1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme turbina

Discuție în 'Discutii generale Skoda' creată de daniel11, 22 Ian 2009.

  1. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare tuturor. Detin o octavia 2 1.9 tdi 105cp, cod BXE si de vreo 3 sapramani tot imi taie puterea dupa ce ating 3000 de ture apoi in orice treapta sunt nu mai are vlaga. Cu pedala la maxim si imi vine sa ma dau jos sa o imping. Ca sa incep cu inceputul: acum vreo 4 luni am fost la un test de turbina cu ea la cipos de pe centura Bucuresti ( din nefericire baiatul nu mai este printre noi ), deoareceaveam ceva ulei pe scut si prin spate pe la turbina. Baiatul a facut teste pe masina cu ea in mers la aproape 4000 de ture, am zis ca o sa vad pistoanele cum zboara, si a zis ca dinpuncul lui de vedere turbina nu are nimica dar trebuie pus un alt debitmetru. Am schimbat si totul a fost ok. Am intrebat care este treaba cu uleiul si a spus ca este ceva normal din cauza ca tubulatura care pleaca din turbina spre intercooler este uzata si pe acolo scuipa putin aer si putin ulei iar ca sa o schimb pe original ar costa vreo 1500 ron. Acum de curand a inceput sa faca figuri cu puterea si s-a aprins si martorul motor. La test a aratat acest cod P0234 si mai scria ceva dar nu am retinut. Ideea este ca baiatul cu turbo a pus un debitmetru de ALH din ce am inteles eu care a costat 400 ron dar dupa cateva zile se aprindea martorul motor, asa ca l-am pus pe cel original inapoi. Acum am pus iar pe cel de ALH dar tot fara putere merge. Trebuie sa mentionez urmatoarele: masina nu scoate pic de fum decat cel normal de diesel putin vizibil, motorul merge rotund iar cand am problema asta sau cand se incinge motorul bine daca o pornesc, la pornire pe cald parca se rupe motorul. Daca opresc motorul si pornesc din nou problema despare adica am iar acei caluti multi dardaca ma dau iar la ea ramane iar fara putere. Aveti cevasugestii unde ar fi problema? Multumesc anticipat. Cu stima.
     
  2. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Clar , ai o eroare . Ca sa o detectezi , trebuie sa faci o scanare dupa ce ai dus masina in plaja de turatie in care se manifesta " limp mode " ( adica modul de protectie ) si vei avea un cod ( nu opri motorul pentru ca nefiind o eroare permanenta , la opriri si repornire codul se sterge si nu poti detecta eroarea . Codul ala iti spune daca ai deviatie pozitiva sau negativa . Acest lucru iti spune daca trebuie sa cauti defectiunea inainte de turbina sau dupa turbina . altfel ....sunt sute de motive pentru care o masina poate intra in " limp mode " si chiar nu are sens sa o iei pe ghicite. Fiecare iti va spune ce a patit el ....dar sansele sa fie si la tine aceeasi problema sunt minuscule.
     
  4. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    JurasikMan, l-am indrumat pe ross tech dupa codul pe care l-a gasit.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Este OK , dar este important ca scanarea si citirea codurilor sa se faca dupa ce masina a intrat in limp mode dar motorul nu a fost oprit . SE poate intampla urmatorul fenomen :
    - el are mai multe erori .
    - una genereaza intrarea in " limp mode " .
    - merge la servis , opreste motorul , aia pun testerul , gasesc 1-2-3 coduri de eroare , ..care nu au legatura cu " limp mode " , sa zicem ca le rezolva , si omul pleaca acasa .
    - pe drum , la prima depasire cu pedala la blana .....motorul ramane fara putere , pentru ca eroarea aferenta modului de protectie s-a sters cand a oprit el in parcarea servisului .
     
  6. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare. De cand am scris ultima data nu am schimbat decat debitmetrul Bosh. Problema este ca de 2 zile cand vin la munca dimineata imi intra iar in limp mode fara sa se aprinda vreun bec. Am pus pe tester si iata ce imi da: vezi imagini. Astept un raspuns daca stie cineva. Multumesc anticipat. Toate bune. 20190930_112824.jpg 20190930_112754.jpg
     
  7. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Salut. Te-ai intors cu aceeasi eroare pe care nu ai rezolvat-o. Vezi prima mea postare de mai sus si fa ce scrie pe pagina din link-ul pe care ti l-am dat, acolo iti da tot ce trebuie sa faci referitor la aceasta problema pe care o ai. Cine ti-a spus ca problema e debitmetrul, pe care l-ai si schimbat, a gresit.
    Succes!
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Deci , ai presiune prea mare dupa turbina. Asta poate avea multe cauze. Cateva :
    - valva care actioneaza actuatorul nu functioneaza
    - membrana actuatorului este sparta
    - tubulatura care duce spre si dinspre valva ...este gaurita
    - geometrie variabila intepenita
    - sonda presiune ( dupa intercooler ) defecta si da mesaj fals
    - reglaj prost al tijei actuatorului care actioneaza geometria variabila
    ......si multe altele .
    Ia-le pe rand . In primul rand verifica daca furtunele sunt puse corect pe vacuum. Gasesti si pe aici schema . Este aceeasi la toate motoarele PD. Verifica cu mana , de sub masina , daca actuatorul poate face cursa pana la capat. Impingi cu mana de tija de la un cap la altul . Trebuie sa mearga usor . DAca merge greu este sau din turbina ( geometrie variabila intepenita ). DAca merge prea usor , fara sa intampine rezistenta , este membrana actiatorului sparta si nu mai functioneaza .
     
  9. MarianT 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2019
    Mesaje:
    1
    Salutare,sunt nou pe forum dar cu o skoda octavia 1 tour 2008 axr din 2013.Am avut o problemă cu masina si nu a mai circulat aproape 2 ani.Am constatat ca a trebuit să sa schimb un regulator de presiune pentru ca era rupt si nu functioneaza turbina.E posibil sa fi ramas blocată?Pentru ca nu trage asa ca înainte nu lucreaza. Multumesc mult.
     
  10. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Bucuresti

    Salutare baieti. Multumesc mult de raspuns si indrumare UNIVERSALIS ,JurasikMan si MARIAN. Sa adaug mici completari: Masina nu intra tot timpul in Limp Mode, merg destul de mult cu ea in oras ( cam 40 km/zi, maxim) iar cand accelerez ( pe loc) furtunul care duce la EGR , vorbesc de cel de pe partea stanga cand te uiti la masina , se umfla. Cred ca baga destul aer sau turbina este destul de ok. Inca o precizare, in momentul cand opresc masina se aude ca un vacum sau zici ca trage aer printr-o membrana sparta circa 2 pana la 3 secunde si se opreste. nu stiu daca este normal. In concluzie, imi puteti recomanda pe cineva de incredere care se ocupa de turbine si care sa nu se apuce sa imi spuna ca trebuie schimbat si motorul doar ca sa mai aduca niste bani la bugetul firmei? Cineva care stie unde si cum sa umble, sa nu schimb o gramada de piese si totul sa fie de la un furtun. Multumesc anticipat si scuze daca am "jignit pe cineva". Toate bune.
     
  11. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Cu placere Strutule, :) poate un coleg din Bucuresti sa-ti recomande pe cineva bun in turbine. Asta daca nu te pricepi sa verifici ce ti-a spus JurasikMan.
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Asa se manifesta acest " limp mode " care este legat de presiunea generata de turbina . Apare doar atunci cand depasesti o anumita presiune , generata de o anumita turatie , care genereaza la randul ei un anumit flux de gaze pe esapament .....care genereaza o anumita viteza de rotatie a paletilor turbinei si deci , o anumita presiune . Calculatorul sesizeaza ( fiind informat de senzori ) ca apare o presiune prea mare si taie "gazul " ca sa nu apara o problema mai mare. Daca nu treci de 2800-3200 turatii ....poti sa mergi cu masina mult si bine si sa nu stii ca ai aceasta problema . LA traficul normal , fara depasiri in forta sau turatii ridicate , defectul nu se manifesta deloc.
     
  13. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare tuturor. Imi cer scuze ca nu am revenit cu rezolvarea problemei la turbina mult mai devreme. In concluzie, am rezolvat problema cu Limp Mode acum 3 luni. Dupa ceva cautari si intrebarise pare ca marea majoritate au recomandat AVD Turbo (http://avdturbo.ro/) . Toata reparatia a durat in jur de 5 ore ( recunosc ca au mai lalaito :)) putin dar a fost ok, cel putin tipul care s-a ocupat de mine si-a facut treaba in raport cu alti) Problema mea a fost geometria blocata si mult timp nu mai puteam merge asa deoarece ajungeam la ceva mai grav ( din ce au spus cei de acolo). La o astfel de interventie se demonteaza turbina, se constata problema, se repara, se monteaza, se schimba uleiul si filtrele de ulei si aer, iar toata afacerea a costat 1800 lei. Eu am avut uleiul si filtrele dar tot m-a costat 1500 lei deoarece mai trebuia un colier la toba care era mort. Acum turbina se comporta altfel, am putere chiar si pe la 1800 de rtm. Sper ca am fost de ajutor. Multumesc tuturor celor care m-au ajutat si m-au indrumat. Cei de la AVD Turbo au service-ul de reparatii pana in podul de la Dragonul rosu imediat dupa OMV, cel mai bine este sa sunati si sa va indrume cineva deoarece este intr-o curte mult mai inspate, mai exact in spatele benzinariei OMV. Toate bune.
     
  14. Sandrin Ilea 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2020
    Mesaje:
    1
    Buna ziua! Am Skoda Octavia 2 2005 la care ii cade turbo cateodata ( dupa 2500 - 4000 ture), pe bord afiseaza Emisions Workshop, aprins beculetul galben de motor. Tin sa mentionez ca masina are EGR Off, asa am cumparat-o.
    Am dus-o la 2 mecanici si spuneau: 1. Geometria turbo imbaxita din cauza mersului in oras.
    Al 2lea mecanic: Trebuie schimbat turbo (reparat) cost 300euro.
    Ce parere aveti ?
    Multumesc.
     
  15. Andila 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2020
    Mesaje:
    1
    Buna ziua!

    Sunt proaspat posesor de Skoda Octavia 2 -2008 BKD ( 1 an) si deasemenea pe acest forum. Am avut urmatoarea problema cu masina.
    Tinand cont ca am cumparat masina SH - 144.000KM, acum are vreo 158.000 KM, iar fostul proprietar nu a stiut sa imi zica cand a schimbat ultima oara distributia am decis sa investesc cativa bani in siguranata mea. Pe langa distributie am mai decis sa schimb si alte lucruri astfel incat sa fiu impacat ca masina merge perfect. ( nu cred ca au afectat aceste operatiuni ce s-a intamplat cu masina dar le enumar ca sa fiu sigur: placute spate, pivoti, burduf cap planetara, amortizoare si puffere spate si suport motor spre cutie+ revizie).
    Incerc sa fiu cat mai scurt dar situatie in care am ajuns din cauza unui service, este relativ complicata.

    Le-am lasat masina in service sa imi schimbe ce am enumerat mai sus iar a 2a zi m-au sunat sa ma duc sa achit si sa iau masina. Inca de cand am plecat cu masina a aparut problema. Masina tragea pana in 2500-3000 rpm dupa care se plafona si incepea sa trepideze motorul. M-am intors la service si au zis ca trebuie schimbat senzorul de la axul cu came. L-am schimbat si pe ala, ce sa vezi aceeasi problema. Am mai fost la alt service, mecanicul, a zis au dereglat avansul, il reglez si te-am rezolvat. Ce sa vezi nu s-a remediat problema nici dupa reglarea avansului cu VCDS-ul la 1 de la -2,5. Intr-un final a descoperit ca turul si returul de la filtru de motorina au fost inversate. Odata puse corect masina a mers foarte bine 300km cand intr-o depasire in Bucuresti ( am schimbat benzile si am accelerat tare in treapta 1) masina a facut un fel de poc si a scos o gramada de fum negru. Dupa acest eveniment masina merge bine numai ca dupa 2500-3000rpm se aude un suierat. In tot timpul de cand am schimbat distributia metionez ca masina nu are nici o eroare in VCDS pe motor. Nu exista erori turbo de nici un fel. Singura chestie iesita din comun este valoarea injectorului 3 care este 26 pe grupul 23 din VAG, Celelalte erau 5-6. Cu toate astea mecanicul imi spune ca e axul de la TURBO.
    Ma poate ajuta cineva cu un sfat unde sa merg sa verifice starea masinii si eventual s-a mai confruntat cu o astfel de situatie? Orice sfat e util.

    Multumesc!
    PS: Daca nu e unde trebuie postarea, scuze, incerc sa ma acomodez cu acest forum!Ms.
     
  16. fizz_mitza

    fizz_mitza 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2020
    Mesaje:
    1
    Pana la urma care a fost defectiunea?S-a confirmat ca provenea de la turbina?Suieratul asta il am si eu de ceva timp.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare