1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Alternator Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Pallmalll, 23 Noi 2009.

  1. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    am si eu o mica problema nu am mai deschis thread nou degeaba. deci: cand dau volumul la mp3 peste jumatate cand am lumina de pozitie aprinsa la ralanti pulseaza becurile dupa bas. inseamna ca nu incarca bine alternatorul?
    am amplificator blaupunkt de 350W RMS si tun de bass blaupunkt de 250W.
     
  2. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    Andrei, cred ca indicat ar fi sa mergi sa faci un test de incarcare a bateriei.
     
  3. gimi2001 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2010
    Mesaje:
    5
    scartaituri la alternator

    va salut respectuos si ma bucur sa ma alatur acestui forum ca detinator de aceeasi marca de masina dar si ca partener de trafic
    sunt posesorul unei fabii 1.9 tdi ,pe care o conduc cu drag, masina are 200 000 de km , 63 000 rulati de mine , fara probleme deosebite pana acum, dar , dimineata la pornirea motorului la alternator se aud scartaituri nu foarte puternice insa usor detectabile pentru unul care este obisnuit cu zgomotul motorului si deasemena electromotorul are un zgomot dupa pornirea motorului , la inceput a fost mai slab acum dupa o perioada de doua luni s-a amplificat (se aude numai la pornirea motorului , dupa ce lasi cheia de contact libera , banuiesc ca este bendixul )
    Astept o parere din partea voastra ,care aveti o experienta mai indelungata cu aceste tipuri de masini.
    Va salut si Drum Bun sa aveti
     
  4. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    pentru sunetul de la alternator se prea poate sa fie nevoie de o distributie noua, la cei 200k km ar fi cazul; pentru electromotor la fel, avand in vedere km se prea poate sa fie vorba de periile si/sau bucsile acestuia.
     
  5. gimi2001 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2010
    Mesaje:
    5
    scartaituri la alternator

    distributia are 60 000 km , iar pentru acest tip de motor cureaua cu pompa de apa si rolele intinzatoare se schimba la 120 000 km , daca la asta te-ai referit cand ai spus de distributie, si zgomotul este strict la alternator , multumesc pentru sfat oricum
    multe salutari , si astept si alte sfaturi cand aveti timp
     
  6. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Deci daca zgomotul este strict la alternator atunci intrebarea fireasca este:
    - Odata cu distributia a fost schimbata si cureaua si rola de la alternator?
     
  7. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    scuze ca intervin dar mai sunt 2 variante! ori e vreun rulment la alternator sau cea mai grava fulia de la compresorul de aer...
     
  8. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    ,,scirtiiturile'' slabe la pornire , care dispar sint date de cele mai multe ori de cureaua slaba , sau o rola sau rulment care au inceput sa se duca ... verifica daca cureaua este intinsa cum trebuie si incearca sa vezi cu ochiul liber daca la pornire este o rola blocata care patineaza un pic pe curea ( ai nevoie de un prieten care sa dea la cheie cind tu te uiti sub capota )
    Cit despre electromotor , zgomotul pare fi de la bendixul care nu revine imediat si asta inseamna uzura si necesita o interventie ( reparatie ) imediata ca sa nu uzezi si coroana mai mult decit e ...
     
  9. gimi2001 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2010
    Mesaje:
    5
    scartaituri la alternator

    cureaua la alternator este in regula, probabil ca rola de care zici este de vina , nu stiu cum functioneaza si ce rol are aceasta rola , trebuie sigur desfacut si verificat , la fel si electromotorul ,voi schimba bendixul.
    va multumesc , va voi tine la curent cu detalii la reparatii
    pe curand
     
  10. gimi2001 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2010
    Mesaje:
    5
    scartaituri la alternator

    din fericire nu se mai aude nimic la alternator iar la electromotor a fost bineinteles bendixul , va multumesc celor care mi-au dat sfaturi, salutari
     
  11. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    E bine ca ai reusit sa rezolvi problema fara prea multa bataie de cap.
     
  12. ovidel

    ovidel 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2009
    Mesaje:
    63
    Locație:
    Tarnaveni
    c-am aceeasi problema am avut cu electromotorul

    Am avut si eu problema cu electromotorul cand porneam la rece mai ales se auzea ca electromotorul ramane blocat cumva c-am 2 sec. dupa pornire dar l-am dat jos si lam curatat bine de tot de toata vaselina aceea murdara deja si neagra toata de atata folosinta, am cumparat si bucse si perii dar nu a fost nevoie de inlocuirea lor. L-am uns cu ceva vaselina mai lichida de tip spray ce rezista la caldura si la frig, dupa vreo doua zile a mai facut de cateva ori dar mult mai urat nu stiu de ce dupa care si-a revenit si merge foarte bine si nu mai suna deloc. Deci incercati si asta cand veti avea asemenea problema. Scuze ca m-am lungit asa. Salutari:icon_thumright:
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mar 2010
  13. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Eu unul , in locul tau , daca tot l-am dat jos si l-am desfacut as fi schimbat bucsele si carbunii daca tot i-am cumparat . Oricum , fa operatia la toamna inainte sa vina gerul ... crede-ma ca sa lucrezi la masina pe ger e rau de tot
    ti-o spun din experienta .
     
  14. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Alternator FABIA !!!

    Dragi coelgi,daca vi se va aprinde martorul ROSU al bateriei,spre binele vostru ar fi sa trageti amsina pe dreapta imediat,si sa nu o mai porniti pana cand nu dati jos alternatorul sa vedeti ce are.
    Altfel veti pati ca si mine,masina parcata in fata blocului si in cautare de alternator.
    Gata cu sfaturile :D acum sa va povestesc ce s-a intamplat.

    Azi in jurul orei 11,sla 80 de km/h deodata s-a aprins martorul rosu al bateriei,urmat de un tiuit asurzitor.Ma uit in bord,martorul aprins,trag pe dreapta cu motorul pornit,ridic capota,ma uit la motor,am zis ca e cureaua.Spre ghinionul meu nu a fost cureaua.Am pus mana pe telefon am sunat 2 meseriasi,am intrebat,mi s-a zis,ca e de la releul de reincarcare.Am sunat dupa releu la magazin,mi s-a zis ca trebuie seria dupa alternator.Am fost la magazin s-a uitat la cod,a intrat pe catalog,95 de lei releu de reincarcare 95 de lei puntea redresoare cu diode,acceptabil zic eu.
    Nu mi-a spus nimeni 'IDIOTULE ,vezi ca releul ala de reincarcare are niste perii care stau pe rotor ,si daca mergi asa cu el,tocesti capul rotorului si iti trebuie alt alternator."
    Urmeaza maine sa il dau jos dupa masina sa il desfac bucati,si sa vad care e treaba cu el.
    Va voi tine la curent,dar vedeti sa nu faceti cum am facut eu.
     
  15. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    salutare si eu am avut probleme cu alternatorul in primavara lui 2009 si s-a putut reconditiona contra sumei de 179 lei la Skoda Service din Oradea
     
  16. Alinrac

    Alinrac 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    32
    Locație:
    Lugoj
    Poti cumpara de la magazine auto....exemplu la Lugoj la prietenul meu alternator Bosch cu factura si garantie 18 luni 1000 lei ...aceste alternatoare sunt reconditionate de fabrica si revandute cu garantie sau nou nout stock la preturi de peste 3300 ...te doare capul nu?:(
     
  17. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Va multumesc pentru feedback.:) dar se pare ca am rezolvat problema.A fost releul de reincarcare.L-am comandat,este 95 de lei pe original,Bosch,cu multa reducere:D.Am avut si un santulet pe rotor,dar l-au rectificat niste meseriasi aici in Focsani,si e ca nou.
     
  18. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    Intr-un post pe aici pe undeva,am scris ca se aude un zgomot la motor,ca un rulment -si am banuit fulia alternatorului.Ei bine odata cu interventia mea la alternator,am verificat cu tata si rola intinzatoare....si surpriza ...rulmentul era PRAF.Am sunat la magazin,am intrebat de rola,pret....365 de lei pentru 2 bucati de otel,prinse cu 3 nituri,si un rulment.Asa ca tata,a renuntat la ideea de a schimba toata rola,a luat dimenisunile rulmentului si a mers si a cumparat rulment.S-a dovedit a fi un rulment 6203 se potriveste cu nu stiu ce pompa de apa de la dacie,ceva de genul,oricum cica acest 6203 e un rulment foarte folosit si mai toate magazinele il au.Asa ca am cumparat rulmentul care a fost 12 lei,3 nituri,cleste de pop nituri aveam,si ne-am pus pe treaba.Am scos niturile cu bormasina,am scos rulmentul vechi,am pus rulmentul nou,am reintrodus niturile,si gata.Am economisit 365 de lei pe rola.Si daca rulmentul ala cedeaza dupa 6 luni,nici o problema,il dau iar jos si iar schimb rulmentul.Mai bine 1 ora de distractie deasta la 6 luni decat 365 de lei.Dar eu sunt ferm convins ca v-a mai tine inca 100.000 de km fara probleme.
    P.S. rulmentul vechi,avea 2 aparatori de cauciuc portocalii parca,iar cel pe care l-am cumparat eu avea aparatori metalice,asa ca am facut schimb,am pus pe rulmentul nou aparatorile de cauciuc,si l-am montat.Mi-a disparut zgomotul.
     
  19. dieter14

    dieter14 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2011
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Constanta
    Salutare! Stie cineva cam ce rulmeti trebuie pt alternatorul de Fabia? Multumesc anticipat.
     
  20. sandu_c2004 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2010
    Mesaje:
    11
    Locație:
    constanta
    Ieri am patit-o si eu.Dupa ce cu cateva zile inainte mi-au aparut ''greierasii'' si mie de la rola(fulia) alternatorului am zis "l-as ca mai merge,cateva zile pana o-i lua salariul "si-am plecat la drum.Nu am apucat sa ies din oras si de odata o bufnitura puternica sub capota plus martor baterie tiuind.Am tras repede pe margine, am oprit motorul si surpriza;-fulia alternatorului sarise de pe ax si cureau era pe undeva pe acolo.Am dat sa le scot dar m-am lasat pagubas un timp pentru ca frigea tot, mai ales rola si axul alternatorului.Am ajuns acasa tractat.O rola de asta costa 150ron ,dar tocmai luni ma pot apuca de treaba.Apropo cureaua era zdrente pe interior din cauza temperaturii ridicate de la frecarea rolei de ax si nu am cu ea decat vre-o 40k.
    patratzel1988-buna idea cu rulmentul la rola intinzatoare,am notat(si a mea e obosita),mersi de sfat
     
    Ultima editare: 15 Mai 2011

Distribuie pagina asta