1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre cutia de viteze - probleme si nu numai

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de nebunu, 24 Iun 2010.

  1. mike74ro 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2010
    Mesaje:
    6
    Buna ziua. Am o skoda octavia 2, din 2008, 1.9 tdi, 105 cp, si am o problema de 2-3 ani pe care nici un mecanic n-a reusit s-o rezolve. sper sa-mi dati un sfat util... Deci: cind pornesc masina, ma zmuceste putin in scaun, apoi totul e ok. La schimbarea in treptele 1-2 si 2-3 se aude o bataie infundata. defapt si la pornirea de pe loc, mai brusca, la fel aud. Aceeasi bataie o aud si la gropi mici. la gropi mari nu se aude nimic. Mentionez ca am schimbat bucsaraie, brate,pivoti, rulmenti si tot ce tine de suspensie. Bataia e pe fata. Ce ar putea fi? ar putea fi un suport motor sau volanta? astept raspuns sau sfat. Va multumesc anticipat.
     
  2. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    Verifica suportul de cutie si cele antibalans.Se misca schimbatorul cind treci peste denivelari?!
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Si eu am schimbat toti suportii de la o masina similara . Cel mai dus era cel de pe partea stanga ( era si cel mai greu de schimbat si mai scump ). Imi cloncanea in special la intrarea in sensuri giratorii , pentru ca inertia impingea motorul inainte ( pe franare ) iar virarea sprea dreapta , imi impingea motorul spre stanga - inainte . Aceasta bataie se auzea in special la viraje. Daca la tine se manifesta in viteze mici , sunt de vina bucsele de la bieleta anticuplu de care pomeneste si colegul rayn . In viteze mici , cuplul motor este mare si motorul fiind transversal , forteaza torsionarea spre interior , solicitarea fiind toata in bucsele respective.
    Poti verifica usor , pe loc , cu capota deschisa , rogi pe cineva sa bage in treapta intai si sa traga frana de mana si sa simuleze din ambreiaj o plecare lina . vei vedea cum motorul se misca foarte mult in sus .
     
  4. mike74ro 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2010
    Mesaje:
    6
    nu se misca schimbatorul. am dus-o la un service sa vad ce rezolva baietii. revin si va spun ce-am rezolvat si daca am rezolvat ceva...
     
  5. Bogdan George 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2016
    Mesaje:
    2
    Bună seara! Sunt nou pe forum, sper că postez unde trebuie. Am căutat prin postările celor care au avut probleme la cutia de viteze dar nu am găsit ceva asemănător cu problema mea. Detin o Skoda Octavia II Facelift 2010, 1.6 TDI, cutie viteză manuală. Am achizitionat masina acum un an la 160.000 km, nu am avut nicio problemă cu ea până acum, am schimbat doar distribuția când am cumpăraț-o și de atunci doar uleiul la motor și filtrele la fiecare 10.000 km. In urmă cu 3 săpt, ajungând la 200.000 km i-a schimbat plăcuțe frână, iar uleiu și filtrele, lichidul de frână și uleiul la cutia de viteze. MENTIONEZ că am schimbat uleiul la cutia de viteze neavând nicio problemă, mergea impecabil, dar am zis ca să-i prelungesc durata de viață a cutiei să-l schimb.(am pus ulei castrol 75W90 parca, ce era in carte) Când l-a schimbat, mecanicul mi-a zis că mai era doar 0.8 l din 2l ulei în cutie, ciudat, pentru că mașina mergea perfect.(am fost de față, mi-a arătat) După, a apărut problema. Când introduc în treapta întâi sau a doua intră greu, plus în treapa a cincea. De asemenea, când scot din viteză, mai ales din treapa I și a II-a parcă o prinde ceva, parcă se agață de ceva (se simte cel mai rău când mașina este rece. Când mașina este caldă are momente când merge bine, rare cei adevărat). Am mers inapoi la service, am explicat și mi-a adăugat un litru de ulei cu teflon ca se repare ce stricase lipsa de ulei, iar dacă nu o să meargă mai bine, mecanicu a zis că trebuie desfăcută cutia. Am plecat de la service în speranța că acel ulei cu teflon va rezola problema, dar nu a fost asa. S-a menținut problema, mai mult, când trebuie să introduc în treapta a treia, cârăie, parcă nu aș apăsa abreiajul. Care ar fi problema? Sa merg la reprezentanta sau sa merg la mecanic sa-mi desfaca cutia?:doctor: Va multumesc anticipat!
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Ian 2016
  6. bogdanpiatra 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Mesaje:
    97
    Nu ti-a respectat procedura de golire si nu ti-a scos tot uleiul vechi. Inapoi a bagat 2 litri sau tot 0,8 si nu ti-a mai spus?
     
  7. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    nu stii ca uleiul din cutie nu se schimba daca masina merge bine? poate ai prea mult...
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Intr-o cutie de viteze nu poti baga mai mult lichid decat trebuie , pentru ca nivelul este chiar busonul de umplere prin care ar curge tot excesul de lichid . Si sa vrei nu poti pune mai mult . Insa , este posibil ca , daca problemele au aparut doar dupa schimbarea lichidului , sa fie de vina calitatea acestuia. Asta in cazul in care mecanicul . nu cumva a lovit timoneria atunci cand a umblat la cutie . Busonul ala este pozitionat destul de incomod si se poate umbla la el in siguranta doar cu scule dedicate pentru acel tip de cutie . Daca omul a dat cu ciocanul sau a taiat cu flexul ( eu asa am patit ...mecanicii au incercat sa isi faca loc cu flexul pentru ca pompa cu care mi-au incarcat lichidul nu incapea in locul stramt din jurul cutiei ) ...atunci este o chestie de reglaj al timoneriei .
     
  9. liv_sibiu

    liv_sibiu 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2007
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Sibiu
    Daca ai cutie OA4 identificata LUB, LHW, KQM sau MDZ, procedura de golire nu este doar pe la buson, iar procedura de umplere se face pe la sonda de mers inapoi. Aceasta deoarece s-a schimbat inclinarea grupului motopropulsor si nivelul corect de ulei este peste busonul de umplere. Cantitatea care se baga este de 1,7 litri daca nu se desface cutia. Recomand folosirea uleiului de origine, fiindca cutiile VAG sunt extrem de sensibile la calitatea uleiului.
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Aceasta informatie merita trecuta intr-un chenar , pentru ca este valoroasa . Sunt destul de putine servisuri care o cunosc si , posibil , ca aceasta sa fie una din cauzele pentru care multe cutii de VAG pica dupa anumite rulaje . Felicitari colegule Liv_sibiu. Daca mai ai asemenea informatii , nu ezita sa ni le impartasesti .:respekt:
     
  11. Bogdan George 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2016
    Mesaje:
    2
    Buna seara tuturor! Fusei azi la reprezentanta si schimbi uleiul in cutia de viteze. Acum merge impecabil, zici ca-i noua cutia. Imi ziseră cei de acolo ca nu trebuia sa schimb uleiul, pentru ca nu se schimba, ci, eventual, se competeaza, dar cu ulei original. Deci problema a fos uleiul, dumnealor îmi ziseră ca sunt foarte sensibile cutiile astea. VA MULTUMESC TUTUROR PENTRU INFORMATII!
     
  12. liv_sibiu

    liv_sibiu 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2007
    Mesaje:
    26
    Locație:
    Sibiu
    Ma bucur pentru rezolvarea rapida si fara costuri mari a CV.
    Cutiile de viteza de la VAG, mai ales la motorizarile de la euro 4 in sus, sunt extrem de sensibile la calitatea uleiului. Au dezvoltat uleiuri de CV extrem de fluide pentru a se ajunge cat mai repede la un regim termic normal al cutiei, ceea ce a implicat jocuri foarte stranse intre piesele in miscare relativa.
     
    Ultima editare: 10 Ian 2016
  13. Sax 88 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2016
    Mesaje:
    2
    Buna ziua ,de o luna am cumparat o skoda octavia 2.0 tdi,103 kw motor ,1Z5,bkd, din 2005,model cutie de viteza HDV 6 viteze cred ca toate sunt cu 6. As vrea sa va rog daca ati putea sa ma ajutati daca se poate cu sfaturi in urmatoarea problema.Masina când circul cu ea mai ales daca sunt oprit la semafor si trebuie sa pornesc cu viteza intai ori intra foarte breu ori trebuie sa incerc de mai multe ori,in marsarier aceeasi problema,iar când shimb in a 5.a si a 6.a se aude ca un suierat.Ma gândesc ca trebuie schimbat uleiul din cutie.masina nu a fost lovita sa fie cumva pârghiile de la cutie...Am cautat peste tot in manualul masinii detatii despre tipul de ulei as vrea unul aproape de cel oroginal sau chiar acelasi care trebuie pus in cutie si nimic...ma puteti ajuta cum si unde gasesc aceste specificatii? si cati litri intra si cam cum s-ar schimba. Am fost la o reprezentanta in uk, de aici am cumparat masina sa vad daca ma pot ajuta, dar stiti cum este la ei...sa sunt sa fac o programare sa discut cu cineva sa-mi dea informatii...etc.Sper sa ma puteti ajuta va multumesc,o zi buna.
     
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    Ultima editare: 30 Ian 2016
  15. ionel92 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Mesaje:
    2
    Salut nu am mai postat pana acum,iar daca gresesc ceva va rog sa ma scuzati.
    Am o skoda octavia 2 1.9 tdi 105cp bxe din 2008 si la 86 000 km mi sa rupt cutia de viteze mai exact a iesit boltul de la grup si mi a spart carcasa din interior care vine pe motor curgand ulei iar masina mergand fara probleme. Am schimbat cutia cu una de la dezmembrari si dupa 4000km am schimbat chitul de ambreiaj ca batea volanta.Dupa 2 ani cand credeam ca nu o sa mai am probleme cu ea saptamana trecuta mi sa intamplat acelasi lucru si cu a doua cutie de viteze si nu inteleg ori am eu ghinion ori au cutiile probleme. cu a doua cutie inteleg ca era de la dezmembrari si nu stiu cati km avea dar cutia originala asta nu o inteleg unii mecanici mi au spus ca cica sunt mai proaste cutiile. masina am luat o de noua si acum are 124 000km. Daca poate cineva sa imi dea o explicatie?
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Iun 2016
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Probleme cu cutiile au fost . Skoda nu recunoaste dar ,cel putin in primii 3-4 ani de fabricatie si la motoarele de 1.9 , Octavia 2 a fost referinta de lipsa de fiabilitate a grupului VAG. Eu cred ca a fost ceva prost gandit , undeva la limita ...si la anume stil de pilotaj dublat de mersul indelungat cu un volant defect ....a distrus cutia la foarte multe O2. In mod normal trebuia sa schimbi volantul cand ai schimbat cutia . Daca a fost defect si a cauzat stricarea primei cutii , foarte posibil ca mersul cu el inca cateva mii de km sa fi generat aceeasi problema si la noua cutie. Ceva pute urat la masinile astea si producatorul se face ca nu simte . Vezi masina din semnatura mea ? Varza cutia la 160.000 km si schimbat doua kituri complete de ambreiaj ( cu volante incluse ) in 50.000 km. Nu sunt nici tamplar si nici silvicultor , am avut o multime de masini si nu am intalnit asa probleme. VAG este de mult un reper al lipsei de fiabilitate. Din pacate nu prea ai ce cumpara similar , ca toti producatorii fac aceleasi experimente pe clientii lor .
     
  17. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    Ultima fraza e cat se poate de adevarata! Fac experimente pe banii nostrii!
     
  18. ionel92 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Mesaje:
    2
    astazi am pus a treia cutie si sper sa nu mai am probleme la cutie,dar dupa cativa km a inceput sa imi bata volanta se aude ca si cum atinge fier pe fier si cand calc ambreiajul se aude mai tare si mai repede are doar 38 000km cu kitul nr2 asa mi sa auzit si la kitul original
     
  19. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Volanta cu masa dubla au piese in miscare si nu sunt fiabile. Pune-ti pe viitor cu masa simpla pentru ca se poate. Aia tine 200 de ani pentru ca nu are nici o piesa in miscare. Ambreiajul pe viitor sa-l apesi doar cand schimbi vitezele. Nu se tine apasat la semafor, nu se tine piciorul pe el in mers, in panta masina nu se tine din ambreiaj-tragi frana de mana.
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Sa nu ai probleme la partea de prindere si centrare a volantei. Sunt proaste , dar nu chiar asa de proaste incat sa se strice in sute de km . Ai o alta problema acolo. Sau nu au centrat corect volantul , sau a fost lovita masina si pozitia cutiei nu este aliniata ...ceva se intampla . Intai identifica cauza ca asa schimbi cutii pana ramai fara un ban in buzunar .
     

Distribuie pagina asta