1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Fabia I Elegance 1.4 TDI, 79 CP, break

Discuție în 'Jurnal de bord Skoda' creată de MMM, 15 Aug 2010.

  1. Black Daniel Guest

    De vreo juma' de an am inceput si eu sa ma obisnuiesc cu check engine aprins in bord din cand in cand. Prima data m-am panicat la fel ca si tine si m-am dus la diagnoza. Cost = 85 lei. Rezultat = n-are nimic :).
    Acum am inceput sa ma obisnuiesc cu el si nu prea il mai bag in seama. Alimentez numai de pe petrom (scris intentionat cu litera mica ;)) si numai cu benzina de 95. Se aprinde din cand in cand (odata la o luna-doua), fara nici o legatura cu alimentarea, cu temperatura exterioara sau cu stilul de mers. Uneori la prima pornire dimineata, alteori in mers. Si se stinge la fel de aleator. Uneori dupa 10 porniri in care ECU vede ca nu e nici o eroare serioasa, alteori in mers.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Feb 2011
  2. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Ahaaa... mulţumesc! Deci mai aştept un pic cu "diagnoza". Oricum, el s-a aprins după ce am mers un pic subturat, că eram curios cu cât de puţin pot să urc o pantă din drumul meu zilnic acasă-scârbiciu/şcoală. Şi după asta NU s-a mai stins. Adevărul e că mă - cam - enervează să am o luminiţă aprinsă în plus în bord. Dar chiar dacă nu are nimic, nu se poate reseta eroarea, ca să nu mai apară?
     
  3. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    re: engine check: într-adevăr, s-a stins de la sine. Phew...
    re: vopsire : la Chamade Bt. au spus că preţul este de 400 lei / element de caroserie
    re: alte probleme: dimineaţă am constatat o fisură într-unul din furtunurile din motor. Ulterior l-am identificat ca furtunul care făcea returul de motorină de la pompă; l-am cârpit cu Picătura, bandă adezivă textilă şi un colier deasupra, după sfatul telefonic al mecanicului, iar la service (vezi mai sus :p) mi l-au înlocuit. Aparent fusese un furtun pentru apă care înlocuise originalul, iar cele de apă nu trebuie să le înlocuiască pe cele de motorină, deoarece sunt atacate. M-a costat 20 lei metrul de furtun (mă rog, 20 cm., dar cine stă să măsoare?), 10 lei manopera, iar de bucurie am mai lăsat 10 lei pentru "consultaţia telefonică"... :yahoo:
     
  4. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Am trecut înapoi la cauciucuri de vară. Pe faţă am Continental EcoContact 3 185/60/R14 82 T, iar pe spate au rămas Matador Elite 2 cu aceleaşi dimensiuni.
    Am parcurs doar 3900 de kilometri (sau "decât" 3.900, cum ar spune unii...) şi nu doar că n-am avut niciun incident, dar aproape că nu se cunoaşte că sunt folosite! Sper să postez mâine nişte poze...
    PS: am primit un avertisment de la băieţii cu ochi albaştri pentru că nu aveam centura; tocmai ieşeam din spălătoria auto şi trebuia să merg vreo 200 de metri mai încolo, într-o parcare. Fun fact: agentul şi-a încercat norocul cu mine, acuzându-mă iniţial că nu am semnalizat dreapta când am ieşit la şosea, dar apoi a "renunţat" la acuzaţii...
    Am scăpat fără daune! :yahoo:
     
  5. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Am "împlinit" 10.000 de kilometri pe drumurile patriei! Drept cadou mi s-a consumat bateria, aşa că va trebui să o schimb săptămâna viitoare; oricum, astă-iarnă mă gândeam că ar fi bine să mă ţină până ies din iarnă; presupun că e bateria "originală", din 2006/2007, cu 160.000 km. la bord! Suficient, nu? :wtf:
     
  6. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Hehehe... n-am schimbat bateria, că şi-a "revenit", cel puţin temporar. Dar am constatat (în urma unei vizite de verificare la service) că s-a dus amortizorul din stânga spate, iar plăcuţele de frână sunt "coapte" (adică vechi?!?!), deşi mai au "carne" pe ele. Apropo, care-i treaba cu sistemul "Lucas-TRW" la plăcuţele de frână? Am nevoie de plăcuţe cu senzori, daca maşina are ABS+ESP sau e doar o fiţă în plus? :p
     
  7. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Verifica la roata stanga fata si vezi daca ai cablu pentru senzor.
     
  8. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Ăăăă... amortizor de tipul ăsta o fi potrivit?
    "Pentru vehicule cu echipare pentru drumuri rele Parte montare spate Presiune gaz stift superior bitubular ochi inferior

    Excel-G
    "
    Kayaba e fabricantul...
    Oare e ştift?!?! :jump:
    Preţul e undeva sub 200 lei / bucata.
     
  9. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    Lucas- TRW e producatorul de origine de placute de frana si consumabile de gen.. la placute chiar daca mai este "carne" 4-5 milimetri trebuiesc inlocuite.. exact asa a fost si la mine.. mai aveau dar a trebuit schimbate.. ti s-a aprins vreun martor in bord de placute uzate?
     
  10. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Nu, Andrei, niciun martor! Ele nu sunt "uzate" fizic, ci moral (coapte, aşa a zis nenea injineru')!
    Acum mă interesează diferenţa dintre plăcuţe cu sistem Lucas-TRW şi cele fără. Alea "cu sistem" sunt superioare, să înţeleg?
    Dar amortizorul "cu ştift"?! :tocktock:
     
  11. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    439
    Locație:
    Focsani
    Mihai,sfatul meu este sa pui amortizoare originale ! Uita de Monroe,sau Kalabamama,ca ai sa schimbi amortizoare din 6 in 6 luni !
     
  12. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    sistemul cum spun ei se refera la faptul ca sunt doar pentru tipul respectiv de etrieri si tamburi.. si sunt de origine din cate stiu eu si mi-a zis si mie mecanicul ar fi ceva mai bune...
    inca ceva. .scuze ca fac un mic off-topic dar eu unul n-am mai auzit de placute uzate moral.. de curele, kit distributie s.a. da dar de placute nu... detaliaza-mi si mie te rog frumos.. daca sunt coapte nu mai au aceeasi capacitate de franare? distrug discurile?
     
  13. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Habar n-am! Presupun că sunt mai casante, că materialul nu mai are aceeaşi rezistenţă... :uhm: Dunno...
    @patratzel: de unde găsesc "orijinale"?! Nu de la reprezentanţă, cumva? :crying: Ie scumpe acolo, nu?
     
  14. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    439
    Locație:
    Focsani
    La magazinele de piese auto,mergi si cere piesa pe original.Trimite-mi un PM cu seria sasiului de la Fabia ta,si ma interesez eu la un amic care are un magazin de piese.
    E normal sa fie mai scumpe dar se merita.Prefer sa dau 1000 pe 4 amortizoare noi si originale si sa ma tina 50.000 de km,decat sa dau 500 de lei pe 4 amortizoare care sa ma tina 12.000-15.000 de km si sa imi faca masina pe E85 ca barca pe valurile Dunarii.
     
  15. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Amortizoare "originale" Monroe - 2X243 lei, plus 50 lei montajul.
    Mai nou (ieri) un doberman cu o căruţă a vrut să mă depăşească după ce am pornit (eram maxim în viteza a II-a, cu 30 la oră sau cam aşa ceva) şi mi-a spart tripla din stânga-spate. Rămâne de văzut luni dacă vrea să plătească sau i se face dosar pentru distrugere (said the cop...:busted_cop:) şi-mi recuperez banii cu ajutorul "justiţiei române" :Flush:.
    Pe alt palier, sunt la al treilea plin de motorină de la fraţii moldoveni (Lukoil) şi Skoda merge strună. Oare să pun aditivi, cum m-a sfătuit un traficant? Spunea că odată la trei plinuri să iau şi un aditiv... :rtfm:
     
  16. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Mi-am schimbat, în sfârşit, bateria! Am luat tot o VARTA, de data aceasta de 77 AH. Cred că e mai mult decât suficient.
    Am 10.000 km de la schimbarea uleiului şi nu mi-a cheltuit mai mult de 100 grame, iar consistenţa pare OK. Oare trebuie schimbat? :rtfm: aşa spune...
     
  17. eugen2233 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Mesaje:
    2
    teoretic trebuie sa pui acelasi tip de placute cu cele de pe masina: cu senzor de uzura daca ai asa ceva sau fara daca n-ai, indiferent cum o faci n-are nici o legatura cu ABS/ESP, sistemele astea folosesc un alt senzor montat pe portfuzeta
     
  18. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Ms, eugen... Deocamdată mai merg cu plăcuţele curente - mecanicul m-a "asigurat" că sunt în regulă. Bateria nouă - la fel!
    Uleiul mă "cam" îngrijorează: au trecut 11.000 km. de când l-am schimbat (octombrie 2010) şi nu mi-a mâncat, nu s-a "stricat", totul pare OK! Să-l schimb totuşi la 15.000, având în vedere că norma producătorului asigură un 50.000 km? :sign_omg:
    LE: azi mi-a plătit cre(ş)tinul care mi-a bulit tripla acum 2 luni, după ce a primit citaţia la trebunal. Offf... :(
     
    Ultima editare: 14 Aug 2011
  19. Pippo

    Pippo 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2009
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Tarnaveni
    Placute poti linistit sa pui TRW...am avut un set si m au tinut aprox 40000 km mers nu tocmai decent...
    Uleiul ..parerea mea personala e sa il schimbi la 10000km pt. ca la noi is drumuri proaste praf etc.Iar filtrul de aer personal recomand din 5 in 5000km ca nu e scump.
    In legatura cu uleiul:nu se merita uleiurile logn-life doar daca faci de exemplu in mai putin de o luna 15 20000km +ca in romania nu e recomandat de producatorii de autoturisme.AM citi pe alte site uri ca,long life urile au interval mai lung intre schimburi,dar nu protejeaza la fel de bine motoarele ca si cele sintetice normale.
     
  20. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Mersi! Uleiul va fi schimbat odată cu cauciucurile de vară, pe la sfârșitul lui octombrie (eu fac 15.000 km/an, nu /lună!). Filtrul de aer l-am dat jos singur și l-am scuturat; spre marea mea uimire, nu avea mare brânză în el! Îl voi schimba pe cel de motorină când termin plinul curent... cred că voi pune și niște soluție de curățare în rezervor, că m-am plictisit de când tot stă "check engine" aprins. :rockwoot:
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare