1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre anvelope/jante

Discuție în 'Cauciucuri / Roti' creată de k_cristi87, 27 Mai 2009.

Taguri:
  1. iwolffy 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Mesaje:
    47
    Locație:
    Iasi
    Daca dimensiunea rotilor nu e cea omologata, nu poti trece. Dimensiunea si starea anvelopelor se verifica la inspectia tehnica periodica.

    De obicei un model de masina suporta mai multe dimensiuni la roti. Mai cauta si vezi care sunt toate dimensiunile aprobate. Poate rotile ce le ai tu pe masina sunt trecute in carte si nu ai observat.

    Daca intr-adevar nu sunt trecute in brif, atunci mergi la Skoda sa iti dea o hartie cu dimensiunile omologate iar cu acea hartie te duci la RAR si iti adauga pe cartea de identitate toate dimensiunile.
     
    Ultima editare: 16 Oct 2014
  2. groza.mihai47 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2014
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Romania
    Ok mersi mult pentru ajutor
     
  3. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    583
    Locație:
    bucuresti
    Nu ai un prieten sa iti imprumute rotile lui pt o zi? Mergi la rar,faci verificarea si gata!
     
  4. groza.mihai47 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2014
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Romania
    Nu am ,dar am rezolvat problema dimensiunea rotilor de pe masina este omologata ,doar ca nu era trecuta in talonu de austria, asa ca am mers la skoda si mi-au facut hartia aceea de carea ai spus tu cu toate dimensiunile. mersi mult :))
     
  5. teo.teo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2014
    Mesaje:
    1






    raspund dupa aproximativ 4 ani..dar cam asta-i treaba.....am skoda octavia 2 luata de noua si venita incaltata evident cu Matador....setul original de cauciucuri l-am schimbat la 60.000 km cu cauciucuri Michellin si avand rezerva matador am zis sa iau doar 3 cauciucuri si sa folosesc ca rezerva un cauciuc de iarna!concluzie...dupa inca 80.000 de km....Michelin e mai putin de jumatate uzat iar matadorul e....varza.....
     
  6. Warp

    Warp 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2014
    Mesaje:
    67
    Locație:
    Constanta
    Doamne ce urasc ideea asta, ce a intrat in adn-ul romanilor, ca ce zice neamtul e sfant. Cea mai buna anvelopa este cea pe care mi-o permit financiar. Cand nu am bani, si una sh ca ceva mm de cauciuc, o sa fie super. Dupa ce am castigat la loto, o sa iau nokia super sport plus 3, 5 bucati !

    Si ca sa fiu on-topic, michelin este adevarat ca sunt cele mai bune, dar pretul le dezavantajeaza, iar comparatia cu matadorul, e fortata, caci este aproape la jumatea pretului.
     
  7. sacalul0 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2010
    Mesaje:
    18
    salut. vreau sa schimb jantele de aliaj pe timpul iernii cu jante de tabla cu cauciucuri de iarna. trebuie sa schimb si prezoanele sau se potrivesc? {octavia 2 1.6 mpi} jantele de tabla sunt de la alcar model 9165. cica doar alea se potrivesc, asa zic ei. ms
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Cred ca este important sa cumparam gume fabricate in tari ce sunt aliniate la anumite norme de calitate. Eu as cumpara orice este fabricat in UE , care se potriveste ca si profil cu genul de drumuri pe care ma intereseaza sa le folosesc.
    Zilele trecute mi-am incaltat masina cu gume de iarna si am vazut o multime de gume ce pareau noi sau foarte putin folosite la centrul unde imi schimb eu anvelopele . Am intrebat ce este cu ele si mi-au spus sa ma uit la producatori. Erau facute in China , toate . Oamenii le-au montat la cerere si dupoa 4-500 km rulati , au inceput sa bata din cauza ca se deformase plasa de otel care le compunea structura. Erau imposibil de echilibrat si imposibil de utilizat. Cei care le-au luat , au renuntat instant la toate cele 4 pentru a trece la un producator mai consacrat. Aceleasi probleme le-au avut si cu anvelope Nokian fabricate in Rusia.
     
  9. calingr 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2014
    Mesaje:
    3
    Anvelope si jante roomster

    Salutari tuturor. Dupa proaspata achizitie a unei skoda roomster 1.2 tsi 86cp, odata cu frigul avenit si momentul cumpararii cauciurilor de iarna. Aici am cateva dileme si va intreb pe cei mai priceputi sau trecuti prin asta ce ati face:
    Masina a venit cu jante de 15'' si cauciuri atipice de 195/55R15.
    1. Mi-as lua un set de jante de 15 insa creste bugetul mult..poate la primavara.
    (as fi vrut 14 ca si jantele si cauciucurile sunt ieftine dar avand frane pe discuri fata-spate cei de la service zic ca nu intra si intr-adevar incape cu greu un deget intre etrieri si interiorul jantei)
    2. In cartea masinii sunt trecute numai dimensiuni atipice si scumpe de anvelope (195/55R15 si 185/55R15 pe la 300ron unele decente lasand la o parte cele de 17 de care nu ma ating) insa mi s-a zis ca in talon la RAR nu se mai trec aceste lucruri, deci as putea sa iau clasicele 195/65R15 pt ca nici un politist nu stie ca in cartea masinii nu sunt. Problema e daca a incercat cineva si daca incap in aripi fara sa atinga la viraje/gropi. Am pus unul de 65 langa masina cu 55 si pare caar fii spatiu..voi ce stiti?
    Multumesc.
     
    Ultima editare: 10 Noi 2014
  10. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Montezi ce e trecut in carte.Dacă încăpea pe 195 fi sigur ca o treceau în carte.
     
  11. Techerez 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2014
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Constanta
    Salut. Are cineva pe masina michelin alpin 5 ? Stiti care e treaba cu ele?
     
  12. ToniM 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2014
    Mesaje:
    1
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
  14. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Ce cauciucuri sa aleg

    Am fost de curand la munte si desi am pe masina 4 cauciucuri de iarna identice (firma nu e renumita) am avut surpriza sa derapez cu ele, pe drum cu zapada batatorita, ba chiar pe un drum cu zapada nu am putut iesi fara lanturi.
    Intrebare : ce cauciucuri recomandati ? Pot pune 2 cauciucuri noi doar pe fatza?
    Pe talonul masinii scrie: 165/70R14 - 81T si 185/60R14 - 82H
     
    Ultima editare: 8 Ian 2015
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Uite cum sta treaba . Anvelopele de iarna sunt mult mai complicat de realizat decat cele de vara . Motivul ? Pai in timpul iernii poti intalni o multime de tipuri de carosabil . Pe timpul verii , doar uscat si ud .
    Ideea este ca nu vei intalni anvelopa de iarna polivalenta , care sa faca minuni pe orice tip de carosabil. Cele pentru carosabil uscat si foarte rece sunt mai compacte. Cele pentru zapada sunt mai agresiv profilate si au carne mai multa ( dubla cateodata fata de o anvelopa normala ) .Cele de gheata sunt iarasi , total diferite ca si constructie. Pentru ca nu poti umbla la tine cu 7 tipuri de anvelope si sa le mai si schimbi cand se schimba tipul de carosabil , producatorii fac niste compromisuri. Tu trebuie sa identifici care este compromisul care te avantajeaza , pentru ca tu stii pe ce drumuri circuli mai des. Buna la toate , nu exista. Exista doar mai potrivite pentru un tip de carosabil decat altele.
    In principiu , daca nu esti vitezoman si nu te intereseaza neaparat siguranta la viteza pe autostrada inghetata , atunci ar trebui sa cauti niste anvelope mai profilate , putin mai agresive , mai putin compacte , cu mai putine randuri de blocuri si cu rizurile in zig-zag , pentru o suprafata mai mare de agatat zapada. Ele vor fi bune pe zapada mai mare , pe flescaiala . Daca ia gheata pe dedesupt si zapada afanata pe deasupra ....doar lanturile te ajuta , si chiar si acelea pana iesi din necaz . Nu poti rula foarte mult cu ele .
    Eu iti sugerez sa cauti pe youtube tehnici de pilotaj in conditii de iarna. Nu ma indoiesc de abilitatile tale de sofer , dar sa stii ca eu am peste jumatate de milion de km rulati de cand am permis ( adica de 25 de ani ) si tot studiez problema ( fac si off-road si aici , smecheriile sunt extrem de importante ) . Abordarea corecta d.p.d.v. tehnic a diverselor situatii , te poate scuti de multe necazuri.
     
    Ultima editare: 8 Ian 2015
  16. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    Foarte corecta abordarea ta, multumesc.Ma gandeam eu ca nu exista un cauciuc de iarna bun in toate conditiile, iar aici, asa cum ai spus si tu, sunt o gramada de factori care sunt implicati in carosabil, inclusiv priceperea soferului.
    Acum sa revenim la anvelope. Stiam ca pe timp de iarna acestea nu se umfla la presiunea de vara, asa e?
    Intrucat pe unde am fost eu nu erau soselele inghetate, nu as avea nevoie de cauciucuri pentru gheatza, ci mai cu seama mi-ar trebui ceva pentru drum cu zapada cat de cat batuta.Stii, pe drumurile cu zapada dar circulate, zapada se face intr-un fel, nu stiu cum sa-i zic, nu se batatoreste si ramane ca atare, greu de circulat prin ea.Cam asa am intalnit cand am trecut de la Tg. Secuiesc spre Lepsa (la Ojdula mai exact). A fost teroare: zeci de serpentine, noapte, drum inzapezit si ceatza. Mai erau masini care treceau fara lanturi, insa eu nu am reusit decat cu lanturi. E, la un tip de cauciuc adecvat acelui drum ma refer.
    In ce consta diferentele intre 165/70R14 - 81T si 185/60R14 - 82H ???
     
  17. AdrianP

    AdrianP 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2010
    Mesaje:
    80
    Locație:
    Bucuresti
    165 - latimea cauciucului in mm
    70 - inaltimea in procente fata de latime, adica 70% din 165mm

    Rezulta 165/70 este mai ingust si mai inalt fata de 185/60.

    Cauciucurile de iarna sunt mai bune daca sunt mai inguste si mai inalte.
     
  18. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Si aici este o discutie intreaga. Ce este mai bun iarna , cauciuc lat sau ingust? In special pe forumurile 4x4 sunt discutii aprinse, cu argumente pro si contra .
    Ca si chestii generale :
    - pe teren moale , zapada afanata, nisip afanat , teoria zica ca este bine sa scoti presiune din roti . Motivul : daca anvelopa nu mai sta pe creasta , creste suprafata de contact cu solul , deci se traduce intr-o aderenta superioara .
    - pe de alta parte , o suprafata mai mare , pe anume genuri de carosabil , poate duce la acvaplanare sau "urcare" ( in timp de iarna ) pe un strat de zapada nestabilizat , care poate sa alunece pe gheata de dedesupt .
    - intr-o zapada batatorita slab , o anvelopa ingusta va putea sa scurme mai usor pentru a ajunge la pamantul tare de sub zapada ...si in consecinta va avea aderenta suplimentara.
    - o observatie corecta a unui coleg de pe un alt forum este ca : " determinanta este compozitia zapezii " .
    - cu cat anvelopa este mai inalta ( cu talon mai generos ) cu atat scoaterea presiunii din ea va genera o pata mai mare pe carosabil ( adica suprafata de contact ) .

    Eu am avut pe Skode trei tipuri de anvelope de iarna. De departe cele mai putin utile au fost cele de firma :) Nokian . Erau niste gume gandite pentru mersul i nsiguranta pe sosele curatate pe timp de iarna.
    In schimb , Debica Frigo sau Sava Eskimo , fiind o copie aproximativa a lui Goodyear vector 3 ( niste gume super ) , aveau o aderenta exceptionala , pentru ca aveau doar 4 randuri de blocuri , destul de rare , si permiteau muscarea si descarcarea de zapada a anvelopei . Mult mai bune pe zapada decat Nokian .
     
  19. ekoly

    ekoly Bronze Member

    Înscris:
    27 Sep 2013
    Mesaje:
    281
    In concluzie, e bine sa fie toate cele 4 cauciucuri identice, sau conteaza doar cele de pe fatza?
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Este bine ca aderenta sa fie identica si fata si spate , mai ales pe viraje si pe franare. O aderenta apropiata poti obtine din anvelope cu profil identic. Sigur ca din cauza distributiei greutatii si in special din cauza locatiei motorului , puntea pe care este mai multa greutate va avea o mai buna aderenta . Din cate cunosc eu ( nu bag mana in foc , dar citisem un articol pe aceasta tema ) , inginerii care gandesc sistemele de siguranta gen ASR , ESP , ABS , tin cont chiar si de aceste detalii pantru un raspuns optim al sistemului .
    SA nu crezi ca ma invart dupa cires si nu doresc sa iti dau informatii clare si la obiect. Ma bucur ca exista persoane care cauta sa inteleaga cat de complex este sofatul . Tot cautand raspunsuri , iti vei forma o parere foarte pertinenta despre cumulul de conditii ce pot sa apara in timpul rularii in diferite conditii de carosabil. Ai sa intelegi ca sunt toate adunate si nu exista o indicatie minune sau un mod absolut de sofat ci doar ajustari fine in functie de conditii , care cuprind , masina , dotarile ei , anvelopele , tipul de tractiune , temperatura si chiar starea celui aflat la volan.
    Eu iti sugeres sa pui 4 anvelope cu profil identic si daca este posibil , cu uzura identica .
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare