1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Ce nu imi place la Rapid-ul meu

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de Rapid2014, 14 Oct 2014.

  1. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    Cred ca e mai bine sa nu mai "poluez" topical general pt. Rapid TSI. Si nici nu vreau sa deschid un topic "Probleme Rapid", pentru ca nu e vorba musai de probleme ci de cum a fost proiectata masina asta.

    Deci, ce nu-mi place? In ordinea importantei...

    1. Fasaitul omniprezent la franare. Franele sunt f. bune, anvelopele (Nexen) sustin franarea (OK, sunt noi), insa sa ai fasait la orice frana e instinctual ingrijorator.

    2. "Balbiala" la schimbarea vitezelor in treptele inferioare. Cutia? Amberiajul? Eu nu sunt persoana cu "am garantie, e OK" si nu am cumparat masina sa o tin in service, certandu-ma cu mesterii de acolo, sau sa o vand dupa 4 ani, imediat dupa expirarea garantiei. Chestia asta chiar ma "seaca"! Sincer, daca observam asa ceva la masina de drive test nu o cumparam. Insa aia avea cutie de 6 vit. (sa fie asta motivul? :uhm: )

    3. Supraturarea la pornirea motorului "la rece" cand temperatura exterioara e peste ~15 grade C. Probabil e o chestie de ulei (subtire) + calculator, sau doar calc., insa f. suparatoare. Daca un inginer smecher a facut un astfel de artificiu pt. celebrul intinzator de lant, eu (alt inginer) nu sunt convins ca e o solutie viabila. Ba chiar cred ca "omoara" lantul. Recunosc, nu sunt specialist in motoare si ma mai insel si eu, chair daca "sunt perfect, doamna", vorba unui presedinte. :)

    4. Zgomotul de diesel a motorului TSI 1.2, la accelerare. Si eu urasc diesel-ul!

    5. Abordarea dinamica (cu accelerare) a curbelor se dovedeste uneori periculoasa - masina nu urmeaza traseul asteptat, curba devenind neasteptat mai larga! Probabil datorita directiei asistate electric (nota: am o alta masina, tot cu directia astistata electric, insa niciodata nu am simtit ca raspunde aiurea, si pe aia chiar o conduc sportiv!). Interesant ca unii vorbesc de subvirarea Rapid-ului. Stiind de subvirare de la Solenza (care bate Rapid-ul la manevrabilitate, la limita e drept), eu cred ca e vorba de supravirare.

    6. Zgomotul pe frecvente joase (presiune ridicata suparatoare in urechi) la trecerea peste denivelari/folosirea drumurilor proaste.

    7. La modelul meu am doar 2 boxe, in panourile usilor fata. Mda, asa era in anii '80. Avand in vedere ca si Solenza venea cu 4 boxe, eu unul ma asteptam la mai mult.

    8. O singura lampa de ceata spate, in stanga.

    9. Greierasii, inca timizi, din partea stanga a bordului. Cam devreme...

    10. Vizibilitatea redusa in spate (risc asumat la achizitie).
     
    Ultima editare: 14 Oct 2014
  2. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    Update: 7.5 - Iluminarea verde, incl. display-ul aparatului de radio.
     
  3. BlueHW 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2013
    Mesaje:
    27
    Ce sa zic cam subscriu pe aici, da. .
    - franele nu-mi fac zgomot, inca
    - "balbaiala" nu-mi dau seama, am 11000KM intr-un an implinit am CV cu 6 rap
    - pornirea ca pornirea, sper sa ma tina lantul, compensorul, turbina si extrem de complicatul sistem de racire al motorului
    - zgomot de diesel numai la rece, dar apoi imi place ca-si simtita prezenta motorasul pe acceleratii
    - la accelerare pe curbe e un pic "normal" pentru ca ai un turbo-benzina fie el si mic, dar socoteste ca ai un cuplu de 1,8MPI si 70kg motor, deci trage bine si e usurica. Pe clasice cuplu vine liniar, bagi picioru'n gaz si vine constant stii la ce sa te astepti, pe cand la turbo bagi piciorul, apoi lag, apoi vine violent si te scoate de pe curba. Tre sa-ti adaptezi stilu de condus si o sa-ti placa si mai mult, cand o sa tii turbina incarcata si o sa controlezi rezerva de putere asha cum vrei
    - la denivelari mai aveau un pic de lucrat, tragic la mine este FASAITUL DUPA 110KM/h
    - eu am optiunea 3 de casetofon |Swing si 6 boxe, apropae degeaba am dat banii pe optiune, ptr ca defapt e un 4x15W:blush:- si se comporata ca unul de 15W
    - la ce stopuri are se puteau si doua lampi ceata, DAR CE ZICI DE LUMINILE DE ZI< DE TIE RUSINE CU ELE> bec special cu faza lunga si lumina de zi facut doar de un producator si d'alea 2500-2700K urate rau, Faza scurta e OK, de fapt daca esti atent se si vede diferenta
    - greierasi nu inca, dar chederele mi-au scartait vreo 2-3luni
    - de vezibilitate, mda, dupa ce a vrut sa mute sotia un stalp in parcare am montat senzori parcare FOARTE UTILI
    - am iluminatul alb, doar anumite butoane verzi, mh .. .
    - si- de apa in usi nu se zice nimik, o conduc rar si dupa o sapt cand deschid usile pe dreapta imi curge vreo 2 minute apa, asha pana cand isi ia ulei compensorul hidraulic al lantului :eyebrows:

    Sa le stapanim sanatosi
     
    Ultima editare: 17 Oct 2014
    dan101 apreciază asta.
  4. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    Mai rapid,tu cum ai cumparat masina? On line,de pe okazii si pe nevazute? Aproape ca nu e nimic bun la ea...dupa spusele tale....
     
  5. Valentin SR

    Valentin SR 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2014
    Mesaje:
    21
    salut,vin si eu cu anumite probleme si profund dezamagit de ce masina am luat.as vrea totusi parerea voastra,daca s-au mai intalnit.
    1.zgomotul chederelor,ma dispera,am 2 luni de cand am luat masina,2700 km si nici loganul tatalui meu nu produce atat zgomot si asta doar cand nu e uda masina,cand e uda nu se mai aude nimic din usi;
    2.cutia de viteze,nu stiu daca e normal insa uneori,cand plec la munca cu ea si vreau sa bag in a 4 a de ex nu vrea pana nu o aduc pe liber,pe urma intra..e normal?face asa ca e noua?
    3.pun frana,din spate se aude un pocanit,nuj de la ce roata dar stiu sigur ca se aude,pana si nevastamea l-a auzit.
    4.greieri,in usa,zdrangane ceva cand dau de ex muzica mai tare,am zis sa nu fie tweeterul prins bn.am vbt cu dealerul si mi-a spus sa o programam la service sa vedem ce si cum.sa ma duc?


    tin sa mentionez ca am avut cea mai mare grija de ea,nici o groapa,spalat la 4 zile(stiu,sunt nebun),dar vreau sa cred ca mi-am luat skoda,nu o dacie 1310.astept un raspuns de la voi,colegi.
    multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Oct 2014
  6. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    Pt. cine e interest: pt. rezolvarea scartaitului de chedere gasiti la Carrefour un lichid oleios, special pt. intretinere chedere. E un recipient ce seamana a spray, dar are buretel, ca la crema lichida de pantofi. Nu l-am folosit la Rapid, nu are inca nevoie. Insa a dat rezultate bunisoare, la alta masina.

    BlueHW, daca prin "FASAITUL DUPA 110KM/h" te referi la zgomotul de vant, sa stii ca sunt multe masini mai zgomotoase. Sincer, nu ma deranjeaza nici la 140km/h, pe autostrada. Si eu oricum o folosesc ca masina de oras...
    Apropo, gasesc luminile de zi utile. In opinia mea asa sunt mai bune pt. colegii de trafic decat led-urile.
    Nu am probleme cu apa retinuta in usi...

    mbgd
    Ca sa ma hotarasc pt. Rapid am folosit un intreg proces de selectie (am avut 3 masini pe lista finala!), si a durat ceva pana la semnarea contractului de cumparare. Desigur, a fost si un drive test, chiar pe motorul meu. Cam tot ce gasesti la topic-ul cu "ce mi-a placut" a fost pe lista de avantaje. Desigur, si la drive test motorul era zgomotos la accelerare, indiferent de turatie si vizibilitatea spate f. limitata. Ba chiar suspensia era mai dura (poate pt. ca era pe jante de 16', ori au mai lucrat la suspensie). Am mai notat, dupa cercetari pe net, problema cu apa in usi... si cam atat. Problemele de motor pareau rezolvate (nici acum nu gasesc un "Rapidist" sa se planga de distributie!) si avantajele au cantarit greu. Nu mai spun de pretul de achizitie - doar Logan era mai ieftin (vorbesc de masini similare).
     
  7. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    Update:
    0. Lantul de distributie. In seara asta a carait la pornire. pt 1 sec.. La 1612km!!!
    GHINION! - cum spunea un prezidentiabil.

    Scriam in postul anterior (de ieri!) ca nu s-a plans nimeni sa aiba probleme cu lantul la Rapid. Imi retrag cuvintele.
     
  8. Mihai1785 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    33
    Am avut eu apa acumulata in portiera spate dreapta. Dupa mai multe cautari pe forumuri am observat ca e des intalnita aceasta problema. Am fost la dealer pentru 15 min cat mi-au facut 4 gauri mici in chederul de jos al masinii. Explicatia data de ei a fost ca se infunda acele gauri cu materialul anticoroziv pus din fabrica. Acum, la un an de la acea interventie, se intampla f rar sa mai acumuleze apa in acea usa.
     
  9. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    Am verficat, acum cu ploile astea. Cand deschid oricare dintre usi, apa curge, insa putin, pe la pinderea cauciucului. Dupa urma de pe asfalt ea curge si cand usa sta inchisa. Se pare ca au gasit o solutie.

    Si... update:
    6.5 Stergatoarele ascunse sub capote. Asa si la cealalta masina. ma chinui zilnic sa scot frunzele de la baza stergatoarelor. :(
     
  10. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    De ce te chinui?
     
  11. BlueHW 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2013
    Mesaje:
    27
    Mda, nu se pot ridica complet bratele de la stergatoare si trebuie sa bagi 2 degetele finute sa scoti eventualele murdarii, dar castigi la aerodinamica, zgomot interior
     
  12. pvd2010

    pvd2010 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2010
    Mesaje:
    95
    Saaaau ridici capota și rezolvi problema cu orice fel de degete. Verifici și nivelul lichidelor cu ocazia asta.
     
  13. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    Ba se pot fidica. Imediat djpa ce se ia contactul,apesi o singura data pe maneta stergatoarelor si se prea poate sa intre in pozitia de service..adica ,sa faca o jumatate din traseu.sau mai merge,cu maneta pe pozitia de prima viteza a stergerii,sa se opreasca,contactul exact cand lamele sunt sus. Mai merge si cum a spus colegul: ridici capota! Doar sa vrei! Dar se pare ca unii sunt mai carcotasi si le place sa spuna ca nu e bine.e mai simplu si usor!
     
  14. Rapid2014 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    198
    mbgd,
    Stiu cum se ridica stergatoarele. Iar eu am prostul obicei sa citesc manualul de instructiuni cam la orice obiect cumpar/folosesc. ;)
    But this is not the point, cum spune englezul.
    Solutia e cea prezentata de pvd2010: ridic capota. Avand in vedere ca nu am vazut alti cetateni cautand dupa frunze sub capota, pot spune ca la alte masini solutiile sunt mai simple, ori sunt eu "obsedat" de chestia asta sau pur si simplu... "ghinion" ;)
    Da, e un aspect (relativ minor) ce nu-mi place.
     
  15. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    Eu cred ca e mai simplu sa le asezi in pozitia de service...dar fiecare cu parerea lui...
     
  16. grig_sorin 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2014
    Mesaje:
    168
    Nu imi place ca citeste greu cand schimbi melodiile. Daca cauti o melodie si nu stii ce nr are pe cd merge cam greu. Nu imi place pozitia cand iti pui centura. Am scaunele sport si cotiera..foarte incomod trebuie ridicata cotiera sau sa ma chinui. Nu imi place ca de 2 sapt nu mi.a venit cartea masinii si vreau sa imi iau roti de iarna si nu stiu dimensiunile. Ma puteti ajuta? Jentile de golf 4 se potrivesc pe rapid?
     
  17. BlueHW 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2013
    Mesaje:
    27
    jante pe cat R15, R16?
     
  18. pvd2010

    pvd2010 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2010
    Mesaje:
    95
    Janta 6JX15 5X100 ET38

    Latime Janta 6J

    Diametru Janta 15

    Numar prezoane 5

    Distanta intre prezoane (mm) 100

    ET (dezaxare) 38.0
     
  19. grig_sorin 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2014
    Mesaje:
    168
    Am mai observat un lucru care nu imi place. Nu are scut la motor. Se poate monta acum? A montat cineva? As dori unul metalic. Stiti un pret informativ?
     
  20. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest

Distribuie pagina asta