1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Chip tuning,pro si contra

Discuție în 'Motor' creată de turbojack, 16 Apr 2008.

  1. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    100
    Cred ca resoftarea este recomandata dupa ce iese din garantie, ca altfel o pierzi.
     
  2. sebastian_rc 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2015
    Mesaje:
    18
    Da asa este, oricum nu e bine sa iei in calcul varianta chiptuningului risti sa explodeze masina, sa se strice tot la ea. E periculos mai ales daca e in garantie.
     
  3. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    100
    Desigur ai inteles gresit la ce m-am referit. Ai 4 ani garantie si daca mergi la garantie cu orice sau la revizia care se face la 2 ani de la cumparare, daca-ti pune laptopul pe ea ma gandesc ca observa ca este un soft strain pe ea si au un pretext sa-ti anuleze garantia.
     
  4. sebastian_rc 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2015
    Mesaje:
    18
    Nimic din ce am spus nu e neadevarat, depinde doar cine face operatiunea asta.
    La revizii nu cauta nimeni nod in papura, ca sa verifice softul daca e sau nu schimbat atat timp cat masina nu are problem de garantie legate de motor-transmisie, iar la nevoie se poate pune la loc softul de serie.
    Ce avantaj are un service sa iti taie garantia? Sa te arda odata de bani si apoi sa nu te mai vada niciodata sau sa incaseze sumele exorbitante ?
     
  5. one4ever 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2016
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Brasov
    Mie mi-au crapat 2 turbine la o skoda octavia 2 cu motor de 140 cp. prima turbina a crapat in testul de depa resoftare, hai sa zicem ca era turbina uzata, am schimbat turbina, intercooler, tevi etc, am pus din nou softul, mi-a crapat la 2 saptamani dupa, la 220 kh/h, din cate imi amintesc resoftarea a dus masina la 170 sau 190 cp, ei au spus ca au mai facut motor ca al meu, la aceleasi valori si fara sa fie probleme...sincer nu stiu ce sa zic, am facut resoftarea la o firma cunoscuta, mi-au zis ca nu au mai vazut asa ceva dar uite ca s-a intamplat. In fine, masina intre timp a facut pasi si a venit vrs-ul benzinar :), ma cam mananca sa-mi fac iar o modificare dar mie cam teama...ceva sfaturi?
     
  6. litiurs@yahoo.com 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2016
    Mesaje:
    1
    chiptuning

    Salutare,

    Am o Skoda Octavia II-facelift, 2010, 105 CP, diesel, 77KW. Vreau sa ii adaug 25-30HP. Vreau pt situatii cand trebuie sa depasesc sau sa ma bag cand cineva imi acorda prioritate.

    As vrea sa stiu o firma buna care face asa ceva si la ce riscuri ma supun.

    Merci mult de ajutor.
     
  7. mbogdanalexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2016
    Mesaje:
    5
    Salut,

    Sincer, chip-ul l-am adăugat doar să pot face o depășire corecta și sigură atunci când este absolut nevoie și să nu simt când dau drumul la aerul condiționat că se transformă din râma în crisalidă. Mașina a prins viață și este gata dacă vreodată voi avea nevoie de surplusul de putere.
    În plus cred ca este o alegere corecta pentru varianta motorizării pe care o am (același motor suporta aproximativ 80 cai la varianta BNV) deci sunt pe acolo, teoretic nu ar trebui sa mă aștept la reparații suplimentare prea curând în condițiile unei exploatări conservatoare.

    FABIA 1,4 TDI BNM
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Apr 2018
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Cresterea numarului de cai putere este dublata obligatoriu de cresterea cuplului motor . Cuplul se simte pe toate plajele de turatie , deci si la turatii normale ( 1000 - 3000 ) . Tuningul nu se face ca sa mergi mai repede ...si ca sa atingi o anumita viteza mai repede . Azi , venind din Brasov pe DN1, am dat putin in ea ( am schimbat discurile de frana , rulmentii si fuzetele pentru ca aveam o bataie in pedala la franari mai harnice ) am mers cu vreo 160 km/h ( plus minis cativa km ) ca sa o verific . ALH , 5 trepte ...3300 turatii la 160 km/h in treapta a 5-a. Viteza a fost atinsa relativ usor , dar 250 NM s-ar fi simtit fata de cei 210 NM stock . La o depasire scurta as fi vrut sa urc ceva mai repede , in conditiile in care nu depasesc niciodata 3500 turatii pentru ca stiu cat suporta turbina de ALH ( dupa ce o inrosesti de doua ori te kci pe ea ) . De aia crapa turbinele. turbina de ALH este mica si nu rezista la caldura mare. Fiind subdimensionata , pierderea normala de caldura cand o duci la blana este si ea mica ... si materialul sufera rau de tot . Daca as face tuning ( si voi face la ALH ) voi inlocui turbina cu una mai mare si neaparat un intercooler mai generos . Altfel , degeaba imi modifica harta de amestec ca nu fac decat sa solicit aiurea niste componente care nu au fost facute pentru asa ceva. Injectoarele suporta , pompa suporta , ambreiajul suporta ( daca nu esti neam prost sa o duci in "stage race" cu 190 CP numai din soft ) . Adevarul este ca un tuning de motor trebuie sa vina si cu altele dupa el. In primul rand frane mai mari . Trecerea la roti pe 16-17 care sa permita etrieri mai mari si discuri mai generoase , frane spate mai mari si neaparat pe disc pentru racire , ideal ar fi ventilate . Este grozav sa ai putere mare dar este nasol cand apesi frana si nu te mai opresti pentru ca ti se incing tamburii ep spate si franele de pe fata aferente jantelor de 15 " nu mai fac fata .
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  9. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Ai idee cea de AXR e identica cu cea de ALH?
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu . Din cate stiu eu , cea de AXR este mai mare . ALH-ul are cea mai mica turbina dintre toate motoarele de 1.9 de la VAG.
     
    Little Big apreciază asta.
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    JurasikMan
    Ai descris f. bine ceea ce inseamna defapt un tuning la motor executat cu simt de raspundere. Din pacate amatorii de asa ceva nu prea se documenteaza inainte si ajung sa-si strice motoarele la masini nestiind ca acestea sunt concepute absolut la limita in ziua de azi.
     
    Cristi181 apreciază asta.
  12. Andreea Maria Junior Member

    Înscris:
    4 Apr 2018
    Mesaje:
    0
    Buna ziua tuturor ,
    Ieri am vrut sa cumpar o masina Skoda Rapid 1,6 diesel dar avea 90 cp ,iar eu vreau sa aiba 105 cp.
    Am auzit ca ar merge sa mai adaug la ea diferenta de 15 cp si ca ar costa 800lei .
    Voi ce pareri aveti?
    Ajutati-ma cu un raspuns.
    Multumesc
     
  13. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Se poate face remaparea.Ai la dispozitie cativa tuneri mai seriosi.Google este prietenul tau!
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Acesta este motorul tau. Studiaza atent constructia . Se poate obtine si mai mult din el ...insa , verifica intai la un resaler serios de piese daca accesoriile sunt la fel pentru cele trei coduri de motor. Dupa cum vezi , motorul in sine este fix acelasi . Verifica daca turbina , radiatorul de intercooler , volantul , etc , sunt aceleasi in cataloage pentru cele trei variante de putere cu coduri diferite .
     
  15. MariusCo

    MariusCo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2018
    Mesaje:
    3
    Salutare,
    Din ianuarie detin un "Urs" de 150 CP si mi-am dat seama ca simt lipsa unor CP extra dar si a ceva cuplu suplimentar. Sapand pe net dupa posibilitati de tuning de dat de asa ceva:

    https://www.chiptuning.com/ro/skoda/kodiaq-2017/2-0-tdi-4x4-150ps-110kw-1968ccm/powercontrol.html

    Aveti ceva info despre acest produs?
    Merci
     
  16. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Chiar nu ai auzit si de alti tuneri?Mi-e greu sa cred!
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Kodiaqul este o masina grea. Las-o la caii pe care ii are. Mergi mai batraneste. Cea mai neinspirata solutie este sa tunezi motor mic la masina grea ca sa o calci ca pe o masina sport. Nu rezista . Cand ai un Clio de 900 de kg si un motor de 2.5 ...poti sa te joci cu puterea si 50 % ...masina este usoara , motorul nu este solicitat in nici un regim. Cand ai o masina grea , cu tractiune integrala si relativ submotorizata ( la masina aia ii trebuia un motor peste 2,5 ) ...orice plus inseamna un risc . Parerea mea .
     
  18. MariusCo

    MariusCo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2018
    Mesaje:
    3
    Are garantie si din cate am sapat pe net, kit-ul de tuning din link, nu resofteaza masina. In orice moment, se poate da jos kit-ul si masina revine la ce are din fabrica. Noile valori, nu ar fi cele maxime, ci cele de siguranta. Din ce spuneau unii pe forumul de UK, testele dyno arata mai mult cuplu si mai multi CP decat cei declarati pe site-ul celor ce produc/vand kit-ul. Eram curios daca cineva de pe aici si-a pus kit-ul mentionat de mine, ca sa imi spuna niste pareri.

    "...Interesting fact: for the 2.0 TDI 150HP engine, actual power and torque increases are: +35-40HP and +70-80Nm. So, in fact the PowerControl turns the engine into 190HP version. The official info provides lower values due to TÜV certification but in reality the dyno show much better results [dyno graphs available on the website]..."
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Marius ....tu chiar crezi ca daca puteau sa scada consumul cu 15 % si sa o incadreze lejer in clasa de polulare nu o faceau din fabrica ?
     
  20. MariusCo

    MariusCo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2018
    Mesaje:
    3
    partea cu consumul nu ma intereseaza...luam un Smart electric daca era asa....CP si cuplu in plus doresc...
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare