1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Alternator Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Pallmalll, 23 Noi 2009.

  1. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare,

    Imi cer scuze ca va deranjez dar cum nu sunt profesionist in domeniu cer ajutorul celorlalti camarazi de motoare.
    Am o Fabia 1.4 TDI Elegance, 75 CP, motor 2005.
    Care este problema mea?
    Dupa ce pornesc motorul si o las sa se incalzeasca apare un zgomot cu periodicitate din cureaua de alternator.
    Zgomotul are periodicitate aparand la interval constant, si parca da a rezonanta si seamana cu zgomot de material frecat.
    Ce am facut pana acum:
    Din service mi-au zis ca este din cureaua de alternator care este dusa si din intinzatorul alternatorului. Ei bine le-am schimbat pe amandoua si nici una nu a eliminat zgomotul.
    Din cate am mai citit pe net problema ar aparea din alternator, din bucsile sau rulmentii acestuia ce trebuiesc schimbati. Cum nu am auzit pana acum de lucruri de genul asta, va rog pe voi, posesori de Fabii sa ma ajutati si sa imi spuneti daca ati intalnit problema asta si ce a trebuit shimbat la alternator. Precizez ca as putea schimba alternatorul cu totul dar operatiunea este mai scumpa si sunt sigur ca sunt solutii mai ieftine. (de cele mai multe ori cele mai mici piese creaza cel mai mare disconfort.)
    Multumesc anticipat.
     
  2. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    ia stanga sau dreapta de volan la maxim ... cand ajunge la capat tine asa si vezi daca scade turatia la motor sau daca se accentueaza zgomotul ... asta e defectiunea la rola alternator
     
  3. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Alternator answer1

    Salutare,
    Ei bine, daca plec de pe loc si dau de volan stanga sau dreapta, cand ies din parcare de exemplu, patineaza o curea. Ideea este ca o aveam si inainte de schimbarea curelei ca de aici a plecat totul la schimbarea curelei si intanzatorului. Cand intra inapoi in linie dreapta totul intra in normal. Asta mi se intampla mai des cand plec de pe loc si la curbe mai apropiate de un unghi de 90 de grade.
    am uitat sa precizez ca zgomotul asta la intoarcere maxima de volan este mult mai ascutit.
    Va rog ajutati-ma ca zgomotul ala chiar ma calca pe creieri.
     
    Ultima editare: 23 Noi 2009
  4. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Alternator answer2

    Si ce trebuie facut in defectiuni de rola?
     
  5. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    schimbi rola , dar totusi ar putea fi si o rola de la distributie ... oricum e vorba de rola . totusi mergi intr-un service unde sunt mecanici nu carpaci si o sa-ti spuna ei ce si cum trebuie schimbat.. cu mecanicii schimbi o jumatate de masina si tot nu-i dau de capat
     
    Ultima editare: 23 Noi 2009
  6. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Alternator answer3

    Salutare,
    Am tot mers in service-uri si multi isi dau cu parerea. Ce este si mai frumos este ca pe la noi oamenii s-au obisnuit cu mentalitati de afara, nu merge ceva schimbam tot ca doar nu ne punem pe gandit. Mecanicii din service-uri mai ieftine sunt mult mai buni decat cei de la Avia sau Augsburg care o fac pe desteptii si iti schimba toata masina dar efectiv ce trebuie cu adevarat schimbat ocolesc.
    Din cauza asta am inceput sa citesc, sa ma interesez si sa mi-o repar singur de capul meu si sa intreb pareri doar de la mecanici care stiu ce este ala motor.
    O sa incerc sa ma duc in service sa vad care rola este de vina desi eu dau vina pe rola alternatorului, ca zgomotul mai puternic, daca stau cu urechea deasupra motorului mergand, vine de acolo. Aici ma si pot pacali, pt ca zgomotele in cutia motorului mai pot si devia, lucru care imi poate crea de fapt o falsa impresie.
    Mie imi este sa nu o schimb si pe asta degeaba si sa imi dau seama ca este altceva din alternator. Daca se va intampla acest lucru o sa il schimb cu totul. (sa vezi ras cand o sa imi dau seama ca nu este din alternator)
    Multumesc.
     
  7. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    cum sa schimbi alternatorul !!! pana la alternator mai bine mai da max 160 de lei pe rola. eu stiu de la un mecanic ca atunci cand e dus ambreiajul de la rola respectiva cand ajunge volanul la capat scade turatia la motor. si la mine se auzea un zgomot cand porneam motorul pana se incalzea dar s-a remediat cand am schimbat distributia ... era o rola de acolo .. si eu credeam ca e intinzatorul de la transmisie dar uite ca nu am avut dreptate.
     
  8. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Alternator answer4

    Salutare,
    Nu o sa schimb alternatorul pentru atat ca el merge foarte bine si nu am probleme cu el exceptand acel zgomot sacaitor. Partea de distributie motor (curea si roata zimtata) sunt foarte sanatoase.
    Vroiam sa te intreb la care din role te referi pe partea alternatorului. La mine exista o rola la alternator si mai este una jos sub motor care nu mai stiu acum sa spun de la ce vine. (am exlus rola intanzatorului care este deja schimbata)
    Care din ele trebuiesc schimbate?
    Mintea mea creata isi mai pune si intrebari. Avand in vedere ca zgomotul apare doar can motorul este cald, rulat de cel putin 5 minute dupa care zgomotul devine continuu, ma intreb care rola sau care ax se dilata si incepe sa joace?
    Care din ele ar fi mai valide pentru un astfel de zgomot?
     
  9. Nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2009
    Mesaje:
    6
    raspuns zgomot ~alternator~

    Zgomotul respectiv poate fi si de la o posibila scurgere de antigel pe curea si role si produce scirtiitul suparator.
    Scurgerea poate fi foarte fina de la garnitura pompei de apa sau in cel mai rau caz in spatele suportului de motor sa nu fie blocul motor fisurat foarte fin.
     
    Ultima editare: 29 Noi 2009
  10. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    441
    Locație:
    Focsani
    colegu,ma scuzi,dar nu am inteles,deci,daca virez stanga sau dreapta la maxim,cand ajunge la capat de cursa volanul si scade turatia motorului ,e defecta rola de la alternator?
    Nu inteleg,poti fi mai explicit un pic te rog?Si inca ceva,am inteles ca dupa ce opresti motorul masinii,rotorul alternatorului ar trebui sa se mai invarta o perioada din inertie,sau asa ceva.Este o poveste sau chiar e pe bune?
    Cu respect,George.
     
  11. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Scoate cureaua de pe alternator si verifica rola lui.
    Blocheaza cu mana ventilatorul alternatorului si verifica daca rola se invarte intr-un sens si in celelalt nu (principiul torpedoului la bicicletele vechi) .Daca nu se invarte liber intr-un sens(opune ceva rezistenta,dar totusi se invarte),rola se schimba.
    Neschimbarea rolei atrage dupa suine distrugerea pompei de servodirectie si fulia motor bimasica.
     
  12. Pallmalll 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2009
    Mesaje:
    29
    Locație:
    Bucuresti
    Raspuns

    Pai, se duce baiatul in service cu recomandare de schimbat fulie electromotor. Dam jos cureaua si ne punem pe dat o cheie, asa de control.
    SURPRIZA!!!!
    Zgomotul este tot acolo desi alternatorul nu se invarte, ca i-am scos cureaua mai devreme.
    Mecanicul meu se cam invarte o jumatate de ora pe langa ea si tot cauta cu stetoscopul sa vada de unde vine zgomotul. Haioasa idee dar stetoscopul chiar filtreaza zgomotele de la distanta si te mai ajuta sa iti dai seama de pe unde ar veni zgomotul. In fine... comic mecanic cu stetoscop la motor. Am crezut ca o sa isi sparga timpanele. Noroc ca nu erau ale mele.
    Sa revenim...
    Dupa o jumatate de ora, mecanicul cu pricina da intr-un sfarsit verdictul! Pompa de apa defecta si ma pune sa o schimb.
    Si ca sa fie totul perfect imi spune ca din cate vede el, distributia pare schimbata de ochii lumii. Cureaua pare schimbata dar celelalte ansamble au ramas "originale" si ca preventiv imi recomanda schimbul total al distributiei. Dupa relatarea asta imi cam vine un gand sa ma pun cu ciocanul pe masina si sa o fac bucati.
    Trebuie sa precizez ca am luat masina la 94.000 KM si acum are 102.000 km. Fostul proprietar imi spusese inainte de achizitie ca schimbase distributia cu putin timp in urma, lucru demonstrat si de parafa celor de la Avia Pantelimon in cartea service. Ma intreb daca astia de la Avia se tin de sotii.
    Sa-l cred? sau sa mai caut un "doctor" in astfel de probleme. (Cu stetoscop eventual.)
    Multam.
     
    Ultima editare: 3 Dec 2009
  13. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    probleme alternator

    in urma cu nici doua luni am bagat in masina o suma de bani frumusica. cam cat m-a costat o revizie mai complexa la fabie ??? doar pe piese am dat 1770 lei , acesta fiind pretul cu care cumpar eu piesele, detinand un discount impresionant la firma cu care colaborez. acum doua zile , mai exact la 06.40 dimineata ma urc in masina si cand sa pornesc constat ca nu am curent pentru electromotor. urc sotia la volan ( nu are permis ), eu impingand masina cu gandul ca ea sa o porneasca..... chiar nu aveam de la cine sa ma leg cu cabluri... ar fi durat si nu era timp. am facut cea mai mare greseala.... nu a facut nimic; asta e problema..... a trecut la impins si e o vorba.... pe ce pune mana femeia, invie. asa si motorul meu. dupa serviciu merg la mester. e bateria ....bateria are 2 luni ( a fost inlocuita la revizia sus mentionata ). verifica tensiunea de incarcare si era undeva intre 13 - 13.20 v.
    si afirma : - Ori e releul de incarcare , ori e alternatorul . Negru in fata ochilor. Acum sa-mi iau releul dar daca nu e el. Si asta ma ajunge 180 lei. mentionez ca bateria se incarca dar daca folosesc luminile raman fara curent pentru pornire. Pana fac rost in buget de cei 180 lei neplanificati are cineva idee ce s-ar putea intampla daca circul asa??? ma gandeam sa mai reduc din faruri cu un bec, fara muzica, mai gasesc eu ce sa scot. oare merge??? incerc si eu marea cu sarea ca a inceput si ninsoarea si fara masina sunt un pic cam distrus..... poate totusi are cineva un sfat... merci !

    Testul la incarcare s-a facut la relanti... eu parca stiam ca trebuie accelerata putin ... credeam eu
     
    Ultima editare: 15 Dec 2009
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Narok , eu te sfatuiesc sa nu pleci la drum fara a-ti repara 100 % problema. Este iarna , frig , ventilatorul merge , la fel dezaburirea. Si asa conditiile de trafic sunt infernale , nu incerca sa le faci si mai vitrege pentru tine . Daca locuiesti prin zona Brasovului , te pot indruma la un amic de-al meu , foarte bun meserias in partea de electrice ( si nu numai , dar aia ii place sa faca ).
    Ce ti-a zis meseriasul este perfect plauzibil . Poate fi intradevar releul sau alternatorul . Sau altceva. Dar , incearca sa gasesti un meserias bun , deoarece reparatiile auto se fac dupa o atenta analiza a problemei si nu prin incercari repetate si costisitoare de a elimina toate cauzele posibile.
     
  15. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    salutare narok :), ai bagat ceva bani in masina. referitor la problema ta chiar nu e indicat sa mergi asa cu ea, dar daca cumva ramai pe undeva nu ezita sa ma suni, te ajut cu cea mai mare placere ;) sau daca vrei pot sa-ti recomand un mecanic bun, nu de astia care dau cu presupusul.
     
  16. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    @narok chiar dacă reduci consumatorii, trebuie sa te gândești cum reduci un consumator constant cum este pompa servo-electro de la direcție. Nu este indicat deloc sa circuli asa, în plus de asta poți cere înlocuirea bateriei pe garanție, sunt obligați sa-ți verifice încărcarea în momentul în care montează o baterie noua pe mașină pentru completarea garanției.
     
  17. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Testul se face si la relanti si cu motorul turat, tensiunea de incarcare ar trebuie sa fie aceasi in ambele cazuri.
     
  18. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    multumessc tuturor pentru sprijinul acordat. azi trebuia sa-mi vina releul dar din cauza vremii nu a mai plecat masina din Bucuresti. Maine ajunge si o sa o pun la punct. Dimineata am pornit-o - binenteles ca la cabluri - si m-am miscat cu ea. Sper ca pana maine pana o duc in service sa nu fac alte prostii. Tot asa o sa o pornesc si astazi si maine dimineata. Asa cum am mai spus sunt mort fara masina.
     
  19. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    buna

    s-ar putea sa iti fie chiar alternatorul, el se poate reconditiona, numai la un meserias l-as duce, sau sunt firme care reconditioneaza, s-ar putea sa scapi usor pana in 150 de ron
    eu iti recomand la fel nu mai porni cu masina ca te va lasa unde nu te astepti, eu asa am patit si mi-a fost alternatorul nu releul

    atentie la condus pe tim de iarna, frna de motor, cu atentionare pe pedala de frana sa vada cel din spatele tau intentia

    salutare
     
  20. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    au mai plecat din buget 250 lei pe releul de incarcare si manopera dar asta e. acum incarca super bine. am scapat de grija alternatorului..... astept urmatoarea piedica a fabiutei ....
     

Distribuie pagina asta