1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre lichidul de racire

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de turbojack, 18 Aug 2009.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Cand este rece masina , desfa busonul de la vasul de expansiune , porneste si vezi daca primesti compresie in el . Asta ar fi semn ca ai garnitura de chiulasa dusa. Cand se arde in cilindru lichid de racire scoate pe teava un fum albicios ( a nu se confunda cu condensul normal ) .
     
  2. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Buna seara, nu stiu daca ar trebui sa iau asta ca pe o problema sau nu.O data la nu stiu cati km( sa zic in jur de 1000-1500) trebuie sa completez cu vreo 100 de ml de antigel(+100 ml apa distilata, poate chiar mai putin cateodata).E ceva normal sa completez cu o anumita cantitate minima din cand in cand sau exista o problema la instalatie/pierde antigel pe undeva?

    EDIT: Niciodata nu mi-a trecut acul de temperatura de mijloc, adica de 90 de grade.
    EDIT2: Antigelul folosit de cand am masina este G12,roz de la Hepu(pompa de apa fiind la fel, schimbata in august anul trecut).
     
    Ultima editare: 3 Iun 2017
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sunt multe locuri in care poti pierde antigel fara sa vezi . Se poate chiar in motor ( ceea ce este tragic ), se poate pe tubulatura, pompa de apa, radiatoare , coliere, vas expansiune ( plus supapa capac ) , etc. Ia-le pe rand si o sa descoperi . Sa nu te impinga necuratul sa bagi porcarii pe circuit pentru astuparea porilor .
     
  4. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Ideea este ca nu stiu daca pierd sau nu.Este necesar să completez la 1500-2000 de km cu o cantitate minima(50-100 ml antigel+apa).Voiam să stiu daca e normal, deoarece masina nu prezintă nicio anornalitate in funcționare.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu este normal sa completezi nimic . Probabil ai un por pe radiator sau pe vreun segment de tubulatura si perzi sub forma de abur cand se incalzeste motorul.
     
  6. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    De regula radiatorul pierde antigelul, de multe ori pe la termocupla, jos in stanga. Dar pot fi si alte locuri... Nu tb. sa pui chiar totul la suflet. Eu cred ca daca torni in radiator 2-300 ml de lichid bun (ex. liqui moly) pentru etansare radiatoare nu vei mai avea chiar nicio problema.
     
    Ultima editare: 4 Iun 2017
  7. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Multumesc mult, macar acum stiu ca exista o scapare pe undeva si ca trebuie sa arunc un ochi mai atent.Sper sa gasesc cauza in viitor si o sa revin.
     
  8. Flr 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Antigelul trebuie sa fie undeva, ori curge, cum ziceau colegii, pe la vreun racord, radiator, caz in care va trebui sa se vada umed/picaturi, ori merge in motor pe la vreo fisura la garnitura de chiuloasa, caz in care va trebui schimbata, operatie nu chiar asa rapida.
     
  9. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Am fost recent la service sa schimb un cap de planetara pentru a rezolva alta problema semnalata pe forum, desi un alt service mi-a zis ca nu e nicio problema(dar tot am ramas cu dubii, asa ca am mers si-n alta parte) si am stat pe sub masina si am vazut pe unde imi scapa si antigelul.E fix la imbinarea radiatorului din partea inferioara.O sa schimb radiatorul cat de curand.
     
  10. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Ai citit ce am scris eu?
     
  11. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Da, sigur.Citesc fiecare comentariu.Am zis c-o sa schimb radiatorul, dar daca tot mi-ai amintit, pentru cei 20-30 de lei merita sa incerc si cu solutia.Cum se procedeaza?N-am mai folosit pana acum.
     
  12. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.622
    Locație:
    Bucuresti
    ce solutie? Aia de astupa porii?
    daca vrei sa nu mai ai caldura la iarna, baga solutia.
     
  13. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Am citit si eu despre eventualele probleme care pot aparea la calorifer.O sa schimb direct radiatorul ca sa nu ma mai complic.
     
  14. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.305
    Locație:
    Bucharest
    Am bagat eu la Dacie si finalul..alt radiator..
     
  15. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
  16. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.622
    Locație:
    Bucuresti
    Ai facut tu asta la masina ta si acum totul este ok ?
     
  17. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Da. Am facut acum 3 ani. Si e foarte OK.
     
  18. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Am schimbat astazi radiatorul.Am ales ceva de la NRF si am dat inca 130 de lei pe manopera.Relativ ok, spun eu.

    Multumesc pentru ajutorul acordat!
     
  19. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Salutare!

    Anul trecut pe la inceputul lui august am schimbat tot kitul de distributie (lant) si de atunci tot pierd lichid de racire. Poate e doar o coincidenta, insa de atunci cam la interval de 1-2 luni scade aproape de nivelul minim si trebuie sa completez. Sub masina nu vad nicio urma/pata de lichid.

    Azi am fost la mecanic (acelasi care mi-a schimbat si kitul) si mi-a zis ca trebuie demontat motorul sa umble nu stiu pe unde fiindca nu vede pe unde pierde lichid si singura situatie este sa desfaca motorul, si toata cheltuiala e undeva pe la 15000-2000 lei. Nu stiu ce sa zic, mi se pare cam exagerat si pretul si faptul ca nici el nu stie sigur pe unde pierde masina lichid.

    Cat despre kitul de distributie, mi-a zis ca a pus original, a inlocuit si radiatorul cu altul nou. A mers bine pana de curand, cand a inceput sa scoata un zgomot ciudat, care dispare cateodata dar de cele mai multe ori se aude si e ca un horcait, nu stiu cum sa-i spun. Se aude mai tare decat eram obisnuit, de parca ar fi pe motorina. De anul trecut si pana acum cred ca am facut in jur de 5-6000 km. Cum e cu garantia la o astfel de lucrare?
     
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Probabil garnitura de chiulasa cu probleme.
    Cum v-ati inteles? O luna, doua, noua? Ma refer la kitul de distributie.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare