1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre cutia de viteze - probleme si nu numai

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de nebunu, 24 Iun 2010.

  1. nebunu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2009
    Mesaje:
    4
    salut.
    se da masina : skoda octavia 2 combi-2006 ( 1.9 TDI - 5 trepte cutie manuala- specific pentru ca nu sunt sigur daca sunt si cutii automate la aceasta motorizare)

    nr km 180.000

    se da problema : o tija de plastic din angrenajul ce tine pedala de ambreiaj rupta, cursa pedelei fiind astfel mult mai scurta si ambreiajul cazut la jumatate-masina merge, schimbul de viteza este lin, fara probleme.

    1. mecanicii skoda schimba piesa in intregime,fac proba, totul este ok... pana a doua zi cand este iar moale.

    2. din nou la skoda, se face aerisirea lichidului de frana, aceasta fiind teoretic problema.

    3. plec de la skoda, si la 2,3 km observ ca intra greu in vitezele 3 si 5.dupa faza cu ''aerisirea'' banuiesc ca este tot ceva legat de presiuni...etc si ca o sa isi revina.merg aprox 30 km. a doua zi acelasi lucru, chir mai rau-se asemana cu o incercare de schimbare a vitezei cu ambreiajul apasat 3/4.
    nu era permanent si la cati nervi am avut nu m'am gandit sa ma uit daca se asocia acest fenomen cu o anumita turatie.am preferat sa sar peste viteza a 3 (2---4).nevoit sa merg 150 de km in aceasta situatie.

    4.dus masina la skoda...cutie de viteze desfacuta si rezultatul : sincroane ( sper ca asa se numesc) 3 si 5 defecte sau distruse, si intrebarea ....conduceti agresiv ?

    concluzii: cam 1000 lei piese si 6-700 lei manopera si probabil ca o sa schimb kitul ambreiaj inclusiv volanta la alte indicatii ale mecanicilor-teoretic la 200.000 km oricum ar trebui si eu ii fac destul de repede.

    INTREBARE : este posibil ca acea aerisire a lichidului de frana sa duca la stricaciuni in cutia de viteze ?

    va multumesc.
     
  2. blue_eyed

    blue_eyed 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2010
    Mesaje:
    73
    sunt uimit de asta
    nush ce legatura sa aibe lichidul de frana cu ambreiajul
    recunosc, am auzit mai multe persoane, posesoare de O2,chiar si mecanici, facand afirmatia ca ambreiajul la acest model este hidraulic, dar nimeni nu a afirmat ca are vreo legatura cu sistemul de franare


    chiar m-ai pus pe ganduri !
     
  3. nebunu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2009
    Mesaje:
    4
    se pare ca are pentru ca atunci cand mi'au schimbat piesa respectiva au zis sa schimb si lichidul de frana.din punctul lor de vedere ar trebui sa schimbi oricum tot la 10 000 de km.
     
  4. blue_eyed

    blue_eyed 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2010
    Mesaje:
    73
    posibil, nu te contrazic
    o sa incerc sa ma edific, am spus deja,.... m-ai pus pe ganduri
     
  5. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    sal

    si eu am patit la fel dar la o alta marca de masina ,cred ca avea 165000 km si picase pompa de ambreiaj ,dupa ce a schimbat-o a 2 zi intra ffff greu in viteza 1-2 si marsharrier dusa inapoi la service desfacuta cutia cica sincroane 1-2 bulite+ pinion 1 schimbate . Prima luna a fost criminal intra greu in treapta 1 dupa care a inceput sa-si revina Azi am cu ea 240 000 km si merge impecabil :sob: Multa bafta
     
  6. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Ambreiajul se alimenteaza cu lichid de frina, luat din rezervor din lateral, asta este singura legatura cu frina.
    In mod normal un ambreiaj defect solicita suplimentar sincroanele din cutie, deci posibil ca folosirea relativ indelungata a ambreiajului cu probleme sa duca la uzura prematura a sincroanelor. Deci nu aerisirea a fost de vina ci faptul ca masina ta nu mai debraia cum trebuie si ai fortat schimbarile de viteze, probabil ca in cutie nu aveai suficient ulei si si ala cit mai era era destul de obosit... Oricum trebuie avut in vedere ca folosirea unui ambreiaj defect duce mai devreme sau mai tirziu la distrugerea sincroanelor din cutie, tot asa cum o face si sarirea peste trepte sau schimbarea la turatii prea scazute sau prea ridicate.
     
    Ultima editare: 26 Iun 2010
  7. nebunu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2009
    Mesaje:
    4
    ok.multumesc mult.
     
  8. hul1x 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2010
    Mesaje:
    12
    e normal?

    sunt fericitiul posesor al unei skode octavia facelift...ma macina o mica problema...de multe ori cand bag in treapta 1 de viteza si a 2`a ...se simte ca un opritor..ceva care ar pune piedica(nu ff mare)...daca bag in viteza dorita(1 sau 2) scot din viteza si bag la loc...intra fara sa se mai simta opritoru ala.am fost si la skoda cu masina mi`au demontat filtru de aer ca sa se uite la cabluri..au zis k e totul ok.nu prea am incredere in aia.e normala piedica aia?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2010
  9. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Ca sa iti prezint problema foarte simplist, in cutie sint doi arbori care se rotesc cu turatii diferite, cu roti dintate pe ei, unul fiind legat la rotile masinii si celalalt la motor, prin intermediul ambreiajului. Cind debraiezi si vrei sa schimbi treapta de viteza, cele doua axe si rotile dintate de pe ele se invirt cu turatii diferite, Ca sa intre in viteza, trebuie sa cupleze doua roti dintate corespunzatoare treptei alese, una fiind fixa pe ax, cealalta mobila si care gliseaza in lateral spre prima roata si mai intii intra in contact doua inele (cite unul pe fiecare roata), facute din bronz (sincroanele ), care patineaza unul pe celalalt pina cind egaleaza turatiile celor doua roti, dupa care cele doua roti pot angrena una cu cealalte (dintii celei care gliseaza intra intre dintii celeilalte) . La treptele mici 1 si 2 , diferentele intre turatiile celor doua roti dintate sint mai mari decit la celelalte trepte si de aceea simti piedica, pina cind sincroanele egaleaza turatiile, dupa care poti misca maneta mai departe, cind intra dintii unii intre ceilalti. Cind turatiile sint egale rotile angreneaza imediat.
    Concluzia, nu ai nici-un defect ... si sper ca nu am fost prea lung cu explicatiile si ca au fost pricepute si de cei ce nu au invatat despre cutii de viteze in scoala.
     
  10. hul1x 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2010
    Mesaje:
    12
    Lucian nu pot decat sa iti multumesc...ma bucur k nu e nicio problema, fiind masina noua si neavand experienta in ale mecanicii nu ma pricepeam.mersi inca odata:D

    atunci cand apas ambreiajul la turatii mai ridicate e normal sa se simta altfel putin la apasare decat se stimte atunci cand e la relanti? nu stiu cum sa explic diferenta dar daca apas mai incet ambreiajul se simte...turatia motorului pe pedala...dar daca il apas mai rapid nu se mai simte:D...ma poti ajuta si cu asta?:D
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Iun 2010
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Nu am auzit pe nimeni care sa fi trecut de la ambreiaj cu volanta dubla la ambreiaj clasic. Nu inseamna ca nu se poate ...dar eu nu am auzit de asa ceva.
     
  12. ionofice 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2010
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Constanta
    Am octavia 2 din octombrie 2006, 1.9 TDI, 105 CP, motor BJB, cutie 5 trepte manuala, 52000km, la plecarea de pe loc tremura, mecanicii spun ca este volanta cu masa dubla, stie cineva daca pot inlocuii volanta si kit-ul de ambreiaj cu unul clasic, am inteles ca acest sistem de volanta cu masa dubla este cu probleme si ca cei de la reprezentanta skoda o inlocuiesc cu clasic. Ce fel de volanta sa caut si unde ma sfatuiti, mai exact ce sa caut. Am un deviz estimativ de la autogrup, Constanta, reprezentanta skoda de 4.400 ron, mi se pare un pret extraordinar de mare. Este bine sa inlocuiesc acest kit cu clasic?
    :blink:
    ionofice@yahoo.com

    Am octavia 2 din octombrie 2006, 1.9 TDI, 105 CP, motor BJB, cutie 5 trepte manuala, 52000km, la plecarea de pe loc tremura, mecanicii spun ca este volanta cu masa dubla, stie cineva daca pot inlocuii volanta si kit-ul de ambreiaj cu unul clasic, am inteles ca acest sistem de volanta cu masa dubla este cu probleme si ca cei de la reprezentanta skoda o inlocuiesc cu clasic. Ce fel de volanta sa caut si unde ma sfatuiti, mai exact ce sa caut. Am un deviz estimativ de la autogrup, Constanta, reprezentanta skoda de 4.400 ron, mi se pare un pret extraordinar de mare. Este bine sa inlocuiesc acest kit cu clasic?

    ionofice@yahoo.com
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Iul 2010
  13. alex1978 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2010
    Mesaje:
    1
    probleme cutie viteze 5 trepte

    cand merg cu ea si vreau sa schimb din treapta 1 in a 2-a intra cu '' carait'' care sunt cauzele si ce se poate intampla,si daca uleiul se schimba la cutie masina avand 60000 km.multumesc
     
  14. hul1x 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2010
    Mesaje:
    12
    ??

    din ce zici tu....e normal ca in cazul in care sincroanele si pinioanele sunt noi( sau cutia de viteza este noua) este normal sa intre putin mai greu in viteza??cati km ti-a intrat mai greu?
     
  15. cri-sti 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2009
    Mesaje:
    9
    nu se poate

    trece de la un ambreiaj la altul am incercat eu si nu ai cum. Trebuie sa schimbi si carcasa de la ambreiaj. nu mai ajunge electromotorul pe coroana si axul de la cutie ramane prea scurt. chiar si la ambreiaj sport tot acelasi model de volanta trebuie
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Iul 2010
  16. brigada

    brigada 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2009
    Mesaje:
    151
    Volanta+kit ambreiaj

    Mareee problema fratilor.Mi-a picat volanta si vreau sa schimb si kitul de ambreiaj.Unde gasesc cele mai bune oferte,eventual in Germania nu sunt mai ieftine fata de noi? Am un prieten in Germania si i-as spune sa-mi caute dar nu stiu nici denumirile exacte in germana.
    Va multumesc anticipat.
     
  17. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    re

    Cred ca vre'o 2-3 luni max 1000 km
     
  18. cristeamandrei

    cristeamandrei Silver Member

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Mesaje:
    373
    Locație:
    Bucuresti
    Nevoie de autor URGENT!!!!!

    Am o Octavia 2, 2.0 TDI 140 Hp Motor BKD, din pacate am nevoie sa schimb kitul de ambreiaj plus volanta si am gasit numai preturi uriase la magazine, ma puteti ajuta cu un sfat de unde sa cumpar sau sa comand la un pret rezonabil aceste piese ???

    :rolleyes:

    Multumesc mult.
     
  19. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Andrei,trimite-mi un mesaj privat cu seria din certificat.
     
  20. madalyn24tl 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2010
    Mesaje:
    1
    Probleme ambreaj ,cutie de viteze!

    Am o skoda oc 2 2006 2.0Tdi in viteza a3a agata.. cand o bag in a 4tra se aude o bataie tctctctctctc daca o las pe liber nu se mai aude bataia.. uneori cu ambreiajul apasat la maxim masina pleaca de pe loc si numai iese din viteza ..ce spuneti ambreiaj volanta cutie bulite? sfaturi.. ms
     

Distribuie pagina asta