1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme pornire octavia 2

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de Arion Alin, 24 Sep 2012.

  1. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Scrie.i un mesaj personal.Are atelier in orasul Pantelimon.
     
    Chivu Elisei apreciază asta.
  2. levis36

    levis36 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2009
    Mesaje:
    28
    Skoda Octavia 2 1,6 tdi-cr an 2010. Acu 2 zile la -10 grade masina nu a pornit sau mai bine zis pornea la sfert dar se oprea dupa 2 secunde. Dupa 2 ore la -5 grade am luat curent de pe alta baterie si dupa 4 incercari in care timpul care statea pornita sa prelungit a pornit. Am suspectat apa in motorina deoarece rezervorul era cam la sfert. Am facut plinul, motorina Mol la -38 g. Ieri masina a pornit fara probleme pe la -12 grade si dimineata si seara. astazi la -14 nu am mai reusit sa o pornesc baterie a murit dupa 6-7 porniri scurte. Am pus baterie la incarcat sa vad ce se intampla.
    Cam ce as putea suspecta suspecta?
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Pune bateria la incarcat.
     
    levis36 apreciază asta.
  4. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Bucuresti
    Salut. Eu am o2 din 2007 1.9 tdi. Am avut ceva probleme asemanatoare. Daca as fii All Bundy as spune sa o pui pe un tester sa vezi daca ai ceva erori, chiar daca nu as fii tot ar fi bine sa o pui pe un tester. Acum, la fel a facut si la mine pe la 4 grade cu + nu a vrut sa porneasca neam, desi pornea si porneste la sfert. Am postat aici problema mea si All mi-a recomandat sa o supun la un tester. Nu a iesit nici o eroare. Mi-s-a recomandat sa verific bujiile. Am aflat ca masina nu avea bujiile schimbate deloc. Asa ca am luat 4 bujii noi pe original ( cost 320) si am reusit sa le verific si pe cele vechi. Se pare ca una din ele era in scurt. De curand am fost plecat pe la munte si la o temperatura de -4 grade mi-a facut iar probleme dar oricum a pornit mai repede decat prima data. A doua zi a fost -7 si cred ca se simtea -15 am pus de mai multe ori contactul si a luato la sfert. Nu ma dau stiutor. Am crescut la tara si am desfacut tractoare um650 romanesti care au acelasi principiu cu motoarele noastre diesel. Daca ai problema doar la bijii motorul tot iti va porni, cei drept trebuie sa ai o baterie buna sa duca mai mult la invartit. Iti recomand , asa cum fac si eu, pune de mai multe ori contactul pana se stinge rezistenta. Aici ma refer la undeva 7-8 contacte mai ales cand este frig rau. Este mult de scris dar vreau sa iti imaginezi in felul urmator: ai o camera inchisa iar sursa de caldura este acea bujie. Cand pui contactul varful acelei bujii se inroseste doar pentru 1-2 secunde. Fiind fier o punere de contact nu iti incalzeste destul de bine camera de ardere apoi sa te mai gandesti si la faptul ca acolo ajunge motorina care si aceea este rece. Deci daca camera este incalzita destul de bine cu motorina care ajunge rece o mai amorteste putin si iti porneste la sfert. Acum, contactele sa le pui la interval de aproximativ 2 secunde dupa ce s-a stins rezistenta. Oricum iti va porni pana la urma . Un alt factor poate fii asa cum ai spus si tu motorina. Si eu bag numai de la omv si mol din aceea premium, dar, logic gandind nu ajuta foarte mult. Cei drept daca are apa nu ajuta deloc. Important ar fii sa fie curata si ajuta mai mult la injectoare. Daca mai ai nelamuriri si stiu te ajut cu placere. Sper ca nu am gresit nicaieri in ce am spus. All Bundy sau Pintiliosul si mai sunt cateva persoane care se pricep mai bine ca mine te pot ajuta mai mult. Multa bafta.
     
    levis36 apreciază asta.
  5. Andrei ALEXE 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2018
    Mesaje:
    1
    Buna seara am si eu oproblema cu oskoda octavia 2 din 2010 1.9 tdi. Acum ca s-a racorit nu mai porneste dimineata. Am pus un tester si imi spune ca este din cauza senzorului de turatie de pe axul cu came . am schimbat 2 senzori noi si are aceleasi simptome. daca dau mai mult la automat se aprinde in bord autoturismul acela galben derapând si se aprinde sonda de ulei . Si daca pornesc dimineata cu greu, si la cald porneste invartind mai mult ,nu ca si inainte .Daca stiti despre ce esta vorba va rog sa imi spuneti.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Ian 2018
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Andrei ALEXE
    1. Trebuie sa verifici bujiile, pe rand fiecare cu conectorii dati jos de pe ele. Rezistenta bujiei in cazul tau, daca nu ma insel, trebuie sa fie 0,4Ohm. Fiind alimentata la 5 volti nu e bine sa dai 12 volti pe ele ca le poti arde. O bujie defecta este intrerupta (rezistenta mult mai mare decat valoarea de noua sau infinita).
    2. Senzorul de pe axul cu came poate face figuri intr-adevar sa nu porneasca motorul la rece, doar la cald. Nu cumva ai firele intrerupte (roase de rozatore) de la acest senzor?
     
  7. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Andrei,
    Pai cel mai bine cauta-l pe Cristi pentru o diagnoza, daca tot ai pomenit de el
     
  8. levis36

    levis36 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2009
    Mesaje:
    28
    Multumesc Dn. Strutu pentru lamuriri. Am incarcat bateria ieri si la a 4 chee a pornit. Azi dimineata -7 grade a luato din prima dar tot cu o fluctuatie de turatie. A urcat peste 1000 dupa care scade, aproape sa se opreasca si isi revine la 1000 dupa care scade spre normal cand se incalzeste. Ciudat a fost ieri ca turometrul statea sub 1000 turatii cam ca si vara de cum porneam, mergea rotund fara trepidatii. Banui ca ar putea fi un senzor de temperatura exterioara care ar comanda mai putin combustibil. Faza cu aprinsul bujiilor o stiam de la fosta masina fiat cu motor de 2500cc dar nu am aplicato, de Skoda e masina, la Fiat bujiile ramaneau aprinse din momentul contactului 40secunde si da am si eu pe masina bujiile originale din fabrica, pe care le voi verifica. Am sa merg sa ii fac un test. La ultimul test au fost calibrate din nou injectoarele si 2 au iesit cam rau si mi-a recomandat tipul de la Adria Sv Solutie spalare diesel de la liqui mory ca daca nu am sa vin sa mi le schimbe.
     
    Strutu apreciază asta.
  9. levis36

    levis36 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2009
    Mesaje:
    28
    Am fost la reprezentanta si au constatat in memoria defecte stocate EGR defect sporadic. Deci trebuie sa merg ceva mai turat si am sa schimb bateria pentru ca face 8 ani.
     
  10. Daniel Alexxx

    Daniel Alexxx 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2018
    Mesaje:
    1
    Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia.
    Detin o skoda octavia 2 1.9 105cp din 2005 si am probleme cu clapeta ce opreste aerul la oprirea motorului.
    erroarea de pe tester este (valve for intake manifold flap (n239))
    -am schimbat
    5 panouri de vacuum(are panoul mare nu sunt acele electrovalve mici )
    egr.ul
    toate furtulene vacuum noi
    pompa tandem
    mufa ce alimenteaza panoul de vacumm
    Imi inchide clapeta de la EGR doar atunci cand scot acel furtun de vacuum din filtru de aer si il strangulez. Daca il las strangulat nu mai trage masina iar clapeta ramane pe inchis.
    Aveti idee ce asi putea sa ii mai fac? multumesc frumos
     
  11. andrei_nath 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2014
    Mesaje:
    1
    Salutare,

    Ieri, in spiritual sarbatorilor pascale am avut neplacerea sa dau cheie, sa porneasca motorul si dupa cateva secunde sa moara. Cheie din nou si nimic. Motorul se invartea greu, sacadat/uscat. Alte 2-3 incercari la fel. Dupa care, astazi incerc din nou, la prima si a doua cheie aceeasi treaba(motorul se dadea peste cap greu cu un sunet chinuit uscat). Surpriza, la a treia incepe sa fie dat peste cap mai usor/mai rotund si dupa inca 2 incercari porneste(tinut un 3 sec). Am incercat oprire si pornire din nou, merge perfect(sfert de cheie).
    Parea ca se invartea in gol si nu era alimentat... cel putin asa ma gandesc eu.
    Injectoarele le-am schimbat recent, sunt brici. Ce mi s-a mai intamplat, de cateva ori, a fost ca in timpul mersului, sa am scaderi de putere(nu mai tragea sau tragea sacadat) dupa care simptomul dispare si totul e ok(din ce tin minte la turatii sub 2000 motor destul de rece).
    Cu pornirile, mai am din cand in cand porniri la catre trebuie sa tin 2-3 secunde(dar motorul e dat peste cap usor/ "rotund") dupa care o ia.(nu neaparat la temperatori mici, se intampla si primavara / vara). Masina are 190.000km.
    O sa o duc la o verificare, dar pana una alta poate mai dati si voi o idee cam unde ar fi zona cu buba.
    Motorizare 1.6Tdi
    Multam fain
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2018
  12. Dandan1 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare tuturor!
    Postez pentru prima data pe acest forum. O problema de pornire skoda O2, 2012, 1.6, MPI.
    Daca cele ce vor fi relatate au mai fost discutate, va rog redirectionare, link.

    Cu motorul rece la temperaturi peste 25 grade porneste la a-3-a cheie.
    Problema a aparut la sf verii trecute(am schimbat baterie, fise, bujii- problema a persistat). Pe timpul toamnei, iernii si primaverii a pornit perfect.
    Problema a reaparut cand au crescut temperaturile. Vara aceasta, diminetile, masina porneste normal. Daca o pornesc dupa pranz, la rece, peste 25 grade, tocmai la a-3-a cheie.
    Am eliminat problema amorsarii pompei de benzina punand contactul de trei ori la rand fara sa pornesc motorul.
    Am fost in reprezentanta la Brady pentru constatare. Pe tester nicio eroare. Mi-au schimbat electrovalva de carbon, nimic, nicio schimbare. Mi-au recomandat curatarea/setarea clapetei de acceleratie, am efectuat, nicio modificare.
    Daca in timpul incercarilor de a porni ii dau spit-uri, ca la batrana Dacie, porneste greoi, un pic inecat, cu miros puternic de benzina.
    Mentionez, dupa pornire, masina merge perfect, rotund , fara alte disfunctionalitati. Niciun martor aprins.

    Multumesc!
    Astept parerile voastre!
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sonda de temperatura sau cablajul aferent. Porneste greu pentru ca da prea multa benzina si o ineaca . De multe ori nu este sonda ( care are o constructie simpla si robista ) ci cablajul sau mufele . Nu ai remarcat si o crestere a consumului ?
     
  14. Dandan1 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Asa este! Consumul a crescut. Am schimbat si sonda de apa(care am inteles raporteaza ceva temperatura) si nu asta este cauza. Sonda de temperatura este acelasi lucru cu sonda de apa?
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iul 2018
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Da. Ar fi bine sa verifici si cablajul si partea de mufe .
     
  16. Badea Gabi 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2018
    Mesaje:
    3
    Am Octavia 2 MPI DIN 2005, pe GPL. Îmi licare permanent becul de la GPL si masina nu mai porneste... chiar dc îl sting, apăsând pe el. După vreo 2 ore cu becul de la gpl stins a pornit normal 3 secunde si s-a oprit brusc și apoi nu mai vrea să pornească. Toți mecaniciI pe care îi cunosc sunt plecați in concediu.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Aug 2018
  17. Buna ziua,

    Am o skoda octavia 2 din 2008 si am o problema in momentul in care pornesc motorul. La rece are un trepidat anormal si scoate un fum un pic spre albastru. Se intampla asta doar pana cand se incalzeste motorul dupa care isi revine.

    Am avut probleme cu turbina, am reparato si simptomele astea au aparut imediat dupa reparatia turbinei.

    Am pus tester pe ea, mi-a dat eroare pe injectorul 1 (am atasat poze). Am duso la service si dupa verificari mi-au schimbat axa cu came, tachetii, cuzineti si simeringul axei.

    Cei de la service mi-au zis sa ies la o plimbare afara din oras vreo 50 de km dupa care ar trebui sa isi revina. Am scoso la plimbare dupa care am pornit iar cu motorul la rece si se comporta la fel.
     
  18. elena26 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2018
    Mesaje:
    1
    buna seara. de ieri masina nu mai porneste!de fapt porneste 3secunde si apoi moare imediat. Este vorba de o skoda octavia2 1.6 tdi,din 2012. are toate schimburile facute....de curand i am schimbat si distributiea...nu mi explic ce s a intamplat. am dus o la mecanic si dupa o analiza nu foarte amanuntita ,mi a spus ca e destul de grav ,ca are motorul pe jumatate blocat...dar nu mi a spus nimic concret...piese stricate etc. se poate sa se "duca"asa dintr o data motorul? pe tester nu da absolut nici o eroare...la bord la fel....
     
  19. Rene98 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2018
    Mesaje:
    4
    Bună seara...sunt posesorul unei Octavia 2 din 2007 1.9 tdi 105cp BXE și azi am întâmpinat următoarea problema :
    I am dat curent unui prieten(cu motorul pornit) am mai lăsat mașina puțin pornita, ma parchez, o opresc, întru în magazin(fiind la kaufland în parcare) și când ies, ma urc, pun contactul, o las puțin, ii dau cheie, nu pornește.. Învârte dar nu pornește și îmi pâlpâie becul de la bujii (acel arculet de lângă check engine) ... Recent am schimbat cele 2 relee principale de la contact având o problema cu contactul, când se punea, când nu.. Și de când le am schimbat toate bune și frumoase pana acum.. Aveți idee ce ar putea fi? Nu am ajuns încă sa ii fac o diagnoza.
     
  20. misudmg 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2017
    Mesaje:
    2
    Buna am si eu probleme cu pornirea la octavia 2 1,9 2007 bxe doar la rece in special dimineata si asta dupa ce am alimentat la petrom mai exact dupa ce am venit in țară dupa 4 luni am pus bateria pe masina am dat la automat totul ok porneste la sfert merg in ziua respectiva si fac plinul iar de a doua zi probleme cu pornirea nu mai voia deloc sa pornească doar daca o acceleram altfel pornea si se oprea imediat maxim 2-3 secunde la service au zis ca e senzorul axului cu came pe care l-am schimbat dar acum face figuri doar dimineața in rest pe timpul zilei porneste la sfert si asta fara nici un martor aprins in bord
    Dacă vi sa mai întâmplat ceva de genul spuneti-mi si mie cum ati rezolvat
    Va multumesc
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare