1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

daca ar fi sa luati o masina electrica, ce masina v-ati lua?

Discuție în 'Off-topic' creată de acsa, 10 Sep 2014.

  1. acsa

    acsa 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2013
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Iasi
    Buna.Avand in vedere ca pretul carburantului creste sunt din ce in ce mai interesat de masinile pur electrice si atunci cand voi avea bani imi voi cumparat un vehicul electric.

    Pana atunci ma orientez spre skoda rapid, octavia 3 motor 1.6 tdi (motorul acesta va fi foarte raspandit in viitorul apropiat,zilele trecute am testat cateva sute de injectoare vw euro 6 care vor intra pe moatoarele 1.6 tdi)

    Revenind la masina electrica vreau sa stiti ca nu imi plac hybridele, este ca un peste care merge si in apa si pe uscat.spre exemplu honda civic hybrid care este o marca extrem de fiabila scoade un consum de 5 la suta.Consumul asta scoate un octavia tour motor alh/agr.Plus ca majoritatea producatorilor se plang ca bateriile sunt scumpe si nu pot dezvolta masini electrice pentru ca au clienti putini.Ok, sa fim de acord cu asta dar la inceputul lui 2000 apare Tesla care produce auto electrice premium.In cativa ani tesla reuseste ceea ce nu au facut ceilalti producatori in 20 de ani.de ce? miroase a conspiratie.

    Prin urmare in viitor imi voi cumpara pentru distante scurte o masinia electrica si pana cand masinile electrice vor fi mai populare voi folosi simultan pt distante lungi o skoda rapid sau octavia 3 sau seat toledo obligatoriu motor 1.6 tdi.

    un top al masinilor electrice puteti vedea pe http://tmero.wordpress.com

    cea mai frumoasa este tesla model s si tesla model 3

    Voi ce masina electrica v-ati lua?Am citit ca este si skoda octavia electrica
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.317
    Locație:
    Brasov
    Masinile electrice ar fi utile in niste conditii. Nu au autonomie si acest lucru nu se va rezolva curand. Dar , daca ar fi la niste preturi acceptabile , astfel incat fiecare posesor de masina clasica sa poate cumpara si una de oras electrica , ar fi o idee buna achizitionarea uneia. Cel mai mutl se consuma in regim de oras. Daca pretul ar fi rezonabil , ar merita strict pentru autonomie mica sa iti cumperi una. Ba mai mult , viteza ar putea fi limitata la viteza legala din orase , evitand astfel multe accidente. Pana la urma este un cadru cat mai usor , cu un acumulator si un motor electric. Nu ar trebui sa fie de 10 ori mai scumpe ca masinile clasice.
    Consumul mondial de carburant s-ar reduce poate peste jumatate iar orasele nu ar mai fi asa poluate. Pentru distante lungi , ar ramane autoturismele pe hidrocarburi .
    Ar fi si o buna relansare a economiei si in special pentru industria constructoare de masini . Ar avea de lucru multi ani de acum inainte . Ma mir ca nimeni nu se gandeste la aceasta solutie.
    Ca si unica masina , nu mi-as lua nici sub tortura . MAsina electrica unica este o himera. LA o greutate normala a unei masini dotate cu tot ce trebuie ( adoca mult fier ) , autonomia ar fi jenanta si randamentul negativ.
    Aveam si eu vise ciudate cu motorina care se termina si ramanem de caruta. Pana mi-am luat un Ranger cu motor de 2.5 litri care consuma de doua ori cat Octavia. De atunci ma doare in basca de consum si de resursele mondiale. :jump:
     
  3. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    As da masina mea oricand pe un Tesla model S :)
     
  4. iwolffy 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Mesaje:
    47
    Locație:
    Iasi
    Pentru o masina electrica momentan trebuie sa ai anumite conditii dupa parerea mea ce trebuie sa le indeplinesti inainte sa-ti iei una:
    - loc de parcare acasa unde sa o poti alimenta
    - lipsa temperaturilor negative (probabil daca o lasi la -20 grade timp de doua nopti, bateriile nu mai au acelasi randament)
    - conditii favorabile de la guvern pe cat posibil
    - masina secundara pentru drumuri lungi (in Belgia zicea cineva ca exista o oferta de la Nissan cu o companie de inchirieri masini pentru astfel de drumuri (preturi mai bune))
    - diverse statii de alimentare in oras

    Eu de exemplu locuiesc in Irlanda si chiar m-am interesat pentru un Nissan Leaf . Am facut ceva calcule si pretul pentru un rulaj anual de 20.000Km, masina incarcata exclusiv noaptea cand energia electrica este mai ieftina, ar veni fix 200Euro !.

    Masina chiar imi place si ca sa dau o cifra, timpul 0 - 100 km/h este de 7.8% (fix la fel cat Octavia 2 1.8 TSI ce o am).

    In Irlanda exista o taxa de prima inmatriculare pentru toate masinile ce incepe de la 17% si se termina pe la vreo 50% din valoarea masinii in functie de cat de mult polueaza. De exemplu pentru 1.8 TSI de pe Octavia, taxa de prima inmatriculare este de aproximativ 5000Euro si apoi platesti cam 600Euro/an un fel de impozit. Aici in tara asta, masina electrica are o "reducere" de la guvern de 5000Euro, astfel ca un Nissan Leaf ajunge sa fie cam 20.000Euro. Pare mult, dar cam la fel ajunge orice alta masina compacta cu o cutie de viteze automata si dotari asemanatoare (de ex. in Irlanda, Octavia 3 pleaca de la 19.000Euro (1.2 TSI)). Aici in Irlanda iarna temperatura nu scade sub 0 grade si vara rar depaseste 20 grade, deci anual temperatura este mult mai constanta decat in Romania. Problema mare ce o am eu, este statia de alimentare. Lipsa unui garaj face incarcarea peste noapte aproape imposibila unde locuiesc eu. Aici multe companii pun la dispozitie incarcare gratuita in parcarea de la companie.

    Eu daca as avea un loc unde sa o pot alimenta peste noapte, mi-as lua una. In sezonul "rece" (ma refer aici la temperaturi 0-5 grade) este o placere sa ajungi in masina dimineata si sa fie deja 20 grade. Practic de pe smartphone poti programa masina cu 10-15 minute sa incalzeasca habitaclul si cand ajungi deja e cald. Scoti cablul de alimentare, bateria e incarcata 100%, masina deja incalzita si consumul de energie dedicat incalzirii unui habitaclu rece este redus. Sa poti repeta figura si la serviciu ar fi ideal :)

    Masina este interesant de achizitionat si ca Leasing pe 3 ani. Dupa, o dai inapoi si iei modelul mai nou.

    Oferta aici pe leasing e de 6500E avans si 230E/luna timp de 3 ani. Asta vine cam 15.000Euro si pe 60.000Km dai sa zicem inca 1000Euro pe energie electrica pentru 60.000km, deci 16.000Euro pentru 3 ani dupa care dai masina inpoi si probabil iti iei modelul mai nou :) (revizii, garantie e gratuit)

    Sa iei ceva alternativ pe diesel/benzina pentru mersul in oras, sa zicem o Fabie, dai cam 15-16.000Euro cu o cutie automata si cu un consum mixt de 6% dai cam 5000Euro pentru 60.000km pe combustibil, deci ~20.000Euro. Mai ramai cu masina pe care o poti vinde cam cu 8000Euro si practic ajungi sa cheltuiesti cam 12.000Euro. Daca e sa faci rate pentru Fabie, la care adaugi revizii si taxe mai mari cheltuiala se apropie. Probabil la 150.000km / 5 ani masina electrica iese in compartia mea in avantaj economic.
     
    Ultima editare: 13 Sep 2014
  5. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    589
    Locație:
    bucuresti
    Da.dar calculeaza si cu cu fabia cu gpl cu consum de 10% in orasssi 2,90 /l de gpl...
    Si DAAA.mi-ar placea o masina electrica pt oras! Una care sa mearga cat mai multi km cu un "plin"!
     
    Ultima editare: 14 Sep 2014
  6. Warp

    Warp 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2014
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    Hai sa intru si eu in discutie. In pimul rand in lista prezentata mai sus lipseste cel mai vandut model, Nissan Leaf, care daca este dotat si cu un extender, un motor mic, care doar produce curent, devine chiar o solutie acceptabila. Si da problema "electricelor", este autonomia. Ideea de conspiratie, chiar e realitate, conpaniei Tesla fiindui furat un patent de baterie, si i se interzice folosirea lor, pe motiv de drepturi de autor (stil american, si nu singurul de acest fel). Tesla a inventat un sistem de incarcare ce se bazeaza pe un mix de condesatori de mare capacitate si accumulatori. Incarcarea se face in 10 min, pentru o autonomie de 300km. Super tehnologie, nu, care conbinata cu o eoliana, inseamna ZERO, cheltuieli de transport, doar costuri cu investitia initiala si eventual intretinere (deranjant pentru unii din locuri cheie)

    Nissan Leaf, ramane pana la noi "descoperiri", cea mai viabila varianta, pret si autonomie. Pe locul doi, nu ar trebuii sa ignoram Renault Fluence ZE, compania venind cu o solutia inchirierii bateriei, reusind astfel sa scada din costul total al masinii.
     
  7. acsa

    acsa 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2013
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Iasi
  8. MetalHead 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2015
    Mesaje:
    1
  9. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.317
    Locație:
    Brasov
    Stiti la ce ma gandeam intr-o zi ? Stateam asa pe o terasa, cu o cafea in bot, si ma gandeam cat ar costa financiar si care ar fi impactul asupra mediului daca .... toate masinile ar fi convertite pe electric ? Va dati seama cati acumulatori ar trebui ? Cate metale grele , cate solutii acide , cate chestii extrem de toxice pentru mediu ! In plus , acumulatorii astia au o durata de viata limitata ( tot mai lunga ... dar tot limitata ) iar in caz de accident , mediul ar fi mult mai mult poluat . Intrucat numarul de accidente este tot mai mare , pe masura ce creste traficul , cred ca directia asta " electrica " este o directie gresita din start .
     
  11. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Ultima editare: 28 Iul 2015
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.317
    Locație:
    Brasov
    Mda .... or fi citit si cat de putin abundent ca si element este ?
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Litiu

    Ia citeste matale la caracteristici ...vezi ca-i cam "putin toxic" ...nu "ne-toxic " ...si gandeste-te ca una-i sa faci un acumulator de telefon mobil ...si alta sa faci unul care sa miste o masina de o tona :blow:.
     
  13. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Este problema lor ce elemente folosesc pentru realizarea bateriilor de masina si a bateriilor domestice (powerwall). Si daca crezi ca masinile electrice se vor izbi una in cealalta facand artificii asta e scenariul unui film de 2 lei.
    Orice actiune are impact asupa mediului, inclusiv statul la terasa :)
    In alta ordine de idei inteleg ca nu esti fan al masinii electrice, dar daca tie nu iti place nu inseamna ca sunt proaste si ca nu au viitor.
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.317
    Locație:
    Brasov
    Sa nu generalizam . Eu as dori o masina care sa consume putin si sa aiba taxe mici . Problema este sa ne deplasam atentia in directii care se pot aplica la scara larga. O firma de renume ( Tesla ) investeste in ceva ce pare a fi ca plasma printre LCD-uri si LED-uri ...adica un drum inchis. Problema pe care eu o pun este reala si nu am adus-o in discutie doar ca sa ma aflu in treaba. OK , masina electrica este nepoluanta ( cel putin in functionare ) , este silentioasa , ...dar daca se va trece la asa ceva , va fi nevoie de acumulatori pentru toate masinile. Din ce ii facem , ca Litiu ...auzi ca este cam rar ?:p . Acumulatorii pentru masini trebuie sa fie mari si sa aiba puteri generoase , altfel nu misca agregatul , deci ne trebuie ( cel putin in varianta LI-Ion ) o gramada mare de Litiu , care nu este disponibila . Gresesc undeva ? Daca DA , accept corectii si argumente tehnice , nu replici politicianiste.
    Din ce facem acumulatori pentru sute de milioane de masini ?
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    Autoturismele hibride sau electrice in momentul de fata sunt nerentabile. Tehnologia este f. limitata deocamdata. Cea mai mare problema a bateriilor este CALDURA. Aceste masini nu trebuie sub nici o forma sa stea in soare direct vara!
    Hibridele au costurile de reparatie f. ridicate datorita complexitatii si greutatii. Nu mai vorbesc de faptul ca cel putin 80% dintre mecanici se tem sa lucreze la ele.
    Cele full electric au costurile ptr. acumulatori extrem de ridicate. Depasesc valoarea masinii cand necesita inlocuirea. Schimbarea doar a celulelor uzate este cea mai ordinara pacaleleala. Nu intru in detalii.
    In opinia mea ar fi totusi ceva ce ar putea deveni OK: o masina mica (2 locuri) cu autonomie reala de max. 30 - 35 km./zi in oras obligatoriu cu acumulatori Pb-Gel (datorita pretului mult mai decent) si avand toata caroseria acoperita cu celule fotovoltaice ( in conditiile din Romania se poate obtine un castig mediu pe zi de cca. 1500-2000W de pe aceasta suprafata). O astfel de masina ar crea practic independenta energetica de cca. 96-98%. Dar doresc constructorii de automobile, guvernele, etc. asta?
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.317
    Locație:
    Brasov
    Problema este ca in regim de oras aglomerat, autonomiile date de producatorii de electrice sunt. ...vise . In realitate sunt sub jumatate .
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  17. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    Ehh, ce povesteam uite ca se confirma chiar de nr. 1 mondial in tehnologie electrica. Tesla are probleme din cauza bateriilor, neputand sa onoreze clientii. Este si normal cand promiti una si treaba devine serioasa (sunt comenzi) nu poti produce ceea ce ai promis. Nu ne bucuram de esecul lor ptr. ca toata lumea asteapta o revolutie REALA in acest domeniu, doar evidentiem faptul ca electricele mai au de asteptat.
    http://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/tesla-a-pierdut-619-milioane-de-dolari-821559
     
    JurasikMan apreciază asta.

Distribuie pagina asta