1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Atunci se poate discuta de o garnitura de chiuloasa arsa. Ai presiune prea mare in instalatie cand motorul este turat. Nu e obligatoriu sa vezi bule in vasul de expansiune si nici lichid de racire in ulei.
     
  2. crystyano

    crystyano 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2012
    Mesaje:
    7
    Buna,si la Fabia mea MPI 1,4 an 2000, pierd antigel dar nu se vede pata pe jos,meseriasul la care am fost mi-a spus ca trebuie schimbata garnitura de chiuloasa,am mai schimbat-o acum 4-5 ani,pierdeam putin ulei ,probabil are un mic por la garnitura si arunca pe acolo,,,vasul de expansiune este murdar,posibil ulei ...revin dupa schimbarea garniturii.
     
  3. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    61
    Parerea mea e ca inainte de a schimba garnitura de chiuloasa sa identifici problema cu certitudine. Baga degetul in vasul de expansiune si vezi daca se ia ulei pe deget, faptul ca vasul e murdar poate sa fie de la lichidul de racire nepotrivit sau de la rezidurile care se aduna de prin motor. Am avut si eu probleme cu pierderea lichidului, era de la busonul vasului de expansiune, supapa nu lucra cum trebuie, se crea presiune prea mare in instalatie si arunca lichidul afara pe pa buson. Sub masina nu ai cum sa vezi daca ai pierderi de lichid daca e de la buson pentru ca presiunea mare se face cand esti in trafic. Eu l-am schimbat, am dat 20 lei si nu mai am probleme. Nu am incredere in "mecanicii" de la service deloc.
    Sper sa te ajute
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    ugabrielu
    Cand ai presiune prea mare in sistemul de racire e posibil ca supapa sa nu deschida la valoarea corecta si pentru asta se inlocuieste (cu una noua sau cu una imprumutata).
    Daca problema nu se rezolva garnitura de chiuloasa arsa are practic sansa cea mai mare sa genereze problema mentionata (nu e obligatoriu sa vezi ulei in antigel sau bule de aer!).
    Si un termostat defect (care deschide la o temperatura mai ridicata decat valoarea corecta) poate genera astfel de manifestari. Totusi aceste cazuri sunt destul de rare. Pentru asta se poate masura/verifica temperatura lichidului de racire.

    *Cateva recomandari ptr. a avea un sistem de racire eficient si fara probleme:

    -foloseste numai tipul de antigel recomandat de producator,
    -nu introduce apa nedistilata in sistemul de racire nici macar ptr. perioade f. scurte,
    -verifica si corecteaza daca e cazul, nivelul lichidului de racire macar o data pe luna. In mod normal nu ar trebui sa necesite completare mai des de o data la 6 luni, dar aceasta limita este pur orientativa deoarece depinde mult de mai multi factori,
    -sistemul de racire al motorului este obligatoriu sa fie aerisit corect, conform specificatiilor producatorului, Nu inlocui antigelul decat daca esti sigur ca manevra de aerisire este cunoscuta bine ptr. tipul respectiv de motor,
    -nu tura motorul masinii pana la limita superioara daca nu e cazul si mai ales cand acesta este inca rece,
    -cand vasul de expansiune pierde transparenta (devine mai opac) este necesara inlocuirea acestuia.
     
  5. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    61
    @Pintilosul
    Ai perfecta dreptate, la a mea am convingerea ca supapa busonului vas expansiune nu lucreaza cum trebuie. Am schimbat busonul cu unul nou si problema cu pierderea lichidului s-a rezolvat, pentru o perioada, cam o luna, apoi a reaparut. Am mai cumparat un buson, pe celalat l-am spalat si l-am pus la pastrare. Problema e ca nu am gasit buson special pentru Fabia, cred ca cele doua pe care le-am cumparat sunt de Polo sau Golf, din alea mai turtite, vanzatorul m-a asigurat ca se potrivesc insa eu nu bag mana in foc. Am o intrebare, in partea stanga a vasului de expansiune se afla un fel de bareta de plastic, presupun ca e o supapa si aia, in capat are niste umeri care presupun ca se fixeaza intr-un locas de pe corpul vasului. Cum trebuie sa fie in pozitie normala acea bareta, prinsa in locasul de pa vas sau sa fie lasata liber?
    Cred ca instalatia mea de racire nu e aerisita, la plecare se aude un clipocit in special cand accelerez, asta ma duce cu gandul ca e aer in instalatie. Ai vreun tutorial cum se face aerisirea? Am schimbat acum cateva luni lichidul din instalatie si cred ca nu s-a facut tocmai cum trebuie.
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Verifica temperatura lichidului de racire. In opinia mea e prea mare temperatura. Fa o diagnoza in acest sens la cineva care se pricepe.
    Cauze posibile termostat care deschide mai tarziu decat valoarea corecta ( temperatura mai ridicata) sau garnitura de chiuloasa arsa.
     
  7. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    61
    Temperatura lichid e in regula, cand ajunge la temperatura nominala acul sta constant la jumatatea indicatorului ba chiar putin stanga cam cu o latime de ac. Lichidul e curat fara urme de ulei. Masina functioneaza foarte bine, are vana, nu mananca ulei, nu scoate fum sau miros de gaze arse. Eu inclin sa cred ca e de la pacostea de buson, am sa caut pe net un buson pentru tipul de masina.
     
  8. nico_wing 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2018
    Mesaje:
    2
    buna..am o problema asemanatoare..skoda fabia, an 2004..pe interiorul vasului se vad urme negre, ca sa le zic asa..astazi am descoperit ca pierde antigel, am gasit o mica balta in fata masinii, pe partea dreapta..de asemenea, nu imi baga aer rece in habitaclu..plus consumul de benzina a crescut usor in ultima perioada..ultima oara cand am fost la service, mi au schimbat modulul electroventilator de racire, daca asta e denumirea corecta..ce sa fac? va rog sa ma ajutati cu un sfat..
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
  10. nico_wing 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2018
    Mesaje:
    2
    si de aici si negreala din interiorul pompei?nu ma prea pricep si daca ma duc la service, mi-or schimba si ce nu trebuie schimbat :(
     
  11. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    Salut, detin o Skoda Fabia 1 1.4 and de fabricatie 2001 de 5ani recent imi dispare apa din sistemul de racire/ vasul de expansiune: pompa de apa a fost schimbata in martie, mecanicul mi-a zis sa monitorizes sitemu de racire dar de atunci nu am avut nici o problema dar in ultima saptamana de cand sa incalzit, dispare apa si nu curge pe nicaieri exemplu azi m-am trezit dimineata am facut urmatoarea verificare am pornit motorul si am pus pe iubita mea sa accelereze usor si am deschis busonul de la vasul de expansiune, cu cat accelera se inlocuia mai repede apa in vasul de expansiune, cand motoru se incalzeste si si intra se dechide ventilatoru de la radiator face asa ca in link pun busonul la loc opresc masina si dupa 30 minute revin si surpriza, nu mai este apa in vasul de expansiune, sub masina uscat, exceptand apa care a curs ca in link :(, ma gandesc ca e infundat radiatoru si trebuie sa il schimb ma gandesc ca s-a infundat deoarece pompa de apa inlocuita era aproape distrusa.
    pute-ti sa ma ajuta-ti?

    Multumesc anticipat.
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Oare nu a bagat ceva de curatat in sistemul de racire, mecanicul?
     
  13. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    Ca a bagat sau nu, sincer nu stiu, as vrea sa stiu daca e radiatoru? ca il schimb numai sa nu bag lichid de racire in fiecare zi ca ma dispera, ce am uitat sa precizez e ca dupa ce pun lichid de racire merge normal pana la urmatoarea pornire cand o iau de la inceput :(
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
    Garnitura de chiulasa.
     
  15. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    urmatoarea intrebare e? pot schimba garnitura de chiulasa si singur?
     
  16. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
    Ai verificat daca ajunge lichid de racire in ulei? Eu doar presupun ca sunt probleme cu garnitura de chiulasa.
    Sa ai idee, daca intr-adevar sunt probleme cu garnitura de chiulasa:
     
  17. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    Multumesc pentru video, am sa ma uit cand ajung acasa ca momantan sunt la munca si merg acasa cu masina 60-80 de km pe zi dus intors, masina e ca aerul.
    Mai fac verificari sambata si duminica ca sunt liber
    Stii cumva cum verific daca ajunge lichid de racire in ulei? sau imi zice baiatul in videoclip.
    Motorul merge normal fara fluctuatii daca il las la relanti e constant fara sa urce sau sa coboare in turatii.
    Caut informatii si verific pana ii dau de cap si apoi ma apuc de schimbat piese daca pot si daca nu o duc la mecanic.

    Multumesc!
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    LupulCelRau
    Inainte de a inlocui garnitura de chiuloasa goleste instalatia de racire si incarca-o numai cu APA DISTILATA si aeriseste-0. Apoi fa teste sa vezi daca mai face spume (bulbuci).
    Daca spumeaza in continuare atunci trebuie inlocuita garnitura de chiuloasa. Dar operatiunea e bine sa o faci intr-un service ptr. ca trebuie verificata (poate necesita rectificare) si planeitatea chiuloasei.
     
  19. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    De cand am facut verificarea de din post #151, am folosit masina vineri sambata si duminica si azi pana la munca si verific lichidu de racire si ochiometric e la fel.
    Am sa inlocuiesc lichidu de racire azi seara dupa munca sa vad cum se comporta, in weekend am crezut ca am timp dar au aparut evenimente neprevazute :/.
    Nu ma pricep la denumirile tehnice, cand zici aeriseste instalatia la ce te referi? dintr-un search pe gooooogle am retinut asa "se desface busonul la vasul de expansiune,se desface busonul de golire de la radiator din partea dreapta jos se lasa sa se scurga tot antigelul, se desface furtunul cel gros de vine in vasul de expansiune si se sufla pe el pana nu mai curge nimic,se monteaza la loc furtunul se inchide busonul de golire si se baga antigel pana ramane la nivelul maxim,se porneste motorul si se tureaza pana la 2500-3000 de ture pana pornesc ventilatoarele dupa care se complecteaza cu antigel daca este nevoie.se mai verifica urmatoarele trei zile in fiecare zi si daca este nevoie se mai complecteaza."

    Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Iun 2018
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Mo , daca iti arde antigelul trebuie sa se vada pe esapament . Mirosul este inconfundabil ( ascutit ) si culoarea gazelor este alb- laptoasa . Daca pe esapament scoate gaze normale , nu-i garnitura de chiulasa . Cauta si prin masina sa nu ai radiatorul de habitaclu gaurit .
     

Distribuie pagina asta