1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Alternator Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Pallmalll, 23 Noi 2009.

  1. kid75

    kid75 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2011
    Mesaje:
    12
    Locație:
    Galati
    Am facut o diagnoza la fabiutza mea si am un cod de eroare

    01117 - Generator Terminal DF Load Signal
    27-00 - Implausible Signal

    Din ce am citit eu problema ar putea fi de la alternator, regulatorul de tensiune sau vreun contact imperfect. Am pus aparatul de masura si am vazut ca la 1500 rotatii am 14,7-15V iar la 2000 rotatii am 15,5V. Am citit pe un alt site ca ar putea fi problema de la regulatorul de tensiune pentru ca tensiunea ar trebuie sa fie intre 13,5 - 14,5V.
    - Stie careva ce tensiuni trebuie sa am cu motorul la relanti si in turatiile mai sus mentionate?
     
    Ultima editare: 7 Sep 2011
  2. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.338
    Locație:
    bucuresti
    pentru coduri de erori avem topic dedicat in aria "discutii generale" asa ca postati-le acolo!!!!!!
     
  3. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.089
    Locație:
    Bucuresti
    Vezi ca ai un fir rupt dintre alternator si ecu iun zona trecerii dintre motor si acroserie, cam in fata cutiei de viteze, E o mufa cu 2 fire, sunt 1 sau ambele fire rupte.
     
  4. kid75

    kid75 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2011
    Mesaje:
    12
    Locație:
    Galati
    Scuze daca am gresit dar topicul se numeste "Alternator Fabia" iar codul de eroare se refera la alternator sau regulator de tensiune.

    @al bundy - Multumesc de sugestie. Am sa verfic.
     
  5. kid75

    kid75 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2011
    Mesaje:
    12
    Locație:
    Galati
    In sfarsit am reusit sa fac o diagnza mai exacta intrucat aparatul de masura s-a dovedit a fi defect.
    Tensiunea la borne este de fapt 13,7 - 14V dar cand pun consumatori (faza lunga si ventilatie la maximum) scade la 12,8-13V. In acelasi moment m-am uitat cu vag-com-ul si imi indica o tensiune mai mica cu 0.3-0.4V. :blush:

    Am incercat sa gasesc acel conector pe 2 fire amintite de "al bundy" dar am gasit doar un conector cu 4 fire. Acesta e pozitionat in fata masinii chiar in dreptul cutiei de viteze si mi se pare OK.
     
  6. danielT

    danielT 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bârlad
    salutare
    poate sa imi spuna si mie cineva ce tip de alternator( caracterisicile acestuia)este pe o fabia din 2001 1,4 16v cod AUA?
    am probleme cu el si as vrea sa stiu ce sa caut p net.
    __________________
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Pana la schimbatul alternatorului, banuiesc ca vom avea de discutat un pic mai pe larg problema ta, si vedem dupa ...eu sunt de parere ca te vei razgandi.
    Sa nu zici ca sunt rea, iti postez si o imagine:)
     
    Ultima editare: 6 Aug 2012
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Am uitat sa te intreb daca masina are AC, daca ai aceasta optiune datele problemei se schimba radical, asa ca revin: ptr. cod motor AUA, masina prevazuta cu AC, an fabr. 2001, o sa le scriu in ordinea care sunt pe alternator:
    14V.....90A
    037 903 025 F (codul piesei)
    BOO 06/01
    0 124 325 011 182
    Firma producatoare este BOSCH.
     
  9. danielT

    danielT 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bârlad
    multumesc, azi l-am dat jos de pe masina si s-a uitat un mererias la el.
    spune ca ar fi de vina releul unde vin carbunii( din ce am inteles eu.) masina a ramas la el si urmeaza sa inlocuiasca piesa..dupa ce da comanda.
     
  10. danielT

    danielT 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bârlad
    am rezolvat problema , am cumparat releul de incarcare si l-am schhimbat.
    acum merge perfect incarca cumtrebuie si cat trebuie
    pe releu am dat 160 ron o fi un pret mare?????
     
  11. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    ,,pe releu am dat 160 ron o fi un pret mare?????" ....daca compari cu pretul pe care ai fi vrut sa-l dai pe un alternator nou, cu toata sinceritatea pot sa-ti spun ca a fost aproape gratis:)
     
  12. danielT

    danielT 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bârlad
    foarte adevarat dar ma refeream la pret al piesei in sine... sunt constient ca am scapat ieftin tare :)pret total 290 ron( diagnoza, releu nou, schimul la ulei , filtru de aer de ulei si benzina,plus manopera)
     
  13. daanuut 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2012
    Mesaje:
    26
    Salut.
    Imi poate spune si mie cineva care ar fi tensiunea optima de incarcare a baterie la relanti si/sau turat la 2000 cu toti consumatorii.
    Pentru ca la mine bateria da semne de obosela fiind din 2007(50Ah pt motor 1.4 16v 101cp AUB, an fab 2001). Am masurat bateria dupa o zi de stat in parcare inainte de a o porni si avea 12.2V, iar dupa pornire alternatorul nu incarca cu mai mult de 13.9-14.0 V.
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Incarcarea este ok Danut.
     
  15. doiunu 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2012
    Mesaje:
    1
    Cum pot demonta alternatorul de pe o fabia 1.2 12v azq?

    am o mica/mare problema legata de alternator.De cateva zile tot caut informatii cum sa scot alternatorul la o fabia cu motorizare 1.2 12v azq cu aer conditionat. M am uitat in programul etos si am reusit sa scot cele doua suruburi de 16, insa nu reusesc sa l scot din locul ala:sadlike:
    stie cineva cum sa procedez??
     
  16. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    432
    Locație:
    Timisoara
    Scartait ciudat in zona alternatorului

    Salut,am Fabia combi 1,4 MPI ,an 2003 codul motor AQW am urmatoarele simptome:
    -scartait metalic din zona alternatorului cand e rece motorul dupa care se diminueaza,dar nu dispare in totalitate(sunetul este intermitent ceva de genul:scart,,,,,scart in functie de turatia motorului)
    -la pornire dimineata,porneste bine indiferent daca e rece sau cald,dar timp de 1 minut martorul baterie din bord sta aprins intensitatea luminilor e scazuta,iar aeroterma deabia functioneaza.Dupa acel minut totul revine aparent la normal
    -incarcarea nu depaseste valoarea de 13,9V
    -in functionare palpaie toate luminile din bord si farurile
    -bateria e noua
    Mentionez faptul ca nu am probleme cu sevodirectia,iar masina din fabricatie e setata sa porneasca farurile aprinse.
    Ce ma sfatuiti sa verific
     
  17. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    432
    Locație:
    Timisoara
    Am rezovat problema:borna - de pe baterie nu era stransa pe caroseria masinii.Am curatat locul si am strans bine surubul.Acum incarcarea este de 14.4V si nu mai am fluctuatii la lumini.
    PS:scartaitul a disparut in momentul cand am strans cureaua.
     
    Ultima editare: 11 Feb 2013
  18. Rock 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Sibiu
    Buna ziua,am si eu o problema. Am o Skoda Fabia 1 din 2001,motor AUA;1,4 mpi;55kw. Am un alternator Bosch de 120A pe masina si am probleme cu incarcarea bateriei. La relanti nu-mi incarca,dar dupa ce turez masina la peste 2000 de ture imi incarca intre 14,3-14,4v. Tin sa mentionez caci nici martorul bateriei din bord nu mi se aprinde. Am verificat alternatorul,releul,colectorul .. sunt bune. Nu stiu ce sa mai verific. Cred ca o sa verific si cablajul caci asta mi-a mai ramas,dar sa vina putin caldura. Ce vreau sa va intreb: stie careva schema conexiunilor(pinilor) care intra in calculatorul masinii? Ca sa stiu care sunt firele corespondente ale alternatorului,pentru a putea sa verific continuitatea lor.
     
  19. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Rado46,
    la tine erau doua cauze distincte fara legatura intre ele : scirtiitul era de la curea, fluctuatiile erau de la borna . Faptul ca au aparut simultan a fost doar o coincidenta . Oricum bine ca ai rezolvat.

    Rock,
    spune-mi si mie cum si ce ai verificat la fiecare in parte : alternator, releu, colector (de fapt inele, fiindca nu ai colector) . Te intreb fiindca sint sigur ca ai gresit pe aici pe undeva, iti spun dupa ce imi zici ce si cum ai facut.
     
  20. Rock 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Sibiu
    Buna ziua.Alternatorul l-am desfacut si am verificat statorul si rotorul sa nu dea la masa.Apoi am verificat puntea de diode(pt a o verifica a trebuit sa desfac legaturile ei cu infasurarile statorului).Releul .. l-am schimbat,deoarece nu stiu daca se poate masura.Colectorul? Pe asta l-am verificat vizual,dar cred ca se poate schimba si asta(cand spun colector ma refer la partea aceea care se afla pe rotor si pe care freaca carbunii releului) .. poate gresesc.
     

Distribuie pagina asta