1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre sistemul de franare

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de OutOfCtrl, 11 Mar 2009.

  1. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    583
    Locație:
    bucuresti
    schimba rotile intre ele,stg-dr in prima faza...nu te costa nimic
     
  2. peteruxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2016
    Mesaje:
    4
    M-am gandit si eu, desi nu vad legatura. Plus ca pana sa ajung sa schimb discurile si placutele nu facea nimic masina. La rulare iarasi niciun mers, nicio bataie. Niciun tremurat in volan la franare de la viteza mare. Doar am observat ca la viteza mica si cand apes pedala mai ferm zgomotul e cel mai puternic, ca o bataie.
     
  3. nica_ro

    nica_ro 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2011
    Mesaje:
    15
    Locație:
    Bistrita
    1. La acelasi an de fabricatie si tip motor, am folosit placute Zimmermman, cod 23914.170.1 (cod PR 2EA); discurile au cod 600.3222.20; pentru codul PR 1KD, codul pentru ATE este 13.0460-2820.2, iar pentru 1KF este 13.0460-2880.2. Primele nu au indicator de uzura, ultimele au. Cel mai bine mergi la un magazin de piese auto si ceri piese in baza seriei de sasiu.

    2.Eticheta cu codurile cuprinde mai multe date:VIN, cod intern masina, cod motor si transmisie, cod vopsea si material tapiterie, iar insiruirea de coduri sunt optiunile alese. Mai multe detalii aici: http://igorweb.org/equidec.aspx (se introduc codurile despartite de ; ).
     
    Ultima editare: 31 Aug 2016
  4. peteruxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2016
    Mesaje:
    4
    Ok, problema s-a rezolvat. Au fost placutele de vina. Mai intai le-au pus lanloc pe cele vechi si au vazut ca nu mai facea. Apoi au adus un alt set de placute Bosch noi si facea la fel. In final, au adus acelasi model de placute cu ce fusese inainte pe masina si a mers. Se pare ca cele Bosch nu stateau perfect in suport si aveau un joc infim care se transforma intr un zgomot destul de puternic. Au gasit cate doua puncte lasate pe fiecare suport de la jocul placutelor.
     
  5. cuculean 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2014
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Deva
    Dupa inlocuirea placutelor de frana fata la skoda octavia 2 TDI 2.0, mi-a ramas aprins becul martor uzura placute in bord.
    Am scurtcircuitat mufa de la roata si tot degeaba.
    Suspectez ca este intrerupt pe undeva cablul.
    Stie cineva unde ajunge acel cablu ca sa-l pot masura sa vad daca intradevar este intrerupt???
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Mar 2017
  6. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.630
    Locație:
    Bucuresti
    In ceasurile de bord.
     
  7. Victor Busuioc 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2017
    Mesaje:
    1
    Salut,am o problema si poate v-ati confruntat careva cu ea:am o skoda octavia din 2006 ,1,6 benzina fsi,cod motor :blf,am pedala de frana moale,nu pierd lichid de frana ,am pus-o si pe tester si nu imi apare nici o eroare ,stiti cumva de la ce ar fi?
     
  8. marius_f 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    94
    Salut
    Sper sa scriu unde trebuie
    Vreau sa reconditionez etrierii spate, cam tot ce se poate schimba prin interiorul lor (stg+ dr)
    Am fost la mecanic si mi-a zis sa comand kiturile de reparatie pt ei iar cand le am sa il caut .

    Am cautat astazi de pe Autokarma (sa nu se considere reclama) si am comandat doua seturi din urmatorul kit, pe care eu l-am considerat a fi cel mai complet, ca sa zic asa, avand si pistonul etrierului
    https://www.autokarma.ro/piese-auto...- prezent) 2.0 TDI 16V, 103 KW&grupa_order=1

    Am insa cateva nelamuriri
    1. Eu stiu ca am sistem de franare ATE, cel putin asa stiu ca scrie pe pompa/borcanul de lichid de frana
    Nu stiu insa ce marca sunt etrierii
    Kitul asta de reparatie vad ca este pt sistem LUCAS
    Are vreo importanta ?

    2. Este suficient ce am comandat sau sunt altele mai complete/complexe ... ?

    3. Observ ca in poza acestui kit apar doua suruburi de aerisire si nu inteleg ce cauta un al 2lea surub acolo, kit-ul fiind decat pt o roata
    Poza asta are doar caracter informativ sau imi scapa mie ceva ?
    (nu pare a fi surubul ''melcat'' din interiorul etrierului)

    4. Este ceea ce imi trebuie mie ?
    (am cautat pe autokarma si am observat de ex ca pistonasele au diferite dimensiuni/diametre ... posibil sa fie la fel si in cazul garniturilor/oringurilor)

    5. Ultima intrebare
    Stiind ca am cutie DSG, aerisirea se poate face in mod traditional/normal ? (pedala ... strangere ...)
    Adica exista riscul sa ajunga aer pe la pompa abreiaj sau alte bazaconii ?
    (nu as vrea sa dau din lac in put)

    Nu am fost inca sunat pt validarea comenzii fiindca astazi este sambata si au program doar de L-V .
    Probabil ca ma vor suna luni si atunci am sa stau cu ei la discutii, dar ... nu cred ca ii va interesa atat de tare ceea ce le spun eu prin tel, asta daca or asculta la tel ce le spun eu ...

    Va las datele masinii, poate reusiti sa imi spuneti daca am luat exact ceea ce imi trebuie
    (nu as vrea sa desfac pe acolo si apoi sa constat ca nu am comandat ceea ce imi trebuie)

    Octavia 2, 2005, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw/140cp, bkd, dsg
    TMBBE61ZX52089064
     
  9. andyandreeas 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    5
    Si eu tot pe ATE merg, placute + discuri si franeaza foarte bine, dar parerea mea ca ar trebui luat in considerare si cauciucurile. Degeaba ai frane bune, daca cauciucurile sunt proaste.
     
  10. alexxutzu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2018
    Mesaje:
    30
    Si la mine este la fel. Discuri, placute si lichid schimbat recent.
     
  11. al bundy

    al bundy Skoda Expert

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.630
    Locație:
    Bucuresti
    FA o aerisire corecta.
     
  12. alexxutzu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2018
    Mesaje:
    30
    Sa inteleg ca nu poti cumpara orice palacute? Trebuie sa cumperi placutele in functie de ce marca de sistem de franare ai pe masina?:faint:
     
    Alex C apreciază asta.
  13. 2dor 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2018
    Mesaje:
    2
    Buna ziua! Nu stiu daca am nimerit bine cu topicul, sunt nou pe forum, asa ca nu va supărați. Am Skoda Octavia 2 FL , 1,6 TDI , 105 CP, motor tip CAYC si vreau sa stiu câți litri de lichid de frâna intra pe instalație , ca sa stiu cât trebuie sa cumpăr . Va multumesc !
     
  14. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    2dor apreciază asta.
  15. 2dor 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2018
    Mesaje:
    2
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Multumesc mult!
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Apr 2018
  16. Alin69 Junior Member

    Înscris:
    4 Ian 2019
    Mesaje:
    0
    Ce pot face daca se incinge discul dupa partea dreapta fata si dupa ce am schimbat etrierul?
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sa dai jos etrierul si sa bagi un set de reparatie , eventual piston nou , ca probabil cel de pe masina este intepenit si dupa eliberarea pedalei nu poate fi indepartat de disc , ramanand lipit si generand frecare si caldura .
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Alin69
    Daca etrierul e inlocuit si presupun ca pistonul nu e blocat, trebuie sa verifici: placutele sa se miste libere in sup0rt. Sunt cazuri cand vopseaua de pe ele e atat de groasa incat acestea nu intra usor in suport si trebuie indeparatata cu un cuter sau o pila pe la colturi.
     
  19. costel sofian 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Mesaje:
    10
    salutare ! O intrebare scurta si la obiect trebuie sa schimb etrierii pe spate si ma gandeam la o reconditionare cu un kit de calitate,mecanicul spune ca nu tine mai mult de 6 luni ,ce parere aveti ? Ma gandeam la ceva de genul ..... https://www.autokarma.ro/piese-auto-skoda-octavia-hatchback-1z3-2004-1-9-tdi-77-kw/franare-auto-etrier-frana/set-reparatie-etrier-frana-111-690-topran-germany?name_filter=Set reparatie etrier frana&page=3&grupa_produse=SKODA OCTAVIA Hatchback (1Z3) (02.2004 - prezent) 1.9 TDI, 77 KW&grupa_order=1. Multumesc!!
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    costel sofian
    Poti incerca sa rezolvi problema cu acest kit. Daca corpul si pistonul nu prezinta zgarieturi.
    Eventualele depuneri de mizerie se curata cu aschii din lemn de brad. Sub nici o forma cu smirghel. Mare atentie la solutiile cu care cureti sa nu atace aluminul. Preferabil benzina. Dupa curatare pistonul (fara garnituri) ar trebui sa alunece incet si lin cand etrierul este tinut in pozitie verticala pe axa pistonului. Daca nu se intampla asta nu are rost sa montezi garniturile. Garniturile ungele cu nitel lichid de frana inainte sa introduci pistonul in etrier!
    E ceva de migala. Spor daca te apuci.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare