PDA

View Full Version : Becuri arse la Octavia 2 2008


raptor
15-12-2010, 03:48 PM
Salut!

Am o Skoda octavia 2 din 2008 1.9 TDi.

Marea problema la aceasta masina sunt becurile ( in special H7 cel de faza scurta). In perioadele reci si nu numai imi tot arde becurile de faza scurta (in decurs de 2 saptamani - 3 becuri H7). Acum de cand a dat frigul si in Bucuresti am schimbat 2 H7 la ambele faruri in decurs de 1 luna. :(

Am mai schimbat din Aug 2008 si alte becuri: numar spate, proiector stanga fata, plafoniera spate, pozitie fata si spate (aici sunt mai multe tipuri cel cu dublu filament de 21W cu 4W si cele de 4W) si imi mai face figuri si cel de la scrumiera cu toate ca nu sunt fumator si acolo imi depozitez guma de mestecat.


Are cineva o rezolvare la aceasta problema ?


Multumesc anticipat si drumuri bune!

cgadalean
15-12-2010, 04:09 PM
Mie imi suna a contacte imperfecte sau chiar scurt-circuit pe instalatie. Becurile se ard daca nu sunt montate la locul lor, daca se atinge sticla cu degetele sau daca exista un scurt pe instalatie.

raptor
15-12-2010, 05:19 PM
Pai nu imi da nici o eroare pe tester. Iar de montat le montez eu si nu ating sticla cu mana la H7. Si contacte imperfecte la ce? Se aprind bine cand se aprind nu clipesc sau mai stiu eu ce. Plus ca in firma mai avem masini la fel si au aceiasi problema.

andreidodo
15-12-2010, 05:21 PM
a fost lovita masina? e posibil ca undeva sa fie un contact imperfect si sa iti vina tensiune mai mare pe bec si sa il arda. eu am schimbat 4 becuri h7 in 4 ani. ultimu set este de 15 lei . sa vad cat tine asta. oricum nu e bine. anunta ce ai facut, ce ai rezolvat. salut

raptor
15-12-2010, 05:53 PM
Am avut diverse accidente marunte ca si celelalte masini din firma dar nu asta e problema ca imi vine tensiune la fel ca la baterie ( am masurat cu aparatul de masura) si nici alternatorul nu imi baga mai mult decat trebuie (nici in turatie nici in gol). La inceput mi-am luat un bec de firma (Hella care mi-a picat in 3 zile) pe urma am cautat numai becuri ieftine (10 lei setul cu un H7 si diverse becuri mici). Acum mi-am luat un Bosch cu 25 lei sa vad cat ma tine asta.
Becurile multe le arde cu preponderenta in sezonul rece.

andreidodo
15-12-2010, 09:39 PM
nu e izolata carcasa farului ? nu inteleg de ce arde, oricum e normal, posibil sa iti bage amperaj mai mare, vezi siguranta pentru faruri de cati amperi, desi nu are relevanta. verifica inca odata contactele sa nu fie coxate. pot aparea grave probleme de la asa ceva. vezi dupa ceva mers in trafic daca se incalzesc firele.

cristeamandrei
15-12-2010, 11:34 PM
Daca cumperi becuri H7 la pretul de 10 lei bucata, atunci asta este raspunsul, asa pateam si eu pana am cumparat Philips de 350 ron setul.

raptor
16-12-2010, 03:05 PM
Daca cumperi becuri H7 la pretul de 10 lei bucata, atunci asta este raspunsul, asa pateam si eu pana am cumparat Philips de 350 ron setul.

La banutii astia iti cumperi Xenoane :D

panayx
16-12-2010, 04:51 PM
Nu ai cum sa ai o valoare mai mare a tensiunii mai mult decit genereaza alternatorul sau bateria, poti avea in schimb curentul mare adica valoarea intensitatii curentului si este posibil ca un contact imperfect intr-un nod de retea sa faca sa-ti treaca pe la aceste becuri o valoare mai mare a intensitatii curentului.Este foarte posibil sa fie si calitatea becurilor. Eu de cand am masina (feb 2008) nu am schimbat nici un bec, vezi sa nu apari pe la stirile PRO TV ! Tine-ne la curent si nu te mai chinui sa masori tensiunea problema e la intensitea (amperajul).

lucian.1950
17-12-2010, 10:21 AM
Panayx , trebuie sa mai inveti multa fizica ca sa nu mai spui prostii...
Omu' a masurat bine cind a masurat tensiunea, ca in functie de ea si de rezistenta becului rezulta intensitatea curentului.
Revenind la problema , nu cred ca becurile se ard fiindca sint ieftine , cauzele intilnite de mine in ultima mie de ani pentru fenomenul asta sint ,o masa imperfecta in circuitul becului sau ceva rupt in far si atunci becul tremura , adica vibreaza in timpul mersului . Sa fiu mai explicit, becul e fixat rigid pe oglinda. Oglinda este fixata in far prin trei puncte, si daca una din fixari s-a rupt, in mers oglinda va vibra la toate socurile pe care i le da masina, asta scuturind foarte usor un filament incins. Bine inteles ca am eliminat murdarirea sticlei becului la montare, apa ( umezeala ) patrunsa in far si socurile de tensiune ( a masurat si nu sint )

Oana FOC
06-02-2011, 01:33 PM
Din pacate, zic eu, pe masina mea e montata o instalatie xenon after-market, pe faza scurta. Problema mea e ca farul din stanga e mai slab si mi-a aparut in bord un martor de bec ars.
Am si eu cateva intrebari:
Trebuie sa le schimb pe ambele, asa ar fi mai bine, nu? Dupa ce le schimb martorul se va stinge?
Ce becuri imi recomandati? De ce putere? Nu as vrea sa aiba tenta insuportabila de albastru...

Doragon
06-02-2011, 07:02 PM
becuri de 35w 6000k-alb rece sau 8000k-alb-albastrui

rayn
12-02-2011, 01:02 PM
Pe mine becurile de fabrica m-au tinut 2 ani batuti in cuie diferenta de cam 2 luni intre 1 si al 2-lea care s-a ars si mi-am pus philips la 22 ron de care sint foarte multumit numai ca atunci cind am schimbat unul din becuri cred ca am dereglat farul din lacasul lui si acum stg bate mai sus fata de drt stie cumva cineva cum se regleaza faza scurta???:thrashi:

tiganusmc
26-10-2011, 01:57 PM
Salutare ,

Va rog sa-mi explicati cum pot schimba becul pt faza scurta , fata ,stanga .M-am uitat putin si nu-mi dau seama cum as putea sa scot farul .Sau nu trebuie ?
De asemenea , ma gandeam , daca tot o sa fac operatiunea asta , sa schimb becul si pe dreapta .Sincer as vrea o lumina mai clara pe timp de noapte , si sunt dispus sa dau un ban in plus pe ceva mai bun .Nu ma pricep la aceasta parte asa ca, va rog sa ma ajutati in ceea ce priveste tipul becului (H ... ) , firma ,etc .
Mentionez ca nu am xenon .

Multumesc mult pentru ajutor .

Numai bine

lucian.1950
26-10-2011, 11:54 PM
Pai farul se scoate foarte usor , vezi imaginile , desfaci o piulita, tragi de tragaci si dai farul afara, glisind spre in fata.
Atentie cind il pui la loc, sa fie bine asezat pe sanie, altfel bate aiurea , in sus sau in jos , fara sa fi umblat la reglaje.
Apropo, cind schimbi becul nu e nevoie sa umbli la reglaje , acestea se pastreaza.
In far ai H7 pe scurta si H1 pe lunga, ca producator de becuri parerile sint foarte impartite, asa ca ma abtin sa-ti fac vre-o propunere.
Am atasat si suruburile de reglaj , desi REPET, cind schimbi un bec NU TREBUIE sa umbli la reglaje , fiindca acestea nu se modifica.

tiganusmc
27-10-2011, 05:13 PM
multam mult pentru indicatii
Philips sau Osram :) ?

lucian.1950
29-10-2011, 05:07 PM
Din experienta personala osram - de ce ?! - nu am sesizat cu ochiul liber diferente intre ele, in schimb philipsurile s-au ars mai repede.

raptor
06-12-2011, 01:22 AM
salut!

Am tot schimbat becuri pe a mea Skoda O2 (masina de serviciu, numai eu merg cu ea de noua si am 121.000km din aug 2008).
De o luna am achizitionat un H7 de la Magneti Marelli all season (are o lumina usor galbuie dar cu urme stravezii). E cel mai tare bec dupa Xenon. Mult mai puternic ca lumina, intensitate si nu e deranjant deloc (farurile mele sunt putin mai ridicate si daca pun ceva in spate imediat ma semnalizeaza ceilalti participanti la trafic sa cobor faza scurta).
Pe ceata e extraorinar si pe ploaie se descurca bine.
Acum ramane de vazut cat de mult rezista in conditiile in care la mine masina parcurge zilnic cel putin 100km si circul cu faza scurta aprinsa.

Drumuri bune si fara evenimente.

cataline
13-01-2012, 10:04 AM
Mersul cu faza scurta prin oras arde becurile, ba mai mult creste si consumul. In oras dai in guri de canal, linii de tramvai, gropi, etc si atunci filamentul se scutura deoarece este fierbinte. Eu merg cu luminile stinse in oras, iar in ultimii 30.000 km nu am schimbat decat un bec la stop pe frana.