1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Alternator Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Pallmalll, 23 Noi 2009.

  1. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Inelele acelea la care te-ai uitat si erau curate si intregi... ai pus aparatul de masura pe ele sa vezi daca ai continuitate la bobina de excitatie (bobina rotorului) ?!

    Puntea ai desfacut-o si ai masurat diodele... dar puntea asamblata ai masurat-o sa fie ca o dioda (iesirile de plus si minus sa dea valori ca o dioda la masurare, adica intr-un sens rezistenta foarte mare, in celalalt sens citeva sute de ohmi) ?!

    Firele care se leaga la alternator, sint intregi atit la papucii de legatura pe alternator cit si la trecerea pe traseu fix la caroserie ?!

    Releul se alimenteaza printr-o lamela din interior, pe care calca alta lamela a releului, la aia te-ai uitat, sa nu fie deformata sau oxidata ?!

    Electricienii batrini din service incearca alternatorul ca ansamblu in felul urmator :

    = il tin pe banc, cu o mina, sa nu atinga ventilatorul de banc si il invirt cu mina cealalta - rotorul se invirte liber si se opreste din frecari incet, deci rulmentii sint in regula, nu freaca nimic prin el.

    = il leaga la o baterie, plus si minus, cu cabluri cu clesti de exemplu, si il invirte la fel ca prima data . Daca se invirte infrinat si se opreste imediat este bine, nu e nimic defect in el. Daca se invirte liber ca prima data buba este in el si trebuie depistata .

    Am recitit postul tau si nu pricep un lucru : statorul este alcatuit din trei bobine care au un capat la cite o pereche de diode din punte si celalalt capat la masa,sint legate in stea, deci cind ai desfacut puntea de bobine , intre capetele acestora si masa ai rezistenta foarte mica. Tu nu ai avut asa ?! ,,Sa nu dea la masa" este valabil numai pentru bobina rotorului, cea legata la inele (colector cum ii zici tu).
     
    Ultima editare: 28 Feb 2013
  2. Rock 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Sibiu
    Iti multumesc pentru postarea ta detaliata.Ce nu am verificat eu este:
    1. Lamela releului care tu zici ca ar putea fi deformata si/sau oxidata
    2. Legatura in mufa alternatorului si traseul cablajului
    3. Sa dau alternatorul jos si sa-l leg la baterie pt a vedea cum se comporta.
    Imi poti zice unde duce cablul ce iasa din alternator? Se duce cumva la calculatorul masinii? Si totusi martorul din bord al bateriei .. de ce nu s-ar aprinde?
     
  3. mbc 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2013
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Am patit-o si eu cu alternatorul si nici acum nu stiu daca s-a rezolvat. Cand pun multimetrul pe baterie cu motorul abia pornit, am ceva de genul 12.8v, dupa ce il turez un pic (si il tin turat) am cam 13v. La alte masini aveam 13.9 minim la incarcare, cel putin imediat dupa pornire si tensiunea nu varia in functie de turatia motorului, cel putin nu asa mult. Mentionez ca acestea sunt valori DUPA reparatie. Inainte de reparatie aveam 12v fix cu motorul pornit si 11.9 cu motorul oprit, ceea ce ma face sa cred ca in acest proces s-a dus pe apa sambetei si bateria.

    Deci, este normal 13v la incarcare cu motorul turat? Este normal sa varieze intre relanti si turat maxim (la mine se plafoneaza pe loc la 2600 RPM).

    Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 75 cp, 2012.
     
  4. Bogdan Chris

    Bogdan Chris 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2012
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Bucuresti
    Salut
    Sunt posesorul unei Skoda Fabia 1.4 tdi 2004.Zilele trecute cand ma intorceam spre casa seara folosind faza scurta la un moment dat m-am oprit sa vorbesc cu niste prieteni si s-a apris in bord bateria(martorul rosu) si a inceput sa se auda un zgomot ciudat de la alternator,acesta se aude doar cand folosesc luminile,casetofonu. Am masurat bateria este oke,am vazut mai sus o postare in care daca virezi maxim dreapta sau stanga si scade turatia putin este rola si am facut si eu asta...turatia nu scade foarte mult dar incepe sa se auda un zgomot la alternator...poate sa imi spuna si mie cineva ce ar putea fi?? (masina nu are distributia facuta si are 82.000km)
     
  5. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.179
    Locație:
    Bucuresti
    Fraiul de pe alternator.
     
  6. Bogdan Chris

    Bogdan Chris 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2012
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Bucuresti
    poti fi putin mai explicit te rog
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.135
    Fulia alternatorului.
     
  8. libertatii 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2010
    Mesaje:
    1
    Locație:
    iasi
    alternator fabia 1

    Bunaa ziua ,scuze daca dau offtopic.Cod BOSCH ptr. alternator 90A,aer conditionat AUA 1.4 16V 2001 TMBHC26Y413218932 ESTE 0124325011 sau 0124325 003? Mecanicul citeste 0124325 011 pe pies ce-i drept cu camera din aceea mobila cu furtun. rog raspuns.
     
  9. Andrei Gabriel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2016
    Mesaje:
    34
    Salutare la toata lumea. Tensiunea pe alternator este 12.70 in urma testării cu vag, ceea ce este foarte putin. Am observat ca mi se misca rola intinzatoare cand aprind mai multi consumatori si motorul merge neregulat. Ar putea fi tensiunea scazuta din intinzator sau trebuie sa dau jos alternatorul? Mersi mult. Apropo, maine schimb cureaua si intinzatorul.
     
  10. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.135
    Codul alternatorului nu este cel pe care l-a identificat mecanicul.
    Trebuie sa va uitati nitel mai sus:
    [​IMG]


    Gabriel, trebuie demontat alternatorul.
     
  11. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    85
    Am cumparat zilele trcute un scanner Xtool VAG401 si am facut o diagnosticare la Fabia mea,de fapt vroiam sa fac o adaptare la clapeta de acceleratie. La scanarea de erori mi-a aparut:
    17911
    load signal from alternator term. df implausible signal
    Am sapat pe net si am vazut care ar cam fi cauzele. Chestia e ca la mine alternatorul functioneaza cum trebuie, bateria e OK, pe baterie am 12 V cand motorul e oprit si 14.40 cand e pornit, eu zic ca e in regula. De asemenea am verificat sigurante, cabluri, mufe, totul e in regula. Care poate sa fie cauza?
    Problema e ca daca am erori nu pot sa fac adaptarea la clapeta de acceleratie, asa am vazut la altii mai desptepti ca mine. Am sters eroarea, aparatul zice ca a sters-o insa daca fac imediat alta scanare eroarea e tot acolo.
    E posibil sa fie de vina scanerul?
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.748
    Locație:
    Brasov
    cu atat te putem ajuta ...( cred ca deja vizitasei pagina si stiai dar , crede-ma , mai mult decat ross-tech nu cred ca stim )


    17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal

    Possible Causes
    • Alternator faulty
    • Voltage Regulator faulty
    • Wiring and/or connections faulty
    Possible Solutions
    • Check / Replace Alternator
    • Check / Replace Voltage Regulator
    • Check wiring and connections
    • Check the fuse box that is in the battery tray, it might be burnt, the fuse or the complete plastic box (pretty common failure on Sharan because it carries so much electrical load). If so, change the complete fuse box, it is not too expensive fix if this is the cause.


     
  13. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    85
    @JurasikMan
    Multumesc de raspuns, am vizitat intr-adevar pagina, am verficat tot ce am putut. Sunt derutat de eroare, teoretic ea ar fi trebuit sa apara daca porneam motorul si alternatorului sa nu-i fie tocmai bine dar scanarea am facut-o in idle, am sters-o insa a aparaut imediat la loc, probabil nici nu o sterge insa aparatul zice ca a facut-o dar ea e tot acolo. Ma gandesc ca scanerul sa fie problema.
    Alternatorul pare in regula baga 14,41 V, bateria are 12 V cu motorul oprit. EU vroiam sa fac o adaptare la clapeta dar se pare ca nu se poate cu eroare. I-am dat sa faca adaptare dar nu se mai oprea. Vreo idee?
    Multumesc.
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.748
    Locație:
    Brasov
    Adaptarea ai facut-o in functie de tipul tau constructiv ? Stii ca sunt trei feluri de a face adaptare la Fabia 1.4 .
     
  15. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    85
    Am incercat dar nu a functionat, actuatorul intrase in bucla facea acelasi lucru tot timpul asa ca am intrerupt procedura. Se afla intr-un cerc vicios, de pe ross-tech:

    There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:
    • No DTC's in the Engine Controller
    si nu indeplineste conditiile de aliniere tocmai din cauza erorii pe care nu pot sa o sterg, alinierea vroiam sa o fac pentru ca am avut si eroarea:
    17987
    throttle actuator j338 adaptation not started
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.748
    Locație:
    Brasov
    Incearca sa o stergi cu un VCDS ...oricare , ca la Fabia merge orice versiune . Poate cunosti pe careva care are si te poate ajuta. Ce cod de motor ai ? Se poate ca partea electronica/mecanica care misca clapeta sa fie defecta fizic .
     
  17. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    85
    AQW. Am sters eroarea cu un VCDS insa tot dupa vreo doua trei incercari, cand se mai incalzeste afara am sa incerc iar sa fac alinierea. Multumesc.
     
  18. Onofrei Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2018
    Mesaje:
    9
    Salutare!

    Intampin niste probleme cu alternatorul si trebuie sa-l demontez sa ajung cu el la un mecanic. Posed o Fabia 1.2 64 cai din 2007 cod motor BME. Am reusit sa scot cele 2 suruburi ale alternatorului din partea stanga, inca ma chinui la conector si ce cablu mai are prins pe dreapta. Totusi, nu imi dau seama daca pot face asta de deasupra? Este necesar sa fac operatiunea asta din partea de jos? ca sa ajung la acea prindere din dreapta alternatorului? sau este necesar sa scot acea protesctie de la evacuare?

    Nu reusesc sa gasesc un filmulet de prezentare pentru modelul meu pe youtube, nici din workshop manual nu-mi dau seama exact.
    Trebuie sa ma straduiesc mai tare ca sa ajung la prinderile din dreapta pe deasupra ?

    Multumesc,
     
  19. Universalis

    Universalis 4th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    101
    Am postat rezolvarea la eroarea asta, stim mai mult si putem daca invatam si ne ajutam. Rezolvarea e in posturile mele pentru cine mai are nevoie. ;)
     
  20. Onofrei Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2018
    Mesaje:
    9
    Am rezolvat cu alternatorul, se pare ca pe langa cele 2 suruburi din stanga, mai sunt altele 3 in partea dreapta. Unul care tine acel B+ wire , unul care tine suportul mufei alternatorului(vrl ai greu accesibil) si inca unu care este de la o prindere a alternatorului pe o tabla care cred ca este parte din galerie de evacuare. Cel mai usor cred ca este sa dam ventilatorul joi inainte de a ne apuca, vom avea mai mult spatiu de manevra cu suruburile din dreapta. Putin wd40 pentru a inlatura alternatorul, care era putin lipit de restul componentelor..
    Cauza - carbunii - 100 ron inlocuirea acestora in 10 minute la un domn Nelu - sector 6 - uverturii cu dezrobirii. Gasiti si pe maps atelierul loc
     

Distribuie pagina asta