREAPTA A MOTORULUI, IN PARTEA SUPERIOARA A HABITACLULUI DE SUB CAPOTA, CARE FACE LEGATURA INTRE UN REZERVOR ALB DEPTUNGHIULAR (SEMITRANSPARENT) SI CEVA IN IN STANGA SA LA 8-10CM (NU STIU CE-I ACOLO), vizibil cu ochiul liber cam cu 10 cm mai jos de capacul de la motor]
    DIAGNOSTIC: probabil de la presiune, frig si gropi a cedat... (zic cei din service-ul care mi-au facut revizia de mai sus)

    Am ramas marcat... Daca loveam un alt autovehicul nu ar fi fost atat de grav pentru ca nu aveam asa mare viteza insa ma gandesc la pietonii care erau pe trecere si care s-au ferit la milimetru... la 50 /h ii zguduiam un pic asa degeaba, nu ca nu-s eu prudent ci pentru ca a cedat un furtun mic si negru cu un diametru de vre-o 2cm (aprox)...

    OOOFFFFFFFF sa ma &#% in ele de uratanii paroase zice o melodie...

    Voi ce ziceti?
    Din cate am mai descoperit eu, asupra acelui furtun nu este exercitata nici o presiune ci este doar o punde de legatura pentru lichidul (de frana ? ) si rezervorul care preia excesul (cel dreptunghiular si alb cu laturile de 6 pe 12cm daca nu ma inseala privirea)...

    Va rog mult sa-mi raspundeti pentru ca am nevoie mare de parerile voastre :crying::(...
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2010
  19. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Fratie,tot ce iti pot spune este ca ai avut MULT MULT NOROC. Si sincer ma bucur pentru tine.Si eu am trecut prin ceva asemanator,numai ca aveam vreo 80 de km/h si ma salvat motorul diesel.Frana de motor a fost foarte eficienta.Dar m-am speriat tare de tot.La mine a cedat un furtun de la roata din dreapta spate.
    BINE CA ESTI SANATOS.
     
  20. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti

    Te-ai ... in scaldatoare ... zau asa !
    Nu trebuie sa-ti faci griji , nu exista urmari la patania ta . Am pregatit o schitisoara ca sa intelegi ce s-a intimplat :
    Din rezervorul cu lichid de frina se alimenteaza si frina ( pompa de frina este sub rezervor , pe ea sta practic rezervorul ) si ambreiajul ( racordul din lateral , care nu e sub presiune , doar se scurge prin el ).
    Daca racordul ala s-a desprins tot lichidul de frina s-a scurs pe jos si asa ai ramas fara frina ( ma mir ca nu ti-a semnalizat nimic senzorul de pe vas ?! )
    Ambreiajul functioneaza : pedala apasa pistonul din pompa de ambreiaj , prin conducta (sub presiune ) lichidul impinge pistonul din cilindrul receptor , care la rindul lui impinge pirghia care apasa ( prin intermediul rulmentului ) asupra placii de presiune din ambreiaj .
    Frina functioneaza : pedala impinge pistonul din servofrina , aceste impinge ( cu forta sporita de vacuumul ( vidul ) creat de pompa de vacuum ) pistoanele din pompa de frina , lichidul de frina prin intermediul conductelor ( sub presiune , acestea trec mai intii prin blocul ABS) imping pistonasele din etrieri care imping placutele si inclesteaza discurile de frina .
     

    Fișiere atașate:

    • schema.jpg
      schema.jpg
      Mărime fișier:
      51,3 KB
      Vizualizări:
      26
    Ultima editare: 30 Ian 2010

Distribuie pagina asta