1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Discutii si probleme legate de motoarele 1.4 TSI

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de coldspace, 30 Noi 2009.

  1. coldspace 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    1
    Buna ziua, sunt nou pe forum aici.

    As avea cateva intrebari despre motorul de 1.4 TSI cu 122 cai putere pe o Octavia 2 facelift cu o cutie de viteze DSG
    1) Este bun motorul? Nu cer de la el performante sportive dar doresc sa fiu sigur ca pot face o depasire fara emotii.
    2) E vreo problema ca are o capacitate mica?
    3) Cam unde se situeaza consumurile reale? (Mers normal, intr-un oras de genul Constanta... nu Bucuresti unde mai mult se sta decat se merge)
    4) Ma pot astepta la un consum ca cel specificat de cei de la Skoda? (Urban: 8, Extra: 5.3, Mixt: 6.3) sau sunt doar niste cifre fictive? Care ar fi cifrele reale la un mers normal?
    5) Ar putea urca o panta fara sa se chinuie prea mult?

    Inainte ma gandeam la un motor de 1.8 TSI cu 160 cai putere dar cand am vazut ce consumuri mare are (gen 11-12 l/100km) am zis ca nu e de mine.
    Acum stau si ma intreb de ce o diferenta atat de mare fata de ce declara cei de la Skoda.

    Multumesc,
    O zi buna!
     
    Ultima editare: 30 Noi 2009
  2. ritter 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    58
    Iti raspund eu prin prisma unui om care a avut pana de curand un Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 CP.

    Deci:
    1. Motorul 1.4 benzina supraalimentat este cel mai bun compromis realizat vreodata. Puterea lui "neobisnuita" nu se bazeaza pe turatii ridicate, asa cum cred multi, ci pe introducerea unei turbine care foloseste gazele recirculate. Ca atare cuplul motor se impune ca si un diesel de la 1.500 ture, dar are marele avantaj de a nu se plafona pe la 4000 ture ci trage liniar ca un benzinar pana la 5000-6000 ture. Eu la 150 CP pe Fiat luam "suta" in 8 sec cu butonul Sport activat. Faceam pe departe (!) orice Passat 2.0 TDI :) care are nevoie de 9.6 sec pentru acelasi lucru. Habar nu avea ca eu am un 1.4 sub capota :idea:.....Concluzie: tu la 122 CP pe O2 esti super ok.

    2. Nu are nicio problema capacitatea de 1.4. Daca iti aduci aminte, motoarele diesel aspirate pe vremuri aveau cca 60 CP la 1.900 cmc, deci....tot turbina le-a salvat mai tarziu...si nu marimea motorului.

    3. Consumul real este asa si asa, adica mult peste ce zic fabricantii. In oras al meu 1.4 T-Jet 150 CP era destul de mancacios, undeva pe la 12%, la drum lung nu scadea sub 7.5% iar ca medie era pe undeva la 8%. DAR o calcam destul de tare.

    4. Pentru un condus decent scade cate 1.5 litri la 100 km din valorile pe care ti le-am dat mai sus, mai ales ca la O2 are numai 122 CP

    5. La panta iti garantez ca nu simte absolut nimic si nici la pornirea AC. Este foarte placut de condus si urca in ture admirabil. Ca sa iti faci o imagine gandeste-te asa: pe O2 mult laudatul 2.0 TDI 140 CP atinge 100 km / h in 9.7 sec iar 1.4 TFSI 122 CP atinge 100 km / h in 9.6 sec. Practic sunt egale ca si performante dar TFSI-ul este muuuulllt mai silentios si mai ieftin la inmatriculare.

    Multa Bafta in alegerea ta.
    http://www.youtube.com/watch?v=oByZJPdlWLI&feature=related
     
    Ultima editare: 1 Dec 2009
  3. MicuTZu83

    MicuTZu83 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    68
    Locație:
    CRAIOVA
    eu am condus VW JETTA, cu 1.4 TSI, cutie manuala(inainte sa fie disponibila motorizarea la Skoda) si am ramas foarte placut impresionat :) merita!
     
  4. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    Salut tuturor.
    E primul meu mesaj pe forum pentru ca de azi sint posesorul unei O2, 1.4 TSI 122 HP, blue storm.

    Am o nelamurire in legatura cu motorul 1.4 TSI, si anume: in ce norma de poluare se incadreaza?
    Pe pliantele vechi de la Skoda scrie EU4, pe pliantele noi scrie EU5.
    Cum de la 15 decembrie se reintroduce taxa de poluare pentru EU4, raspunsul la aceasta intrebare ma poate costa (sau nu :) ) vreo 600 euro.
     
  5. ritter 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    58
    Este EURO5. Ia zi, cum merge ? ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Dec 2009
  6. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    :) Bine, pe cei 10 km de la showroom pina acasa, cu viteza medie de 30km/h. N-as vrea sa-i fac "rodajul" in Bucuresti, asa ca mai astept putin sa-mi fac timp de un drum de 200 km.

    Multam pentru raspuns :)
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Dec 2009
  7. ritter 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    58
    Ok, dupa weekend sa revii cu impresii mai detaliate. :meeting:
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Dec 2009
  8. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    Imediat ce imi fac o impresie. Din pacate drumul lung o sa mai astepte vreo 2 saptamini. :crying:
     
  9. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    OK, am scos-o la drum intins. Din punctul meu de vedere se misca super, dar trebuie tinut cont ca vin de pe Logan 1.6. Are vina, urca frumos in turatii; imi mai trebuie ceva timp sa ma obisnuiesc sa schimb vitezele mai jos (cutia de viteze e manuala in 6 trepte); computerul de bord imi indica sa schimb viteza undeva intre 1500 si 2000 turatii.
    Pe 220 km, dintre care 25 pina la iesirea din Bucuresti, consumul mediu a fost 6.9l/100.
    Incerc sa pun si niscai poze cu masina.

    PS. Am luat si cartea de identitate, e EU5 ;).
     
  10. coron6 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2009
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Skoda 1,4 tsi

    Felicitari ! cum merge ? tocmai a venit si skoda mea si sunt tare curios. Inainte am avut un Chevrolet Kalos 1,4 si un Logan 1,6 si am fost multumit de ele . Sunt curios de acest motor 1,4 tsi
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Dec 2009
  11. ritter 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    58
    Cum mai merge ? Puncte slabe / Puncte tari
    Ne-ai promis si ceva poze...:(
     
  12. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    Poze am pus aici: http://clubskoda.ro/showthread.php?t=52&page=17
    Merge bine. Consumul in Bucuresti pe vreamea asta e pe la 11-11.5, la 30-35 km zilnic.
    Altfel am ajuns la 1400km, am dus-o pina la 170km/h afara fara probleme. Pina acum deplin multumit (mai putin de turturele care mi-a picat pe ea :):) si o sa mi-o trimita in service pentru o perioada).
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Ian 2010
  13. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    @Ionutz: vreau sa-mi iau si eu un 1.4 tsi, vineri o sa fac un test drive sa vad ce si cum si poate si cu un 1.6 tdi. Vroiam sa ne zici sau sa-mi zici ca sunt interesat in primul rand, de felul cum se comporta masina asta. Nu cred ca o sa zici ceva de rau ca doar e noua. Dar din cate am inteles esti din Constanta si la noi se merge mai aerisit. Daca ai facut un drum lung si poate cu persoane in spate, in depasiri e ok? In panta trage bine? Ma interesa sa stiu si distanta de franare de la 100 km/h la 0. Are cineva idee pe unde scrie asta?
    Multam si numai bine cu masina asta adorabila!
     
  14. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    @daniel_ct.... acum depinde si ce vrei sa faci cu masina, stil de condus...
     
  15. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    daniel_ct, salut
    Nu sint din Constanta ci de la polul ingramadelii, Bucuresti.
    Bun, raspunsuri. Am facut drum lung, 3 adulti + 2 copii; in depasiri mi se pare absolut OK, oricum mult peste vechiul Logan 1.6 MPI de 90 CP si asta in conditiile in care nu am urcat-o prea mult in turatii. Daca termenul asta de comparatie este OK ... Totusi nu uita ca O2 este o masina grea, daca vrei condus super sportiv incearca 1.8.
    In panta o ajuta mult cuplul maxim pe care il ai constant de la 1500 la 4000 de turatii, care iti da si un confort prin faptul ca nu mai schimbi vitezele prea des. Oricum, iarasi comparativ cu Loganul, am observat ca O2 1.4 TSI trage mult mai bine.
    Nu am vazut date despre distanta de frinare, dar, iarasi, nu uita ca O2 este o masina "grea". Oricum aici isi spune cuvintul si anvelopa cu care e incaltat.
    Nu ma pune sa compar cu diesel ca in aproape 20 de ani nu am calcat acceleratia niciunuia; sint conservator benzinar :D .

    Dar un test-drive n-ar strica ca cel mai bine tu stii cit si cum pui talpa.
    Succes!
     
    Ultima editare: 27 Ian 2010
  16. ritter 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2009
    Mesaje:
    58
    http://clubskoda.ro/showthread.php?t=2170
    Pentru Daniel din Constanta:

    1. Daca mergi peste 30.000 km pe an - minim, poti avea in vedere 1.6 TDI CR pentru ca doar astfel iti amortizezi cheltuielile fata de benzina. Atentie la diesel: consum mic dar intretinere scumpa (de la revizii si consumabile pana la piese schimbate dupa expirarea garantiei....).
    2. Daca mergi sub 30.000 km pe an, poti merge cu incredere pe varianta 1.4 TSI: consum mai mare functie de stilul de condus dar intretinere mult mai ieftina pe parcurs.

    Ambele au turbo, deci costuri destul de mari daca pica dupa garantie.
    1.4 TSI 122 CP este mai rapida cu 2 secunde decat 1.6 TDI CR 105 CP.
    1.6 TDI CR de 105 CP are aceleasi performante si timpi de reactie ca si clasicul 1.9 TDI PD de 105 CP, doar ca se obtin la o turatie mai ridicata decat acesta din urma.
    Ambele 1.4 TSI si 1.6 TDI CR sunt silentioase.

    Acum, totul depinde de gustul tau. BAFTA.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2010
  17. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    @Ionutz,@ritter: multam! Inclin pe benzina, dar nu exclud nici dieselul. Chestia cu km anuali e relativa. De pilda in 2008 am facut vreo 40 000 km, in 2009 daca am facut 20 000. Amortizarea se vede in timp, e adevarat, dar si costurile de intretinere de la diesel, mai ales cand iese din garantie sunt mai mari.
    Deci, in timp iti poti schimba jobul, mai ales in ziua de azi. Daca cu Corsa acceptam sa fac drumuri prin tara, nu cred ca la fel se va intampla si cu Octavia, bine,... lucram si la o ruda, asta e altecva, deci preferam masina mea decat un matiz lesinat...;)
    @Ionutz: cam ce consum ai avut atunci cu 5 persoane in masina? si poate ne poti zice si ruta, sa ne facem o idee. Multumesc.
     
    Ultima editare: 29 Ian 2010
  18. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    daniel - consum variabil :) . La 150 km/h se duce in 8-9 probabil. La primul drum lung, maxim 130 si maxim 80-90 in localitate parca am scris aici, 6.9 dupa computerul de bord, cu 2 adulti, 2 copii si bagaje.
    A, si ruta: Bucuresti-Focsani.
     
  19. daniel_ct 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    acceptabil... cand ai luat-o i-ai stors de ceva "cadou"? Gen alarma, sanzori sau ceva ce e bun pe masina.
     
  20. Ionutz

    Ionutz 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2009
    Mesaje:
    33
    Locație:
    Bucuresti
    :D sigur ca da, o pereche de presuri :)
    alarma am platit-o (optiune), senzori nu folosesc si nu obisnuiesc sa ma ... tocmesc ;) . Asta nu inseamna ca nu ai putea obtine si cadouri, nu stiu ca nu am intrebat.

    Cum a fost drive-testul?
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2010

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare