1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Sper ca atat el, cat si firma la care lucreaza mecanicul sa fie oameni de inteles si sa remedieze problema aparuta, fiindca eu nu am mers mai mult de 5-6k de km intr-un an.
    Eu am distributia pe lant si din ce am citit pe net, se schimba pe la ~120k km.
     
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Cand inlocuiesti distributia, cred ca este bine sa ceri factura, garantie. Nu merge la ,,mica intelegere".
    Se verifica/inlocuieste cand apar zgomote suspecte.
    Succes, si sa auzim numai de bine.
     
    Little Big apreciază asta.
  3. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Asa este, insa eu nu cred c-am pastrat nimic din toate astea. Pe mecanic il cunosc de 4 ani, de cand am masina, si de fiecare data nu am avut nicio problema cu ce mi-a facut, este un tip ok. Nu stiu ce sa zic, sper sa nu ajung cu ei la protectia consumatorului.
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    In primul rand trebuie sa fii sigur ca este problema de distributie . Asta afli daca desfaci capacul . Dupa aceea mai stam de vorba.
     
  5. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Ce capac?
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Capacul care mascheaza lantul de distributie.
    Baia de ulei, dupa care urmeaza capacul.
     
  7. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Este normal sa urce nivelul lichidului de racire, in recipient? Dupa ce m-am intors dintr-o cursa de vreo 20 km, am verificat nivelul si era trecut cu aproape 1 cm peste limita maxima, eu avand initial lichid pana la limita de sus.
     
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
  9. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Am citit, sunt lucruri pe care le stiam deja.
     
  10. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Lichidul din borcan are culoarea originala si nu are nimic altceva amestec.
    Ciudat este ca desi m-am uitat foarte atent, nu se vede nicaieri pe unde pierde lichidul.
    Mecanicul a ajuns la concluzia ca trebuie desfacut motorul.
     
  11. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    As incerca si eu sa fac asta, dar nu inteleg ce trebuie sa fac ca sa vad daca primeste compresie.
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Pur si simplu va exista o presiune care va arunca lichid afara . Asta ar arata ca exista legatura intre compresia din cilindru si circuitul de racire . Adica , sau fisura in bloc/chiulasa sau garnitura de chiulasa ciupita .
     
  13. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Stai ca tot nu inteleg: desfac busonul, pornesc masina si apoi cobor si ma uit la vas? Ce ar trebui sa vad acolo?
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Daca exista probleme , vei avea presiune care iti va arunca antigelul afara . De asta este bine sa faci asta la rece , ca sa nu te oparesti .
     
  15. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Aha, deci in conditii normale, daca pornesc motorul, nu ar trebui sa arunce lichidul din borcan, corect?
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Corect . Dar mare atentie , nu fa asta cu motorul cald .
     
  17. Flr 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Salutare, acum 2 saptamani am inlocuit vasul de expansiune.
    Ieri, la un drum in oras (5 km), dupa oprirea motorului, a "puscat" tot antigelul pe la robinetul de golire de sub radiator. Dupa ce am inchis robinetul, am incarcat iar instalatia si pana azi nu a mai facut probleme.
    E posibil ca sa nu se fi inchis bine robinetul acela cand am schimbat vasul de expansiune? Am remarcat ca atunci a venit cam greu robinetul in spate si apoi la loc. Ieri s-a inchis foarte usor, cu "click"-ul specific.
     
  18. Dic84 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2010
    Mesaje:
    4
    Salut. Recent am observat si eu o problema la masinuta mea. Am o Fabia 1 1.4 MPI AZF si de curand am observat ca imi arunca apa din vasul de expansiunea. Am verificat :
    -daca scoate bule in vaz si nu, nu se vede nicio bula
    -capacul de la ulei nu are spuma alba
    -radiatorul se incalzeste la fel si furtunele de intrare si iesire
    Ceea ce mi se pare ciudat:
    -pe joja, dupa ce merg cu ea, observa cateva bule mici, sub 1 mm
    -antigelul pierdut pana acum e de cca 500 ml dar nivelul de la ulei este in regula
    -apa nu se misca mai mult de 90 grade
    -ventilatoarele nu pornesc cand apa ajunge la 90 grade
    -apa nu iese afara cand motorul este la relanti, chiar daca are 90 de grade, ci doar cand este in mers

    Imi poate spune si mie cineva ce are putea sa fie? Care sa fie cauza?

    Va multumesc si Craciun Fericit.
     
  19. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Ai pierdere de lichid undeva, probabil pompa de apa, in functie de turatia motorului pierde mai mult sau mai putin.
     
  20. Dic84 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2010
    Mesaje:
    4
    Va multumesc pentru raspund dar am mentionat ca imi arunca apa afara din Vasul de Expasiune. Asta stiu sigur pentru ca prea-plinul acela este ud si la fel si directia prin care se revarsa lichidul afara. Asadar nu am alte pierderi (cel putin asa cred eu) in afara de aruncarea lichidului afara din vas.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare