1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    Ohne si Marius, de ce nu cumparati un tester de antigel? Eu mi-am luat unul cu 10 lei si pot masura oricand pana la ce temp rezista antigelul(e ceva gen alcoolmetru). In felul asta nu dati bani de pomana pe antigel si stai fara grija ca ingheata la temp scazute.
     
  2. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    salutare, dupa o verificare mai amanuntita la sistemul de racire, vas de expansiune, furtune, racorduri, coliere, termocupla, radiator; s-a ajuns ca devina este totusi radiatorul, fiind spart pe o portiune de circa 10-15 cm la imbinarea plastic aluminiu. cumparat alt radiator de apa 265 lei, antigel 3 l 60 lei, manopera 120 lei. total 445 lei la service AD GARAJE din Oradea, profesionisti si rapizi.
     
  3. uSb

    uSb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Radauti - Suceava
    Buna ziua !
    Este normal ca lichidul de racire din vasul de expansiune sa urce peste maxim cam cu un deget si sa faca o spuma alba densa,la un drum de vro 20 km ?
    -antigelul e de culoare roz G12 parca;
    -acul de la apa i-mi sta la jumate (drept);
    -nu a pornit nici un ventilator,termocupla.
    Schimbul complet a fost facut anul trecut prin luna aprilie si am circulat in jur de 6000km pana in prezent.
    Mentionez ca nu am mai vazut pana acum ,dar s-a intamplat sa deschid capota chiar dupa acel drum de 20 km si sa vad si de aceia va intreb daca e o situatie normala.
    Multumesc anticipat.
     
  4. talpaiute

    talpaiute 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2011
    Mesaje:
    143
    Locație:
    Ploiesti
    Daca nu ai probleme cu temperatura sau scurgeri de lichid nu e nici o problema.
    Probabil când ți-au schimbat lichidul de răcire cei de la service au pus un pic peste nivelul maxim deoarece pe instalație rămân goluri de aer care se evacuează în timp. Posibil sa nu fi fost goluri de aer și ai rămas cu un surplus.
    Urmărește nivelul dimineața cu motorul rece. Spume nu face de obicei dar pe un drum mai accidentat poate sa se agite lichidului din borcan.
    Sa nu deschizi capacul borcanului dacă motorul e fierbinte!
     
  5. uSb

    uSb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2009
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Radauti - Suceava
    Temperatura nu cred ca a trecut vreodata de mijlocul indicatorului care arata temperatura apei,scurgeri nu am .
    Da dupa schimbare lichidul a fost pus in vas cu vr-o 3 mm peste limita maxima.
    Drumul pe care am mers este un drum asfaltat dar cu denivelari (spuma s-a dispersat dupa aprox.10 min. dupa stationare )
    Niciodata nu am deschis acel buson/capac de la vas si nici nu cred ca o sa-l deschid
    Multumesc .
     
  6. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Nu te îngrijora! Eu am mers cu vreo 5mm. peste limită, că a "scăpat" mecanicul un pic prea mult; tot aşa mi.a zis că ar putea să mai fie goluri de aer, dar nu a scăzut nivelul şi nici probleme n-am avut de atunci (începutul lui noiembrie 2010), deci nu am mai umblat la vasul respectiv.
    PS: îl voi verifica cu prima ocazie... :undwech:
     
  7. Bukovina

    Bukovina 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2011
    Mesaje:
    6
    Pana exact acum un am aveam pierderi de antigel, am completat vreo 2l in cateva luni pana m-am enervat si i-am turnat solutie de astupat gauri si n-am mai avut probleme, lichidul imi sta putin peste maxim de 1 an.
     
  8. seip

    seip 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2010
    Mesaje:
    27
    Locație:
    targu mures
    Am schimbat vasul de expansiune deoarece cel vechi era foarte mizerabil si nu am mai reusit sa il curat, cel nou a tinut cam 3 luni si a inceput sa se depuna mizerie pe senzor ma gandesc ca din instalatie, iar cand ii rece motorul bip, bip, bip si incepe sa clipoceasca martorul apa pane se incalzeste dupa care isi revine aceasi problema ca inainte sa schimb vasul, acuma vreau sa cumpar alt vas si exista vreo posibilitate sa curat si instalatia sa pun g12 nou cu apa, am citit ca sunt suficienti 3l/g12+2l/apa. pot sa schimb eu lichidul sau trebuie dus a service?
     
  9. talpaiute

    talpaiute 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2011
    Mesaje:
    143
    Locație:
    Ploiesti
    Daci te descurci cat de cat poti sa schimbi si tu antigelul.
    In primul rand trebuie sa dai butonul la intalatie de incalzire pe maxim de caldura cu motorul pornit. Opresti motorul, il lasi sa se raceasca daca e fierbinte si desfaci cu grija capacul vasului de expansiune.
    Daca nu ai buson de golire pentru antigel trebuie sa gasesti furtunul de la instalatie care se afla in pozitia cea mai joasa a masinii (de obicei la baza radiatorului). Desfaci acest furtun si lasi sa curga antigelul vechi intr-un lighean. Dupa aia pui furtunul (sau busonul) la loc si torni antigelul (diluat conform specificatiilor producatorului) in borcan, pornesti motorul si completezi pana nu mai scade nivelul. Dupa ce mergi cu masina cativa km mai verifici si completezi daca e nevoie.
    Nu lasa antigelul la indemana copiilor sau in vase deschise. Cainii sunt tentati sa consume antigelul din cauza gustului dulceag si nu prea mai scapa cu viata.

    Daca nu vrei sa te murdaresti du-te la service, unele service-uri au schimbul gratuit daca iei antigelul de la ei.
     
  10. phieg 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Mesaje:
    2
    Buna,

    Doresc sa schimb lichidul de racire, si nu stiu cat intra.
    Motorul este 1,2l BME, 2006. Fabia Combi.
    Nu am cartea tehnica si nu stiu daca exista vreun robinet, sau o anume metoda de golit lichidul de racire. Ma poate ajuta cineva cu aceste informatii?

    Multumesc
     
  11. lucian010

    lucian010 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Medias
    Buna ziua!
    Nu ma prea descurc cu forum pentru ca este pentru prima data. Am si eu o problema la masina mea skoda fabia combi 1,4 benzina, dimineata cand e rece afara si o pornesc mi se aprinde becul de la apa (antigel) si imi tot palpaie. Dupa un timp, dupa ce se incalzeste motorul si il opresc, cand il pornesc iar nu se mai aprinde. Care ar putea fi cauza?
     
  12. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.630
    Locație:
    Bucuresti
    Chiar nu cititi deloc inainte de a intreba? Curata cele 2 tije din vasul de expansiune.
     
  13. lucian010

    lucian010 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Medias
    Multumesc

    Am zis ca nu ma prea descurc. Sunt pentru prima data pe forum. Va rog sa ma scuzati daca am gresit ceva sau daca v-am deranjat. Oricum eu va multumesc foarte frumos pentru raspuns.
     
  14. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Se poate sa ai lichidul la sau putin sub nivelul minim si dimineata cind lichidul este rece , deci comprimat, electrozii sa fie in aer. Cind pornesti masina lichidul se misca in vas si atunci electrozii sint cind in lichid cind in aer, deci clipeste, dupa ce se incalzeste masina lichidul se dilata si electrozii stau tot timpul in lichid. Pentru completare e vorba de o suta - doua de grame de lichid sau apa distilata.
    Si curatarea electrozilor ( sirmulitele din vas , prin zgirierea cu o lama sau cu o periuta... nu incerca sa scoti senzorul ) este un lucru bun...
    Nu se supara nimeni, sau daca da ii trece, fii binevenit printre noi !!!
     
  15. cipri4ph 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Mesaje:
    23
    Recomand un tester de antigel, este ieftin si foarte util
    de asemenea verificat nivelul antigelului in vas (daca nu o inlocuire completa) si o curatare.

    usor de realizat si scapam de griji
     
  16. lucian010

    lucian010 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Dec 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Medias
    Multumesc

    Va multumesc foarte frumos pentru sfaturi. Incerc sa rezolv cumva aceasta problema.
     
  17. noname1986 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2011
    Mesaje:
    4
    Am si eu o intrebare pt dumneavoastra. Am schimbat la un service lichidul de racire si distributia. Acuma de curand am facut revizia la skoda si mi-au spus ca trebuie sa schimb si lichidul din nou pt ca este necorespunzator (de culoare albastra). Inainte de a-l schimba era rosu. Este vreo diferenta...este grav daca nu il mai schimb? Multumesc mult
     
  18. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.630
    Locație:
    Bucuresti
    DA, pentru motoarele produse de VW este obligatoriu folosirea lichidului de culoare roz sau mai nou violet.
     
  19. noname1986 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2011
    Mesaje:
    4
    Multumesc mult pt raspuns. Trebuie sa il schimb urgent...? mentionez ca il am deja de aproximativ 3 luni. S-ar putea intampla ceva ?
     
  20. alexandru_uaic

    alexandru_uaic 4th Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2011
    Mesaje:
    116
    Locație:
    Bucharest
    Salut. Nu stiu ce proprietati are cel albastru, dar daca-l mai tii mult pe masina, poti sa fii primul care ne comunica acest lucru :) Iti recomandam sa-l schimbi conform indicatiilor primite aici si la Skoda (daca tot au vazut, de ce nu ti l-au schimbat ei?).
    Roz, rosiatic - culoarea asta.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Dec 2011

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare